//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @bartha PB is verstuurd met imei....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1201  
Oud 21-10-10, 16:50
Lyrix Lyrix is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 40
Standaard

@bartha

PB is verstuurd met imei.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1202  
Oud 21-10-10, 18:30
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Je telefoon komt uit Italië en heeft garantie tot 04-12-10. Je kan voor je garantie naar Leliveld (in de Meern) of naar Zes Goes (Goes). uiteraard kan je na eerst contact te hebben opgenomen ook je telefoon versturen
  #1203  
Oud 27-10-10, 17:16
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Ik heb vorig jaar op 1 december een iPhone gekocht bij BigDennis. Ook last van haarscheurtjes. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan kan pakken? Geldt hiervoor ook de oplossing die jij aangeeft Bartha?
Alvast dank voor het meedenken,
Febe
  #1204  
Oud 27-10-10, 19:50
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@febe

Ja, ook jij kan deze adressen gebruiken (Leliveld en ZES Goes) om het te laten repareren! Als je iPhone van T-Mobile is kan je hem ook aanmelden op gsmrepareren.nl of langs brengen in Rijswijk bij Solid Vision, dit gaat sneller maar kan alleen als je iphone van T-mobile is.
  #1205  
Oud 27-10-10, 20:04
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Ik dacht ooit begrepen te hebben dat het er eentje uit Hongkong zou zijn. Maar toeval wil dat ik in Goes woon dus ik ga eens langs Z.E.S. deze week. Dank je wel voor de info.
  #1206  
Oud 27-10-10, 20:08
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Als je morgen of vanavond je IMEI code geeft kan ik kijken waar en wanneer die gekocht. Je zou natuurlijk ook altijd terug kunnen gaan naar de verkopende partij! Maar Z.E.S. Goes is ook pirma!
  #1207  
Oud 29-10-10, 13:48
Boekenbon Boekenbon is offline
• iOS 8.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Ook in mijn 3G zit een haarscheurtje die begint bij de mute-knop en vervolgens 1,5 cm doorloopt naar boven. Het scheurtje zat er plotseling in sinds de zomer van 2009. Toevallig kom ik deze topic tegen in het forum.

In februari 2011 loopt de garantie af van mijn 3G. Nu begrijp ik dat je na opsturen (gekocht bij T-Mobile) binnen 2 weken een 'nieuwe' 3G krijgt opgestuurd. Was even benieuwd of er al gebruikers zijn die ipv een 3G een nieuwere 3GS hebben gekregen van Apple. Zijn de 3G Iphones al op in het reparatiecentrum? Ik kan namelijk nog wel even wachten met het ter reparatie aanbieden van mijn Iphone, het scheurtje zit er immers al een dik jaar in.

Laatst gewijzigd door Boekenbon; 29-10-10 om 13:51.
  #1208  
Oud 29-10-10, 14:37
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Iedereen die een 3G opstuurd krijgt een 3G terug. Wanneer je een VW Polo defect is krijg je ook geen VW Golf terug! De 3G is in 2010 nog verkocht en zal tot 2012 leverbaar zijn. Wanneer je een iPhone inleverd voor reparatie krijg je (bijna) altijd een gerepareerd toestel terug, deze serienummers beginnen met 5K.
  #1209  
Oud 29-10-10, 14:46
Appleherstel Appleherstel is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boekenbon Bekijk bericht
Ook in mijn 3G zit een haarscheurtje die begint bij de mute-knop en vervolgens 1,5 cm doorloopt naar boven. Het scheurtje zat er plotseling in sinds de zomer van 2009. Toevallig kom ik deze topic tegen in het forum.

In februari 2011 loopt de garantie af van mijn 3G. Nu begrijp ik dat je na opsturen (gekocht bij T-Mobile) binnen 2 weken een 'nieuwe' 3G krijgt opgestuurd. Was even benieuwd of er al gebruikers zijn die ipv een 3G een nieuwere 3GS hebben gekregen van Apple. Zijn de 3G Iphones al op in het reparatiecentrum? Ik kan namelijk nog wel even wachten met het ter reparatie aanbieden van mijn Iphone, het scheurtje zit er immers al een dik jaar in.
Mocht je iPhone net buiten de garantie vallen, dan zou je wellicht eens Appleherstel kunnen overwegen. Wij repareren de iPhone 3G 3GS en 4 en alle iPad modellen en hebben de meeste producten op voorraad.

Laatst gewijzigd door Appleherstel; 29-10-10 om 14:48.
  #1210  
Oud 29-10-10, 15:00
Boekenbon Boekenbon is offline
• iOS 8.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht
Mijn iPhone afgelopen zaterdag bij de T-mobile store in A'dam achter gelaten met haarscheurtjes. De medewerker vertelde mij dat er 2 jaar garantie op zit (10 dagen ouder dan 1 jaar) dus dat er geen problemen zijn met de reparatie. Hij vertelde mij zelfs dat er een hele kleine kans is dat ik een iPhone 4 krijg omdat de voorraden van de 3gs bijna op zijn....goed hier duim ik nu elke dag even voor .

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die een iPhone 4 hebben gekregen ipv een herstelde 3gs of 3g.

