//

iPhone geheugen uit zichzelf vol

iPhone geheugen uit zichzelf vol discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Nadat mijn iPhone 6s 64gb bomvol stond heb ik besloten al mijn foto's eens te back-uppen (een lange klus met zoveel foto's) en een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-02-17, 00:59
DemivanGool DemivanGool is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 6
Angry iPhone geheugen uit zichzelf vol

Hoi!

Nadat mijn iPhone 6s 64gb bomvol stond heb ik besloten al mijn foto's eens te back-uppen (een lange klus met zoveel foto's) en een groot deel van mijn telefoon te verwijderen om zo extra ruimte te creëren. Ik heb eerst een reservekopie gemaakt, mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet en de reservekopie weer teruggezet, om te kijken of ik zo al wat ruimte vrij kon krijgen; niet dus. Al met al zo'n 2000 foto's en drie kwartier aan video's verwijderd waardoor ik 14 gb aan ruimte vrij kreeg (wat mij best tegenvalt, maar dat terzijde).

Ik was natuurlijk erg blij met deze ruimte (eindelijk WhatsApp e.d. weer eens fatsoenlijk kunnen openen!), maar tot mijn verbazing zag ik bij het checken van mijn opslag daarnet dat ik nog maar 6,95 gb aan ruimte vrij had?! Het aantal gb's van mijn fotoapp is weer van rond de 28 gb toegenomen naar 35 gb, terwijl ik letterlijk geen een foto in de tussentijd gemaakt heb. Daarnaast heb ik ook geen apps of iets anders gedownload.

Heeft iemand enig idee waar deze ruimte naartoe gegaan is en hoe ik het weer terugkrijg? Alle foto's zijn bij het verwijderen al volledig gewist, fotostream staat uit en fotodelen gebruik ik niet en ook het wissen van caches heeft niet geholpen. Kortom, ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik moet doen maar ik baal er wel enorm van; op deze manier kan ik wel een 256 gb volkrijgen.....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-02-17, 19:03
filli filli is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2017
Berichten: 1
Standaard

1. staat er nog iets bij "onlangs verwijderd"?
2. probeer de datum eens op een paar jaar eerder te zetten (vaak komen er dan foto's/video's terug boven die nog ergens op je iphone staan, en kan je zo definitief verwijderen)
  #3  
Oud 02-02-17, 20:07
DemivanGool DemivanGool is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filli Bekijk bericht
1. staat er nog iets bij "onlangs verwijderd"?
2. probeer de datum eens op een paar jaar eerder te zetten (vaak komen er dan foto's/video's terug boven die nog ergens op je iphone staan, en kan je zo definitief verwijderen)
Zoals ik al zei heb ik die meteen mee verwijderd, haha. Dat tweede zou ik eens kunnen proberen, dankje!

Edit: ook dit helpt helaas niet

Laatst gewijzigd door DemivanGool; 02-02-17 om 20:50.
  #4  
Oud 02-02-17, 20:47
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je geeft aan dat je fotostream niet gebruikt. Even voor de zekerheid, gebruik je ook geen photo-library? (Inderdaad twee verschillende dingen).
Ik heb namelijk ook gehad dat er (door een volgelopen icloud opslag) een paar GB aan foto's en videos waren blijven steken in de photo library (0 foto's en 0 video's nemen 3,5Gb aan data in gebruik of zoiets, erg leuk).
  #5  
Oud 02-02-17, 20:49
DemivanGool DemivanGool is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Je geeft aan dat je fotostream niet gebruikt. Even voor de zekerheid, gebruik je ook geen photo-library? (Inderdaad twee verschillende dingen).
Ik heb namelijk ook gehad dat er (door een volgelopen icloud opslag) een paar GB aan foto's en videos waren blijven steken in de photo library (0 foto's en 0 video's nemen 3,5Gb aan data in gebruik of zoiets, erg leuk).
Beide niet nee, op geen een van mijn apparaten. Van de iCloud-opslag is ook nog 4,90 GB vrij dus ik denk echt niet dat het daaraan ligt. Het probleem zit denk ik wel ergens in de foto's (want 7 GB aan foto's extra zonder één enkele foto gemaakt te hebben is gewoon vreemd), maar ik heb echt geen idee waar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 February 2017 om 19:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Je geeft aan dat je fotostream niet gebruikt. Even voor de zekerheid, gebruik je ook geen photo-library? (Inderdaad twee verschillende dingen).
Ik heb namelijk ook gehad dat er (door een volgelopen icloud opslag) een paar GB aan foto's en videos waren blijven steken in de photo library (0 foto's en 0 video's nemen 3,5Gb aan data in gebruik of zoiets, erg leuk).
Overigens, wat mij net wel opviel is dat wanneer ik mijn iPhone aansluit aan mijn MB er in iTunes weergegeven wordt dat ik 14.064 foto's heb, terwijl ik er 11.848 (I know, vrij veel maar heb verder dan ook weer niet veel op mijn iPhone staan). Ook het aantal GB's dat dit in beslag neemt verschilt, maar dat zou dan eventueel nog eraan kunnen liggen dat de video's in iTunes apart staan (die ik dan weer niet kan vinden). Wel geeft iTunes aan dat ik 8,16 GB vrij heb, terwijl mijn iPhone 7,39 GB aangeeft. Maar ik weet dus niet waar die +/- 2200 foto's verstopt zitten. Wel weet ik dat voordat ik die 14 GB vrijgemaakt heb/had, iTunes aangaf dat ik iets in de 15.000 foto's had, dus het aantal is wel afgenomen maar er zitten toch ook ergens een stel verborgen foto's.
  #6  
Oud 02-02-17, 20:56
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar je zou eens met een extern programma kunnen kijken of je vreemde data op je telefoon ziet? iFunbox was zo een programma. dat is er dacht ik ook voor de mac
  #7  
Oud 02-02-17, 20:59
DemivanGool DemivanGool is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar je zou eens met een extern programma kunnen kijken of je vreemde data op je telefoon ziet? iFunbox was zo een programma. dat is er dacht ik ook voor de mac
Ik ga eens kijken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 February 2017 om 20:26 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar je zou eens met een extern programma kunnen kijken of je vreemde data op je telefoon ziet? iFunbox was zo een programma. dat is er dacht ik ook voor de mac
Ik heb het programma gedownload en hij geeft inderdaad mijn foto's weer (weliswaar, als het niet vastloopt), maar verder kan ik eigenlijk niets vinden over bijvoorbeeld het geheugen dat die foto's in beslag nemen?
Reageren

Labels
geheugen, iphone, probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone herstart uit zichzelf mirr iPhone algemeen 3 07-12-11 19:44
iPhone reset zichzelf dannn iPhone algemeen 10 07-04-11 16:35
iPhone 4 sluit zichzelf af clintcambier1988 iPhone algemeen 3 29-09-10 13:41
iPhone zet zichzelf uit S¡mon iPhone algemeen 8 27-11-09 00:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.