//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Gebruik jij een iPhone 3G Dock? Of zon USB kabel die echt in de iPhone klikt? Geen dock, die zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 15-12-08, 18:51
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Gebruik jij een iPhone 3G Dock? Of zon USB kabel die echt in de iPhone klikt?

Geen dock, die zijn nog steeds overal uitverkocht.
Mijne gaat gewoon aan de bijgeleverde usb connector.

Misschien even handig voor iedereen om te weten als je je iphone 3G bij 2call hebt gekocht.
2call stuurt je voor reparaties door naar een winkel genaamd phoneshop in Den Haag op de Korte Poten 5. Dit is 1 en het zelfde bedrijf, allebei geregistreerd onder hetzelfde K.V.K nummer. Laat je dus niet afschepen daar dat het niet 2call is.

Zelf vandaag met apple care nederland contact gehad over mijn scheurtje bij mijn dockconnector, en uitgelegd dat Solid Vision( reparateur voor de Iphone bij de meeste telecom aanbieders) de volgende garantievoorwaarden hanteert en zegt dat dit van Apple afkomstig is.

Namelijk:
Wanneer de scheur voelbaar is, het niet onder garantie valt.
Wanneer de scheur niet voelbaar is, het wel onder garantie valt.

Apple zelf zegt hierover, dit is een garantie bepaling die niet bij ons bekend is en ook niet door ons gehanteert wordt. En dat de scheuren, voelbaar of niet, onder de garantie vallen. Mits het niet zichtbaar veroorzaakt is door val/stoot schade.

Daarnaast adviseerde Apple mij ook dat als je met t-mobile in discussie gaat, dat je moet vragen om de 2e graads hulplijn.
Apple zegt dat er 2 graden zijn bij t-mobile
een 1ste graads: deze schepen je 9 van de 10x af dat het geen garantie is etc.
En een 2e graads: Hier wordt 9 van de 10x wel een oplossing gevonden voor het probleem, vervanging van achterkant of vervanging d.m.v. een nieuw product.

Daarnaast moet je als consument nooit naar de reparateur gaan maar altijd naar je verkooppunt.
Binnen 6 maanden na aankoop moeten ze zonder discussie je Iphone kosteloos repararen of vervangen. Omdat je dan volgens de wet consumtenkoop er van uit mag gaan dat het defect al in het product zat bij aankoop.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten jullie nog vragen hebben m.b.t. tot het consumentenrecht mag je me altijd een PM sturen.

Edit:
Even een kleine brontoevoeging:
Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.
Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


De eerste 2 artikelen gaan erover dat je dus binnen 6 maanden er vanuit mag gaan dat het product bij levering al niet deugdelijk was, en er een bewijslast ligt bij de verkoper.


Laatste artikel gaat over de onderzoekskosten waar providers en reparatiebedrijven als Solid Vision je graag mee opschepen. Iets wat dus ook niet mag wanneer het product retour wordt gestuurd binnen 6 maanden na aanschaf.


Het zijn wetteksten, deze moet je dus kunnen lezen vandaar even de uitleg erbij!
Succes allemaal!

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 13:11. Reden: Opschonen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 17-12-08, 16:32
Xynetor Xynetor is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 11
Standaard

Kijk dat zijn nog eens tips waar we iets aan hebben.
Hartelijk bedankt.

Ik ben namelijk van plan om nu over te stappen naar een iPhone, want ik wil nu wel wat meer dan me iPod touch.

Ik ga nu nog wel even wachten op de Geruchten van de nano, want zolang kan ik nog wel even wachten

PS: Ik koop hem wel gewoon bij T-Mobile want daar heb ik wat meer vertrouwen in dan met van die zij verkopers...
  #243  
Oud 17-12-08, 18:13
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

En ik heb momenteel weer 10 haarscheuren op me iPhone 3G
5 aan de onderkant bij de dock connector en 5 tussen de stereo-ingang en de metalen ring. Ik word hier echt niet goed van. Ik hoop dat er in Januari een nieuwe versie uitkomt dan switch ik mooi over naar die nieuwe.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #244  
Oud 17-12-08, 19:14
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Waaaaaat?? Alweer?
En je hebt net terug een nieuwe. Dit is toch wel erg veel pech hebben!
  #245  
Oud 17-12-08, 20:48
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik ga vrijdag weer terug. Gelukkig mag ik met de auto van de vriend van mijn moeder. Die kan gratis rijden vanwege zijn werk.
  #246  
Oud 17-12-08, 20:50
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Heb geen garantie op mijn iPhone, maar ook geen scheuren
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #247  
Oud 17-12-08, 20:50
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Daar heb je echt geluk mee. Hoop niet dat je ze krijgt! Anders heb je wel een probleem.
  #248  
Oud 18-12-08, 00:34
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Hoop dat jullie hier wat aan hebben
Zeker, heel goede tips.

