//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn jullie niet bang dat je je omgeruilde iphone niet meer kan jailbraken? Het weerhoud mij om hem op te sturen iig.. Ik wil geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1021  
Oud 17-03-10, 12:26
greenbeauty greenbeauty is offline
• iOS 3.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 48
Standaard

Zijn jullie niet bang dat je je omgeruilde iphone niet meer kan jailbraken?
Het weerhoud mij om hem op te sturen iig..
Ik wil geen OS 3.1.3 erop hebben iig....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1022  
Oud 17-03-10, 12:31
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dit is bij een 3G geen probleem.. Welk toestel heb jij?
  #1023  
Oud 17-03-10, 12:52
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoyStarr Bekijk bericht
De iPhone word in principe altijd opgewisseld voor een niewe ze maken ze eigenlijk nooit.

En het beste kan je altijd je toetsel helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen. Anders kan de batterij lui worden.. Vroeger moest je hem meteen helemaal opladen maar tegenwordig is het dus beter hem eerst helemaal leeg te laten lopen...
Dat deze misvatting nog bestaat... Dit is het slechtste wat je kan doen bij de huidige telefoonbatterijen. Juist zoveel mogelijk laden is wat je moet doen. Als hij 30% is moet je hem niet verder willen gebruiken en indien mogelijk al laden. Als je hem elke keer volledig leeg laat lopen verliest hij telkens capaciteit. Ook als hij vol is moet je hem ontkoppelen, in plaats van er aan te houden.


Ontopic: Krijg je bij een refurbished toestel de nieuwste software automatisch? Ik hang af van een jailbreak qua unlock, dus heb dat liever niet.
  #1024  
Oud 17-03-10, 13:02
JoyStarr JoyStarr is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 14
Standaard

Vreemd ik werk bij de BC en wij hebben vanuit Apple te horen gekregen dat dit de beste manier van handelen is zodat ze batterij het beste mee gaat.
  #1025  
Oud 17-03-10, 13:25
MsG MsG is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Zoals Apple zelf ook op haar site zegt moet je het max. 1 keer per maand leeg laten lopen. Dit is louter ter kalibratie van de accu zelf. Maar bevorderlijk is het niet voor de accu. Dergelijke accu's zitten het liefst altijd aan de lader. Dus opladen wanneer kan. En als hij vol is ook weer ontkoppelen.
  #1026  
Oud 17-03-10, 14:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Misschien is dit interessant om eens door te lezen. Komt van Lithium-ion battery - Wikipedia, the free encyclopedia
  #1027  
Oud 17-03-10, 21:22
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MsG Bekijk bericht
Dat deze misvatting nog bestaat... Dit is het slechtste wat je kan doen bij de huidige telefoonbatterijen. Juist zoveel mogelijk laden is wat je moet doen. Als hij 30% is moet je hem niet verder willen gebruiken en indien mogelijk al laden. Als je hem elke keer volledig leeg laat lopen verliest hij telkens capaciteit. Ook als hij vol is moet je hem ontkoppelen, in plaats van er aan te houden.


Ontopic: Krijg je bij een refurbished toestel de nieuwste software automatisch? Ik hang af van een jailbreak qua unlock, dus heb dat liever niet.
De mijne was op FW 3.1.2 maar voor mij maakt dat niet uit want heb een 3g. Voor mensen met een 3gs kan dat natuurlijk wel belangrijk zijn.
Ik had toen ik hem opstuurde nog de dag voordien geupdate naar 3.1.3 om de jailbreak te verwijderen
  #1028  
Oud 18-03-10, 13:40
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

F*ck, ook de mijne heeft een "haarscheur" bij de connector. Het werd steeds erger, het scheurtje werd een barst, daarom gisteren bij een t-mobile shop afgegeven. Kreeg toen door dat het minimaal 2 wkn gaat duren en dat ik een nieuwe zou krijgen.... nou ben benieuwd.
Ergste is dat ik mijn iPhone minimaal 2 wkn moet missen, ook omdat ik mijn 3G vorig jaar verkocht had, gebruik nu een HTC (kan echt niet aan een iPhone tippen!!!!)......
  #1029  
Oud 19-03-10, 21:17
Hama Hama is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook mijn iPhone ingeleverd vanwege de haarscheurtjes bij de koptelefoon-aansluiting, nu is mijn vraag hebben jullie over het algemeen goede ervaringen met de garantiebeleid ? en ik kreeg te horen dat de iPhone per post terug gestuurd zal worden, wordt dit gedaan in de originele verpakking of is het alleen de iPhone (los) ?
  #1030  
Oud 19-03-10, 21:48
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hama Bekijk bericht
Ik heb naar aanleiding van dit topic ook mijn iPhone ingeleverd vanwege de haarscheurtjes bij de koptelefoon-aansluiting, nu is mijn vraag hebben jullie over het algemeen goede ervaringen met de garantiebeleid ? en ik kreeg te horen dat de iPhone per post terug gestuurd zal worden, wordt dit gedaan in de originele verpakking of is het alleen de iPhone (los) ?
De Iphone wordt teruggestuurd naar waar je hem hebt binnengebracht (in ieder in Belgie toch zo). Toen ik hem terugkreeg zat hij in een doosje even groot als de Iphone zelf met bubbeltjes errond. Dus geen nieuwe doos ofzo. Had het ook gehoopt op een originele doos
  #1031  
Oud 22-03-10, 08:35
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik ga nu een iPhone overnemen die bijna 2 jaar oud is voor 50 euro (3G 8gig).
Nu kan die persoon hem opsturen voor garantie ivm haarscheuren.
Echter dan is de afspraak dat ie 80 euro wordt.
Zou mij benieuwen
  #1032  
Oud 25-03-10, 19:34
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
F*ck, ook de mijne heeft een "haarscheur" bij de connector. Het werd steeds erger, het scheurtje werd een barst, daarom gisteren bij een t-mobile shop afgegeven. Kreeg toen door dat het minimaal 2 wkn gaat duren en dat ik een nieuwe zou krijgen.... nou ben benieuwd.
Ergste is dat ik mijn iPhone minimaal 2 wkn moet missen, ook omdat ik mijn 3G vorig jaar verkocht had, gebruik nu een HTC (kan echt niet aan een iPhone tippen!!!!)......
Ik heb een "nieuwe" terug. Of zoals t-mobile het in de brief verwoord; "vervangen door een nieuw of geheel gerefurbished toestel".
Ben benieuwd of het een nieuwe is, serienr. begint met 5K, ga zo in het forum checken wat het is.
Vind toch nog dat ik het snel retour heb, binnen 8 dagen. Hangt nu aan itunes om alles terug te zetten.

