//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Nogal een vreemd verhaal, 8 dagen niks en dan opeens een 'haarscheur' van 7 cm wat dus erg groot is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #761  
Oud 25-09-09, 20:48
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Nogal een vreemd verhaal, 8 dagen niks en dan opeens een 'haarscheur' van 7 cm wat dus erg groot is aangezien de iPhone maar 11 cm lang is, inclusief de rand.

Volgens mij heb je hem gestoten ofzo, of er is in de tas iets gebeurd.
Citaat:
Ik heb hem op mijn nachtkast gelegd aan de oplader. Als hij vol was haalde ik de stekker eruit en liet ik hem liggen totdat hij weer op 20% was en voordat ik hem aan de lader hing bekeek ik de 3GS goed met een loep. Daarna hing ik hem weer aan de oplader etc. 8 dagen ging het goed
Ik weet niet wat je daar aan niet begrijpt, maar als iemand me ook nog gaat vertellen dat ik hem gestoten heb, schiet het me helemaal in het verkeerde keelgat.

Nogmaals, ik heb hem alleen maar op mijn nachtkastje liggen. En daarbij, als ik hem gestoten zou hebben wat een haarscheur van 7cm zou veroorzaken, dan moet je ook een inslagpunt vinden en die vindt je niet. Het is een haarscheur, geen barst.

Aub, goed lezen voordat je wilt reageren. Want ik ben momenteel niet in the mood wat mijn Iphone betreft. Maar goed, dat zou iedereen hebben als je na 8 dagen je 3GS niet gebruikt te hebben alsnog een mega haarscheur ontdekt.

Ik ga mijn witte ook terug brengen...er zit ineens een haarscheur van 7cm aan de zijkant terwijl ik hem al een week niet gebruikt had. Ik heb een sterk vermoeden dat warmte ermee te maken heeft, want ik heb hem alleen opgeladen in die dagen en in bed wat ermee gespeeld.

Ik restore hem en hij kan terug. Met de vraag of ze me een zwarte op willen sturen.

Het is werkelijk niet te geloven. Nu heb ik er een scheur bij tussen simslot en bezel. Als dit zo doorgaat dan heb ik over 2 maanden alleen maar stukjes backcover

Laatst gewijzigd door iMario; 16-10-09 om 21:19. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #762  
Oud 26-09-09, 21:01
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Ik ga mijn witte ook terug brengen...er zit ineens een haarscheur van 7cm aan de zijkant terwijl ik hem al een week niet gebruikt had. Ik heb een sterk vermoeden dat warmte ermee te maken heeft, want ik heb hem alleen opgeladen in die dagen en in bed wat ermee gespeeld.

Ik restore hem en hij kan terug. Met de vraag of ze me een zwarte op willen sturen.
Ze zullen je geen zwarte geven, kweet niet eens of je een nieuwe gaat krijgen
ze kunnen zeggen dat je hem hebt laten vallen want 7cm is wel lang
  #763  
Oud 26-09-09, 21:10
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk bericht
Ze zullen je geen zwarte geven, kweet niet eens of je een nieuwe gaat krijgen
ze kunnen zeggen dat je hem hebt laten vallen want 7cm is wel lang
Ik weet wel zeker dat ik een nieuwe krijg. Het is een haarscheur en geen barst. Als ik hem laat vallen veroorzaakt zoiets geen haarscheur maar een barst. En moet je ook een impactplek hebben....en die heb ik niet want mijn Iphone is hardstikke zuiver. Je vindt geen putje, schaafje of wat dan ook. Alleen hele vage zwarte lijn wat dus haarscheurtjes zijn.

En daarbij, ik heb haarscheurtjes onderin bij de schroefjes, bovenin bij het simslot en aan de zijkant, dus als ze alsnog willen ontkennen dat het haarscheurtjes zijn, dan krijgt niemand een nieuwe telefoon.
  #764  
Oud 27-09-09, 13:41
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #765  
Oud 02-10-09, 14:41
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Nou laat ik het dan maar hier proberen. Volgens de mods zou ik net zoveel reacties moeten krijgen als een eigen topic

Bij wie hebben haarscheurtjes gerelateerd tot echte barsten?
Bij mij hebben bij mijn eerste iPhone haarscheurtjes gerelateerd tot echte barsten. En deze barsten/scheuren werden ook steeds erger.
Dit viel niet onder garantie volgens Solid Vision totdat Kassa er aandacht aan besteedde. Toen is mijn toestel uiteindelijk wel omgeruild.
Bij volgende toestellen heb ik ze meteen ter reparatie aangeboden op het moment dat ik haarscheurtjes ontdekte.
De laatste 2 omruilingen (via de T-Mobile Shop) duurden resp. 1,5 week en 1 week.