Ik hoop dat mijn brief ook door tier 2 behandeld gaat worden...
  #249  
Oud 18-12-08, 02:13
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naquah Bekijk bericht
Zeker, heel goede tips.

Ik hoop dat mijn brief ook door tier 2 behandeld gaat worden...
Dit kan je zelf vragen bij tmobile.
Zodra jij laat weten dat je er vanaf weet kunnen ze niet anders.
  #250  
Oud 18-12-08, 13:35
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Dit kan je zelf vragen bij tmobile.
Zodra jij laat weten dat je er vanaf weet kunnen ze niet anders.
En zei zeggen dan dat er zoiets niet bestaat als eerste - of tweede graads hulp. "Iedereen is voor ons gelijk" krijg je dan misschien te horen. Dan is het weer jouw zet.
  #251  
Oud 19-12-08, 08:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Mijn 16GB Zwart vertoont drie haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand. Deze laatste wordt als gebruikersschade aangemerkt door Solid Vision. De reparatie kost 270 euro. Hiermee ben ik op 12-12-08 telefonisch niet akkoord gegaan en als het goed is komt mijn ongerepareede toestel zaterdag aan bij de T-Mobile shop

Ik heb al veel contact gehad met T-Mobile over dit probleem. De aftersales afdeling wilde wel 100 euro bij de reparatie doen. Ook raadde dezelfde medewerker mij aan om een second opinion te verkrijgen bij een Apple Store. Probleem hierbij is natuurlijk het gebrek hieraan in Nederland.

Ik beperk mijn aanspreekpunt weer tot de T-Mobile shop en ga er nog steeds vanuit dat zij dit netjes gaan oplossen.
  #252  
Oud 19-12-08, 18:10
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Mijn 16GB Zwart vertoont drie haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand. Deze laatste wordt als gebruikersschade aangemerkt door Solid Vision. De reparatie kost 270 euro. Hiermee ben ik op 12-12-08 telefonisch niet akkoord gegaan en als het goed is komt mijn ongerepareede toestel zaterdag aan bij de T-Mobile shop

Ik heb al veel contact gehad met T-Mobile over dit probleem. De aftersales afdeling wilde wel 100 euro bij de reparatie doen. Ook raadde dezelfde medewerker mij aan om een second opinion te verkrijgen bij een Apple Store. Probleem hierbij is natuurlijk het gebrek hieraan in Nederland.

Ik beperk mijn aanspreekpunt weer tot de T-Mobile shop en ga er nog steeds vanuit dat zij dit netjes gaan oplossen.

Je kan wel bellen met applecare, als je dan in het keuzemenu komt moet je gewoon een 1 kiezen voor Ipod, kies je namelijk 4 voor iphone dan adviseren zij je contact op te nemen met je provider.

Bij keuze 1 gewoon even je verhaal uitleggen mijn ervaring is dat ze je daar altijd vriendelijk te woord staan.

succes
  #253  
Oud 22-12-08, 20:41
iverem iverem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand en een haarscheurtje bij de koptelefoon aansluiting.
Heb de iphone 9 dec 2008 teruggebracht naar T-mobile waarna ze de iphone hebben opgestuurd voor reparatie.
17 december belde T-Mobile dat de iphone ongerepareerd teruggestuurd was en ik hem op kon halen ... In de begeleidende brief stond dat het omschreven defect niet geconstateerd kon worden...? Hebben ze de haarscheurtjes niet gezien? Was het niet goed omschreven in de reparatie aanmelding? Enigzins geirriteerd had ik verwacht dat ze zouden schrijven dat het geconstateerde probleem niet onder de garantie valt of dat het bv 100euro kost om de achterkant te laten vervangen.
Dus iphone is 17 dec weer teruggestuurd en ik verwacht deze week een telefoontje.

wordt vervolgd...
  #254  
Oud 22-12-08, 20:53
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Kan zijn dat ze haarscheurtjes niet hebben gezien. De winkelmedewerker wilde er alleen maar bij zetten: "Rechts en onderaan de telefoon". Ik heb toen later nog Dynafix gebeld dat ze dit konden veranderen. Ik heb precies aangegeven waar ze allemaal zaten.
  #255  
Oud 22-12-08, 21:04
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Na de iPhone 3G heeft blijkbaar ook de Xperia X1 van Sony Ericsson last van zogenaamde haarscheurtjes:

Citaat:
Sony Ericsson erkent probleem met haarscheurtjes Xperia X1

Sony Ericsson erkent dat sommige exemplaren van zijn high-end smartphone Xperia X1 met scheurtjes in de behuizing kampen. Het zou om een klein percentage van het aantal verkochte Xperia's gaan, zo zegt de fabrikant.

