//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) oke dat is mooi, maar voor zover ik weet moet een fabricagefout altijd worden verholpen, ook als de garantie is afgelopen. Dus ook als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #961  
Oud 22-02-10, 13:27
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

oke dat is mooi, maar voor zover ik weet moet een fabricagefout altijd worden verholpen, ook als de garantie is afgelopen. Dus ook als ik door mijn valschade de garantie kwijt zou zijn, dan zou ik dus alsnog een vervanging moeten krijgen, toch?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #962  
Oud 22-02-10, 13:31
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Theoretisch heb je langer garantie op fabricagefouten, maar in de praktijk is dit lastig te claimen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #963  
Oud 22-02-10, 17:10
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ik heb helaas ook diverse scheurtjes op verschillende plekken. Los van de esthetiek vond ik het niet zo erg, maar ik heb nu vanaf de volume zachter-en-harder-doe-balk allemaal miniscule scheurtjes naar de chromen rand toe. Mochten deze groter worden op den duur, dan kunnen er echt stukken behuizing uitvallen. Ik hoop niet dat dit ooit gebeurt. Ik heb net een iPhone uit een gunstige week (38) en ben afhankelijk van een soft unlock, dus doe er liever niets aan, maar ik wil ook niet dat mijn behuizing echt fysiek kapot gaat.
  #964  
Oud 22-02-10, 17:14
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MsG Bekijk bericht
Ik heb helaas ook diverse scheurtjes op verschillende plekken. Los van de esthetiek vond ik het niet zo erg, maar ik heb nu vanaf de volume zachter-en-harder-doe-balk allemaal miniscule scheurtjes naar de chromen rand toe. Mochten deze groter worden op den duur, dan kunnen er echt stukken behuizing uitvallen. Ik hoop niet dat dit ooit gebeurt. Ik heb net een iPhone uit een gunstige week (38) en ben afhankelijk van een soft unlock, dus doe er liever niets aan, maar ik wil ook niet dat mijn behuizing echt fysiek kapot gaat.
Ja dat wil ik dus ook niet. Momenteel stoor ik mij niet aan die kleine barstjes. Maar heb schrik dat die later groter worden en dat die afbrokkelt. Dan zit je met de gebakken peren
  #965  
Oud 23-02-10, 11:52
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MsG Bekijk bericht
Ik heb helaas ook diverse scheurtjes op verschillende plekken. Los van de esthetiek vond ik het niet zo erg, maar ik heb nu vanaf de volume zachter-en-harder-doe-balk allemaal miniscule scheurtjes naar de chromen rand toe. Mochten deze groter worden op den duur, dan kunnen er echt stukken behuizing uitvallen. Ik hoop niet dat dit ooit gebeurt. Ik heb net een iPhone uit een gunstige week (38) en ben afhankelijk van een soft unlock, dus doe er liever niets aan, maar ik wil ook niet dat mijn behuizing echt fysiek kapot gaat.
Blijkbaar niet zo gunstige week anders was ie nu niet kapot
Zonder gekheid heb ook haarscheuren gehad en je blijft er maar naar kijken Ik heb daarna een gerefurbisched exemplaar gekregen die goed voldoet dus waarom bang zijn? Ik heb hem geclaimed voor garantie en ben nu heel blij met mijn zwarte ( had eerst een witte eigen keuze met omruilen) phone.
  #966  
Oud 23-02-10, 12:06
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Even voor de duidelijk, de Nederlandse wet volgt m.b.t. garantie de EU richtlijnen.

Concreet houdt dit in dat er op elke in NL verkochte Iphone, wettelijk 2 jaar garantie zit. Zoals de Engelsen zeggen 'no and, or, if and but about it'.

Die garantie claim je bij je leverancier, dus niet noodzakelijkerwijs bij T-Mobile. Garantie claim je daar waar je het toestel gekocht hebt. Zij zijn verantwoordelijk dat jouw garantieclaim goed afgehandeld wordt.

Maar nogmaals, op elke in NL nieuw verkochte iphone zit wettelijk 2 jaar garantie.
  #967  
Oud 23-02-10, 12:55
ghaagsma ghaagsma is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 30
Standaard

Ik had ook een scheur boven de dockconnecter en heb pro assist gebeld, die hebben hem opgehaald en morgen wordt er een nieuwe bezorgd, helemaal top.
  #968  
Oud 23-02-10, 13:00
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest Bekijk bericht
Even voor de duidelijk, de Nederlandse wet volgt m.b.t. garantie de EU richtlijnen.

Concreet houdt dit in dat er op elke in NL verkochte Iphone, wettelijk 2 jaar garantie zit. Zoals de Engelsen zeggen 'no and, or, if and but about it'.

Die garantie claim je bij je leverancier, dus niet noodzakelijkerwijs bij T-Mobile. Garantie claim je daar waar je het toestel gekocht hebt. Zij zijn verantwoordelijk dat jouw garantieclaim goed afgehandeld wordt.

