//

te weinig geheugen op iPhone voor foto's

te weinig geheugen op iPhone voor foto's discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoewel ik een paar honderd foto's van de iPhone heb verwijderd en ook de foto's uit Whatsapp berichten, Houd ik de melding dat er maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-03-17, 21:35
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Standaard te weinig geheugen op iPhone voor foto's

Hoewel ik een paar honderd foto's van de iPhone heb verwijderd en ook de foto's uit Whatsapp berichten, Houd ik de melding dat er maar 415 MB beschikbaar is.

Ik ben een langzame begrijpende
Soms gaat e.e.a. boven mijn hoedje..
Vr groet
Eltien
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-03-17, 23:32
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vwb de foto's, die zijn pas echt weg van je iPhone als je ze ook nog eens uit het album "Recent verwijderd" hebt weggegooid.
En vwb het geheugengebruik iha kun je in instellingen/algemeen/opslag/beheer opslag zien welke apps echt de grote opslaggebruikers zijn.

Maar 8GB is ook best weinig, niet voor niets heeft Apple die, en inmiddels zelfs de 16GB, versies uit het assortiment gehaald...
Waarschijnlijk zul je nog wel 's vaker tegen de grenzen van je iPhone oplopen.

Overigens is iOS 10.3 iets zuiniger met opslag, diverse mensen melden daarmee zelfs enkele GB (terug)gewonnen te hebben. Bij mijn iPhone scheelt het bv 1,09GB.
Voor jou op 8GB allicht helemaal de moeite waard ...
  #3  
Oud 31-03-17, 00:42
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ikzelf gebruik Google foto's.
Deze synct de foto's uit uw Iphone foto map, waarna je deze map kunt leegmaken.
  #4  
Oud 31-03-17, 09:51
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Standaard

dit soort forums is voor mij geheel nieuw.. ik hoop dat ik op Ferryman 2015 reageer.
Ik heb mijn gehele iPhone doorgespit
Maar kan de functie recent verwijderd niet vinden..
Waarschijnlijk kijk ik daar overheen..

Ooit heb ik Apple geraadpleegd voor iets soortgelijks en meen mij te herinneren dat ik in mijn geval een stap verder moet zoeken.
Eltien

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 March 2017 om 09:01 ----------

beste Nick...
soms zie ik op drie plekken de foto's terug
de iPhone zet automatisch, nadat ik deze heb aangesloten op de pc, de foto's in camera uploads en op google waar nu onderin staat dat van 126 bestanden een back-up wordt gemaakt, 85 resterend.. Waar ik overigens niets van snap.
soms zie ik echt door de bomen het bos niet meer...
Nu eerst maar eens zien waar de optie recent verwijderd zit...
(antw. van Ferryman 2015)
want dan gaan de foto's er definitief af.
En krijg ik weer ruimte.
Groet van eltien
  #5  
Oud 31-03-17, 15:03
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zag het bos ook niet meer..
Heb zelf moeite met de manier waarop ios alles synct. (maar dat ligt aan mij hoor)
Daarvoor heb ik alles wat synct uitgezet (icloud, reservekopie ea)
En Google foto's erop gezet.
(ook te benaderen vanaf andere apparaten (windows, android)
En ik ben er tevreden over.


de folder recent verwijderd:
ga naar Foto's , daar zie je albums, plaatsen,schermfoto's en dan recent verwijderd.
  #6  
Oud 31-03-17, 19:23
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Standaard

aan Nick666
vorig jaar heb ik een iTunes kaart gekocht om maandelijks een euro te kunnen betalen aan iCloud om zodoende ruimte te behouden...
Maar op een of andere manier geraak ik steeds in de war vanwege de vele mogelijkheden...
En ook google foto's heeft een plek (onderin mijn leptop staat een gekleurd Icoontje met de mededeling dat er van 130.... nieuwe bestanden een backup wordt gemaakt...85 .. nog resterend..

