//

iPhone SE vragen. email / Update naar IOS10.2

iPhone SE vragen. email / Update naar IOS10.2 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb IOS 10.2 gedownloaded maar durf niet te installeren ivm de batterij problemen kennelijk bij de 6 modellen. Ik heb nu absoluut geen problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-17, 14:54
jojo56 jojo56 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 16
Standaard iPhone SE vragen. email / Update naar IOS10.2

Ik heb IOS 10.2 gedownloaded maar durf niet te installeren ivm de batterij problemen kennelijk bij de 6 modellen. Ik heb nu absoluut geen problemen met de batterij. Wil dat ook graag zo houden. Enige ervaring / advies?

Email. Ik heb een connectie gemaakt met mijn SMTP email server. Werkt goed. Ieder kwartier kijkt ie ff of er nieuwe email is. Loopt synchroon met mijn MS Outlook 2010 email op PC. Perfect. OUDE emails echter c.q. emails ouder dan 1 maand worden in de iPhone NIET (automatisch) verwijderd ondanks dat ik dit in "instellingen" aangevinked heb. Ook dit item: enige hint / idee?

Dit moet kunnen. Werkte altijd perfect met m'n iPhone 4 / IOS 7

Dank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-17, 15:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

SMTP is om mails te verzenden. Wat gebruik je om te ontvangen? (POP3, IMAP, Exchange, etc.)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 15-01-17, 21:49
jojo56 jojo56 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 16
Standaard

Goeie vraag. OF IMAP OF POP3. Op de PC IMAP. Net nog nagekeken in de iPhone maar het enige wat er staat is "mail.dootall.com" (de mail serever). er staat me iets bij dat tijdens instellen de iPhone zelf kwam met POP3. Dat vertrouwde ik niet helemaal. Maar goed. Domweg: Ik weet het niet en ik kan het (mket de kennis die ik nu heb) niet nakijken.
  #4  
Oud 16-01-17, 19:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Raar; bij mij staat het type (IMAP) gewoon er bij als ik naar de accountdetails ga.

Instellingen | Mail | <jouw account>
  #5  
Oud 16-01-17, 23:20
jojo56 jojo56 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 16
Standaard

Ok, OK. We komen d'r. Nou zie ik het in instellingen. ALS dat het dan is. ? "POP -account gegevens. "

Daaronder Server inkomende post en daar weer onder Server uitgande post.
  #6  
Oud 21-01-17, 16:48
jojo56 jojo56 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 16
Standaard

Ter info: email uitdaging opgelost. Op iPhone mijn email account verwijderd en opnieuw aangemaakt, te weten met IMAP. (Stond toch kennelijk op POP3) Dit werkt perfect. Mails verplaatsen / verwijderen doe ik met Outlook 2010 op mijn PC. (Ook IMAP verbinding met dezelfde mail server). Wat dus uit mijn Outlook inbox verdwijnt wordt ook verwijderd uit de iPhone. Dat is perefect zo. Ben tevreden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 January 2017 om 15:54 ----------

Aanvulling: In mijn Outlook inbox plaats ik regelmatig ff een "rood vlaggetje" bij een inkomende email met als doel "aandacht, niet vergeten, behandelen". Het mooie met de IMAP verbinding is nu dat deze gemarkeerde emails dus automatisch in de postbus "gemarkeerd" belanden. Tja, zoals Ma Flodder zei "Blijft toch je Apple". (terwijl ze even een traantje wegpinkt)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS10 en mail verplaatsen naar folders Blazez iPhone algemeen 4 06-11-16 10:14
Individuele beltonen werken niet meer na update IOS10 matchware iPhone algemeen 2 25-10-16 17:01
Berichtgeluid WhatsApp steeds terug naar standaard drietoon sinds iOS10 OutintheBlue iPhone algemeen 2 28-09-16 12:11
update ios10 pierken iPhone algemeen 1 09-07-16 09:39
problemen met email na update naar iOS4 Ewoud Kuijt iPhone algemeen 5 25-08-10 14:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.