@SneakyChipmunk Ik heb een toestel gehad waarbij er teveel ruimte zat tussen de glasplaat en de chromen rand waardoor er lightleak optrad. En het leek ook als of de chromen rand niet helemaal recht op de achterkant aansloot.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 02-10-09 om 14:45.
  #766  
Oud 02-10-09, 14:47
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Jahoor bij mij zijn ze ook al twee keer doorgescheurd. Uiteindelijk steeds omgeruild, mede met dank aan kassa.

Het verhaal en de foto staat HIER
__________________
leondekkers.nl
  #767  
Oud 02-10-09, 15:18
theiz theiz is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard Scheur in iPhone door dock

Ik heb een iPhone waar een scheur is ontstaan door het apparaat van Apple om hem in te plaatsen.
Dit is een wit vierkant blokje waarop je de iPhone zet. Best een mooi setje opzich, ware het niet dat Apple naar mijn idee niet erg lang over de iPhone opzet heeft nagedacht.
De iPhone leunt in die dock op de plastic achterkant en verkeerd verwijderen of per ongeluk stoten kan naar mijn idee heel makkelijk leiden tot een kapotte iPhone.
Garantie werkt niet: De APR verwijst je naar T-mobile. T-mobile verwijst je naar de APR aangezien daardoor de schade zou zijn ontstaan. Iets van kastje en muur.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Apple, niet omdat ik nog iets van garantie oid verwacht, maar vooral omdat ik benieuwd ben naar hun reactie.

Nu vraag ik me af of er nog meer gebruikers bekend zijn met dit probleem?
  #768  
Oud 02-10-09, 16:43
-dp- -dp- is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 32
Standaard

Yep, ik heb mijn scheur vandaag ontdekt. Precies hetzelfde geval. Ik heb een 3G 8GB en een Docking station van Griffin (AirCurve Acoustic Amplifier) en er zit nu een scheur tussen de connector en het schroefje (naast de mic).
Ik baal hier ontzettend van, mijn iPhone is nog geen half jaar oud !!

Aangezien ik ook best wel wat stof onder m'n display heb ga ik hierop proberen garantie te verkrijgen. Want als ik 'm opstuur naar 2call.nl en zeg dat er een scheur in zit, komt die natuurlijk meteen terug.

Dan maar hopen dat ik een nieuwe mag ontvangen.
  #769  
Oud 02-10-09, 17:32
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik heb ook een dock van apple, alleen zaten/zitten(is nu met reparatie) de scheurtjes bij de volumeknop. Het zou best kunnen dat het door de dock komt, of gewoon toeval. Want er zijn ook iphones die daar haarscheuren hebben en niet in een dock hebben gestaan zover ik begrijp.

Laatst gewijzigd door SneakyChipmunk; 02-10-09 om 17:34.
  #770  
Oud 02-10-09, 17:33
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Grote kans dat de haarscheuren door de Dock komen. Haarscheuren bij de stereo plug ontstaan vaak ook door het veelvoudig gebruik van de oordopjes.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #771  
Oud 03-10-09, 13:17
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Nou, na 2 weken is er een aanpassing op my-tmobile, en dat luidt als volgt:


1
Reparatie verzoek is ingediend
2
Reparatie wordt uitgevoerd
3
Resultaat van de reparatie
Uw toestel is naar u teruggestuurd.

Betekend dit dat ik mijn eigen toestel terug krijg omdat er Uw toestel staat?
En met welke bezorgdienst word het afgeleverd?

Misschien dat jullie dit nog weten van jullie reparatie .

Thanks

Laatst gewijzigd door SneakyChipmunk; 03-10-09 om 14:10.
  #772  
Oud 03-10-09, 18:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakyChipmunk Bekijk bericht
Nou, na 2 weken is er een aanpassing op my-tmobile, en dat luidt als volgt:


1
Reparatie verzoek is ingediend
2
Reparatie wordt uitgevoerd
3
Resultaat van de reparatie
Uw toestel is naar u teruggestuurd.

Betekend dit dat ik mijn eigen toestel terug krijg omdat er Uw toestel staat?
En met welke bezorgdienst word het afgeleverd?


Misschien dat jullie dit nog weten van jullie reparatie .

Thanks
Je krijgt een refurbished toestel. Aangezien solid vision de iPhone niet mag repareren. Weet niet zeker met welke dienst het pakket verstuurd wordt maar dan komen ze op korte termijn wel bij je aan de deur.
  #773  
Oud 06-10-09, 23:11
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Vandaag na 2 weken een vervangend toestel gekregen. 5K, dus referb, ziet nieuw uit op een paar kleine krasjes na.
Wel een beetje gedoe om de backup terug te zetten. Eerst de nieuwe iphone instellen, dan software bijwerken naar 3.1 en dan pas je backup terug zetten.
Nu weet ik niet of het kwaad kan dat het geen eerste constante lading is, want hij moest zich af en toe opnieuw opstarten...?

