//

Volgende iphone

Volgende iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Momenteel heb ik een iphone 6 64GB, heb ik gekocht toen die uitkwam. Draag er altijd zorg voor, hoesje errond en glas erop dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-02-17, 10:01
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard Volgende iphone

Beste,
Momenteel heb ik een iphone 6 64GB, heb ik gekocht toen die uitkwam. Draag er altijd zorg voor, hoesje errond en glas erop dus van beschadiging is geen sprake. Ben zeer tevreden van het toestel, het is/was mijn allereerste apple toestel. Enkele maanden later heb ik mij dan de ipad pro 9.7 aangeschafd 64GB aangezien dit heel handig te synhroniseren valt met mijn iphone en omgekeerd. Maar de laatste weken begin ik wel wat foutjes te ondervinden in mijn iphone. Zoals bv heb ik meldingen van bepaalde apps maar krijg ik geen bericht waardoor ik die dus laat tot niet opmerk soms. Ook mijn wekker staat correct ingesteld maar speelt soms geen geluid af, enkel trillen? Ook mijn batterij toont bv 14% aan en als ik die aan de lader leg gaat die meteen naar 30+ % (batterij is nochtans al enkele keren gekalibreerd). Toestel valt af en toe ook uit aan 18% terwijl me batterij uitstekend werkt, werd getest in Apple winkel. Ik laat het toestel telkens snachts opladen indien die bijna plat is. Alle instellingen staan nochtans correct en het toestel is steeds up-to-date zowel de apps als software. Nu ben ik in beraad, laat ik naar mijn toestel kijken of werk ik nog even zo door en kijk ik met tijd voor een totaal nieuw toestel?

Heb altijd gezegd als ik een nieuw toestel aanschaf wordt het een PLUS versie met minstens 32GB. Nu is mijn vraag, kan ik deze kleine probleempjes verhelpen of is het de moeite niet meer waard aangezien ik al enkele generaties achter kom (6s, SE, 7...)? Of gewoon wachten tot september en dan meteen toeslaan? Kan nog 300 tot 400€ krijgen voor mijn toestel afhankelijk van de koper. Alvast bedankt voor jullie raad en tips!

MvG
HardFusion
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-02-17, 11:47
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heb je al eens geprobeerd om met een compleet verse installatie (zonder terugzetten van een backup) te beginnen? Gewoon toestel leeg gooien iOS opnieuw installeren en opnieuw beginnen met de apps? De basis spullen (contacten, berichten, notities, foto's etc) kan je via iCloud laten synchroniseren, daar hoef je dan verder niets aan te doen.
Mail opnieuw even instellen. en alleen de apps die je vaak gebruikt er op zetten.

En dan eerst even kijken hoe je toestel zich gedraagt.
  #3  
Oud 20-02-17, 17:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Het klinkt als softwarematige ellende...

Ik herken geen enkel van je problemen als hardware/structureel.
Vraag me af of je update via icloud of via itunes?

Board goeroe Timosha geeft meteen aan dat dit soort ellende vaak voortkomt uit brakke icloud updates.

Dus maak een backup en herstel 'm eens via itunes, later kan je nog een schone installatie proberen
  #4  
Oud 03-03-17, 16:50
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

