//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) voor een paar euro's meer kun je het ding verzekeren wat je met zoin dure smartphone wss meer oplevert. Aangezien het toestel vaker defecten toont ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #621  
Oud 12-06-09, 03:48
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

voor een paar euro's meer kun je het ding verzekeren wat je met zoin dure smartphone wss meer oplevert. Aangezien het toestel vaker defecten toont waar de klant niet tevreden over zal zijn. Maja het toestel elke keer 1-2weken missen is ook maar niks.

* Ik heb me toestel 6dagen geleden afgegeven aan een chauffeur van ProAssist. Handelen die ook via Solid Vision?
ben benieuwd in wat voor toestand me iPhone terugkomt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #622  
Oud 12-06-09, 09:33
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Ik zou het vervolg nog laten horen. Wel ik heb mijn toestel "gratis" teruggekregen. Niet hersteld. Na een mail naar de klachtendienst telecommunicatie en opzegging van mijn 3 abbonementen bij Mobi krijg ik gister een mail van de klantendienst, ze hebben gegevens nodig om het probleem op te lossen ??

citaat mail:"Bedankt voor uw bericht.

Om u verder te kunnen helpen, hebben wij van u meer informatie nodig.

Kan u ons de onderstaande documenten opsturen naar Mobistar, Reyerslaan 70, 1030 Brussel
IMEI nummer
Type gsm
Naam en adres van de winkel
Naam en adres van het herstellingscentrum
Herstellingsbon
Garantiebewijs
Aankoopfactuur van de gsm
Zodra wij deze informatie van u ontvangen, helpen wij u verder.

Heeft u verder nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren.

Steeds tot uw dienst."



De grap is dat ik deze gegevens reeds aan 3 personen heb moeten melden. Maar nu ik wegga bij hun willen ze me "verder helpen". Ik wacht af.......

We zijn nu 10 dagen verder en wat denk je ????? Geen reactie van Mobi(star?). Steeds tot welke dienst ??

Vanaf 16/06 ben ik bij Base en missen gemiddeld zo'n € 280 per maand aan mijn facturen, maar dat laat ze blijkbaar koud.
  #623  
Oud 14-06-09, 11:11
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

Mijn witte Iphone heeft ook de bekende haarscheurtjes!
Tevens werkt de headset aansluiting niet meer.
Gekocht op 16 juli vorig jaar dus nog een maand garantie.
Ondertussen even een 2G aangeschaft en kan nu mijn 3G opsturen.
Wat zou de kans zijn als ik hem begin juli instuur dat ze hem ruilen voor de 3GS? Zou wel mooi zijn namelijk haha
  #624  
Oud 14-06-09, 11:22
Taless Taless is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 Bekijk bericht
Mijn witte Iphone heeft ook de bekende haarscheurtjes!
Tevens werkt de headset aansluiting niet meer.
Gekocht op 16 juli vorig jaar dus nog een maand garantie.
Ondertussen even een 2G aangeschaft en kan nu mijn 3G opsturen.
Wat zou de kans zijn als ik hem begin juli instuur dat ze hem ruilen voor de 3GS? Zou wel mooi zijn namelijk haha
nah, ik schat de kans op 0,0 aangezien Apple zelf voorraaden aan houd. In the US hebben meeste Apple Stores ook nog steeds 2G iPhones op voorraad!
  #625  
Oud 14-06-09, 11:29
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

Ja denk ik ook. Ach als ik een nieuwe 3G heb, contract is een jaar oud kan ie simlock vrij gemaakt worden voor niks kan ik hem nog redelijk verkopen!
  #626  
Oud 18-06-09, 23:49
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Vorige week mijn zwarte iPhone 3G ingeleverd bij de T-shop met een miniscuul haarscheurtje tussen de mute knop en de chromen bezel.
En vandaag kon ik alweer een splinternieuwe iPhone 3G ophalen. Super service, wat mij betreft.
  #627  
Oud 21-06-09, 11:32
maarten22 maarten22 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 90
Standaard

