//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had ook een klein haarscheurtje bij de koptelefoon ingang. Maakte me er niet zo druk om tot het er vandaag na een spelletje gespeeld ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #821  
Oud 29-11-09, 18:43
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Ik had ook een klein haarscheurtje bij de koptelefoon ingang. Maakte me er niet zo druk om tot het er vandaag na een spelletje gespeeld te hebben met koptelefoon het er opeens zo uitzag:

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/jKpr-COYuqKHN49fwGFJfQ?feat=directlink[/IMG]]Picasa-webalbums - douwekoekkoek

Flink gescheurd dus, maar heb 'm nooit laten vallen! Gekocht bij de Saturn, wat denken jullie wat er gebeurd als ik daar m'n garantie ga claimen? Dat onderscheid tussen het al dan niet voelen van de scheuren wordt niet meer gemaakt?

Edit: en wat hebben jullie gedaan voor dat je 'm wegbracht. Reservekopie maken, jailbreak er af of niet, SIM-kaart er uit...?

Laatst gewijzigd door DKKKK; 30-11-09 om 12:26.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #822  
Oud 30-11-09, 11:20
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Je kan het zien door deze stappen te volgen

Instellingen -->Algemeen-->Info
Dan scroll je naar onder en zie je de serienummer staan.
Als begint met 5k dan is grote kans dat het een gerefurbisched 1 is.
En dan nog maakt het niks uit is ie niet slechter van

ps kreeg je ook nieuwe doos etc???
  #823  
Oud 01-12-09, 07:39
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik had een mega barst en kreeg een "nieuwe" gerefurbisched (niet slechter om)
Simkaart eruit reservkopie gemaakt eerst alle prive dingen handmatig eraf zodat ik zeker weer dat het eraf is. Dan restore doen dan is ie zo goed als leeg
  #824  
Oud 01-12-09, 20:06
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik had precies hetzelfde en per direct een nieuwe (refurbisched) gekregen
Refurbisched is niet nieuw hoor, gewoon een oud toestel in een nieuw chassis.

Ik ga de mijne deze week allicht binnenbrengen, deze week ga ik hem dan ook 1 jaar hebben en heb trachten te leren leven met de fijne barstjes aan de schroefjes en de dockconector, maar sinds deze week heb ik vastgesteld dat er een bij de volumeknop en wat hoger naar de hoek van het toestel toe ook enkele zijn ontstaan. Het toestel zit nooit in de broekzak als ik zit, dus van drukschade kan het niet zijn en het toestel zelf ziet er buiten dit zo goed als nieuw uit.
  #825  
Oud 04-12-09, 17:00
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Tussen een week en twee weken weet ik hoever het staat met mijn toestel, men vertelde me dat 9 kansen van de 10 het een nieuw toestel zou worden en waarop ik vroeg of het een "refurbisched" toestel was en men beweert van niet. Gelijk ook de defecte koptelefoon en dockkabel mee laten opsturen (alleen lader ligt nog thuis), dus misschien krijgen we wel een ganse set in ruil terug.
Hopelijk heb ik als ik een nieuwe krijg ook geen problemen zoals sommigen dat hier wel kennen.

Ik had uiteindelijk iets van een 35 scheurtjes in de cover, waarvan 1 echt zichtbaar was, de rest moest je echt al goed voor kijken.
  #826  
Oud 15-12-09, 12:19
PasQ PasQ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 68
Standaard

Ik baal enorm als ik deze verhalen lees, vooral omdat ik mijn 3GS wit nog maar 2 weken heb, en ik OOK haarscheurtjes heb ontdekt! Wat is dit toch, heb je een toestel van bijna 1000 euro en dan krijg je dit........ Iemand ervaring met Pro Assist, hoe zij handelen? Ik heb natuurlijk ook nog garantie, maar weet niet of het misschien meteen via Pro Assist zal gaan?
  #827  
Oud 19-12-09, 19:24
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb een nieuwe iPhone gekregen, momenteel hangt dat ding al een paar uur aan de PC te sync'en, dus ben benieuwd. Van zodra dat klaar is ga ik hem voorzien van een invisibleshield zodat ik morgen direct zonder schrik op schade aan de slag kan.
  #828  
Oud 21-12-09, 14:48
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Na vreugde komt teleurstelling... vandaag stel ik vast dat mijn "nieuwe" iPhone ook haarscheurtjes heeft, namelijk bij de koptelefoonaansluiting, suspend, muteschakelaar, luidspreker en schroefjes onderaan het toestel, dus behoorlijk wat haarscheurtjes voor zo'n "nieuw" toestel, ook de simkaarthouder zit niet mooi gelijk met de cover van het toestel.
Morgen gaat dat ding terug binnen voor herstelling en ik ben benieuwd wat het gaat zijn met de volgende...
  #829  
Oud 22-12-09, 21:31
PasQ PasQ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 68
Standaard