Gr. Milan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snverhallen Bekijk bericht

Denk je dat ze gewoon een nieuwe achterkant hebt laten zetten of een nieuw toestel, want ik kan me moeilijk voorstellen dat ze wel 3G's in voorraad hebben maar geen 3GSs.
Mijn vraag werd getrickerd door de twee bovenstaande twee berichtjes uit dit topic.
  #1211  
Oud 29-10-10, 19:06
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Mocht je een Apple iPhone laten repareren buiten Apple om dan ben je altijd je garantie kwijt.... Er worden namelijk geen officiële schermen en/of achterkanten van de iPhone los verkocht. Wanneer een iPhone officieel wordt gerepareerd krijgt deze ook een ander serie nummer en IMEI code.

Voorbeeld: Je laat "ergens" even een nieuw scherm in je iPhone zetten omdat deze gebroken is.. paar weken later krijg je problemen met je bereik en je brengt het toestel terug voor deze klacht. Het toestel wordt dan BER (Beyond Economical Repair) gemaakt omdat de onderdelen niet origineel zijn en je moet de prijs van een nieuw toestel betalen wanneer je deze vervangen wilt hebben.

Om nog even snel een fabel uit de lucht te halen: De 3G en 3GS zijn nog gewoon makkelijk leverbaar en zullen in de aankomende jaren ook niet op zijn zoals veel bronnen beweren.

Laatst gewijzigd door bartha; 30-10-10 om 11:59.
  #1212  
Oud 30-10-10, 11:45
Macharrie Macharrie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 34
Standaard

Wat is het verschil tussen een officieel en onofficieel iphone scherm?
  #1213  
Oud 30-10-10, 11:58
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Als je goed kijkt met behulp van een lampje kan je bij een nep scherm lijnen zien lopen over het scherm en de raampjes bij de proximity sensor zijn niet de zelfde bruine kleur als die bij Apple. Dan zijn er nog een paar Apple kenmerken die ik helaas hier niet mag vertellen. Ook de kwaliteit van de schermen laat vaak te wensen over, zo laat het scherm soms los door slecht tape, home button werkt soms niet meer goed, aanraking te gevoelig of niet gevoelig genoeg en snel tof onder het scherm.

Imitatie zijn soms zeer goed en je ziet ze van de iPhone 2G tot de iPhone 4.... Kijk dus uit met wat je doet en weeg af of je de garantie verder nog belangrijk vind.
  #1214  
Oud 30-10-10, 12:17
Macharrie Macharrie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 34
Standaard

Die fijne rasters zit toch op elke iphone? Dat is toch juist het touch principe?
  #1215  
Oud 30-10-10, 13:41
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Het fijne raster zit inderdaad in elke iphone maar het raster is dan "onzichtbaar" in normale omstandigheden. De imitatie schermen zijn deze rasters een stuk grover en dus makkelijker zichtbaar voor het menselijk oog, vooral als het scherm uitstaat.

De werking van het iPhone scherm berust op een condensator principe met stroken in de y-as en z-as. Deze stroken zie je normaal niet.
  #1216  
Oud 30-10-10, 14:33
Macharrie Macharrie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 34
Standaard

Net bij 2 originele iPhones geconstateerd dat het raster minimaal zichtbaar is bij een bepaalde lichtinval als het scherm uitstaat. Ben benieuwd hoe een fake scherm eruit ziet.
  #1217  
Oud 30-10-10, 15:32
Boekenbon Boekenbon is offline
• iOS 8.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Om nog even snel een fabel uit de lucht te halen: De 3G en 3GS zijn nog gewoon makkelijk leverbaar en zullen in de aankomende jaren ook niet op zijn zoals veel bronnen beweren.
Bartha, jij hebt beroepsmatig zicht op die voorraden? Dat betekent dus dat wachten op een reparatie volstrekt geen zin heeft.
  #1218  
Oud 30-10-10, 18:22
shirley' shirley' is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rijswijk
Berichten: 14
Standaard

Ik heb mijn witte iPhone 3GS eind april dit jaar gekocht. En ik heb vandaag een haarscheurtje ontdekt! Het zijn er 2, onderaan bij de opening waar de oplader in moet. Ik baal er echt ontzettend van! Ik ga altijd ontzettend goed met mijn iPhone om, heb hem altijd in een hoesje, nog nooit laten vallen en hij is krasvrij. Ik ga deze week langs bij de T-Mobile winkel, en ik hoop dat het gewoon goed opgelost wordt. Ik las namelijk dat de scheurtjes niet voelbaar mogen zijn, maar ik kan ze wel voelen, niet super goed maar toch een beetje. Terwijl dit echt duidelijk niet mijn schuld is!
Ik hoop maar dat het goed opgelost wordt..
  #1219  
Oud 30-10-10, 18:51
Macharrie Macharrie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 34
Standaard

Volgens mij heb je echt lopen zoeken naar die scheurtjes? Logisch dat er bij de dock wat scheurtjes kunnen ontstaan... Laat hem maar eens een paar keer verkeerd op de aansluiting stuiten...
  #1220  
Oud 30-10-10, 19:02
shirley' shirley' is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rijswijk
Berichten: 14
Standaard

Nee, eigenlijk niet. De ene is 0.5 centimeter en de ander iets kleiner. Behoorlijk opvallend.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.