Heb mijn witte iPhone 16gb opgestuurd voor haarscheurtjes. Krijg nu een brief thuis dat de iPhone last heeft van waterschade. Repareren kost 260 euro en anders betaal ik 40 euro onderzoekskosten. Ik ben altijd heel zuinig geweest met mijn telefoon en hij is nooit in het water gevallen. Vind het dus heel raar dat hij waterschade heeft. Lijkt me dat ze een excuus zoeken om de telefoon niet te hoeven repareren. Mogen ze de telefoon afwijzen op een ander punt?? Haarscheurtjes kunnen toch nooit veroorzaakt worden door waterschade?
  #628  
Oud 21-06-09, 11:38
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

In belgië herstellen ze ze niet meer onder de garantie. Kost je sowieso veel. Ik ben enkele maanden geleden langs geweest bij switch. Zij staken alles op mobistar en hun hersteldienst. Ze spreken van drukschade door de broekzak ( zever in pakskes) en het kostte idd 280. Je bent hem ook tot 8 weken kwijt soms.

De switch winkel in antwerpen was zelfs gestopt met het verkopen van de 3G owv die problemen.

Ik denk dat dat ook onderhuids de grootste aanpasing is van de 3G S, geen barstjes meer. Ik heb vlakaf in de switch gezegd dat ze apple een productiefout aan hun been heeft, ze ontkenden het niet, maar wilden er geen commentaar op geven.

Ik heb het uiteindelijk zo gelaten, ik heb maar 1 zichtbaar barstje in een hoek en ga hem toch niet omruilen voor een 3G S. Ik wacht nog een jaartje voor een fatsoenlijke hardware update.
  #629  
Oud 21-06-09, 11:49
maarten22 maarten22 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 90
Standaard

Heb een 3Gs besteld. De 3G zou doorgaan naar mijn zus. Maar omdat de haarscheurtjes nu flink aan het uitbreiden waren heb ik hem toch maar op laten sturen. Waterschade lijkt me sterk. Er schijnt een stikker in de head phone jack te zitten die verkleurt als hij in aanraking komt met water. Dit betekend nog niet dat de binnenkant in aanraking is geweest met water. Als de sticker verkleurt is maken ze de telefoon niet eens open. Kan ik ze vragen de telefoon alsnog open te maken en te controleren voor waterschade. Of kan ik ergens een second opinion laten doen?

Bescherm je iPhone tegen water en zweet
Jammer dat ik dit nu pas lees.
iPhone vochtschade indicator weer wit maken

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 13:25. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #630  
Oud 21-06-09, 16:35
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarten22 Bekijk bericht
Heb mijn witte iPhone 16gb opgestuurd voor haarscheurtjes. Krijg nu een brief thuis dat de iPhone last heeft van waterschade. Repareren kost 260 euro en anders betaal ik 40 euro onderzoekskosten. Ik ben altijd heel zuinig geweest met mijn telefoon en hij is nooit in het water gevallen. Vind het dus heel raar dat hij waterschade heeft. Lijkt me dat ze een excuus zoeken om de telefoon niet te hoeven repareren. Mogen ze de telefoon afwijzen op een ander punt?? Haarscheurtjes kunnen toch nooit veroorzaakt worden door waterschade?
Hebben ze de "expertisekosten" op voorhand meegedeeld ??.
Ik heb 2 dagen geleden een mail gehad van de ombudsdienst telecommunicatie: Mobistar had meer info nodig met betrekking tot mijn toestel en zo heb ik voor de 11° keer op twee maanden mijn imeinummer, gsmnummer, klachtomschrijving etc.. maar weer eens op papier gezet.
Afwachten......
Laat verloop zeker horen op dit forum. Voor de andere Mobistar iPhone gebruikers succes met de garantie.
  #631  
Oud 21-06-09, 17:53
maarten22 maarten22 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 90
Standaard

Nee ik heb niks gehoord over bijkomende kosten. De telefoon zou opgestuurd worden en nagekeken worden. Ga morgen maar is bellen.
  #632  
Oud 21-06-09, 18:28
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de iPhone 3G S ook haarscheuren heeft. Graag meer informatie van mensen die de nieuwe iPhone 3G S al in hun bezit hebben.

