iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 10.3 respring-bug (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/176390-ios-10-3-respring-bug.html)

iiSteven 31-03-17 19:21

iOS 10.3 respring-bug
 
Goedenavond,

Sinds ik mijn iPhone 7 Plus heb ge-update naar iOS 10.3 doet zich eigenlijk één probleempje voor... Zodra ik naar de widget pagina ga, respringed de iPhone. Dit gebeurd zowel op het homescreen als op het lockscreen.
Ik heb wat research gedaan alleen ik kan geen enkel vergelijkbaar geval vinden...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

Werner1963 01-04-17 21:06

Mogelijk help een herstart
Harde reset

iiSteven 02-04-17 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 1031557)
Mogelijk help een herstart
Harde reset

Dank voor u reactie! Ik heb dit ook meerdere malen geprobeerd alleen het lijkt niet te helpen... Ik ga morgen de iPhone aan iTunes herstellen. Hope for the best!

marijn65 09-04-17 10:34

ook hier
 
Steven, ik heb er ook last van..
is het opgelost met de reset?

iiSteven 09-04-17 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 1031737)
Steven, ik heb er ook last van..
is het opgelost met de reset?

Helaas heeft de reset voor mij niets opgelost... Wel heb ik (tijdelijk) iets anders geprobeerd waardoor ik, tot nu toe, ongeveer al twee dagen geen resprings meer heb gehad. Ik heb de toegang tot de widget pagina (Vandaag-weergave) op het lockscreen uit gezet waardoor ik nu alleen nog naar de widget pagina kan op het homescreen. Het is even wennen maar sinds ik dit gedaan heb, heb ik geen respring meer gehad! Je kunt dit doen in Instellingen -> Toegangscode -> Vandaag-weergave. Nu maar hopen dat een volgende software-update het probleem echt verhelpt!

Guest-20180925190238 09-04-17 11:33

Ik heb getracht deze zgn "bug" te reproduceren op een iPhone SE (iOS 10.3.2 Beta), iPhone 6s (10.3.2 Beta) en een iPhone 7 Plus (iOS 10.3.1). Het is mij niet gelukt om de zgn "bug" te reproduceren. Ik heb ook nooit geluk met zulke dingen. :rolleyes:

Als het écht om een (springboard/backboard) respring gaat dan vermoed ik dat het probleem veroorzaakt wordt door een krakkemikkige widget en niet door een iOS bug. Op het Apple Developer Forum is trouwens ook niets te vinden over deze zgn "bug".

Hoe dan ook, details over een springboard/backboard respring kan men altijd terugvinden in de Analytics van het toestel.

iiSteven 09-04-17 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1031740)
Ik heb getracht deze zgn "bug" te reproduceren op een iPhone SE (iOS 10.3.2 Beta), iPhone 6s (10.3.2 Beta) en een iPhone 7 Plus (iOS 10.3.1). Het is mij niet gelukt om de zgn "bug" te reproduceren. Ik heb ook nooit geluk met zulke dingen. :rolleyes:

Als het écht om een (springboard/backboard) respring gaat dan vermoed ik dat het probleem veroorzaakt wordt door een krakkemikkige widget en niet door een iOS bug. Op het Apple Developer Forum is trouwens ook niets te vinden over deze zgn "bug".

Hoe dan ook, details over een springboard/backboard respring kan men altijd terugvinden in de Analytics van het toestel.

Dank voor de reactie!

Ik heb in de Analytics van het toestel gekeken alleen ik kan daar in niet achterhalen welke app / widget de respring veroorzaakt. Dat ligt wel aan mij denk ik, ik heb daar geen ervaring mee...

Ook komt / kwam de respring alleen voor op de widget pagina op het lockscteen en niet op het homescreen. Ik heb ook al lange tijd geen nieuwe widgets toegevoegd, en het is begonnen na iOS 10.3. Zou dit dan als nog door een krakkemikkige app / widget komen?

Guest-20180925190238 09-04-17 12:25

Een widget is onderdeel van een app. Ook een app update kan een probleem veroorzaken.

Trouble shooting by elimination! Verwijder alle widgets die niet van Apple zijn. Test dan of alles werkt. Als dat het geval is voeg de verwijderde widgets één voor één weet toe en test na elke toevoeging. Als er een respring optreedt na een toevoeging heb je de schuldige gevonden.

Succes gewenst. :)

iiSteven 09-04-17 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1031742)
Een widget is onderdeel van een app. Ook een app update kan een probleem veroorzaken.

Trouble shooting by elimination! Verwijder alle widgets die niet van Apple zijn. Test dan of alles werkt. Als dat het geval is voeg de verwijderde widgets één voor één weet toe en test na elke toevoeging. Als er een respring optreedt na een toevoeging heb je de schuldige gevonden.

Succes gewenst. :)

Wauw, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb haha! Super, bedankt! ;)

bentrevus 20-04-17 16:26

Mag ik vragen welke widgets je geïnstalleerd had? Ik heb hetzelfde probleem, maar wellicht ben jij er inmiddels al achter welke widget het probleem veroorzaakte. Alvast bedankt!

iiSteven 20-04-17 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentrevus (Bericht 1032030)
Mag ik vragen welke widgets je geïnstalleerd had? Ik heb hetzelfde probleem, maar wellicht ben jij er inmiddels al achter welke widget het probleem veroorzaakte. Alvast bedankt!

Ja ik ben er inderdaad achter welke app bij mij de boosdoener is, in mijn geval was de 'ING Bankieren' app / widget schuldig! Wellicht is dit bij u ook het geval! Hoop dat ik heb kunnen helpen!

bentrevus 20-04-17 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven (Bericht 1032031)
Ja ik ben er inderdaad achter welke app bij mij de boosdoener is, in mijn geval was de 'ING Bankieren' app / widget schuldig! Wellicht is dit bij u ook het geval! Hoop dat ik heb kunnen helpen!

Top! Gelijk verwijderd! Heel erg bedankt 😊


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.