Later meer.
  #1033  
Oud 25-03-10, 20:48
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
Ik heb een "nieuwe" terug. Of zoals t-mobile het in de brief verwoord; "vervangen door een nieuw of geheel gerefurbished toestel".
Ben benieuwd of het een nieuwe is, serienr. begint met 5K, ga zo in het forum checken wat het is.
Vind toch nog dat ik het snel retour heb, binnen 8 dagen. Hangt nu aan itunes om alles terug te zetten.

Later meer.
5K betekent gewoon dat het een refurbished model is wat ook verklaart waarom je zo snel weer een nieuwe telefoon hebt.

Hoe lang geld de garantie van je telefoon eigenlijk? Merkte net dat ik een dikke scheur bij de connector heb.
  #1034  
Oud 25-03-10, 21:07
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door batumulia Bekijk bericht
5K betekent gewoon dat het een refurbished model is wat ook verklaart waarom je zo snel weer een nieuwe telefoon hebt.

Hoe lang geld de garantie van je telefoon eigenlijk? Merkte net dat ik een dikke scheur bij de connector heb.
Ok, scheelt weer zoeken, maar hij ziet er van buiten perfect uit, geen krasjes niks. Het synchroniseren ging perfect, alles staat er weer op, nu maar hopen dat hij het ook goed blijft doen.

Garantie is 2 jaar.

PS. Of topic: ik ga proberen het nieuwe imeinr. door te geven op mijn andere abo waar ik bijna 2 jaar geleden een 3G op had aangeschaft, die ik inmiddels al verkocht heb, zodat ik misschien mijn nieuwe iPhone via t-mobile eerder simlock vrij kan laten makenm, scheelt weer een paar maanden wachten.
  #1035  
Oud 25-03-10, 21:24
Tr1bal Tr1bal is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 77
Standaard

Zijn er nieuwe achterkantjes te koop voor de iphone.. bij mij zitten er ook scheurtjes in maar als ik geen nieuwe krijg wil ik een ander achterkantje erop zetten.

Dus geen cover over het achterkantje, maar compleet nieuwe
  #1036  
Oud 25-03-10, 22:22
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Gebruik eens de zoekfunctie.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #1037  
Oud 26-03-10, 00:41
Tr1bal Tr1bal is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 77
Standaard

hoe denk je dat ik hier ben gekomen.. thanx voor je hulp
  #1038  
Oud 26-03-10, 08:59
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
Ik heb een "nieuwe" terug. Of zoals t-mobile het in de brief verwoord; "vervangen door een nieuw of geheel gerefurbished toestel".
Ben benieuwd of het een nieuwe is, serienr. begint met 5K, ga zo in het forum checken wat het is.
Vind toch nog dat ik het snel retour heb, binnen 8 dagen. Hangt nu aan itunes om alles terug te zetten.

Later meer.
5k is al 100x alleen al in deze topic behandeld
Veel suc6 met je nieuwe iPhone.
Ik heb ook een gerefurbisched en tot heden ben ik er erg blij mee
  #1039  
Oud 26-03-10, 17:13
Hama Hama is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hama Bekijk bericht
Ik heb naar aanleiding van dit topic ook mijn iPhone ingeleverd vanwege de haarscheurtjes bij de koptelefoon-aansluiting, nu is mijn vraag hebben jullie over het algemeen goede ervaringen met de garantiebeleid ? en ik kreeg te horen dat de iPhone per post terug gestuurd zal worden, wordt dit gedaan in de originele verpakking of is het alleen de iPhone (los) ?
Vandaag een nieuwe (5K refurbished) ontvangen ziet goed uit en hij kwam met firmware 3.1.2. Binnen 1 week een vervangen iPhone ontvangen noem ik wel een top service.
  #1040  
Oud 02-04-10, 17:52
Gen00b Gen00b is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 7
Standaard

Weet iemand hoe het zit met haarscheurtjes en de lifeline verzekering van The Phone House? (hoe lang duurt de reparatie? geven ze een vervangend model? etc.)

Ik heb sinds kort namelijk een haarscheurtje boven de dockconnector van mijn 8GB iPhone 3G. Omdat ik 'm nogal intensief gebruik ben ik erg terughoudend om 'm op te laten sturen voor reparatie of iets dergelijks, maar m'n abonnement loopt pas in december af, dus de kans is groot dat ie in de tussentijd gaat doorscheuren.

Alvast bedankt.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.