iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   vraag over mijn iPhone 6S Batterij capaciteit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175284-vraag-over-mijn-iphone-6s-batterij-capaciteit.html)

GoGo22 15-01-17 08:24

vraag over mijn iPhone 6S Batterij capaciteit
 
Hoi,

Heb mijn iPhone 6S nu 8 maanden en mijn oplaad cylci zijn ongeveer 270 keer. Ik merkte al dat mijn Batterij duur verslechtert was maar ik zach nu ook dat mijn capaciteit van de 1690 mAh naar de 1420 mAh is gezakt na 270 Cylci. Is dit een normale zakking? Ik gebruik gewoon de orginele lader, en niks anders ook.

En als ik langs zo een Genius Bar ga, valt dit onder de garantie of moet ik uit me eigen zak betalen?

Heb er ook een screenshot van: Imgur: The most awesome images on the Internet

trimix 15-01-17 08:45

er is een omwissel programma van apple voor de batterij kijk even of jou serienummer er ook onder valt dan kun je hem gratis laten vervangen

Een iPhone 6s valt binnen het programma als op de vierde en vijfde locatie van het serienummer de volgende karakters staan: Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH Q3 QJ.

GoGo22 15-01-17 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1029340)
er is een omwissel programma van apple voor de batterij kijk even of jou serienummer er ook onder valt dan kun je hem gratis laten vervangen

Een iPhone 6s valt binnen het programma als op de vierde en vijfde locatie van het serienummer de volgende karakters staan: Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH Q3 QJ.

Mijn iPhone 6S valt daar niet onder, had dat al gecheckt. Ook heb ik totaal geen Q in me serie nummer :)

faire4u 16-01-17 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 1029339)
Hoi,



En als ik langs zo een Genius Bar ga, valt dit onder de garantie of moet ik uit me eigen zak betalen?

: Imgur: The most awesome images on the Internet

"Mijn iPhone 6S valt daar niet onder, had dat al gecheckt. Ook heb ik totaal geen Q in me serie nummer"


Als je dit zelf al hebt gecheckt waarom vraag je het dan in je opening post , kost anderen onnodig zoekwerk.

GoGo22 17-01-17 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1029364)
"Mijn iPhone 6S valt daar niet onder, had dat al gecheckt. Ook heb ik totaal geen Q in me serie nummer"


Als je dit zelf al hebt gecheckt waarom vraag je het dan in je opening post , kost anderen onnodig zoekwerk.

Als je niks zinnigs te melden hebt dan kun je ook NIET reageren. Ik geef in me openings post ook toch niet aan dat me iphone uitvalt spontaan ??

Mijn vraags is of de batterij onder garantie valt bij apple !!!!!!!

Guest-20180925190238 17-01-17 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 1029404)
Mijn vraags is of de batterij onder garantie valt bij apple !!!!!!!

Waarom vraag je dat niet aan Apple !!!!!!! Apple is de enige instantie die daar uitsluitsel kan over geven !!!!!!!

GoGo22 17-01-17 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029407)
Waarom vraag je dat niet aan Apple !!!!!!! Apple is de enige instantie die daar uitsluitsel kan over geven !!!!!!!

Ow ja was vergeten dat dit een forum is, mijn fout natuurlijk. ik zal in het vervolg ook geen vraag meer hier stellen !!!!!

Guest-20180925190238 17-01-17 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 1029412)
Ow ja was vergeten dat dit een forum is, mijn fout natuurlijk. ik zal in het vervolg ook geen vraag meer hier stellen !!!!!

