iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen internet met 3g (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17634-geen-internet-3g.html)

mastron 29-07-08 12:19

geen internet met 3g
 
Ik heb een vreemd verschijnsel.

Sinds een paar dagen kan ik niet meer via 3g internetten. Als ik 3g aanzet dan zie ik het 3g icoontje vershcijnen maar safari zegt; "could not display page. no connection to the internet".

Mijn iPhone is een 3g (Duh) en jailbroken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Wally21 07-08-08 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mastron (Bericht 155506)
Ik heb een vreemd verschijnsel.

Sinds een paar dagen kan ik niet meer via 3g internetten. Als ik 3g aanzet dan zie ik het 3g icoontje vershcijnen maar safari zegt; "could not display page. no connection to the internet".

Mijn iPhone is een 3g (Duh) en jailbroken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?


heb ik ook last van maar dat had ik ook al met mijn vorige telefoon sinds +/- 1 maand. toenj al gebeld met KS maar die vretelden dat er waarschijnlijk al aan gewerkt wordt omdat ze het al meer hadden gehoord maar nu 1 maand verder zometeen maar weer eens bellen want wordt er schijtziek van want zodra je 3g uitschakeld kun je zonder problemen gebruik maken van safari enzo.

iScorpio 30-08-08 20:45

Had ik vanavond ook last van. 3G was aan maar kon verder geen data binnen halen, terwijl ik de McFlurry aan het verslinden was ;)

'Oplossing' bleek door naar BossPrefs te gaan en tot de ontdekking te komen dat EDGE uit stond en 3G aan. Ik heb vervolgens EDGE ook aangezet (3G aan gelaten) en toen werkte alles weer.

Vraagje van mijn kant; klopt dit gedrag? Moet ik altijd EDGE en 3G aan hebben staan als ik via 3G data binnen wil halen? Vindt dit vreemd.

RHCPeter 31-08-08 11:16

normaal niet dacht ik. Vreemd idd.

iScorpio 31-08-08 20:50

Vandaag weer getest op het strand. Had netjes 3G verbinding en in BossPrefs had ik EDGE uit staan. Wederom kon ik geen data binnen halen (geen mail of web pagina's).

Toen ook maar weer in BossPrefs EDGE erbij aangezet, met nog steeds 3G verbinding, en toen kon ik wel data binnen halen.

Is dit nu normaal of niet. Ik gebruik een Vodafone abbo.

Ilv 01-09-08 20:26

Scorpiosoft, hoe zet je Edge aan en uit? staat dat voor locatievoorzieningen of dataroaming? op een of andere bizarre wijze doet mijn gprs internet het niet, jij klinkt vrij handig kun je me hierbij misschien helpen?:rolleyes:

iScorpio 01-09-08 20:29

Ik stel EDGE gewoon met het programma BossPrefs aan of uit.

Ilv 01-09-08 23:42

Is er niet een oplossing voor mensen die niet zo handig zijn met computers? Ik snap niks van bossprefs. Al dat gedoe met die iphone, en nu doet die gprs het weer niet, ik wordt er gek van.

ainiw 08-12-08 00:08

Ik had hetzelfde probleem: geen verbinding met internet terwijl bovenaan "3G" staat om aan te geven dat er wel verbinding is. Omdat ik vermoedde dat Bossprefs ermee te maken had die er af gegooid: geen effect. Hele jailbrake eraf: nog steeds geen verbinding.
Toen pas op het forum gekeken en vond bovenstaande discussie. Daarna eerst weer jailbrake erop zodat ik BossPrefs er weer op kon zetten. Hiermee Edge weer aangezet, en verdomd nu deed de 3G (en ook de Edge) verbinding het weer.
Wel heel vreemd dat als je de hele jailbrake verwijderd, er dus kennelijk toch nog een "knop" van Edge uit blijft staan!

john1979 27-12-08 16:41

Ook ik had de afgelopen week problemen met 3G. De hele week geen 3G gehad maar het 3G teken was wel te zien. Ook de verbinding was volle bak. Na EDGE aan te hebben gezet (stond dus uit) werkte de 3G verbinding weer netjes, EDGE weer uit en de 3G verbinding verkte weet niet.

Ik weet niet of ik EDGE onbewust uit gezet heb en of deze standaard aan staat en misschien ook aan hoort om een 'werkende' 3G verbinding te hebben. Ik laat hem voor nu maar aan staan aangezien ik anders geen 3G heb.

Iemand die kan zeggen of EDGE altijd aan moet staan voor een werkende 3G verbinding?

Voltagethe 14-01-09 20:10

Heb hetzelfde probleem gehad Edge stond uit geen internet. Beide aan wel internet.

nikki_ttb 03-02-09 15:46

Hier ook nog een mooi probleem!

3G boven in de statusbalk zichtbaar. Zowel Edge en 3G staan aan via de toggles (SBSettings, maar ook even nog gecontroleerd in Bosspreffs).
Toch: geen internet. Geen netwerkverbinding in safari, maar ook niet in mail, weer, of Cydia. Helemaal nergens!
De enige manier om het internet te kunnen gebruiken is rebooten. Na de reboot werkt het, maar zodra ik de telefoon weer wil gebruiken nadat ze inactief is geweest (laten liggen voor 5 minuutjes is genoeg), wil het internet niet meer werken.
Dan moet ik dus weer helemaal de telefoon rebooten om het te kunnen gebruiken.

3G iPhone, jailbreak, FW 2.2, Yellowsn0w 0.9.7.
Op 0.9.6 had ik hetzelfde probleem. Het heeft goed gewerkt voor een tijdje, maar na een weekje ging het dus vervelend doen. Dacht dat updaten naar de nieuwe versie van YS de oplossing was, maar helaasch.

Iemand een oplossing?

EDIT
Inmiddels is het zelfs zo erg dat ik de netwerkinstellingen moet herstellen elke keer als ik internet wil gebruiken.


iJohan 08-06-09 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 235184)
Ik weet niet of ik EDGE onbewust uit gezet heb en of deze standaard aan staat en misschien ook aan hoort om een 'werkende' 3G verbinding te hebben. Ik laat hem voor nu maar aan staan aangezien ik anders geen 3G heb.

Iemand die kan zeggen of EDGE altijd aan moet staan voor een werkende 3G verbinding?


Dat vraag ik me ook af... Moet EDGE nu aanstaan om 3G internet te gebruiken of niet????

Drumpie 08-06-09 16:15

Hoe kan ik EDGE aanzetten met een NIET-gejailbrakte iPhone?

King1987 08-06-09 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drumpie (Bericht 292852)
Hoe kan ik EDGE aanzetten met een NIET-gejailbrakte iPhone?

APN instellingen ongeldig maken, dus iets anders neerzetten. Dat moet werken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.