EDIT: Ik ben vandaag met m'n vriend meegeweest naar de T-Mobile shop omdat zijn 2 maanden oude iPhone 3GS ook al aan alle kanten scheurtjes vertoonde.
De medewerker vertelde ons dat hij deze klacht nog nooit had gehad bij de 3GS? Dit vond ik vreemd, ik lees hierboven al (te)veel klachten. De iPhone is overigens opgestuurd, er kon niets gezegd worden over of het onder de garantie zal vallen.
Nu lees ik hier vaak genoeg dat mensen zelfs een nieuwe iPhone krijgen, dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Nu hoop ik niet dat ik over een paar weken OOK mijn iPhone moet laten opsturen, echt irritant dit probleem: je kunt er niets tegen doen!
  #830  
Oud 22-12-09, 22:31
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Jawel opsturen voor garantie
Zonder gekheid tis irritant ja nu zit ik elke dag na mijn nieuwe (gerefurbisched) iPhone te kijken of ie scheuren heeft
  #831  
Oud 27-12-09, 18:48
Laydc Laydc is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Is iemand bekend met de verzekering van ProAssist en haarscheurtjes? Op mijn iPhone beginnen zich haarscheurtjes te vertonen bij de hoofdtelefoon aansluiting. Ze zijn nog klein maar ik ben bang dat ze op den duur verder gaan scheuren. Ik heb al eens eerder een nieuwe iPhone gekregen i.v.m vochtschade, dus met deze iPhone moet ik dan bij ProAssist zijn i.p.v T-Mobile toch? Geeft ProAssist uberhaupt een nieuwe cover/iPhone bij haarscheurtjes?
  #832  
Oud 27-12-09, 19:02
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laydc Bekijk bericht
Is iemand bekend met de verzekering van ProAssist en haarscheurtjes? Op mijn iPhone beginnen zich haarscheurtjes te vertonen bij de hoofdtelefoon aansluiting. Ze zijn nog klein maar ik ben bang dat ze op den duur verder gaan scheuren. Ik heb al eens eerder een nieuwe iPhone gekregen i.v.m vochtschade, dus met deze iPhone moet ik dan bij ProAssist zijn i.p.v T-Mobile toch? Geeft ProAssist uberhaupt een nieuwe cover/iPhone bij haarscheurtjes?
Ik dacht dat Apple de haarscheurtjes herkent heeft als probleem dat onder garantie valt, dus dat zou geen enkel probleem mogen zijn.
  #833  
Oud 27-12-09, 19:06
PasQ PasQ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 68
Standaard

Ik heb een email naar pro assist gestuurd en als je haarscheurtjes hebt moet je telefonisch contact opnemen. Zij vertelden mij dat ze haarscheuren serieus nemen, net zoals T Mobile trouwens.

Ik heb er ook al een aantal terwijl ik m'n iPhone pas een paar weken heb, ze zijn alleen onder een felle lamp zichtbaar dus maak me nu nog niet zo druk, maar het kan inderdaad erger worden.
  #834  
Oud 27-12-09, 19:36
Laydc Laydc is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Morgen ProAssist maar even bellen, bedankt voor jullie reacties!
  #835  
Oud 27-12-09, 19:37
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

wordt gewoon gerepareerd, pas ook laten doen + nog een probleem
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #836  
Oud 28-12-09, 20:22
Delphii's schermafbeelding
Delphii Delphii is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 196
Standaard

Ik zit inmiddels aan mijn 3e iphone, bij mijn vorige had ik een 5tal haarscheurtjes (wat enorm veel is!). Ik heb een nieuwe gekregen want deze viel nog onder garantie.

Bij mijn nieuwe witte iphone (die ik nu 5 maanden heb), ziet alles er nog perfect uit, geen enkel haarscheurtje.

Haarscheurtjes komen voornamelijk door te grote thermische verschillen tussen de gsm en de omgeving lijkt me, dus wat ik sinds dag 1 doe is geen hoesje gebruiken terwijl ik oplaad, ik leg hem gewoon op een muismatje ofzo, en ik leg hem ook nog meestal op zijn scherm zodat de warmte aan de achterkant goed kwijt kan.

Ik hoop dat dit werkt voor jullie om de haarscheurtjes wat (verder) te voorkomen!
  #837  
Oud 03-01-10, 19:00
yns_75 yns_75 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

Een maandje geleden had ik een haarscheurtje aan de onderkant waar de usb-lader erin gaat ontdekt. Ik dacht van: "laat maar zitten". Nu is het dus doorgegroeid en is het een barst geworden van ongeveer 2cm. Ook is een stukje waar het schroefje zit stuk gegaan en ervan afgevallen. Ik heb 'm nog nooit laten vallen. Vandaag heb ik ook een haarscheurtje ontdekt bij de ingang van de oordopjes. Ik ben vandaag naar de T-Mobile Shop in Arnhem geweest en ze hebben de iPhone gestuurd naar reparatie. Ik lees nu overal dat je een nieuwe krijgt bij een niet-voelbare. Maar mijn iPhone heeft een barst gekregen door een haarscheur en ik heb nog 'n haarscheur dus aan de bovenkant. Wat zijn mijn kansen op een nieuwe iPhone en wat kan er als slechtst gebeuren?
  #838  
Oud 04-01-10, 07:23
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Als goed is heb je ook PM maar kans op nieuwe is nihiel waarschijnlijk wordt het een gerefurbisched toestel. Tussen nieuw of gerefurbisched zie je geen verschil er zit een nieuwe case om en nieuwe accu in. Bij mij viel het wel onder garantie en kreeg een "nieuw" gerefurbisched toestel.
  #839  
Oud 04-01-10, 08:53
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je krijgt ALTIJD een refurbished toestel. Solid Vision en Dynafix zijn geen verkopende bedrijven dus die krijgen altijd refurbished toestellen. Dit zijn gewoon nieuwe toestellen, maar worden gemaakt voor omruilingen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #840  
Oud 04-01-10, 11:09
etjuh etjuh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb m'n iphone 3gs zwart nu ongeveer 6 weken en ik heb ook m'n eerste haar scheurtje net boven de mute knop en dit was na een koude nacht op de fiets met me iphone in de zak (hoesje eromheen) en smorgens ontdekte ik een haarscheurtje. Ik heb ook de indruk dat de iphone behuizing gevoelig is voor grote termische verschillen dat dan de kans op scheurtjes groter wordt. Mijn scheurtje is vrij klein en valt bijna niet op dus ik vind het nog wel even best maar ik hou het wel goed in de gaten. Dus kan jullie als tip geven pas op met de kou nu.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:45.