//

Foto's van iPhone naar iPhone

Foto's van iPhone naar iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden. Mijn vrouw en ik zijn beide overgestapt van Windows en Android naar alles van apple🎉🎉🎉. We gebruiken dus beide een iPhone ( mac,MacBook). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-02-17, 22:19
theden theden is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 6
Standaard Foto's van iPhone naar iPhone

Beste leden.

Mijn vrouw en ik zijn beide overgestapt van Windows en Android naar alles van apple🎉🎉🎉.

We gebruiken dus beide een iPhone ( mac,MacBook). Dit uiteraard met veel genot😁... we maken beide graag foto's van bv vakanties. Als we naderhand de foto's met elkaar willen uitwisselen ( iPhone naar iPhone)staat alles niet op volgorde van datum en tijdvak gemaakt maar op ontvangen. Of we dit nu via AirDrop of whatsapp doen het lukt ons niet om gebruikersvriendelijk de foto's te delen... met redelijk veel vakantiefoto nastress😳... het moet toch juist, bij een zo! grafisch goed besturingssysteem mogelijk zijn om de foto's juist helder en makkelijk te organiseren.

Doen wij iets niet goed missen wij iets of is er echt niks makkelijkers???

HELP!!!!

Laatst gewijzigd door theden; 18-02-17 om 10:01. Reden: Niet kompleet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-17, 00:42
JohnMcClane JohnMcClane is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Ook hiervoor kun je de Sandisk iXpand gebruiken, zie hier: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...indows-pc.html
  #3  
Oud 18-02-17, 10:03
theden theden is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnMcClane Bekijk bericht
Ook hiervoor kun je de Sandisk iXpand gebruiken, zie hier: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...indows-pc.html
Bedankt voor jou reactie...👍🏼

Ik bedoel van iPhone naar iPhone. Er is geen Windows meer in huis... ja in de kozijnen alleen😂.
  #4  
Oud 18-02-17, 10:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wij doen dat hier toch met AirDrop. Ik neem regelmatig foto's over van de iPhone 7 Plus van mijn vrouw.

De foto's komen dan terecht in de Camera Roll. Uiteraard waar anders? In Photos -> Moments staan die dan in de juiste volgorde op mijn iPhone. En aangezien ik ook iCloud Photostream gebruik staan de nieuwe plaatjes ook automatisch op de juiste plaats in de Photos app op drie (3) Macs.
  #5  
Oud 19-02-17, 00:39
theden theden is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wij doen dat hier toch met AirDrop. Ik neem regelmatig foto's over van de iPhone 7 Plus van mijn vrouw.

De foto's komen dan terecht in de Camera Roll. Uiteraard waar anders? In Photos -> Moments staan die dan in de juiste volgorde op mijn iPhone. En aangezien ik ook iCloud Photostream gebruik staan de nieuwe plaatjes ook automatisch op de juiste plaats in de Photos app op drie (3) Macs.
Bedankt voor je antwoord. Ik zal het eens proberen. Maar wat ik nu zie is dat whatsapp ze netjes plaatst in de hoofdmap(camera roll) en in moments maar wel op volgorde binnen gekomen en niet op datum genomen🙈
  #6  
Oud 19-02-17, 10:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theden Bekijk bericht
Maar wat ik nu zie is dat whatsapp ze netjes plaatst in de hoofdmap(camera roll) en in moments maar wel op volgorde binnen gekomen en niet op datum genomen��
Ik gebruik Wappie niet en heb dus ook geen ervaring met dat appje. Met AirDrop wordt in ieder geval de EXIF metadata van de foto gebruikt om die op de juiste plaats te tonen in Moments. Niet het tijdstip van overzetten.

Een berichten app gebruiken om foto's van de ene iPhone naar de andere over te zetten vind ik nogal vergezocht. Geen kat die weet wat er onderweg allemaal met de foto is gebeurd. Succes verder.
  #7  
Oud 19-02-17, 10:30
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Foto's van whatsapp zijn volgens mij kleiner dan de originele.

U komt van Windows, waarschijnlijk dénkt u nog te veel in Windows(mapjes).
Waarschijnlijk wilt u alle foto's samenvoegen in een mapje?

Apple werkt net wat anders, dat is ff wennen.
  #8  
Oud 19-02-17, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Apple werkt net wat anders, dat is ff wennen.
Apple is nooit erg mapperig geweest wat foto's betreft. Ook niet in OS X (macOS) met Aperture, iPhoto en nu Photos.

Voor foto's heeft Apple een "schoendoos" met foto's. In iOS is die "schoendoos" de filmrol. Met de plaatjes uit de schoendoos kan men albums maken. Maar die albums zijn ook geen "mappen" à la Windows. Een album is een index met verwijzingen (eigenlijk hard links) naar de foto's in de schoendoos. Idem dito in Aperture, iPhoto en Photos in macOS.

Door die methode ontstaat er geen fragmentatie van foto's in een oneindige chaos van mappen en submappen.
  #9  
Oud 19-02-17, 11:27
JohnMcClane JohnMcClane is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Je kunt de Sandisk gebruiken om foto's van de iPhone te backuppen, maar je kunt ook:
je iPhone aansluiten > foto's selecteren en kopiëren naar iXpand > afkoppelen > aansluiten op een andere iPhone > foto's selecteren en kopiëren naar deze iPhone
  #10  
Oud 19-02-17, 12:49
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Een iets andere manier om eea te delen. Kan je eens kijken of het instellen van een familie groep iets is. Dan kan je van alles met elkaar delen.
Je kan ook iCloud photo sharing aanzetten om zo gedeelde fotoalbums te maken.
  #11  
Oud 19-02-17, 14:40
theden theden is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 6
Standaard

Allen alvast erg bedankt. ik ga straks eens Airdroppen met de vrouw

Ja...Windows/ Android heeft kleine voordelen wbt Foto,s... bv Quickpic Heerlijk, maar dat is het enige dat ik mis.... nu is Apple alleen heerser hier in huis en om de pols.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's van iPhone naar Mac ipotdje iPhone algemeen 1 06-02-16 13:30
Foto's verplaatsen naar iPhone lukt niet door iCloud Foto's Ersin27 iCloud 1 09-06-15 13:05
Foto: foto's van iphone naar pc kevinbee Muziek, foto & video 0 13-08-10 13:19
Foto's van PC naar iPhone robbuijs Muziek, foto & video 7 18-07-10 18:50
Windows: Foto's van PC naar iPhone: naar camera roll ipv naar photo library? ICB iTunes 0 02-07-10 10:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.