//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geen garantie meer?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1161  
Oud 01-08-10, 17:20
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Geen garantie meer?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1162  
Oud 01-08-10, 17:29
iMilan iMilan is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 20
Standaard

Denk het wel, maar weet ik niet zeker. Aankoopbon is niet aanwezig aangezien het een 2e hands is.
Edit: Helaas, geen garantie meer.. "Reparaties en servicedekking: verlopen"

Iemand ervaring met dit product?
http://www.focalprice.com/detail_IP289B.html

Laatst gewijzigd door iMilan; 01-08-10 om 18:17.
  #1163  
Oud 03-08-10, 01:28
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Mijn 3GS wit heeft ook bij de dock connector een haarscheurtje van ongeveer een halve centimeter. Nou heb ik hem via internet gekocht van iemand uit Belgie en heb wel de bon met aankoopdatum oktober 2009. Alleen is Belgie vanuit mijn woonplaats ruim 2 uur rijden (enkele reis). Mijn vriendin heeft precies dezelfde iPhone maar dan van Tmobile. Zou ik met haar bon naar een Tmobile shop kunnen gaan en dan mijn iphone inleveren onder haar garantie? Domme vraag of zouden ze daar "intrappen"?
  #1164  
Oud 03-08-10, 01:30
iMilan iMilan is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 20
Standaard

Waarschijnlijk niet.. Het serienummer komt dan niet overheen.
  #1165  
Oud 06-08-10, 21:09
Ellis188 Ellis188 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

Ook ik had haarscheurtjes in mien witte iPhone 3g. T-mobile klantenservive benadert, zij adviseerde me contact op te nemen met Pro-assist. Dit 2 weken geleden gedaan. Diezelfde dag werd mijn toestel nog opgehaald voor reparatie. Afgelopen dinsdag werd ik gebeld door t-mobile, mijn toestel kwam terug van reparatie, ze wilden graag een afspraak maken voor de bezorging. Op mijn vraag wat er precies gerepareerd was vertelde de mevr van t-mobile me trots dat ik een compleet nieuwe binnen-unit had gekregen. Dus is vertelde dat ik daar blij mee was, maar dat de reparatie om scheuren in de behuizing ging. Toen zei ze; " Ow, dan zal die ook wel vernieuwd zijn".

Ben benieuwd wat er a.s. dinsdag geleverd wordt. Iemand hier een dergelijke ervaring?
  #1166  
Oud 06-08-10, 22:53
rienuz rienuz is offline
• iOS 4.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

Ben benieuwd. Ik heb mijn 3G vandaag naar een T-mobile shop gebracht vanwege een haarscheurtje. Even afwachten of het gemaakt wordt of dat er een verse voor terugkomt.
  #1167  
Oud 07-08-10, 00:56
elrudos elrudos is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

ik heb m ook maar laten ophalen door de verzekering. naast een flinke scheur bij de dock connector na enkele weken (achterkant kwam daardoor helemaal los van telefoon) kon ik vanaf t begin ook niet normaal bellen. ik dacht dat dit door netwerkproblemen was maar de telefoon zelf werkt niet naar behoren. gezien het feit dat hij laatst water heeft lopen happen en een paar keer gevallen is, leek het me nu wel een goed moment om er iets aan te laten doen. we horen t wel hoe ze het op gaan lossen..

Laatst gewijzigd door elrudos; 07-08-10 om 00:58.
  #1168  
Oud 10-08-10, 12:13
Ellis188 Ellis188 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

Super! Vanmorgen kwam Pro-assist netjes volgens afspraak mijn toestel terug brengen.
Of beter gezegd...een hele nieuwe (refurbished).
Na alle eerdere berichten te hebben gelezen over pro-assist had ik er een hard hoofd in gekregen dat ik mijn toestel zo snel terug zou krijgen.

In totaal issie 2,5 week weggeweest. De dag dat ik gebeld had werd hij binnen 4 uur opgehaald. Na 1,5 week werd ik gebeld om een afspraak te maken om hem terug te brengen, en vanmorgen kwamen ze netjes op tijd mijn nieuwe toestel brengen.

Na alle negatieve berichten over pro-assist wilde ik dus wel even mijn 'positieve' ervaring delen!
  #1169  
Oud 18-08-10, 16:09
hvd007 hvd007 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Rillaar - België
Berichten: 4
Standaard

Vandaag mijn toestel binnen gedaan bij Mobistar. 2 vriendelijke meneren aan de kassa. Ze zeiden: we kunnen het opsturen voor vervanging maar het is op eigen risico. Wij mogen geen uitspraken doen over al dan niet garantie. Ok alles in orde gemaakt. Nu heb ik dus grote kans dat ik nog geld ga moeten betalen om mijn iPhone terug te krijgen.
Maar owee Dynafix kan beter zien dat het onder garantie valt of ik zal het daar is doen daveren. Moet maar is gedaan zijn met de consument altijd proberen in het zak te zetten. Het valt overduidelijk onder garantie en anders sleur ik ze voor de vrederechter.