Allez dan !!!!! Je krijgt garantie van Apple en je moet niets uit me eigen zak betalen. Als Apple daar niet mee akkoord gaat dan zeg je maar dat je volgens dit forum wel garantie krijgt. Succes gewenst. !!!!!

trimix 17-01-17 19:37

ajajajaja wat zijn we weer lekker bezig hier dacht dat dit een forum was waar mensen vragen kunnen stellen over hun problemen en oplossingen vinden !

een domme vraag bestaat niet

Blazez 17-01-17 20:49

Lijkt me als ik dit draadje zo lees dat de irritatie ontstaat omdat niet alle beschikbare informatie wordt gegeven door de TS. iemand geeft netjes aan dat er een omruilprogramma is, en er komt meteen een reactie als "dat heb ik al gekeken en mijn toestel valt er niet onder". Zoals heel vaak gebeurd, gaan mensen dus proberen te helpen en tijd er in steken terwijl dat dus niet meer hoeft. Dus advies aan iedereen is dus ook als je een vraag stelt, geef dan alle informatie.
Timosha geeft wel degelijk een duidelijk antwoord. Apple is de enige die iets kan zeggen over wel of geen garantie is. Als je de accu door laat meten door apple kunnen ze zeggen of er iets mis mee is. Van afstand op een forum is er niet heel veel meer dan dat over te zeggen vrees ik. Meteen gepikeerd op zo een antwoord reageren helpt ook verder de sfeer niet.
Dus een storing aanmelden bij Apple en kijken wat ze voor je kunnen doen (hou daar wel rekening mee dat (Nederland) het tweede jaar garantie alleen geldt als je het toestel direct bij Apple zelf gekocht hebt. Anders moet je bij de verkopende partij zijn.
Dus als je een melding maakt en hier dan nog even verteld hoe het gegaan is, dan is dat voor anderen ook wel interessant om mee te lezen.

GoGo22 18-01-17 10:25

Dit staat er toch duidelijk bij de FAQ:

Wat is een forum?
Een forum is een online discussiesite. Een forum is opgedeeld in meerdere onderdelen, waaronder verschillende andere forums, discussies en berichten

Ik weet niet hoe duidelijker ik kan zijn dat als ik zeg dat ik een iphone heb van 8 maanden waarvan de batterij capaciteit al gezakt is naar 1420 mAh en of dit normaal is en als dit niet normaal is dat de Batterij onder de garantie valt?

Wat een gedoe allemaal hier man, @trimix heeft nog getracht me hulp te bieden met het "Apple omwissel programma" waarvan ik dan vergeten ben dit te melden in de TS (Nou sorry dat ik een MENS ben en dingen vergeet te melden !) maar daarna word ik gewoon regel recht lekker de grond in geboord door de mensen hier.

Nou dan kunnen we alles wel opdoeken hier als dit forum toch niet voor wat het bedoelt is gebruikt gaat worden want dan kan iedereen met ze vraag gewoon regel recht meteen naar Apple.

Zoals ik al eerder aangaf, ik zal voortaan geen vragen meer stellen want blijkbaar krijg je hier i.p.v antwoorden alleen maar opmerkingen waarom ik een vraag hier stel !

Guest-20180925190238 18-01-17 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 1029431)
Dit staat er toch duidelijk bij de FAQ:

Wat is een forum?
Een forum is een online discussiesite. Een forum is opgedeeld in meerdere onderdelen, waaronder verschillende andere forums, discussies en berichten

Op zulke beschaafde reacties mag je op een forum ook altijd een beschaafd antwoord verwachten. Een reactie met zeven (7) uitroeptekens wordt altijd beantwoord met een reactie met veertien (14) uitroeptekens.

Citaat:

Als je niks zinnigs te melden hebt dan kun je ook NIET reageren. Ik geef in me openings post ook toch niet aan dat me iphone uitvalt spontaan ??

Mijn vraags is of de batterij onder garantie valt bij apple !!!!!!!

Lex III: Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem: sive corporum duorum actiones in se mutuo semper esse æquales et in partes contrarias dirigi. (I. Newton).