Ik ben bang dat er nog steeds scheuren in gaan komen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #633  
Oud 21-06-09, 23:37
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarten22 Bekijk bericht
Nee ik heb niks gehoord over bijkomende kosten. De telefoon zou opgestuurd worden en nagekeken worden. Ga morgen maar is bellen.
Groot onderscheid: België of Nederland, verschil in garantie regeling.
Als het bij mobi is: géén garantie en € 40 betalen.
  #634  
Oud 22-06-09, 09:48
maarten22 maarten22 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 90
Standaard

Is in Nederland.
  #635  
Oud 24-06-09, 17:45
nickdw nickdw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Eibergen
Berichten: 74
Standaard

ik heb een 8gb iphone 3g en heb net ondekt dat deze ook volgens mij haarscheurtjes heeft. Klopt het dat het net een soort barst is? Hij zit aan de oplader kant. En hoe kijkt t-mobile er tegenwoordig tegenaan? Heb geen verzekering maar laat T-mobile dit gratis reparen? Hoelang ben je je toestel dan kwijt?
  #636  
Oud 24-06-09, 22:23
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickdw Bekijk bericht
ik heb een 8gb iphone 3g en heb net ondekt dat deze ook volgens mij haarscheurtjes heeft. Klopt het dat het net een soort barst is? Hij zit aan de oplader kant. En hoe kijkt t-mobile er tegenwoordig tegenaan? Heb geen verzekering maar laat T-mobile dit gratis reparen? Hoelang ben je je toestel dan kwijt?
Is inderdaad een soort barstje. Check dit hele topic ff voor meer info. Alles wat je wilt weten staat erin.
Succes!
  #637  
Oud 25-06-09, 07:15
bluefunk7 bluefunk7 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Ook hier haarscheurtjes (zwarte 3G). Begon met een kleintje naast de muteknop, dat werden er snel twee. Wilde daarvoor alleen de telefoon niet wegbrengen (het is amper te zien op een zwarte iPhone). Maar nu heb ik ook een scheurtje bij de connector en die vertrouw ik niet helemaal. Heb het idee dat dat wel eens een barst kan worden als ik er te lang mee door blijf lopen. De iPhone gaat dus vandaag naar de T-shop. Volgens de medewerker daar moet ik rekenen op 2 weken Ik krijg wel een leentoestel (een simpele telefoon, maar goed toch netjes). Nu maar hopen dat de afhandeling goed gaat en dat ik gewoon een nieuw toestel krijg.
  #638  
Oud 25-06-09, 10:43
Taless Taless is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

op Nummer 8 vandaag 4 haarscheurtjes gespot. Dat word weer naar T-Mobile gaan.
  #639  
Oud 25-06-09, 11:37
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Is er bekend of hiervoor een aankoopbon per se nodig is ?

Ik begreep dat de garantie van een iphone geconrolleerd word aan de hand van serie nummer.. Maar weet uit andere verhalen dat ze hier nog wel eens moeilijk over doen.

Ik heb dus geen aankoopbon omdat deze 2de hands gekocht is. Ik heb de verkoper nog gemaild voor een bon maar weet niet of ik hier nog iets van ga horen.

Er zit nog 8maanden garantie op dus zou zonde zijn daar geen gebruik van te maken.
  #640  
Oud 28-06-09, 08:45
Ranie Ranie is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

bij www.pdatech.nl kan je behuizingen

krijgen voor de iphone 3g
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.