iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   gesprekskwaliteit slecht iphone 7 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175331-gesprekskwaliteit-slecht-iphone-7-a.html)

Wichman 19-01-17 07:26

gesprekskwaliteit slecht iphone 7
 
Ik heb sinds december een iphone 7, van af begin hoor ik van van enkele personen dat ik slecht te verstaan ben. Terwijl ik hun perfect hoor. De volume knop heb ik harder gezet, er zit geen beschermhoes op, de hoes om mijn telefoon heeft een open onderkant.
Wat kan ik hier aan doen?

Blazez 19-01-17 09:04

Je schrijft van enkele personen. Zijn er dan ook mensen die je prima kunnen verstaan?
Is het maar bij sommige mensen, en wat hebben die mensen dan gemeen (alleen naar vaste of alleen naar mobiele nummers bijvoorbeeld) Misschien een goed idee om eens te kijken of daar een verband in zit?
Of is het zo dat iedereen die je vraagt je verteld dat je slecht te verstaan bent. Als dat laatste zo is, dan zou ik een storing melden bij Apple. Wellicht dat er iets mis is met je microfoon. Dat is natuurlijk van afstand heel moeilijk te bepalen.

MCNO 19-01-17 10:52

Ik heb tot nu toe 2 telefoontjes gehad die niet te verstaan waren, ik hoorde een soort zachte krakerige stem, wel met intonaties.

De andere kant hoorde dat ook, de 2e x werd ik gebeld door bandje van Apple Support(...)

Nooit eerder gehad en de simkaart heeft ook nooit raar gedaan in mijn vorige iPhone.

Ik kijk het nog even aan.

Wichman 19-01-17 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1029453)
Je schrijft van enkele personen. Zijn er dan ook mensen die je prima kunnen verstaan?
Is het maar bij sommige mensen, en wat hebben die mensen dan gemeen (alleen naar vaste of alleen naar mobiele nummers bijvoorbeeld) Misschien een goed idee om eens te kijken of daar een verband in zit?
Of is het zo dat iedereen die je vraagt je verteld dat je slecht te verstaan bent. Als dat laatste zo is, dan zou ik een storing melden bij Apple. Wellicht dat er iets mis is met je microfoon. Dat is natuurlijk van afstand heel moeilijk te bepalen.

Ik heb het zowel van vaste telefoon als mobile telefoon zelfde klachten gekregen dat ze mij slecht konden verstaan. Met mijn iphone 6 had ik dit probleem niet eerder meegemaakt. En het rare is dat het niet altijd zo is.
Daarom vroeg ik me af of meerdere mensen hier last van hadden.

Gonus 19-01-17 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wichman (Bericht 1029474)
Ik heb het zowel van vaste telefoon als mobile telefoon zelfde klachten gekregen dat ze mij slecht konden verstaan. Met mijn iphone 6 had ik dit probleem niet eerder meegemaakt. En het rare is dat het niet altijd zo is.
Daarom vroeg ik me af of meerdere mensen hier last van hadden.

Heb deze klachten nog niet meegemaakt of van anderen gehoord waarmee ik een telefoongesprek voerde.

Heb je op het moment van de klachten goed bereik?
Is het probleem locatie gebonden?

Wichman 20-01-17 07:22

Het is niet locatie gebonden want op het zelfde locatie voer ik meerdere gesprekken.
En het bereik is prima.
Ik heb deze klacht wel meerdere keren gelezen op internet, maar ik weet niet waar het aan kan liggen en wat ik zelf aan kan doen.

Gonus 20-01-17 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wichman (Bericht 1029491)
Het is niet locatie gebonden want op het zelfde locatie voer ik meerdere gesprekken.
En het bereik is prima.
Ik heb deze klacht wel meerdere keren gelezen op internet, maar ik weet niet waar het aan kan liggen en wat ik zelf aan kan doen.

Dan zou ik toch naar Apple stappen om het binnen garantie op te lossen.

shimai 24-02-17 23:22

Hetzelfde probleem hier,zonder vast patroon dan weer wel dan weer niet te verstaan. En dit dus met 3 verschillende iPhone 7+ Toestellen. Dus toestel omruilen gaf voor mij geen oplossing

MCNO 25-02-17 10:03

Bij mij is het, tot nu toe, niet meer voorgekomen.

Ik gebruik het KPN netwerk en heb een nieuw SIM-kaartje klaar liggen, maar dus nog niks veranderd ook deze sim niet toegepast.

shimai 04-03-17 23:47

Ben Maar zelf een topic gestart in t mobile sectie. Nu al aan mijn 4e toestel toe. Geen oplossing te vinden bij t mobile marionetten. Van service of de shop.
Wordt er onderhand moedeloos van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.