iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   reparatie iPhone AMAC (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175535-reparatie-iphone-amac.html)

AppleHarry 01-02-17 22:00

reparatie iPhone AMAC
 
Kwestie batterijprobleem iPhone 6S Plus: Na telefonisch contact met Apple Support omtrent spontaan uitvallen van mijn iPhone en tevens wisselende batterij weergaven, besloot ik, mede op advies van de bewuste Support medewerker, het toestel in te leveren bij Amac, zodat een reparatieverzoek ingediend werd, me beroepende op de Europese garantie wetgeving.
Nu ontvang ik een mailtje van Amac Servicecentre dat het toestel onderweg terug is; de batterij is in orde bevonden, maar de display is vervangen en dat ik eventjes bij ophalen de factuur ter waarde van €186,- moet betalen.
Tussentijds mailverkeer berichtte mij dat Amac het toestel naar Apple gestuurd had met het verzoek tot reparatie van de facetimecamera en de accuproblemen te onderzoeken. Ik heb NIET toestemming gegeven, sterker, mij is ervoor NIET gevraagd, om de reparatie uit te voeren tegen deze kosten.
Heeft iemand ervaring met dit soort praktijken ?
Wat raden jullie mij aan ?

Blazez 01-02-17 22:13

Wat heb je op papier? Helemaal niets? Dan wordt het jouw woord tegen amac. En dat gaat zwaar worden.
Waar komt de reparatie van het scherm vandaan? Was dat defect? En zo niet, heb je daar foto's van voordat je het toestel inleverde?
En ik was persoonlijk nooit naar amac gegaan. Dan maar meer tijd in steken en naar Apple zelf gegaan. Valt de 6s plus ook onder het batterij vervang programma van Apple?

AppleHarry 01-02-17 22:21

Het inname bewijs is ingevuld met vermelding van "minimale gebruikssporen" en dus zeker géén defect display. Zoals ik aangaf heb ik op advies van de support medewerker ervoor gekozen het inleveren te realiseren via Amac.

Blazez 01-02-17 22:24

Niet echt een antwoord op m'n vragen. Heb je foto's van voor het inleveren, en heb je ook mailwisseling over het advies om in te leveren bij amac.
En waarom heeft amac het scherm vervangen. Ik neem aan dat ze je dat vermeld hebben.

DemivanGool 02-02-17 00:04

Zelf ook al genoeg trammelant met Amac gehad, echt nóóit meer. Maar zover ik weet moet je voor het opsturen een formulier invullen over de staat van jouw toestel, welke reparaties er plaats moeten vinden en worden er foto's van je apparaat gemaakt. Van dat formulier heb je als het goed is een kopie en dat formulier is ondertekend, dus dat zou in mijn ogen genoeg 'bewijs' moeten zijn dat Amac deze reparatie zonder jouw toestemming uitgevoerd heeft. Ik zou in eerste instantie gewoon jouw toestel terugeisen en een officiële klacht indienen met bewijs. Je zou ook eventueel een klacht in kunnen dienen bij een Geschillencommissie, want je staat denk ik toch echt in je recht.

AppleHarry 02-02-17 18:46

Mijn iPhone is terug, inclusief een nieuw display; de FaceTime camera was defect.....
Het zou kunnen dat de batterij issues hierdoor kwamen.
De mail aan mij had niet gestuurd mogen worden; deze was voor intern gebruik bedoeld bij
AMAC.....de reparatie is kosteloos uitgevoerd.
Dus al bij al verdient AMAC een rectificatie en ben ik tevreden met de behandeling, ondanks de miscommunicatie !!

Cryptopsy 05-02-17 08:39

Goed dat je de rest van het verhaal nog even post! Net mijn nieuwe telefoon bij Amac gekocht; duurder dan bij andere aanbieders, maar vanwege de drie jaar garantie. Begon me even zorgen te maken of die garantie wel iets waard was. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.