TS laat niks meer van zich horen? Niet erg netjes als je wél de moeite neemt om je probleem in de wensput te gooien en vervolgens niet eens meer reageert.
  #5  
Oud 03-03-17, 17:17
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ja, jammer he. Misschien dat er een reden voor is (afwezig oid), maar anders is het nogal onbeschoft naar de mensen die je proberen te helpen.
Neemt ook wel de lol van het helpen op het forum een beetje weg.
  #6  
Oud 13-03-17, 21:42
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Ja, jammer he. Misschien dat er een reden voor is (afwezig oid), maar anders is het nogal onbeschoft naar de mensen die je proberen te helpen.
Neemt ook wel de lol van het helpen op het forum een beetje weg.
Sorry voor het laat reageren werd niet opgemerkt en email notificatie stond niet aan (nu wel), ik ga binnenkort zoals hier aangeraden mijn iphone eens volledig resetten maar is het beter een icloud backup te maken of een backup via itunes? En krijg ik ALLES terug dan na een herstel van alle inhoud en instellingen? Ik wil zeker niets kwijt raken. Alvast bedankt voor de uitleg!
  #7  
Oud 13-03-17, 21:46
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Volgens mij is het het beste om juist helemaal geen backup terug te zetten. Een keer met een schone lei beginnen was het beste advies dacht ik .
Als je toch een backup wil gebruiken, is dacht ik een backup met itunes het beste omdat (zo even uit mn hoofd) daar ook wachtwoorden enzo in opgeslagen worden.
Je data (contacten, foto's, berichten etc) kan je allemaal naar icloud syncen. Dus wellicht even inlezen of je helemaal vers wil beginnen of niet.
  #8  
Oud 13-03-17, 21:46
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
TS laat niks meer van zich horen? Niet erg netjes als je wél de moeite neemt om je probleem in de wensput te gooien en vervolgens niet eens meer reageert.
Sorry voor het laat reageren werd niet opgemerkt en email notificatie stond niet aan (nu wel), ik ga binnenkort zoals hier aangeraden mijn iphone eens volledig resetten maar is het beter een icloud backup te maken of een backup via itunes? En krijg ik ALLES terug dan na een herstel van alle inhoud en instellingen? Ik wil zeker niets kwijt raken. Alvast bedankt voor de uitleg!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 March 2017 om 21:49 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Volgens mij is het het beste om juist helemaal geen backup terug te zetten. Een keer met een schone lei beginnen was het beste advies dacht ik .
Als je toch een backup wil gebruiken, is dacht ik een backup met itunes het beste omdat (zo even uit mn hoofd) daar ook wachtwoorden enzo in opgeslagen worden.
Je data (contacten, foto's, berichten etc) kan je allemaal naar icloud syncen. Dus wellicht even inlezen of je helemaal vers wil beginnen of niet.
Ik wil eigenlijk voornamelijk mijn contacten, foto's en muziek niet kwijt, de rest kan handmatig opnieuw geïnstalleerd of ingesteld worden. Enkel deze 3 zaken wil ik zeker niet kwijt of wil ik zowiezo terug kunnen ophalen.
  #9  
Oud 13-03-17, 21:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dan moet je even daar kijken hoe je ze backupt. Contacts naar iCloud neem ik aan.
Foto's . . tja, wat je aan hebt staan (lokaal alleen, photostream of photo library).
Alleen bij Photo library krijg je ze meteen weer terug zodra je photo library weer aan zet.
Heb je ze locaal staan, moet je wat kunstgrepen uithalen wil je ze weer gelijk terug kunnen zetten.
De muziek, als je die in playlists in itunes hebt staan, kan je ze daarvandaan weer terugzetten
  #10  
Oud 13-03-17, 21:58
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dan moet je even daar kijken hoe je ze backupt. Contacts naar iCloud neem ik aan.
Foto's . . tja, wat je aan hebt staan (lokaal alleen, photostream of photo library).
Alleen bij Photo library krijg je ze meteen weer terug zodra je photo library weer aan zet.
Heb je ze locaal staan, moet je wat kunstgrepen uithalen wil je ze weer gelijk terug kunnen zetten.
De muziek, als je die in playlists in itunes hebt staan, kan je ze daarvandaan weer terugzetten
Bedankt, hier ben ik iets mee. Library ligt altijd aan op mijn toestel. En als ik bij fabrieksinstellingen kijk welke instelling neem ik dan best om deze te herstellen? "Wis alle inhoud en instellingen"? Deze optie? Zonder backup te nemen dan best?
  #11  
Oud 13-03-17, 22:03
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik zou in ieder geval zorgen dat ik eerst een goede (encrypterd) itunes backup heb. dan kan je altijd terug.
En inderdaad zorgt die optie ervoor dat je toestel leeg is en dat je opnieuw kan beginnen.
Instellen als nieuwe telefoon is dan je optie bij het starten.

Denk overigens vooraf ook nog even aan andere apps die je eventueel gebruikt, voorbeeldje is Whatsapp.
  #12  
Oud 13-03-17, 22:08
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Bedankt voor de uitleg en tips, daar ben ik zeker wat mee! Je hoort nog van me eens ik dit gedaan heb, zal binnenkort zijn. Nogmaals dank! Wil je even op mijn ander topic reageren indien je wenst i.v.m "apps"? Heb daar ook een misschien wel domme vraag over, alvast bedankt.

MvG
HardFusion
  #13  
Oud 13-03-17, 22:11
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Een wijs man zei ooit dat er geen domme vragen zijn, alleen domme antwoorden, dus ik doe mn best
  #14  
Oud 13-03-17, 22:14
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Een wijs man zei ooit dat er geen domme vragen zijn, alleen domme antwoorden, dus ik doe mn best
Dit is mooi gezegd en zal ik zeker bijhouden Bedankt voor je snelle reacties en nogmaals mijn excuses dat ik nu pas van mij liet horen, reden heb ik hier al vermeld.

MvG
HardFusion
  #15  
Oud 15-03-17, 07:46
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@Hardfusion, nog een tip: niet onnodig citeren.
Dat maakt e.e.a. onleesbaar.

Ik maak bij voorkeur dubbele backups voordat ik zaken rigoureus aanpak, een in icloud, maar ALTIJD via iTunes.

Alle bewerkingen op de iphone (update/herstellen) doe ik via iTunes.
Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat Timosha (Apple "expert") dat aangeeft.
Bij een bewerking via iTunes worden alleen JOUW gegevens (nummers, contacten, inclusief whatsapp en berichten) overgezet.

Maar begin eens eenvoudig met een hard reset.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
is het volgende mogelijk met een iphone? bartman Chat en geruchten 1 08-07-09 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.