//

iOS 10.3 respring-bug

iOS 10.3 respring-bug discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Sinds ik mijn iPhone 7 Plus heb ge-update naar iOS 10.3 doet zich eigenlijk één probleempje voor... Zodra ik naar de widget pagina ga, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-03-17, 20:21
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard iOS 10.3 respring-bug

Goedenavond,

Sinds ik mijn iPhone 7 Plus heb ge-update naar iOS 10.3 doet zich eigenlijk één probleempje voor... Zodra ik naar de widget pagina ga, respringed de iPhone. Dit gebeurd zowel op het homescreen als op het lockscreen.
Ik heb wat research gedaan alleen ik kan geen enkel vergelijkbaar geval vinden...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

Laatst gewijzigd door iiSteven; 31-03-17 om 20:23. Reden: Typfoutje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-04-17, 22:06
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Mogelijk help een herstart
Harde reset
  #3  
Oud 02-04-17, 19:59
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Mogelijk help een herstart
Harde reset
Dank voor u reactie! Ik heb dit ook meerdere malen geprobeerd alleen het lijkt niet te helpen... Ik ga morgen de iPhone aan iTunes herstellen. Hope for the best!
  #4  
Oud 09-04-17, 11:34
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard ook hier

Steven, ik heb er ook last van..
is het opgelost met de reset?
__________________
  #5  
Oud 09-04-17, 11:49
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Steven, ik heb er ook last van..
is het opgelost met de reset?
Helaas heeft de reset voor mij niets opgelost... Wel heb ik (tijdelijk) iets anders geprobeerd waardoor ik, tot nu toe, ongeveer al twee dagen geen resprings meer heb gehad. Ik heb de toegang tot de widget pagina (Vandaag-weergave) op het lockscreen uit gezet waardoor ik nu alleen nog naar de widget pagina kan op het homescreen. Het is even wennen maar sinds ik dit gedaan heb, heb ik geen respring meer gehad! Je kunt dit doen in Instellingen -> Toegangscode -> Vandaag-weergave. Nu maar hopen dat een volgende software-update het probleem echt verhelpt!
  #6  
Oud 09-04-17, 12:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb getracht deze zgn "bug" te reproduceren op een iPhone SE (iOS 10.3.2 Beta), iPhone 6s (10.3.2 Beta) en een iPhone 7 Plus (iOS 10.3.1). Het is mij niet gelukt om de zgn "bug" te reproduceren. Ik heb ook nooit geluk met zulke dingen.

Als het écht om een (springboard/backboard) respring gaat dan vermoed ik dat het probleem veroorzaakt wordt door een krakkemikkige widget en niet door een iOS bug. Op het Apple Developer Forum is trouwens ook niets te vinden over deze zgn "bug".

Hoe dan ook, details over een springboard/backboard respring kan men altijd terugvinden in de Analytics van het toestel.
  #7  
Oud 09-04-17, 13:02
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb getracht deze zgn "bug" te reproduceren op een iPhone SE (iOS 10.3.2 Beta), iPhone 6s (10.3.2 Beta) en een iPhone 7 Plus (iOS 10.3.1). Het is mij niet gelukt om de zgn "bug" te reproduceren. Ik heb ook nooit geluk met zulke dingen.

Als het écht om een (springboard/backboard) respring gaat dan vermoed ik dat het probleem veroorzaakt wordt door een krakkemikkige widget en niet door een iOS bug. Op het Apple Developer Forum is trouwens ook niets te vinden over deze zgn "bug".

Hoe dan ook, details over een springboard/backboard respring kan men altijd terugvinden in de Analytics van het toestel.
Dank voor de reactie!

Ik heb in de Analytics van het toestel gekeken alleen ik kan daar in niet achterhalen welke app / widget de respring veroorzaakt. Dat ligt wel aan mij denk ik, ik heb daar geen ervaring mee...

Ook komt / kwam de respring alleen voor op de widget pagina op het lockscteen en niet op het homescreen. Ik heb ook al lange tijd geen nieuwe widgets toegevoegd, en het is begonnen na iOS 10.3. Zou dit dan als nog door een krakkemikkige app / widget komen?

Laatst gewijzigd door iiSteven; 09-04-17 om 13:06. Reden: Typfout
  #8  
Oud 09-04-17, 13:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een widget is onderdeel van een app. Ook een app update kan een probleem veroorzaken.

Trouble shooting by elimination! Verwijder alle widgets die niet van Apple zijn. Test dan of alles werkt. Als dat het geval is voeg de verwijderde widgets één voor één weet toe en test na elke toevoeging. Als er een respring optreedt na een toevoeging heb je de schuldige gevonden.

Succes gewenst.
  #9  
Oud 09-04-17, 13:33
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een widget is onderdeel van een app. Ook een app update kan een probleem veroorzaken.

Trouble shooting by elimination! Verwijder alle widgets die niet van Apple zijn. Test dan of alles werkt. Als dat het geval is voeg de verwijderde widgets één voor één weet toe en test na elke toevoeging. Als er een respring optreedt na een toevoeging heb je de schuldige gevonden.

Succes gewenst.
Wauw, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb haha! Super, bedankt!
  #10  
Oud 20-04-17, 17:26
bentrevus bentrevus is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 2
Standaard

Mag ik vragen welke widgets je geïnstalleerd had? Ik heb hetzelfde probleem, maar wellicht ben jij er inmiddels al achter welke widget het probleem veroorzaakte. Alvast bedankt!
  #11  
Oud 20-04-17, 18:22
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentrevus Bekijk bericht
Mag ik vragen welke widgets je geïnstalleerd had? Ik heb hetzelfde probleem, maar wellicht ben jij er inmiddels al achter welke widget het probleem veroorzaakte. Alvast bedankt!
Ja ik ben er inderdaad achter welke app bij mij de boosdoener is, in mijn geval was de 'ING Bankieren' app / widget schuldig! Wellicht is dit bij u ook het geval! Hoop dat ik heb kunnen helpen!
  #12  
Oud 20-04-17, 18:28
bentrevus bentrevus is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
Ja ik ben er inderdaad achter welke app bij mij de boosdoener is, in mijn geval was de 'ING Bankieren' app / widget schuldig! Wellicht is dit bij u ook het geval! Hoop dat ik heb kunnen helpen!
Top! Gelijk verwijderd! Heel erg bedankt 😊
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Respring/Crash bug in iOs 7... Wally© iPhone algemeen 12 17-11-13 11:24
iPod touch: Respring is geen respring meer? alia9806 Jailbreak 14 15-08-12 21:32
iPhone: Respring probleem Pienoet Jailbreak 3 23-01-12 20:07
respring fout gerben48 Jailbreak apps en thema's 0 16-06-11 22:30
iPhone 1e gen.: Respring na 2.2 restore yingie Unlock 0 27-11-08 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.