Ik ga zometeen daar eens kijkenIk denk dat ik eigenlijk op 4 plekken mijn foto's heb gestald..
Hoe dan ook
Door hier te lezen en door zelf uit te proberen... Hoop ik het ooit onder de knie te krijgen,,,
Dag
eltien

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 March 2017 om 18:32 ----------

Nick
heb ik gedaan alles met een eenrichtingsverkeersbord verwijderd..
Blijven ze dan nog een periode op de iPhone staan?
Ik ga aan de soep.. DAG!
  #7  
Oud 31-03-17, 19:52
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Smakelijk!!

de map recent verwijderd moet je dan ook leeg maken!!
  #8  
Oud 31-03-17, 21:00
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Standaard

oeps... meen je dat nu Nick666?
Wat is het toch eenvoudig dat je met logisch denken geen steek verder komt...
Alle eenrichting verkeersborden gedeletet en dan nog bij capaciteit 5,27
Beschikbaar 393,5 MB beschikbaar...zien...
Daar word ik knetter van...
Nou ja zolang ik niet te zien krijg dat foto maken niet mogelijk is... Leer ik er mee leven...
Leuk is anders
Eltien

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 March 2017 om 20:05 ----------

en dan dit leren... Nondeju....
k ga zo naar 2voor12 kijken Daag!

nu nog even t nieuws...
De veroorzakers van de schade aan huizen in groningen... eindelijk uit het overleg... HOERA>>>
1500 euro
Echt een giller
Regels voor berichten Je mag nieuwe discussies starten
Je mag reageren op berichten
Je mag bijlagen versturen
Je mag jouw berichten bewerken
BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit
  #9  
Oud 01-04-17, 16:40
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zie ik 't goed dat je 'recent verwijderd' hebt gevonden (binnen de foto app), en je vraagje aan mij is opgelost?

Vwb die onduidelijkheid ff de professor uithangen : dat mapje kun je het beste vergelijken met de 'prullenbak' in Windows en MacOS. Zolang iets daarin staat, staat het alleen op een ander plekje in je opslag maar neemt nog steeds evenveel ruimte in.


Overigens respect dat je je nog steeds met 8GB (bijna) weet te redden, mijn 5S-64GB wordt zeer binnenkort opgevolgd door een SE-128GB omdat die 64GB me te krap werd
  #10  
Oud 01-04-17, 21:29
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Wink te weinig ruim voor foto's enzo

O wacht eerst even kijken naar Mind F*ck....Tot later!
  #11  
Oud 03-04-17, 21:29
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als je toch al een abbonnement hebt op iCloud, heb je waarschijnlijk de 99cent versie? dus 50Gigabyte.
Ruimte zat voor heeeeeeeeel veel foto's.
Als je dan de optie icloud photobibliotheek aan zet, dan worden jouw gemaakte foto's gesynchroniseerd met iCloud (werkt erg goed).
Als je dan ook nog de optie bij foto's aan zet dat er alleen een kleine versie van de foto op je toestel bewaard wordt, dan heb je de meeste profijt hiervan.
Dan wordt de groot formaat foto bewaard in iCloud, maar een verkleinde kopie (goed genoeg voor op de telefoon, facebook etc) op je telefoon. Die klein formaat foto neemt maar een klein beetje ruimte in op je telefoon (in plaats van de groot formaat foto).

Als je dus al dat iCloud abbo hebt, zou ik het op zo een manier doen en niet google drive of dropbox oid gaan uitvogelen.
  #12  
Oud 04-04-17, 08:40
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

zou ook eens 3 u tools (gratis software ) kunnen gebruiken en dan de optie clean garbage onder toolbox opties kun je alle tijdelijke files enz mee opruimen
ook heb je daar de opties om fotos over te zetten naar je pc/mac
  #13  
Oud 04-04-17, 21:52
eltien eltien is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Locatie: Haren
Berichten: 6
Standaard

Blazes,
zelfs het inloggen hier kost mij al hoofdbrekens..

