//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: HTML-code: Oorspronkelijk geplaatst door iverem Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 24-12-08, 16:24
iverem iverem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
HTML-code:
Oorspronkelijk geplaatst door iverem  
Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand en een haarscheurtje bij de koptelefoon aansluiting. 
Heb de iphone 9 dec 2008 teruggebracht naar T-mobile waarna ze de iphone hebben opgestuurd voor reparatie. 
17 december belde T-Mobile dat de iphone ongerepareerd teruggestuurd was en ik hem op kon halen ... In de begeleidende brief stond dat het omschreven defect niet geconstateerd kon worden...? Hebben ze de haarscheurtjes niet gezien? Was het niet goed omschreven in de reparatie aanmelding? Enigzins geirriteerd had ik verwacht dat ze zouden schrijven dat het geconstateerde probleem niet onder de garantie valt of dat het bv 100euro kost om de achterkant te laten vervangen. 
Dus iphone is 17 dec weer teruggestuurd en ik verwacht deze week een telefoontje.

wordt vervolgd...
Vandaag (24/12) brief ontvangen van Solid Vision dat de schade niet gedekt wordt omdat het "Val stoot of druk schade" betreft..

Er zat een "gekopieerde brief" met een zwarte ringband rand aan de zijkant .. (originele brieven op..?) met de medeling dat ik de brief met 2 keuzes binnen 10 dagen getekend retour moet zenden waarna ik de iphone weer op kan halen bij de T-Mobile shop:

keuze a) ik betaal 269 euro en krijg een refurbished toestel terug
keuze b) ik laat toestel ongerepareerd terugsturen en T-Mobile betaalt dan de onderzoeks kosten a 40 euro.

Ben met de brief de T-Mobile winkel gegaan en vertelt dat ik geen van beide keuzes accepteer en dus ** geen ** handtekening zet. Ze vertelden als ik het toestel voor de 3e keer zou laten opsturen ik wel een ander (refurbished) toestel zou krijgen..?
Als ik de brief achter zou laten zou die in de prullenbak belanden omdat hun daar ook niets mee konden. Ik heb de naam gevraagd van de juffrouw en ben weggegaan, zonder brief.

ik denk dat ik beter Tmobile abbonnement laat ontbinden
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 24-12-08, 16:29
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Het is echt te triest voor woorden hoe Dynafix, Solid Vision en ook Apple hiermee omgaat. Het is gewoon een bekend probleem en in Amerika worden de toestellen zelfs meteen omgeruild. Ik heb geen goed woord over voor deze bedrijven als het om de iPhone 3G gaat.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #263  
Oud 25-12-08, 00:22
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Vandaag, 1 week na het inleveren van mijn iphone met een scheurtje bij de dockconnector, gebeld door mijn aanbieder ( 2call) dat mijn iphone terug was van reparatie.
Mijn Iphone 16g 3G wit is compleet vervangen door een nieuwe exemplaar
Kleine extra:
Hier was wel een aangetekende brief met wetsartikelen erin waarin ik mij op mijn recht beroepte voor nodig.
  #264  
Oud 25-12-08, 00:26
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Hier was wel een aangetekende brief met wetsartikelen erin waarin ik mij op mijn recht beroepte voor nodig.
@tbeumer: kun je misschien kort toelichten welke wetsartikelen dat zijn?
  #265  
Oud 27-12-08, 01:01
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Hier een stuk van mijn brief met de betreffende artikelen:

Juridisch kader
Het gaat hier om een koopovereenkomst, en wel een consumentenkoop.
Volgens art 7:17 BW is er voor koop een conformiteitsvereiste. Dit houdt in dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, gelet op de aard van de zaak niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Het betreft hier een zaak die beschadigt is, nu is het nog een klein scheurtje maar op internet zijn gevallen bekend dat uiteindelijk de cover is gespleten.

Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.

Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


Zoals uit de wet blijkt heb ik recht op een product wat in orde is. Nu ik al na 6 dagen bemerkt heb dat er een scheur in zit kan gesteld worden dat het gebrek al aanwezig is geweest bij aflevering van het product. Ik stel u dan ook in gebreke en beroep me dan op art. 7:21 BW. Ik verzoek u zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief de iphone te herstellen of te vervangen. De iphone is vandaag bij phoneshop ingeleverd.
Zoals blijkt uit art. 7:21 lid 2 BW kan deze reparatie of vervanging niet voor mijn rekening komen.