Hopelijk blijft ie het goed doen

Edit: bah, zie ik licht naast het scherm eruit komen.. weer terug ermeee!

Laatst gewijzigd door SneakyChipmunk; 07-10-09 om 00:44.
  #774  
Oud 07-10-09, 12:12
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik ga ook met de mijne terug. Scheurtjes worden steeds langer. Iphone zit gewoon in mijn binnenzak van mijn jas. Durf hem amper te gebruiken uit angst dat het dan toch een barst wordt. Plezier van de Iphone gaat er flink af zo..
  #775  
Oud 09-10-09, 09:36
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Heb de mijne weggebracht...nog even mee gestoeid van te voren of ik hem met de server van Saurik alsnog op 3.0.1 kon krijgen maar dat ging niet. Terwijl ik wel een SHSH file op die server heb staan die van een 3.0.1 afkomt. Dus dat werkt ook voor geen zier
  #776  
Oud 16-10-09, 19:43
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Heb mijn iPhone terug. Een nieuwe...en wat denk je? Haarscheurtjes op dezelfde plek als de eerste. Tussen het schroefje en hetgeen waar je je oplader in moet doen.

Zucht, misschien moet ik mijn loep maar weggooien, want zonder loep zie je ze niet
  #777  
Oud 17-10-09, 13:44
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Mijn heeft ook al weer haarscheurtjes bij de koptelefooningang. Stuk of 4. Wordt er een keer gek van om telkens zonder iPhone te zitten dus breng hem nog niet weg. Pas als er nog meer in zitten
  #778  
Oud 17-10-09, 13:45
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Heb mijn iPhone terug. Een nieuwe...en wat denk je? Haarscheurtjes op dezelfde plek als de eerste. Tussen het schroefje en hetgeen waar je je oplader in moet doen.

Zucht, misschien moet ik mijn loep maar weggooien, want zonder loep zie je ze niet
Is ook wel een beetje sneu als je echt met een loep gaat kijken

Mijne zie je zo zonder loep
  #779  
Oud 17-10-09, 14:23
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter Bekijk bericht
Is ook wel een beetje sneu als je echt met een loep gaat kijken

Mijne zie je zo zonder loep
Ja totdat een haarscheur die je nooit zag een barst is geworden en je garantie ineens weg is. Ik kijk wel uit.
  #780  
Oud 17-10-09, 15:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Nou laat ik het dan maar hier proberen. Volgens de mods zou ik net zoveel reacties moeten krijgen als een eigen topic

Bij wie hebben haarscheurtjes gerelateerd tot echte barsten?
Bij mij. Defentily. Echt sucks, man. Heb er wel de p. over in dat ik hem nooit eerder heb opgestuurd naar T-Mobile. Nu is het te laat voor aanspraak op garantie vrees ik

Zo begon het/zag het eruit in maart 2009
http://foto-uploaden.nl/zie/xfbz4oc

Zo ziet het er nu uit:
link:http://foto-uploaden.nl/zie/a2vz50y
Echt een dikke bilspleet, gewoon

Edit: als ik de verhalen hier zo lees, mag ik van geluk spreken ALS T-Mobile m'n telefoon terugneemt en ik krijg een 5K (refurb) model terug. Dan is de kans dat dat refurbished model GEEN haarscheuren heeft, GEEN krassen op het scherm (ik heb vanaf dag 0 een Shield erop nl.), GEEN lichtlek en GEEN stof onder het scherm heeft, erg klein. Ik blijf denk ik gewoon m'n gescheurde iPhone gebruiken, heb nl. nooit software matig problemen gehad en mijn ervaringen met de GPS zijn ook bovenmatig tevreden bijv. En dat lijkt ook nog wel eens per toestel af te hangen. Anyway, ik spaar me de moeite. Ik overleef dat laatste jaar iPhone nog wel, daarna gaat 'ie de deur uit voor een prikkie en bestel ik de nieuwe/volgende iPhone met nieuw abonnement

Mocht dat niet lukken, dan stap ik nog liever naar een reparatie centrum waar je hem 1 dag kwijt bent en daarna kan ophalen met een nieuwe achterkant erop tegen betaling.
Ik zie dat op de site van pdatech nette prijzen worden gevraagd. Ik denk dat ik daar maar op terugval als dat nodig blijkt te zijn.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-10-09 om 16:19.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.