iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reparatie; vochtschade? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175936-reparatie-vochtschade.html)

Mimi321 01-03-17 15:21

Reparatie; vochtschade?
 
Goedemiddag,

Ik heb een iPhone 6s. Een tijdje geleden kreeg ik problemen met de batterij, de iPhone viel uit bij een bepaalde percentage. Na wat rondkijken op internet kwam ik erachter dat dit een mankement was van de accu en dat de iPhone onder de reparatiecyclus van Apple viel.

Ik heb mijn IPhone naar de winkel gebracht waar ik hem gekocht heb en die gaven nog aan dat de telefoon er als nieuw uit zag (gekocht december 2015). Na anderhalve week krijg ik bericht van het servicecentrum: er is vocht en of vloeistofschade ontdekt. Foto's zijn bijgevoegd en wat ik kan zien is de vochtindicator nog gewoon wit. Dus heb ik opgebeld naar het servicecentrum en zij geven inderdaad aan dat de indicator niet is verkleurd maar dat ze vermoeden dat de iPhone bij stoom in de buurt heeft gelegen (In de badkamer of iets dergelijks). Ik snap er helemaal niets van en mijn vraag is kunnen jullie zien of er vochtschade is? Ik kan hem voor een second opion sturen naar Apple maar wil toch graag weten of dit wel zin heeft.


http://i65.tinypic.com/14b554y.png

Blazez 01-03-17 15:51

Waarschijnlijk te laat, maar ik zou nooit in een geval als dit naar een reseller gaan. Je hoort alleen maar talloze van dit soort verhalen. "Wij snappen het niet" of "we hebben een fout gemaakt" is altijd "de telefoon heeft vochtschade".
Indicator is niet verkleurd? Dan geen vochtschade lijkt mij.
Zo snel mogelijk je toestel terug krijgen en naar Apple zelf gaan voor deze vervanging. Hopelijk hebben die prutsers niet de garantie van je toestel verkloot.

Starscreamer 09-03-17 08:20

Waarom stuur men het toestel nog altijd terug na een waardeloze reparatie dienst.
Iedereen weet toch dat je contact met Apple i.p.v. winkel moet oppakken?
Die hebben een veel beter garantie afhandeling.
Ik belde Apple op en de volgende dag kwamen ze toestel ophalen en dag erop een vervangend toestel gekregen. Ik zou als ik jou was contact met Apple opnemen.

Blazez 09-03-17 10:01

Och, het is nu 9 maart. TS heeft niets meer van zich laten horen. Lijkt er op dat het helaas weer eens iemand is die alleen iets komt roepen maar eigenlijk niet geïnteresseerd is in adviezen. Jammer maar helaas.

Mimi321 09-03-17 20:25

TS is wel geintereseerd in jullie adviezen, bedankt voor het vooroordeel!

Update: telefoon terug gekregen en contact gehad met Apple. Telefoon gaat daar binnenkort naar toe. Dus ik ben benieuwd.

Blazez 09-03-17 20:34

Nou, fijn dat je er toch nog bent. Dat geeft ons ook weer moed.
Ik ben heel benieuwd wat Apple er van gaat zeggen. Laat je dat nog even weten?

Starscreamer 28-03-17 11:38

Hoe is het verlopen? :-)

faire4u 28-03-17 12:43

En weer is TS verdwenen. 👎


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.