Sommige kopers van een Xperia X1 klagen sinds enkele weken op GoT over haarscheurtjes in de behuizing van de 600 euro kostende telefoon. Bij velen begint de behuizing scheuren of bobbels te vertonen, maar ook de lak wil bij veel Xperia's afbladderen. Het is onduidelijk hoeveel kopers van een Xperia X1 met het probleem te maken hebben. De scheurtjes verschijnen niet direct, maar pas na enkele weken.
Volgens Sony Ericsson gaat het om een klein percentage van het aantal verkochte Xperia's. "We hebben er tot nu toe procentueel niet veel terug gekregen." De fabrikant kent het probleem inmiddels, maar bekijkt van geval tot geval of het onder de garantie valt. "Als de hele behuizing in duigen ligt, lijkt het me duidelijk dat de gebruiker er iets raars mee gedaan heeft. Zijn er haarscheurtjes en verder niets, dan is de kans groot dat het onder de garantie valt." Als de scheurtjes niet te erg zijn, wordt het frontje vervangen. In het uiterste geval krijgt de koper een nieuw toestel.
Het is in elk geval geen productiefout, zegt De Kort. "Zoiets hadden we dit jaar wel met de S500i, waarvan de cijfertoetsen te snel stuk gingen. Vervolgens hebben we in de productie een ander materiaal gebruikt voor die toetsen. Iets dergelijks is bij de Xperia X1 niet het geval."
Bron: tweakers.net
http://tweakers.net/nieuws/57458/son...xperia-x1.html
  #256  
Oud 22-12-08, 21:53
Xynetor Xynetor is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik vraag me eigenlijk nu af na het kijken van Kassa vanavond, Is het probleem met de iPhone haar scheurtjes daar ook in besproken?
  #257  
Oud 23-12-08, 08:44
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iverem Bekijk bericht
Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand en een haarscheurtje bij de koptelefoon aansluiting.
Heb de iphone 9 dec 2008 teruggebracht naar T-mobile waarna ze de iphone hebben opgestuurd voor reparatie.
17 december belde T-Mobile dat de iphone ongerepareerd teruggestuurd was en ik hem op kon halen ... In de begeleidende brief stond dat het omschreven defect niet geconstateerd kon worden...? Hebben ze de haarscheurtjes niet gezien? Was het niet goed omschreven in de reparatie aanmelding? Enigzins geirriteerd had ik verwacht dat ze zouden schrijven dat het geconstateerde probleem niet onder de garantie valt of dat het bv 100euro kost om de achterkant te laten vervangen.
Dus iphone is 17 dec weer teruggestuurd en ik verwacht deze week een telefoontje.

wordt vervolgd...

Zag je haarscheur er zo uit?:http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...phonecrack.jpg

Of was het erger? Ben erg benieuwd naar de uitkomst van de 2e keer opsturen!
  #258  
Oud 23-12-08, 13:53
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Nou, ik had mijn brief (zie vorige posts) verstuurd op 4 december. Vandaag eens gebeld met T-Mobile hoe het ermee staat, blijkt dat er niks bekend is van een brief. Kan 20 dagen duren voordat er een antwoord komt (en hij in 'het systeem' staat)...
  #259  
Oud 23-12-08, 18:48
BartNL BartNL is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook een scheur de zijkant boven de mute knop. Deze is duidelijk voelbaar (met een nagel) en lijkt meer op een barst. Hij is ook wat groter geworden. Ze willen hem bij t-mobile best opsturen maar als ze hem afkeuren moet ik 35 euro betalen :/, vind dit echt belachelijk. Ik heb nooit wat met dat ding gedaan.

Daarbij komt er links van het scherm een heel klein beetje licht tussen de randen uit als het donker is. Is niet veel maar toch...

Laatst gewijzigd door BartNL; 23-12-08 om 18:54.
  #260  
Oud 23-12-08, 21:42
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Ik heb ook 2 haarscheurtjes ontdekt bij de muteknop en 1 tussen de simtray en de koptelefoon-ingang.
Heb vanavond gebeld met Applecare. Wordt binnen 2 werkdagen door UCP opgehaald, ben benieuwd hoe lang ik zonder iPhone moet uitkomen en of hij wordt omgeruild!
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.