Succes ermee!!
Iedereen heeft recht op een Iphone zonder scheurtjes!!
Let wel, je moet hier de retailer ( tmobile bij de meesten) op aanspreken niet Solidvision!!!

Laatst gewijzigd door tbeumer@; 27-12-08 om 01:05.
  #266  
Oud 27-12-08, 01:34
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Hahaha super mooi om dit te weten (Y) Bedankt voor het posten!
  #267  
Oud 27-12-08, 01:57
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Heb al aardig wat technische hulp gekregen hier, dus bij deze wat juridische hulp terug..
Als iedereen elkaar zo een beetje helpt kunnen we straks allemaal met een gejailbreakte/geunlockte Iphone 3G bellen zonder scheurtjes..
  #268  
Oud 31-12-08, 09:52
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht
Ik heb ook 2 haarscheurtjes ontdekt bij de muteknop en 1 tussen de simtray en de koptelefoon-ingang.
Heb vanavond gebeld met Applecare. Wordt binnen 2 werkdagen door UCP opgehaald, ben benieuwd hoe lang ik zonder iPhone moet uitkomen en of hij wordt omgeruild!
Door de feestdagen werd het lege doosje (dat door Apple in Nederland naar Wenen (Oostenrijk) werd gestuurd!) afgelopen maandag door UPS bij mij gebracht, iPhone erin gedaan en weer mee terug gegeven.
Vandaag (2 dagen later!!!) de nieuwe iPhone zonder haarscheurtjes door UPS weer voorbij gebracht!! ....

"That's why I love Apple!!!"
  #269  
Oud 31-12-08, 12:43
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

ik heb de mijne nog altijd niet terug, is al van de 11e december onderweg
begint me stillekes op mijn zenuwen te werken
  #270  
Oud 31-12-08, 14:12
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Heb je direkt naar Apple gestuurd of via je provider?
  #271  
Oud 02-01-09, 01:02
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht
Heb je direkt naar Apple gestuurd of via je provider?
Over het algemeen doet Apple in Nederland geen reparaties, daar is T-Mobile voor verantwoordelijk... en dat is echt verschrikkelijk vervelend.
  #272  
Oud 02-01-09, 10:22
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Nou, ik zou in Nederland ook eerst gewoon kontakt opnemen met Apple (0900 7777 703), die kunnen je dan altijd nog verwijzen naar T-Mobile of een andere Provider, maar ik denk dat ze de reparatie ook direkt aannemen.

Hoe werkt dat bij jullie dan als je bv. een Nokia of Sony-Ericsson hebt en die moet gerepareerd worden? Dan kun je toch ook gewoon direkt naar Nokia of SE gaan? Je provider doet ook niets anders dan het apparaat naar de fabrikant doorsturen!
  #273  
Oud 02-01-09, 10:54
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Als je naar Apple belt dan kun je in een menu kiezen voor iPhone, waarna je vriendelijk wordt verzocht contact op te nemen met je telecomprovider. T-Mobile stuurt het niet door naar Apple ter reparatie.

Maar op zich heb je wel gelijk; er zit een normaal boekje in de doos van Apple met de garantiebepaling waar nergens staat dat een derde partij verantwoordelijk is voor de garantie...
  #274  
Oud 02-01-09, 10:56
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht
Nou, ik zou in Nederland ook eerst gewoon kontakt opnemen met Apple (0900 7777 703), die kunnen je dan altijd nog verwijzen naar T-Mobile of een andere Provider, maar ik denk dat ze de reparatie ook direkt aannemen.

Hoe werkt dat bij jullie dan als je bv. een Nokia of Sony-Ericsson hebt en die moet gerepareerd worden? Dan kun je toch ook gewoon direkt naar Nokia of SE gaan? Je provider doet ook niets anders dan het apparaat naar de fabrikant doorsturen!
Maar de provider is wel diegene die het toestel verkoopt en dus ook min of meer het gezicht is van de apple iPhone verkoop. Het wil niet zeggen dat de provider de exculsieve rechten heeft op de verkoop, dat ze met hun kl*ten moeten laten spelen, want als het 1 keer lukt met een klant, dan lukt het met anderen allicht ook en dat bespaard de herstelservice van Apple een hoop geld en werkuren. 40€ betalen gewoon omdat er een of andere d*biel dat toestel even heeft vastgepakt en de herstelbon heeft bekeken is goed geld verdiend of zo'n 270€ betalen voor een nieuwe cover??? Dan koop je beter eentje via e-bay in een zelfde kleur of een andere die jouw aanstaat en je bent misschien 30€ kwijt...
  #275  
Oud 07-01-09, 22:51
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