Inderdaad heb ik iCloude ab. van 99 cent Via mijn pc kan ik iCloude bekijken..
Even dacht ik dat ik na Ferrys antwoord de optie had gevonden om permanent te verwijderen... Echter... NEE!!
Hoe meer ik kijk hoe minder ik snap
Ik ga nu even kijken naar jouw tip... de kleinere foto's aan te zetten.. Als ik dat kan vinden kom ik er ook.. (hahaha hopik)
En je hebt gelijk google drive en dropbox hebben geen nut..
Alhoewel ik via dropbox schermafbeeldingen op sloeg...
Maar nogmaals..
Teveel luxe is aan mij kennelijk niet besteed
En kom ik vanaf de 386 MSDOS enz steeds verder van huis ondanks mijn behendigheid op de iPhone.. (op dat fotogeklooi na dan)
Trimix ook bedankt.. al snap ik daar ook niets van..
Ik ga op zoek naar de optie verkleinen
en op zoek naar t definitieve verwijderen- nick
Fijne avond nog allen!
eltien, geboren in 1942 te Groningen..versie 10.2.1
Ik ga Netflixen..
MOIHUR!
  #14  
Oud 04-04-17, 22:00
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ook Moin (of is dat net even een stukje meer naar het oosten?). Inderdaad gewoon zeggen waar het op staat, dan houden de mensen hier er ook rekening mee als het even wat lastiger gaat
Persoonlijk zou ik me inderdaad even richten op de iCloud instellingen voor de foto. Als daar de foto bibliotheek aan staat (Photo library in het engels (Sorry, ik heb altijd alles in het engels), dan zit daar een optie in het engels met de naam "Optimise iPhone Storage", dus iets als iPhone opslag optimaliseren in goed nederlands.
Dat is de optie die jou denk ik het meeste vooruit zal helpen.

Denk er wel om dat als je de photo library voor het eerst aan zet, het even kan duren voordat alle fotos naar iCloud gezet zijn.

Verwar overigens de photo library niet met photo stream. De photo stream kan je uit laten staan.
  #15  
Oud 06-04-17, 20:21
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik zag dat je via profiel ook gereageerd had, ik zal mijn antwoord (wellicht voor anderen) ook nog even hier plaatsen.

Ok, ik probeer even verder te helpen.
1/ je hebt al icloud 50GB abbo actief.
2/ ga je naar instellingen, daar heb je de optie iCloud.
3/ onder iCloud het je een optie foto's, klik daar op
4/ dan zit je als het goed is in de icloud foto's instellingen
5/ Hier kan je het schuifje iCloud foto bibliotheek aan zetten.
6/ Hier zit ook een optie met
- Optimaliseer iPhone opslag
- Download en bewaar originelen
van deze twee kan je er 1 kiezen. Als je hier de "Optimaliseer iPhone opslag" kiest, zal de iPhone er voor zorgen dat de foto in groot formaat naar iCloud gezet wordt, en een kleine versie van de foto zal op de telefoon achterblijven.

De optie "upload naar mijn fotostream" kan je uit laten. deze niet aanzetten. Fotostream is een andere (oude) manier van foto's delen. Heb ik nooit handig gevonden.

Als je voor het eerst de fotobibliotheek aan zet, dan zat je telefoon starten met foto's naar icloud zetten.
Als je naar de gewone foto's app gaat, dan kan je onderin (als je door de foto's scrolt onder de onderste foto) kunnen zien hoe ver hij is met uploaden, en als het klaar is staat dat er ook. Als je later nieuwe foto's maakt, zal je zien dat de foto's automatisch naar iCloud gezet worden. Dit wordt alleen gedaan als je op Wi-Fi zit (dus niet met je databundel van de provider).

Hopelijk kom je hier wat verder mee.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weinig intern geheugen Iphone 5 Bouncer33 iPhone algemeen 3 21-10-14 15:48
Melding te weinig geheugen iphone 4 kiepejanie iPhone algemeen 2 22-08-14 20:44
Muziek: Ipad te weinig geheugen voor muziek Santje75 Muziek, foto & video 3 08-02-13 12:34
iPhone 5 weinig geheugen? Iphone5owner iPhone algemeen 6 07-11-12 15:04
Zogenaamd te weinig vrij geheugen voor installatie? Cgold iPhone algemeen 2 20-08-09 11:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.