iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen overgangstoon naar bellen sommige vaste nummers Iphone 6s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/175959-geen-overgangstoon-naar-bellen-sommige-vaste-nummers-iphone-6s.html)

MV24 02-03-17 18:54

Geen overgangstoon naar bellen sommige vaste nummers Iphone 6s
 
nummers met Iphone 6s?[ Bewerkt ]
Opties







Sinds 2,5 week hoor ik bij bellen naar diverse vast nummers geen "overgaan-toon " meer.
Ik krijg wel contact op moment dat er is opgenomen of de voicemail aangaat.
Bellen naar mobiele nummers geeft geen problemen en bij vaste nummers is het incidenteel (wel steeds
bij dezelfde nummers)
Inmiddels 3 x bij de Vodafonewinkel geweest voor advies, naar de Apple-store geweest voor controle
van mijn toestel ( nieuwste software en alle instellingen zijn ok)
Inmiddels is ook de simcard vervangen waarna het "even" werkt maar na een aantal minuten

Inmiddels mijn Iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Probleem
blijft. Met mijn 2e telefoon ( duo-card) een Samsung heb ik het probleem niet....
telefoon gaat gewoon over? En nog vreemder, wanneer in mijn Iphone even op vliegtuigstand zet
en daarna weer terug krijg ik wel de overgangstoon maar wanneer ik een paar minuten wacht is het probleem
terug. Dus alleen na opnieuw aanmelden op het Vodafonenetwerk kan ik 1 of 2 keer naar de bewuste nummers bellen. Het zijn enkele vaste nummers waarbij ik het probleem heb, Inmiddels met diverse andere Iphones ook
naar de bewuste nummers gebeld en die hebben het probleem niet, krijg daarmee wel de overgangstoon.

de vaste nummers waarnaar ik bel en geen "overgangstoon" krijg blijken ( zover ik het kan inschatten) allemaal
analoge nummers te zijn , de vaste nummers waarnaar ik bel en wel de "overgangstoon" krijg blijken
digitale nummers te zijn?

Vandaag wederom contact gehad met Vodafone, advies is het toestel ter reparatie aan te bieden bij Apple maar of dit zin heeft?

Alvast dank voor eventuele reactie's en hopelijk een oplossing!!

Guest-20180928213307 02-03-17 19:07

Misschien een overbodige vraag,
uw 2de kaart staat die uit??

omdat ik vroeger via proximus ook een 2 de kaart had en daar heb ik in het verleden ook problemen mee gehad. (van andere aard weliswaar)

MV24 02-03-17 19:10

bedankt voor de reactie: 2e kaart staat natuurlijk uit.

Blazez 02-03-17 20:24

Ik kan me herinneren dat ik vorige week iemand belde en dat me dat ook opviel. Ik dacht dat er eerst iets fout gegaan was met bellen.
Ik heb overigens ook Vodafone. Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat dit gebeurd als je Wi-Fi support aan hebt staan. Dan bel je dus niet over het GSM netwerk, maar over je eigen Wi-Fi verbinding.
Zou je dat eens kunnen testen? Dus je Wi-Fi uitschakelen, dan krijg je als het goed is in je scherm "Vodafone" en niet "Vodafone Wi-Fi" te staan.

Typ1 02-03-17 20:31

Heb ik soms met mijn iPhone 7 ook, Vodafone simkaart.
Wi-Fi support staat uit.

MV24 02-03-17 20:31

Bedankt voor de reactie, helaas Wi-Fi support staat uit

MV24 09-03-17 09:48

na inventarisatie blijkt dat alle nummers die ik bel en geen overgangstoon zijn KPN nummers zijn.( let wel : zijn enkele nummers bij de meeste KPN nummers werkt het wel )

Typ1 09-03-17 10:35

Het is bij mij niet meer voorgekomen. Ook bij nummers waar het eerder wel voorgekomen was.

MV24 09-03-17 20:54

Helaas mijn probleem is er nog steeds.
Vanavond een "kruisstest gedaan met de simcard van mijn dochter.
Mijn telefoon werkt dan weer naar behoren. Bij de "bewuste nummers" krijg ik gewoon "de overgangstoon" ook met mijn simcard in de telefoon van mijn
dochter( Iphone5s) werkt alles naar behoren. Zojuist mijn simcard weer
teruggezet in mijn IPhone en.....helaas bij de bewuste nummers geen overgangs toon.... ( de simcard is reeds 2 weken terug vervangen door Vodafone)
Het lijkt erop dat mijn telefoon oké is maar het probleem zit in de
simcard i.c.m. met mijn IPhone 6 s immers in de IPhone 5s werkt alles prima....
Hier staat de spreker stil :(

MV24 14-03-17 18:27

Inmiddels is e.e.a duidelijk geworden. Het volgende heb ik gedaan waarna het probleem zich niet meer voordoet:
4G bellen uitgezet alleen 4G data staat nu nog aan.
Verder Wi-Fi-bellen uitgezet, zodra er verbinding is met een Wi-Finetwerk is
het probleem terug! Info verkregen via het Vodafoneforum, men werkt naarstig aan een oplossing!

Typ1 14-03-17 20:35

Dank voor de info!

MV24 15-03-17 20:34

update : 4G data ook uitzetten. E.mail synchronisatie verloopt niet goed meer.
Heb nu alles op 3G staan : alles werkt nu!

MV24 19-03-17 11:25

mijn vrouw heeft sinds vrijdag een nieuwe IPhone 6s 32G met Vodafoneabonnement en heeft exact hetzelfde probleen. 4G en Wi-Fi-bellen uitgezet ( alles werkt nu)

Werner1963 20-03-17 16:39

Ik heb dit probleem ook als ik met een Belgische SIM kaart op het NL Vodafone netwerk zit.
Soms na 20 seconden krijg toch de overgangstoon maar meestal werd er dan al opgenomen :)

Ook iPhone 6s

MV24 20-05-17 14:47

na update van de nieuwste IOS-versie is het probleem verholpen!

Okapio 14-06-17 23:20

Probleem blijkt inderdaad 4g
 
Sinds vandaag met Iphone6 en KPN-abo geen overgangstoon hoorbaar bij bellen naar vaste nummers, wel naar mobiele nummers. Blijkt inderdaad te verhelpen dooor bellen over 4g uit te zetten.

MV24 16-06-17 09:49

met de laatste IOS 10.3.2 versie ook ?

Okapio 27-06-17 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MV24 (Bericht 1033252)
met de laatste IOS 10.3.2 versie ook ?

Ja, het probleem én de oplossing gelden voor 10.3.2.

wil 22-07-17 11:17

Ik heb het probleem ook. Probleem opgelost door gesprekken en data via 4G uit te zetten. Ik heb een KPN abo. Dat VoLTE bij KPN werkt dus nog niet goed op de iPhone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.