En ik heb weer nieuwe haarscheuren gevonden rond de camera lens
  #276  
Oud 07-01-09, 22:57
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

dat ik maar eens vlug mijne terug heb
heb al zitten rond bellen maar die sturen me altijd verder
als ik dynafix bel dan zeggen die mij dat hij bij apple is. bel ik apple dan zeggen ze dat ik mobistar moet bellen
en mobistar weet van niks
ja zo blijf ik dus bezig

ben mijne al een maand kwijt nu
  #277  
Oud 07-01-09, 22:59
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als het gerucht waar is dat de productie al in november is gestopt dan vraag ik me toch af hoe ze hiermee verder willen. Het feit dat jouw iPhone al een maand weg is kan dit gerucht gedeeltelijk bewijzen.

EDIT
Ik ga morgen me iPhone weer inleveren bij Mobistar Turnhout


EDIT
Ik ben vanmorgen naar Mobistar geweest en me iPhone ingeleverd. Als klachtomschrijving heb ik: "haarscheuren boven cameralens; tussen stereoplug en metalen rand; beginnende haarscheuren bij mute button; boven connector; tussen speaker en metalen rand; en tussen microfoon en metalen rand. Lichtlekken aan de linkerkant van het scherm"


Laatst gewijzigd door Destiny; 08-01-09 om 12:47.
  #278  
Oud 08-01-09, 18:02
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naquah Bekijk bericht
Als je naar Apple belt dan kun je in een menu kiezen voor iPhone, waarna je vriendelijk wordt verzocht contact op te nemen met je telecomprovider. T-Mobile stuurt het niet door naar Apple ter reparatie.

Maar op zich heb je wel gelijk; er zit een normaal boekje in de doos van Apple met de garantiebepaling waar nergens staat dat een derde partij verantwoordelijk is voor de garantie...

Je moet ook niet voor menu Iphone kiezen maar voor menu Ipod, dan word je wel doorverbonden met een medewerker en ook nog vriendelijk geholpen als jij op een rustige manier je probleem uitlegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Als het gerucht waar is dat de productie al in november is gestopt dan vraag ik me toch af hoe ze hiermee verder willen. Het feit dat jouw iPhone al een maand weg is kan dit gerucht gedeeltelijk bewijzen.

EDIT
Ik ga morgen me iPhone weer inleveren bij Mobistar Turnhout


EDIT
Ik ben vanmorgen naar Mobistar geweest en me iPhone ingeleverd. Als klachtomschrijving heb ik: "haarscheuren boven cameralens; tussen stereoplug en metalen rand; beginnende haarscheuren bij mute button; boven connector; tussen speaker en metalen rand; en tussen microfoon en metalen rand. Lichtlekken aan de linkerkant van het scherm"


Mijn Iphone 3g komt uit week 49, das dus gewoon december.
Dus dat ze in November gestopt zijn lijkt me dan een beetje moeilijk..

Laatst gewijzigd door iScorpio; 09-01-09 om 12:44.
  #279  
Oud 08-01-09, 19:01
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Je moet ook niet voor menu Iphone kiezen maar voor menu Ipod, dan word je wel doorverbonden met een medewerker en ook nog vriendelijk geholpen als jij op een rustige manier je probleem uitlegt.
Haha dat heb ik afgelopen maandag geprobeerd en het enige wat die man kon was stellig beweren dat Apple er niks mee te maken heeft. Het ligt er ook maar net aan wie je treft... ik ga denk ik eens de Consumentenbond bellen om te kijken wat zij vinden van het hele "nee je moet bij T-Mobile zijn"-verhaal.
  #280  
Oud 09-01-09, 09:04
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Order - Volledig ingevoerd 8-1-2009 10:52:16
Order - Bevestigd 8-1-2009 10:52:21
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 8-1-2009 15:37:06
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-1-2009 3:26:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-1-2009 3:26:42

Dat gaat vrij vlot
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.