iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wachtwoord gecodeerde reservekopie resetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175508-wachtwoord-gecodeerde-reservekopie-resetten.html)

Hoek88 31-01-17 15:00

Wachtwoord gecodeerde reservekopie resetten?
 
Goedemiddag,

Na aanschaf van de iphone 7 probeer ik de gecodeerde reservekopie (iphone 6) terug te zetten, maar het wachtwoord is mij onbekend. Ik kan niet herinneren dat dit eerder is ingevoerd (al zal ik het ook niet 100% durven ontkennen).
Al mijn bekende en oud gebruikte wachtwoorden (of pincodes/toegangscodes) worden niet gepakt.

Tot nu toe dus alleen maar ergernis van iets dat heel mooi moet zijn...

Is er een manier om dit op te lossen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 January 2017 om 15:06 ----------

Oh ja voor de goede orde, dit is een ander wachtwoord dan de AppleID...

TouchMe 31-01-17 17:23

Dit zegt Apple...

Als u het wachtwoord verliest of vergeet, kunt u de gegevens op geen enkele manier terughalen. Bovendien kunt u dan 'Codeer reservekopie' niet uitschakelen.

Staat het wachtwoord niet toevallig in de sleutelhanger?

trimix 31-01-17 18:27

elcomsoft password breaker heeft die pincode in paar minuten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 January 2017 om 18:33 ----------

stuur me anders even een pm kan ik proberen je te helpen

Hoek88 31-01-17 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 1029801)
Dit zegt Apple...

Als u het wachtwoord verliest of vergeet, kunt u de gegevens op geen enkele manier terughalen. Bovendien kunt u dan 'Codeer reservekopie' niet uitschakelen.

Staat het wachtwoord niet toevallig in de sleutelhanger?

ik heb het bericht ook gelezen van Apple, dat belooft niet veel goeds...
Voor zover ik weet heb ik geen sleutelhanger, nooit aangezet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 January 2017 om 20:29 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1029804)
elcomsoft password breaker heeft die pincode in paar minuten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 January 2017 om 18:33 ----------

stuur me anders even een pm kan ik proberen je te helpen

Ben reuze benieuwd of dit werkt... PM reeds gestuurd.

trimix 01-02-17 18:52

elcomsoft kan zelfs bijna alle wachtwoorden uit een backup halen van email adres en webpaginas en Wi-Fi routers en soms zelfs van het apple id

Guest-20180925190238 02-02-17 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 1029801)
Staat het wachtwoord niet toevallig in de sleutelhanger?

Natuurlijk staat dat wachtwoord, niet toevallig, in de Sleutelhanger. Alleen kan men dat op een Windows computer niet (zonder meer) zichtbaar maken.


https://www.imgdumper.nl/uploads9/58...t_10.11.44.jpg

TouchMe 02-02-17 18:27

Ach wat maakt het uit, trimix heeft de oplossing toch al?

LauraSaar 28-12-18 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1029804)
elcomsoft password breaker heeft die pincode in paar minuten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 January 2017 om 18:33 ----------

stuur me anders even een pm kan ik proberen je te helpen

Hoi trimix,

Ik heb hetzelfde probleem (weet dat dit een erg oud formum is). Zou je mij kunnen helpen? 😢
Groetjes Laura

PSCL010 28-12-18 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LauraSaar (Bericht 1047117)
Hoi trimix,

Ik heb hetzelfde probleem (weet dat dit een erg oud formum is). Zou je mij kunnen helpen? 😢
Groetjes Laura



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LauraSaar (Bericht 1047117)
Hoi trimix,

Ik heb hetzelfde probleem (weet dat dit een erg oud formum is). Zou je mij kunnen helpen? 😢
Groetjes Laura



Als je iOS 11 of hoger hebt is het erg makkelijk tegenwoordig om een nieuwe reservekopie te maken en het wachtwoord te verwijderen. Een oude reservekopie terugzetten met wachtwoord dat je niet weet gaat helaas niet. Maar je kunt wel een nieuwe reservekopie maken zonder wachtwoord.

——————————————-
Als u het wachtwoord van uw gecodeerde reservekopie niet meer weet
U kunt een gecodeerde reservekopie niet herstellen zonder het wachtwoord ervan. In iOS 11 of hoger kunt u een nieuwe gecodeerde reservekopie maken van een apparaat door het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Dit moet u doen:
Ga op uw iOS-apparaat naar

'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in'.

Tik op 'Herstel alle instellingen' en voer uw iOS-toegangscode in.

Volg de stappen om uw instellingen opnieuw in te stellen. Dit heeft geen invloed op uw gebruikersgegevens of wachtwoorden, maar instellingen als beeldschermhelderheid, beginscherm en achtergrond worden hersteld. Ook het wachtwoord van uw gecodeerde reservekopie wordt verwijderd.

Verbind het apparaat opnieuw met iTunes en maak een nieuwe reservekopie.

U kunt eerder gemaakte gecodeerde reservekopieën niet gebruiken, maar u kunt wel een iTunes-reservekopie maken van uw huidige gegevens en een nieuw wachtwoord voor reservekopieën instellen.

Als u een apparaat met iOS 10 of lager hebt, kunt u het wachtwoord niet opnieuw instellen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.