iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foto's van iPhone naar iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175780-foto-s-iphone-naar-iphone.html)

theden 17-02-17 21:19

Foto's van iPhone naar iPhone
 
Beste leden.

Mijn vrouw en ik zijn beide overgestapt van Windows en Android naar alles van apple🎉🎉🎉.

We gebruiken dus beide een iPhone ( mac,MacBook). Dit uiteraard met veel genot😁... we maken beide graag foto's van bv vakanties. Als we naderhand de foto's met elkaar willen uitwisselen ( iPhone naar iPhone)staat alles niet op volgorde van datum en tijdvak gemaakt maar op ontvangen. Of we dit nu via AirDrop of whatsapp doen het lukt ons niet om gebruikersvriendelijk de foto's te delen... met redelijk veel vakantiefoto nastress😳... het moet toch juist, bij een zo! grafisch goed besturingssysteem mogelijk zijn om de foto's juist helder en makkelijk te organiseren.

Doen wij iets niet goed missen wij iets of is er echt niks makkelijkers???

HELP!!!!

JohnMcClane 17-02-17 23:42

Ook hiervoor kun je de Sandisk iXpand gebruiken, zie hier: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...indows-pc.html

theden 18-02-17 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnMcClane (Bericht 1030360)
Ook hiervoor kun je de Sandisk iXpand gebruiken, zie hier: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...indows-pc.html

Bedankt voor jou reactie...👍🏼

Ik bedoel van iPhone naar iPhone. Er is geen Windows meer in huis... ja in de kozijnen alleen😂.

Guest-20180925190238 18-02-17 09:13

Wij doen dat hier toch met AirDrop. Ik neem regelmatig foto's over van de iPhone 7 Plus van mijn vrouw.

De foto's komen dan terecht in de Camera Roll. Uiteraard waar anders? In Photos -> Moments staan die dan in de juiste volgorde op mijn iPhone. En aangezien ik ook iCloud Photostream gebruik staan de nieuwe plaatjes ook automatisch op de juiste plaats in de Photos app op drie (3) Macs.

theden 18-02-17 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1030363)
Wij doen dat hier toch met AirDrop. Ik neem regelmatig foto's over van de iPhone 7 Plus van mijn vrouw.

De foto's komen dan terecht in de Camera Roll. Uiteraard waar anders? In Photos -> Moments staan die dan in de juiste volgorde op mijn iPhone. En aangezien ik ook iCloud Photostream gebruik staan de nieuwe plaatjes ook automatisch op de juiste plaats in de Photos app op drie (3) Macs.

Bedankt voor je antwoord. Ik zal het eens proberen. Maar wat ik nu zie is dat whatsapp ze netjes plaatst in de hoofdmap(camera roll) en in moments maar wel op volgorde binnen gekomen en niet op datum genomen🙈

Guest-20180925190238 19-02-17 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theden (Bericht 1030373)
Maar wat ik nu zie is dat whatsapp ze netjes plaatst in de hoofdmap(camera roll) en in moments maar wel op volgorde binnen gekomen en niet op datum genomen��

Ik gebruik Wappie niet en heb dus ook geen ervaring met dat appje. Met AirDrop wordt in ieder geval de EXIF metadata van de foto gebruikt om die op de juiste plaats te tonen in Moments. Niet het tijdstip van overzetten.

Een berichten app gebruiken om foto's van de ene iPhone naar de andere over te zetten vind ik nogal vergezocht. Geen kat die weet wat er onderweg allemaal met de foto is gebeurd. Succes verder. :)

MCNO 19-02-17 09:30

Foto's van whatsapp zijn volgens mij kleiner dan de originele.

U komt van Windows, waarschijnlijk dénkt u nog te veel in Windows(mapjes).
Waarschijnlijk wilt u alle foto's samenvoegen in een mapje?

Apple werkt net wat anders, dat is ff wennen.

Guest-20180925190238 19-02-17 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1030377)
Apple werkt net wat anders, dat is ff wennen.

Apple is nooit erg mapperig geweest wat foto's betreft. Ook niet in OS X (macOS) met Aperture, iPhoto en nu Photos.

Voor foto's heeft Apple een "schoendoos" met foto's. In iOS is die "schoendoos" de filmrol. Met de plaatjes uit de schoendoos kan men albums maken. Maar die albums zijn ook geen "mappen" ŕ la Windows. Een album is een index met verwijzingen (eigenlijk hard links) naar de foto's in de schoendoos. Idem dito in Aperture, iPhoto en Photos in macOS.

Door die methode ontstaat er geen fragmentatie van foto's in een oneindige chaos van mappen en submappen.

JohnMcClane 19-02-17 10:27

Je kunt de Sandisk gebruiken om foto's van de iPhone te backuppen, maar je kunt ook:
je iPhone aansluiten > foto's selecteren en kopiëren naar iXpand > afkoppelen > aansluiten op een andere iPhone > foto's selecteren en kopiëren naar deze iPhone

Blazez 19-02-17 11:49

Een iets andere manier om eea te delen. Kan je eens kijken of het instellen van een familie groep iets is. Dan kan je van alles met elkaar delen.
Je kan ook iCloud photo sharing aanzetten om zo gedeelde fotoalbums te maken.

theden 19-02-17 13:40

Allen alvast erg bedankt. ik ga straks eens Airdroppen met de vrouw:-)

Ja...Windows/ Android heeft kleine voordelen wbt Foto,s... bv Quickpic Heerlijk, maar dat is het enige dat ik mis.... nu is Apple alleen heerser hier in huis en om de pols:).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.