//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijne zit in een kunstof case & en touch gedeelte is ook bedekt met een extra ''folie'' tot nu toe is ie nog als nieuw! ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1041  
Oud 02-04-10, 16:56
Phyzx Phyzx is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 24
Standaard

Mijne zit in een kunstof case & en touch gedeelte is ook bedekt met een extra ''folie'' tot nu toe is ie nog als nieuw! *kruist vingers*
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1042  
Oud 02-04-10, 17:09
Alexl's schermafbeelding
Alexl Alexl is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tr1bal Bekijk bericht
Zijn er nieuwe achterkantjes te koop voor de iphone.. bij mij zitten er ook scheurtjes in maar als ik geen nieuwe krijg wil ik een ander achterkantje erop zetten.

Dus geen cover over het achterkantje, maar compleet nieuwe
Dat heb ik ook geprobeerd vorig jaar met mijn 3G... volgens de beschrijving een simpel klusje in 5 stappen te doen alleen stap 4 beschreven als: Now sinply remove the remaining components" bleek te bestaan uit ongeveer 20 schroefjes en andere componenten.
Na 3 1/2 uur klooien zet er ongeveer 1mm ruimte tussen de rand en het nieuwe achterkantje zag er echt niet uit dus alles terug gestopt in het originele covertje maar toen was er al helemaal geen garantie meer en kon ik 280 afrekenen voor een nieuwe waar overigens maar 5 maanden garantie opzat volgens Apple...

Dus als je geen originele case koopt en niet 200% zeker bent van je eigen kunnen zou ik er niet aan beginnen...
  #1043  
Oud 03-04-10, 00:56
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gen00b Bekijk bericht
Weet iemand hoe het zit met haarscheurtjes en de lifeline verzekering van The Phone House? (hoe lang duurt de reparatie? geven ze een vervangend model? etc.)

Ik heb sinds kort namelijk een haarscheurtje boven de dockconnector van mijn 8GB iPhone 3G. Omdat ik 'm nogal intensief gebruik ben ik erg terughoudend om 'm op te laten sturen voor reparatie of iets dergelijks, maar m'n abonnement loopt pas in december af, dus de kans is groot dat ie in de tussentijd gaat doorscheuren.

Alvast bedankt.
Ongeacht welke verzekeraar, haarscheurtjes zitten in de garantie en je krijgt een vervangend toestel, maar geen iPhone, denk eerder aan een nokia of htc. Als ik jou was zou ik het zeker laten repareren, want als ze daadwerkelijk constateren dat het (alleen) haarscheurtjes zijn dan zullen ze het niet repareren, maar krijg je een nieuwe / refurbished. En aangezien de 8GB schaars (lees: niet meer leverbaar) zijn krijg je waarschijnlijk een 3GS 16GB.

Suc6
  #1044  
Oud 06-04-10, 07:13
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 Bekijk bericht
Ongeacht welke verzekeraar, haarscheurtjes zitten in de garantie en je krijgt een vervangend toestel, maar geen iPhone, denk eerder aan een nokia of htc. Als ik jou was zou ik het zeker laten repareren, want als ze daadwerkelijk constateren dat het (alleen) haarscheurtjes zijn dan zullen ze het niet repareren, maar krijg je een nieuwe / refurbished. En aangezien de 8GB schaars (lees: niet meer leverbaar) zijn krijg je waarschijnlijk een 3GS 16GB.

Suc6
Dat laatste geloof ik niet. Dan wordt het nog eerder een gerefurbished
16 gig 3G en dat lijkt mij al sterk, absoluut geen 3GS!!!
Zou anders helemaal te gek zijn
  #1045  
Oud 06-04-10, 10:20
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Verheug je nergens op! Je krijgt echt geen ander type als wat je hebt ingeleverd. Alle types 3G worden nog refurbished geleverd.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 06-04-10 om 10:23.
  #1046  
Oud 06-04-10, 21:13
DriftBitch DriftBitch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 11
Standaard

Heey mensen,ik ben nieuw hier en kwam dit forum tegen via google gezocht op '' Iphone behuizing scheurt''

Ik heb 28-01-2010 een abbonement genomen van T-Mobile met de Iphone 3GS 16GB White,ik heb uiteraard een verzekering erbij genomen van Pro Assist.
Nou trof mij het ongeluk dat de Iphone na 3 weken uit mijn jaszak viel en het scherm compleet gebarsten was.
Ik heb de verzekering gebeld en hij is opgehaald,ik had aangegeven dat het scherm gebarsten was en dat er een haarscheurtje zat aan de bovenkant naast de headsetingang.
Ik vond de reparatie vrij lang duren (3 weken) en belde op over de status.
Pro Assist wist me te vertellen dat het toestel gerepareerd was en dat ik een afspraak kon maken om hem thuis te laten bezorgen (goed dat ik dus zelf belde want hij was dus al even klaar)
Afijn,de koerier komt het toestel brengen en tot mijn verbazig en die van de koerier zit het hele toestel rondom vol met barsten in/op het witte gedeelte.
Er was ook een ''nieuw'' scherm geplaatst,ik haal de folie van het scherm en weer tot mijn verbazing zaten er krassen op het zogenaamde ''nieuwe'' scherm.

