iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   USB problemen iPhone 5S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175815-usb-problemen-iphone-5s.html)

FridgeNL 21-02-17 14:04

USB problemen iPhone 5S
 
Ik ben in het bezit van een iPhone 5S die ik gebruik als werktelefoon, hij begon vreemd gedrag te vertonen (Bijv: niet meer willen opladen, snel uitvallen) dus dockconnector en batterij vervangen, scherm was ook behoorlijk bekrast dus deze ook vervangen.

Nu functioneert de telefoon weer prima, ik kan hem zonder problemen aan een oplader hangen en dat werkt ook. Echter.... als ik hem aan mijn laptop hang, wordt de telefoon niet herkend. Nu zou je denken, dat ligt aan de USB poort van de laptop maar als ik mijn 6S+ eraan hang is er geen enkel probleem, ook andere telefoons worden gezien behalve de 5S.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

faire4u 21-02-17 15:14

Misschien een slechte dockconnector, maw hij heeft een hogere spanning nodig om te werken. Ik heb bij bepaalde 220 volt laders dat mijn Iphone niet wordt geladen omdat deze laders onder de bv 500mamp stroom geven, misschien dat het bij je nieuwe Dock ook zo is dat hij meer stroom nodig heeft en USB van pc geeft te weinig spanning.

FridgeNL 21-02-17 23:45

Dan zou mijn 6S+ ook niet herkend moeten worden, of elke ander model. De 5S wordt ook niet herkend op andere laptop en PC, ook al verschillende lightning kabels geprobeerd....

faire4u 22-02-17 08:32

Heb je mijn tekst goed gelezen? Je nieuwe dockconnector zal waarschijnlijk niet goed zijn.

Guest-20180925190238 22-02-17 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 1030448)
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Een probleem met de USB-bus in de iPhone.

FridgeNL 22-02-17 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1030475)
Heb je mijn tekst goed gelezen? Je nieuwe dockconnector zal waarschijnlijk niet goed zijn.

Jawel maar heb juist voor o.a. die klacht de dockconnector vervangen. Hij vertoonde dit gedrag dus al ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 February 2017 om 17:34 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1030476)
Een probleem met de USB-bus in de iPhone.

Can you elaborate?
Is dit een hardware probleem op het mobo?

Vind het enorm vaag dat hij wel verder prima reageert op een standaard oplader met originele lightning kabel maar op de USB van mijn laptop niet, terwijl deze ook gewoon een spanning van 5v levert. Hij zou dan toch op zijn minst moeten opladen.

Guest-20180925190238 22-02-17 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 1030505)
Vind het enorm vaag dat hij wel verder prima reageert op een standaard oplader met originele lightning kabel maar op de USB van mijn laptop niet, terwijl deze ook gewoon een spanning van 5v levert. Hij zou dan toch op zijn minst moeten opladen.

Zo enorm vaag is dat niet. De standaard lader levert 5 V @ 1.000 mA en een USB-poort van een Windows PC levert maximaal 5 V @ 500 mA.

De USB-bus heeft niets met "laden" te maken. Om te laden moet er 5 V @ 1.000 mA voorhanden zijn. Desnoods met twee draadjes, een rode en een zwarte, en bananenstekkers. De USB-bus zorgt er voor dat de iPhone door een PC herkend wordt en de USB en TCP/IP over USB protocollen getransporteerd worden.

FridgeNL 22-02-17 18:29

Mijn USB 3 poort levert max 900mA ;)

Maar goed, leerzaam allemaal maar brengt me niet dichter bij een oplossing. Is er wezenlijk iets aan te verhelpen? Heb er op ge-googled maar daar kom ik niet veel verder mee.

trimix 22-02-17 19:01

probeer eens 3u tools software is gratis word de 5s daar wel herkend ?

Blazez 23-02-17 10:05

Ik zou eerst proberen of hij wel werkt als je hem aan een andere computer hangt. Kan zijn dat je binnen Windows het device eens weg moet gooien en opnieuw laten detecteren. Zal niet de eerste zijn.
En dan zoek je steeds op de verkeerde plek.

FridgeNL 23-02-17 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1030511)
probeer eens 3u tools software is gratis word de 5s daar wel herkend ?

Nee, ook niet met iMazing.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1030522)
Ik zou eerst proberen of hij wel werkt als je hem aan een andere computer hangt. Kan zijn dat je binnen Windows het device eens weg moet gooien en opnieuw laten detecteren. Zal niet de eerste zijn.
En dan zoek je steeds op de verkeerde plek.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 1030470)
De 5S wordt ook niet herkend op andere laptop en PC, ook al verschillende lightning kabels geprobeerd....

;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.