//

Hoe data gebruik iTunes Accounts verminderen?

Hoe data gebruik iTunes Accounts verminderen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Forum, Hopelijk heft hier iemand een praktich antwoord op mijn vraag waarom het mobiele data verbruik van 'iTunes Accounts' af en toe zo hoog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-17, 22:07
Flat6or4 Flat6or4 is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard Hoe data gebruik iTunes Accounts verminderen?

Hi Forum,
Hopelijk heft hier iemand een praktich antwoord op mijn vraag waarom het mobiele data verbruik van 'iTunes Accounts' af en toe zo hoog is. Wij zijn al een paar keer uit de bundel gelopen met alle $$ gevolgen van dien.

Wat ik ook niet weet is waar 'iTunes Acounts' mobiele data voor gebruikt. In dit geval zeker niet aan iTunes/muziek, want op deze telefoon staat geen enkele track.

Het probleem is dat af en toe deze 16 GB iPhone 5 (Simyo) ineens (heel) veel mobiele data gebruikt. Aanvankelijk was een 300 MB bundel voldoende maar na een harde les heb ik er 1GB van gemaakt, maar ook dat is soms niet voldoende. Gedurende een of twee dagen wordt ineens heel veel data gebruikt. Dat blijkt allemaal te zitten in 'iTunes Accounts'. En dan gaat het weer een tijdje goed.

Uiteraard heb ik gezocht op het onderwerp en inmiddels de volgende instellingen aangepast, echter zonder noembaar effect:
- Settings / General / Background App refresh : zoveel mogelijk uitgezet
(maar daar gaat volgens Settings / Mobile Data het gebruik niet in zitten)
- Settings / iTunes & App Store: alles staat uit (Music, Apps, Books & Audio books en Updates), bovendien staat 'Use Mobile Data' ook uit
- Settings / Mobile Data / Wi-Fi assist: uit
- Settings / iCloud Drive: uit (nog aan staan: Contacts, Calendars, Home, Notes)

De maand is net begonnen en afgelopen zondag was het weer zover, ineens veel iTunes Accounts data. Hierbij het actuele overzicht van het mobiele data gebruik:
- totaal = 308 MB
- alle apps = 3.7 MB
- System services = 291 MB
- waarvan iTunes Accounts = 284 MB
- en 7 MB voor de rest in System Services
Het relatief zeer hoge gebruik van iTunes Accounts komt typisch iedere maand terug.

Merk op dat onze andere 64GB iPhone 5 (Vodafone) hier helemaal geen last van heeft. System Services gebruikt daar zo'n 50% van het totaal en iTunes Accounts speelt met ~0.75% van het totale data gebruik geen echte rol. Maar ja, die telefoon heeft dan ook een 'unlimited bundel'

In ieder geval alvast hartelijk dank voor het lezen van de langere (excuses) post en mogelijke suggesties!

John
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-17, 15:09
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik heb met Instellingen --> Mobiele data na beneden scrollen, alles uitgezet op whatsapp na. In feite is dan alles afgesloten waarvan data getrokken kan worden.
Ook kan je filmpjes of foto's via whatsapp instellen dat je het alleen via Wi-Fi wilt.
Heb je ondanks wat hierboven staat alsnog dit probleem dan zou ik maar eens contact opnemen met je provider
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #3  
Oud 05-04-17, 22:59
Flat6or4 Flat6or4 is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard

Hi Starscreamer,
Dank voor je reactie!
Ik denk niet dat het WhatsApp is, immers wat WhatApp aan mobiele data verbruikt staat toch in het scherm Settings/Mobile Data/scroll-down-tot-WhatApp? WhatsApp is idd een grotere verbruiker; die staat nu op 10.2 MB. Of komen de gevolgen van WhatsApp ook bij 'System Services/iTunes Accounts' terecht? Klintk niet logisch...
De WhatsApp setting 'fotos alleen via Wi-Fi' is wellicht zo-wie-zo een geode.
Merk nogmaals op dat dit probleem zich maar een paar keer heeft voorgedaan, alle andere maanden is het verbruik 'normaal'.
Mijn provider heb ik gebeld, maar hun suggestie was dat ik waarschijnlijk updates via Mobiele data had gedownload. Aardig, maar niet zinvol.
Johnn
  #4  
Oud 08-04-17, 22:06
Flat6or4 Flat6or4 is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard

Hi forum, vandaag, na enkele dagen normal gebruik (zelden meer dan enkele MB's per dag), ineens weer afgelopen donderdag 197MB internet gebruikt. Vrijdag was het weer normaal l 1MB en vandaag tot nu toe <1 MB. Volgens mijn iPhone op Settings / mobile Data / iTuners Accounts (staat nu op 474 MB) is dat vrijwel allemaal daar verbruikt.

Waarom verbruikt 'iTunes Accounts' ineens zomaar 197 MB?
(zie het begin van deze post voor meer informatie)
  #5  
Oud 03-05-17, 22:54
Flat6or4 Flat6or4 is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Lightbulb

Hi Forum,
Bijgaand een vervolg op deze thread. Het is deze maand nog een paar keer voor gekomen dat ineens zeer veel data via ‘iTunes Accounts’ is verbruikt. Enige dagen geleden heb ik de verbruikspieken eens in een grafiekje gezet met datum en tijd. Ineens een idee: verbruikspieken vallen samen met het spelen van Candy Mania (Candy Blast Mania v1.8.4 van Storm8). Daarna de proef op de som genomen en geconstateerd dat het spelen van dit spel op deze iPhone op mobiele data met pieken van ~60MB verbruik samenvalt. Het spel sindsdien niet meer gespeeld zonder Wi-Fi en het verbruik is tot nu toe normaal (enkele MB’s per dag max). Merk op dat in de settings van dit spel ‘mobile data’ uit stond. ‘Allow Notifications’ stond niet uit. Notification kosten ook (mobiele) data, maar geen honderden MB’s naar mijn idee.
Voor mij blijft de vraag hoe dit dan samenhangt met vele honderden MB’s via ‘iTunes Accounts’.
Oh ja: het spelen van Candy Crush (ook Storm8) heeft dit effect niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data gebruik van systeem nsprenkels iPhone algemeen 4 01-08-16 18:52
Mac OS X: App voor verminderen data hotspot robje33 Desktop-applicaties 1 25-06-15 20:29
Ik zoek een app die mobiel data gebruik afsluit na bv 50mb gebruik schre12 iPhone Apps 5 21-01-13 23:31
Windows: iTunes Data Gebruik iPhone tombalfoort iTunes 3 18-12-12 21:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.