De koerier vond het belachelijk en heeft meteen weer een bonnetje gemaakt en de Iphone weer mee terug genomen.

Dit was op 11 Maart 2010,vanmiddag was ik het zat na een aantal keren gebeld te hebben en de boodschap te hebben gekregen : '' u word vandaag terug gebeld,u word morgen terug gebeld,sorry mevrouw maar de persoon die hierover gaat is er niet....
Ik heb een klacht ingestuurd naar claimservice op 23 Maart 2010 en ook daarna meerdere malen gebeld en ook toen kreeg ik hetzelfde riedeltje te horen.....

Tot op vandaag....ik belde en vroeg hoe het ermee stond,er werd gezegd dat ie Donderdag geleverd kan worden en ik vroeg hoe het met de reparatie stond...
U krijgt het toestel terug zonder dat ie gerepareerd is....ik werd woest....ik zeg en hoe staat het ervoor met mn klachtenmail van 23 MAART !!
Dat wist ze niet,die persoon was morgen pas weer aanwezig (goh dat antwoord verbaasde me nou niks)

Nu word het toestel Donderdag gebracht met alle barsten er nog in en nee niet 1 barste of 2 nee het hele toestel zit vol....

Pro Assist zegt op hun beurt dat het cosmetische schade is en dat dat buiten de dekking valt,ja amehoela,ik heb het toestel 3 weken mogen gebruiken en hij is opgestuurd ZONDER de barsten in de behuizing !!

Het lullige is dat iedereen om me heen roept die een defecte Iphone heeft en hem opstuurt dan gewoon een nieuwe krijgt en ik zit met alleen maar gezeik......

Weet iemand wat ik hier nu mee moet ??
Ik ben ff ten einde raad en heel erg boos...

PS: ik heb geen idee welke software erop staat en ook geen idee of ik nou met Mac OS X werk of Windows....maar dat is volgens mij ook niet echt van belang voor dit verhaal.

Laatst gewijzigd door DriftBitch; 06-04-10 om 21:17.
  #1047  
Oud 07-04-10, 11:27
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik kan alleen maar zeggen: volhouden! En stuur een aangetekende klachtenbrief naar de juiste afdeling.
En misschien moet je eens kijken naar de discussie over Pro-Assist op dit forum. Daar past je verhaal eigenlijk veel beter.
  #1048  
Oud 07-04-10, 11:51
DriftBitch DriftBitch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 11
Standaard

dat heb ik gelezen idd,ik wilde dit verhaal daar ook zetten maar kon het topic niet meer vinden
thnx voor je reply iig
  #1049  
Oud 07-04-10, 17:55
bzb bzb is offline
Banned
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: gendt
Berichten: 249
Standaard

hey!! ben jij de enige echte driftbitch met de witte beemer?
  #1050  
Oud 07-04-10, 18:54
DriftBitch DriftBitch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bzb Bekijk bericht
hey!! ben jij de enige echte driftbitch met de witte beemer?
U Gaat door voor de wasmachine
  #1051  
Oud 13-04-10, 08:37
nickdw nickdw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Eibergen
Berichten: 74
Standaard

ik heb nu mijn iphone weer een scheur onderin.. ik laat hem nog wel is vallen en weet niet of het hier door komt. Er zit onderin bij het oplaadpunt een scheur. Er zit ook beweging in dat het doormidden is. Van de bovenkant lijkt het op een haarscheurtje? Zit er ook beweging in haarscheurtjes?
  #1052  
Oud 13-04-10, 09:25
DriftBitch DriftBitch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickdw Bekijk bericht
ik heb nu mijn iphone weer een scheur onderin.. ik laat hem nog wel is vallen en weet niet of het hier door komt. Er zit onderin bij het oplaadpunt een scheur. Er zit ook beweging in dat het doormidden is. Van de bovenkant lijkt het op een haarscheurtje? Zit er ook beweging in haarscheurtjes?
Die van mij heeft een stuk of 11 haarscheurtjes zitten bij het oplaadpunt naar de achterkant toe,ook tussen het oplaadpunt en de schroefjes en tussen de schroeftjes en de speakers,het is hopeloos.......
  #1053  
Oud 18-04-10, 00:21
Macintouch Macintouch is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 99
Standaard

De mijne is helemaal naar de *****!!! Okee, ik heb hem min 2x redelijk hard laten vallen. Maar in principe zou een telefoon daar best moeten tegen kunnen! In de zij-kant, naast mijn volume knop zit een scheur, ik kan die hele zijkant eraf halen. Bij de ingang voor de oordopjes zit een gat, daar mist gewoon een stukje "plastic". De hele behuizing zit vol met haarscheuren, niet 10 ofzo maar echt ontelbaar Ik denk dat geen zin meer heeft om terug te gaan naar T-mobile, die denken dat ik elke avond even met mijn hamer op de iPhone sla
  #1054  
Oud 18-04-10, 00:43
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Dat roept om een foto haha
  #1055  
Oud 18-04-10, 00:48
Macintouch Macintouch is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Dat roept om een foto haha
Die zal ik van de week wel plaatsen
  #1056  
Oud 18-04-10, 14:14
Chasinn Chasinn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 38
Standaard

Al een paar weken heb ik twee haar scheurtjes in de achterkant (wit) van mijn iPhone 3GS.