Nog iets: voor een vervangtoestel tijdens de al dan niet reparatie heb ik €40 waarborg moeten betalen en wat krijg ik? En Nokia die vorig jaar werd verkocht, niet veel meer kan dan een oude 3310 en een gelijkaardig toestel lag daar in de winkel en dit koste maar €25 en had dan nog een camera.
De uitmelking van de brave Belgische consument kent blijkbaar geen grenzen. Hier zie je echt nog situaties uit de oertijd.
  #1170  
Oud 18-08-10, 16:18
elrudos elrudos is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

ik kreeg vorige week telefoontje, en vandaag zou de telefoon weer gebracht worden na reparatie van onderdelen waarna de telefoon de testen goed heeft doorstaan volgens de telefonische dienst van pro assist. tussen 8 en 12. nou om 10.20 snel even onder de douche, en toen ik klaar was had ik een gemiste oproep van een onbekend nummer. ik had al zo'n voorgevoel, en ja hoor. in de brievenbus lag een briefje dat ze langs zijn geweest en er was niemand thuis. meteen maar weer bellen. geloof je toch niet dat ze precies in die 10 min tijd langs komen... zien of het volgende week wel lukt iemand enig idee of hier ook nog een prijskaartje aan hangt?
  #1171  
Oud 18-08-10, 21:49
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elrudos Bekijk bericht
iemand enig idee of hier ook nog een prijskaartje aan hangt?
Wanneer er kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie zijn ze verplicht je hiervan van tevoren op de hoogte te brengen.
  #1172  
Oud 25-08-10, 12:26
elrudos elrudos is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

vandaag toestel terug gekregen. eerste wat me direct opviel was dat de scheur links onder met de bijbehorende opening tussen front en backplate nog steeds aanwezig was. had ik toch duidelijk aangegeven telefonisch en op dat formulier bij inname telefoon. meteen weer mee laten nemen. heb toch m'n telefoon weer 2 minuten gezien ik wordt wel een beetje simpel van dat oude leentoestel en hoe kunnen ze over iets heen zien als ze zo'n ding checken terwijl het duidelijk staat omschreven. zelfs de chauffeur zag direct die grote opening in t toestel...
  #1173  
Oud 02-09-10, 18:03
ReneeVee ReneeVee is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik lees hier vooral ervaringen van witte Iphones met scheuren, maar ik heb een zwarte met een toch niet te missen scheur!
En dat terwijl ik er altijd heel voorzichtig mee ben; hij zit altijd in een hoesje en ik heb hem ook nog nooit laten vallen.
De scheur zit bij de mijne heel laag, vanuit het oplaadpunt zeg maar. Maar ik ga hem niet terugbrengen hoor, ik heb er geen last van en over een maand krijg ik toch een 4.
  #1174  
Oud 02-09-10, 18:06
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Geen plannen om hem te verkopen?

Levert aardig wat meer puntgaaf op dan met een haarscheur
  #1175  
Oud 02-09-10, 18:21
ReneeVee ReneeVee is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Hehe, ja ik heb hem al beloofd aan een goede vriendin dus dan zou ik hem toch weg doen voor een leuke prijs. Ik ben aardig.
  #1176  
Oud 02-09-10, 18:58
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Zo aardig dat je, hoewel je hem waarschijnlijk tegen garantie kunt laten maken, hem toch met een haarscheur doorverkoopt? :s
  #1177  
Oud 02-09-10, 19:09
ReneeVee ReneeVee is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Oh ja zo kun je dat natuurlijk ook nog zien! Helemaal niet aan gedacht. Ik heb me nooit zo gestoord aan het mini scheurtje dus het was nooit in me opgekomen het te laten maken. Misschien doe ik het toch nog wel, wel zo aardig naar mijn vriendin toe hè!
  #1178  
Oud 10-09-10, 14:00
mykey73 mykey73 is offline
• iOS 11.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 87
Standaard

ff een vraagje.
ik heb ook heel erg last van die haarscheurtjes...
nu heb ik deze iphone in utrecht los gekocht maar das alweer 9 maanden geleden..

wat kan ik hier tegen doen?
applestore??

ik heb er fotos van maar kwee nie hoe ik ze moet uploaden...
  #1179  
Oud 10-09-10, 14:17
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Het beste kan je gewoon met de haarscheurtjes leven, niks ergs aan. Als de telefoon nog onder garantie valt (1jaar) zou je hem terug kunnen brengen naar je provider (NL=T-mobile) en word deze omgeruild. Wanneer je zelf niet bij de provider zit waar het toestel van is wordt het lastig.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #1180  
Oud 10-09-10, 19:17
hvd007 hvd007 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Rillaar - België
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Het beste kan je gewoon met de haarscheurtjes leven, niks ergs aan.
Het is verdomme een telefoon van zeshonderd euro! Dan moet je niet leren leven met haarscheurtjes. dit moet gewoon standaard worden omgewisseld zonder er moeilijk over te doen.

Update van mijn verhaal: blijkbaar is mijn iPhone niet naar Dynafix gestuurd maar naar een ander bedrijf. Mijn hoop op een refurbished/hersteld/nieuw toestel groeit.
Ik ga dit weekend eens bellen want het is nu al 3 weken wachten.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.