Maar nogmaals, op elke in NL nieuw verkochte iphone zit wettelijk 2 jaar garantie.
Als je natuurlijk kunt aantonen dat het product gewoon goed is gebruikt
  #969  
Oud 23-02-10, 13:03
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, dat hoef je niet aan te tonen. Bij garantie ligt de bewijslast volledig bij de leverancier. Die moet aantonen dat jij het niet juist gebruikt hebt.
  #970  
Oud 23-02-10, 13:08
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik vraag me af of dit ook het 2e jaar geldt. Het 1e jaar iig wel ja.
  #971  
Oud 23-02-10, 13:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

1e 6 maand is er een omgekeerde bewijslast. Dan moet de leverancier aantonen dat het produkt niet normaal gebruikt is. Kijk maar eens bij Consuwijzer.
  #972  
Oud 23-02-10, 13:27
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee.

De 6 maanden termijn geldt voor defecten die bij aankoop al aanwezig waren.

De bewijslast ligt gedurende de gehele garantietermijn van 2 jaar bij de winkel. Als zij een garantieclaim afwijzen, moeten ze hard kunnen aantonen dat e.e.a. inderdaad niet onder de garantie valt.

Citaat:
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.

Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.
Pas ná het verstrijken van de wettelijke garantie en de eventuele fabrieksgarantie, komt de bewijslast bij de koper te liggen.

Voorbeeld 1: je koopt iets en het vertoont na 3 maanden een defect. Je mag er dan voetstoots vanuit gaan dat dit defect reeds bij aankoop aanwezig was. Leverancier moet vervangen onder garantie, tenzij hij/zij kan aantonen dat je het product verkeerd gebruikt hebt.

Voorbeeld 2: je koopt iets en het vertoont na 10 maanden een defect. Je hebt dan recht op garantie, tenzij leverancier kan aantonen dat je het product verkeerd gebruikt hebt.

Voorbeeld 3: je koopt iets waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat het langer dan bv. 5 jaar meegaat, maar het gaat na 3 jaar kapot. Hoewel dan de wettelijke garantietermijn verstreken is, en we voor het voorbeeld er vanuit gaan dat de fabrieksgarantie er ook niet meer is, heb je dan toch garantie. In dat geval ligt de bewijslast bij jou.
  #973  
Oud 23-02-10, 13:42
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Er staat bij Consuwijzer>Uw rechten bij een ondeugdelijk product>Wat zijn mijn rechten en plichten:

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.


ConsuWijzer - Uw rechten bij een ondeugdelijk product
  #974  
Oud 23-02-10, 13:43
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is dan onjuist. Ik vermoed dat men hier doelt op een non-conformiteit.

Ik denk dat de fout hier zit in de 6 maanden termijn. Dat wordt genoemd als 'wettelijke garantie', zie ook de tekst die ik eerder noemde.

Echter op een apparaat als de iphone zit 2 jaar wettelijke garantie conform de EU norm, geen 6 maanden.

Wat daarvan ook zij, het blijft niet echt zinvol om je heel erg op de wet te richten; in de praktijk gaat het toch altijd anders en trek je bij twijfel als consument toch aan het kortste eind.

Laatst gewijzigd door garbage; 23-02-10 om 13:47.
  #975  
Oud 23-02-10, 13:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nou ja, ik ben geen expert in deze materie. Ik heb het op deze manier geïnterpreteerd.
  #976  
Oud 23-02-10, 13:52
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier ook zeker geen expert, maar wel iemand die er veel over gelezen heeft.

De engelsen zeggen dan 'your mileage may vary'
  #977  
Oud 23-02-10, 16:36
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghaagsma Bekijk bericht
Ik had ook een scheur boven de dockconnecter en heb pro assist gebeld, die hebben hem opgehaald en morgen wordt er een nieuwe bezorgd, helemaal top.
Hoe werkt die pro assist? Moet je daarvoor een extra verzekering voor afsluiten? Of moet je gewoon garantie hebbe op je toestel?

Of repareren ze je toestel tegen betaling?Hoeveel?
  #978  
Oud 23-02-10, 16:41
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Pro Assist is een verzekeraar. De verzekering sluit je af bij aanschaf van je toestel.
  #979  
Oud 25-02-10, 06:47
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest Bekijk bericht
Even voor de duidelijk, de Nederlandse wet volgt m.b.t. garantie de EU richtlijnen.

Concreet houdt dit in dat er op elke in NL verkochte Iphone, wettelijk 2 jaar garantie zit. Zoals de Engelsen zeggen 'no and, or, if and but about it'.

Die garantie claim je bij je leverancier, dus niet noodzakelijkerwijs bij T-Mobile. Garantie claim je daar waar je het toestel gekocht hebt. Zij zijn verantwoordelijk dat jouw garantieclaim goed afgehandeld wordt.

Maar nogmaals, op elke in NL nieuw verkochte iphone zit wettelijk 2 jaar garantie.
Ik heb echter maar 1 jaar hoor en heb hem in NL gekocht via mijn werk simlock vrij.
Het is inderdaad wel zo dat het product minimaal 2 a 3 jaar moet werken. Daardoor zou een fabrikant met een schikking komen om het product te repareren/vervangen. Meestal houd het in dat de consument en de leverancier water bij de wijn moet doen en niet een 100% vergoeding.
  #980  
Oud 25-02-10, 19:01
ghaagsma ghaagsma is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 30
Standaard

ik had ook een scheurtje in de achterkant en ik heb van proassist een nieuwe gehad, keurig geregeld.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.