De iPhone heb ik gekocht bij BelCompany met verzekering Safe & Sure.
Donderdag ben ik langs BelCompany geweest, en die vertelde mij dat ik via de website www.safe-sure.com mijn schade kon melden, en dat ze de iPhone 3GS aan huis kwamen ophalen.

Die zelfde dag heb ik via internet de schade formulier ingevuld, en zaterdag middag kreeg ik via de post het volgende:

Geachte heer, mevrouw Momberg,

Naar aanleiding van de door u ingezonden stukken vragen wij uw aandacht voor het volgende,

Conform artikel 6 lid 11 bestaat geen recht op vergoeding voor esthetische gebreken, zoals krassen, schrammen en deuken, voorzover deze de werking van het verzekerd object niet verhinderen, alsmede geleidelijk bederf, opgetreden als natuurlijk gevolg van de gewone werking van het apparaat (slijtage).

Gezien het bovenstaande kunnen wij niet tot uitkering van het schadebedrag overgaan.

In afwachting van uw bericht, verblijven wij.

Hoogachtend,
Conner & Davis Insurance BV

Claimdesk


Het ziet ernaar uit dat ik met mijn haarscheurtjes blijf zitten :S
De grootste scheur is van de onderkant naar het container logo op de achterkant.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen.
Alvast bedankt!
  #1057  
Oud 19-04-10, 13:02
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Kassa haarscheur aflevering en deze website/topic doorgeven
Trouwens dit valt onder de garantie dus hoef je het niet via de verzekering te spelen.
Je moet terug naar Belcompany hun zijn verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen niet Safe & Sure. Product niet degelijk moet BELCOMPANY het oplossen!!!!
  #1058  
Oud 19-04-10, 13:04
DriftBitch DriftBitch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 11
Standaard

Ja bij die van mij is het probleem lastiger,die is met haarscheuren terug gekomen bij Pro Assist vandaan na het vervngen van het display
  #1059  
Oud 19-04-10, 13:06
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chasinn Bekijk bericht
Al een paar weken heb ik twee haar scheurtjes in de achterkant (wit) van mijn iPhone 3GS.

De iPhone heb ik gekocht bij BelCompany met verzekering Safe & Sure.
Donderdag ben ik langs BelCompany geweest, en die vertelde mij dat ik via de website www.safe-sure.com mijn schade kon melden, en dat ze de iPhone 3GS aan huis kwamen ophalen.

Die zelfde dag heb ik via internet de schade formulier ingevuld, en zaterdag middag kreeg ik via de post het volgende:

Geachte heer, mevrouw Momberg,

Naar aanleiding van de door u ingezonden stukken vragen wij uw aandacht voor het volgende,

Conform artikel 6 lid 11 bestaat geen recht op vergoeding voor esthetische gebreken, zoals krassen, schrammen en deuken, voorzover deze de werking van het verzekerd object niet verhinderen, alsmede geleidelijk bederf, opgetreden als natuurlijk gevolg van de gewone werking van het apparaat (slijtage).

Gezien het bovenstaande kunnen wij niet tot uitkering van het schadebedrag overgaan.

In afwachting van uw bericht, verblijven wij.

Hoogachtend,
Conner & Davis Insurance BV

Claimdesk


Het ziet ernaar uit dat ik met mijn haarscheurtjes blijf zitten :S
De grootste scheur is van de onderkant naar het container logo op de achterkant.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen.
Alvast bedankt!
Hahaha het moet niet gekker worden! Je hebt gewoon garantie op die haarscheuren! De standaard garantie dekt dit zelfs. Gewoon bellen of brief sturen en wijzen op het haarscheur probleem. Anders rechtsbijstand.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #1060  
Oud 19-04-10, 16:41
Chasinn Chasinn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 38
Standaard

Ben zojuist langs BelCompany geweest met de brief van Safe & Sure. Na het lezen van die brief heeft hij via de telefoon contact opgenomen. Er kwam uit dat de Iphone 3GS opgestuurd kon worden. Ze gingen er naar kijken, en mochten ze constateren dat het door val schade is gekomen, wordt de iPhone 3GS niet gerepareerd.

Heb hier echter niet echt een goed gevoel bij. De iPhone 3GS is niet gevallen, maar het is tegenwoordig makkelijk gezegt dat het val schade is.

Mocht dit het geval zijn, wat is de volgende stap die ik kan ondernemen?

Alvast bedankt.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.