Blazez 18-01-17 12:22

Gosh, ik dacht toch een vriendelijk antwoord te geven, maar dat wordt blijkbaar ook niet gewaardeerd. Aan je eigen reacties te lezen ben je zelf ook nogal geïrriteerd. Gewoon een vriendelijke tip. Lees je eigen teksten nou eens terug en doe alsof ze van een ander zijn.
Jij, en niemand anders start meteen met "als je niets zinnigs te melden hebt ... etc".
Dan moet je het met me eens zijn dat je zelf (en hier in het draadje als eerste) ook direct fel uit de hoek komt. Je kan zelf natuurlijk ook gewoon soms even beter tot tien tellen en wachten met reageren.
Nou zal je het ongetwijfeld ook nu niet met me eens zijn, maar door zelf direct zo fel te reageren ben je zeer zeker ook zelf verantwoordelijk voor de reacties die daarop ontstaan.

MCNO 18-01-17 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1029433)
..

Lex III: Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem: sive corporum duorum actiones in se mutuo semper esse æquales et in partes contrarias dirigi. (I. Newton).

Bedankt, Timosha, voor de dagelijkse wijsheid!

Ben bang dat de TS er, gezien zijn kennis van de Nederlandse taal, niet veel van gaat snappen..

Citaat:

ik zach nu ook dat mijn capaciteit van de 1690 mAh naar de 1420 mAh is gezakt na 270 Cylci. Is dit een normale zakking? Ik gebruik gewoon de orginele lader, en niks anders ook.
@TS, de gedachte achter een forum is dat mensen elkaar p r o b e r e n te helpen, soms is de vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd, of wordt deze verkeerd begrepen.
Aangezien e.e.a. gratis is, mag je er vanuit gaan dat een ieder zijn best doet om kennis te delen.

Een ieder die een reactie aan je heeft gegeven, heeft zich verdiept in jouw probleem.
Dat is toch geweldig!

Guest-20180925190238 18-01-17 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1029436)
Ben bang dat de TS er, gezien zijn kennis van de Nederlandse taal, niet veel van gaat snappen..

Ik wilde Isaac eerst in het Nederlands citeren maar dat zal onze vriend @GaGa22 ook niet begrijpen. Dan maar de originele tekst gebruikt. :)

trimix 18-01-17 18:25

denk dat ik maar een ander iphone forum ga zoeken elkaar een beetje afzeiken hier moet maar eens afgelopen zijn
iedere keer word er wel op een of andere onbeschofte manier ergens op gereageerd

en forum is in eerste instantie bedoeld om mensen met problemen te helpen ? of om elkaar een beetje af te zeiken ?


laten we het hier een beetje netjes houden ! en niet over taalfouten of uitroeptekens vallen ....

rweerink 18-01-17 21:50

Wat een aanfluiting begint dit forum te worden zeg.
Totaal geen respect meer voor elkaar.

Niveau daalt hier behoorlijk.

TouchMe 19-01-17 07:34

Tja, ik begrijp het wel, 6 vraagtekens of uitroeptekens achter een zin of alleen maar hoofdletters duiden maar al te vaak op irritatie/ongeduld.

Blazez 19-01-17 09:17

Misschien is het handiger dit draadje gewoon nu te laten voor wat het is. Het is een actie-reactie verhaal waar je toch niet uit gaat komen. Daar mag een ieder van vinden wat hij of zij wil.
Als iemand reageert met uitroeptekens of schreeuwen, dan is het in mijn ogen niet vreemd als je een soortgelijke reactie daarop terug krijgt. Dat heeft niets met onbeleefd oid te maken. TS had op een beleefdere toon terug kunnen reageren en de reacties daarop hadden wellicht anders gekund. Al met al vond ik het nog wel meevallen.
Maar daarover gaat het niet en wordt er alleen maar verder afgedwaald van de oorspronkelijke vraag.
Dus of terug naar de vraag en een minder kort lontje, of stoppen met het draadje.

faire4u 19-01-17 17:43

@GoGo22, heb je contact opgenomen met Apple? En zo ja wat is de uitkomst? :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.