//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had onder bij de dock connector scheurtjes naar men schroefjes zitten. Daarvoor heb ik hem niet voor laten maken maar 2 dode pixels in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #741  
Oud 11-09-09, 00:48
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Ik had onder bij de dock connector scheurtjes naar men schroefjes zitten.

Daarvoor heb ik hem niet voor laten maken maar 2 dode pixels in 2 maanden op men iphone 3gs wit ik vond het toch wel erg snel gaan binnen 2 maanden al.

@1-2tje waar kun je zien wat je status is ;o ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #742  
Oud 12-09-09, 02:22
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Mijn 12,5 maand oude 3G zwart aangemeld bij T-mobile vanwege ongeveer 2 cm lange scheurtjes bij de dockconnector. Netjes in de toegezonden enveloppe gestuurd naar Solid en na 1,5 week had ik een nieuwe (of nieuw uitziende refurbished) teruggekregen.

De oude was verder in nette staat (schreenprotector), nooit vochtig geworden maar de achterkant was wel door normaal gebruik bekrast (ik weiger met zo'n condoom te lopen; heb ik een mooie Iphone maak ik hem lelijk).

Initieel was ik bezorgd dat de garantie na 12 maanden verlopen zou zijn, ik wilde wachten totdat mijn 3GS was geleverd, echter de garantie via T-mobile is 24 maanden (2x geinformeerd bij T-mobile).

Conclusie? Prima service. En mijn vrouw is dik tevreden met haar nieuwe 3G.
  #743  
Oud 12-09-09, 12:03
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

ik ga maandag maar eens rechtstreeks bellen met Dynafix... misschien kan ik hem daar rechtstreeks afgeven..

Wat dan wel een minpunt is... ik heb die IBEC en IBSS bestanden eraf gehaald... maja ik zal waarschijnlijk een nieuw toestel krijgen? Met 3.1 installed.... Dus dan vaarwel JB?

Dan overweeg ik misschien toch om hem te houden...

(Orrigineel simlockvrij maar ik kan echt niet meer zonder de JB!!)
  #744  
Oud 14-09-09, 09:46
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Angry

Ik heb ineens zonder te laten vallen of iets in de linker midden helft opeens een haarscheur! T viel op dat hij heel warm werd.. iemand dat al gehoord?
  #745  
Oud 14-09-09, 09:55
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dit heb ook al een paar keer gehad. Heb nu net iPhone nummer 4 en heb gekeken naar de Apple Keynote van 9 september (streaming via 3G) en hierbij werd de iPhone behoorlijk warm. En je raad het al, vrij snel (uurtje later) waren de haarscheurtjes er!
  #746  
Oud 14-09-09, 10:09
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Standaard

en waren die ook scheur(tjes) op de achterzijde links (niet op een hoek/knop)?
  #747  
Oud 14-09-09, 11:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YLA G Bekijk bericht
en waren die ook scheur(tjes) op de achterzijde links (niet op een hoek/knop)?
Ik heb ze nu alleen nog maar bij de volumeknop. Bij mijn vorige toestel had ik ze op meerdere plekken waaronder om de camera. Maar niet op de linker achterzijde (gezien van achter).
  #748  
Oud 14-09-09, 11:06
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Standaard

heb al een foto gevonden met gelijke scheur: Are iPhone 3Gs developing cracks?



mijn scheur is exact gelijk die middenste foto onderaan (scheur is links onder)
  #749  
Oud 14-09-09, 11:12
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

ook hier al de 1e zichtbare scheurtjes bij de headphone jack.
  #750  
Oud 14-09-09, 11:34
glenny16 glenny16 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denneke Bekijk bericht
@ Ducosebel, ik wel... maar dan toch mijn vraag, of ik nu ook nog garantie heb op die scheurtjes omdat mn iphone gevallen is (Scheurtjes waren er van te voren al)
ik heb ook een haarseurtje in de aanluiting van mijn headset en heb hem dus op gestuurd naar solid vision en kreeg een brief thuis dat ik 270 eruo moest dokken dus nee het valt niet onderde garantie, maar als je naar tmobile belt en dan een klacht in dient en zegt dat als ze erniets aan doen dat je dan naar kassa of radar gaat dan bellen ze je op en zeggen ze dat je hem aangetekend moet verstuuren en dan sturen ze een nieuwe terug. ik heb de mijne vrijdag verstuurd k hoop hem morgen weer terug te hebben
  #751  
Oud 15-09-09, 18:05
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Bij mijn 1 week oude 3gs heb ik ook mega veel scheurtjes ontdekt bij de dockconnector en schroefje. Best jammer. Durf hem alleen niet op te sturen....krijg ik 3.1 terug natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Yzord; 15-09-09 om 18:13.
  #752  
Oud 16-09-09, 19:01
Stidge Stidge is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 12
Standaard

En als je hem via pdashop.nl bestelt, heb je dan ook garantie van T-Mobile?
  #753  
Oud 16-09-09, 19:13
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

bij mij is er ook weer in bijgekomen langs het apple logo zeker 1.5cm
  #754  
Oud 19-09-09, 13:02
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glenny16 Bekijk bericht
ik heb ook een haarseurtje in de aanluiting van mijn headset en heb hem dus op gestuurd naar solid vision en kreeg een brief thuis dat ik 270 eruo moest dokken dus nee het valt niet onderde garantie, maar als je naar tmobile belt en dan een klacht in dient en zegt dat als ze erniets aan doen dat je dan naar kassa of radar gaat dan bellen ze je op en zeggen ze dat je hem aangetekend moet verstuuren en dan sturen ze een nieuwe terug. ik heb de mijne vrijdag verstuurd k hoop hem morgen weer terug te hebben
Mijne heb ik gekocht bij Mobistar (belgie, simlockvrij) dus die waaier gaat niet op...

Ik durft niet terug te gaan nu want ik zit nu op 3.0 Jailbreaked, en ik zal em dus ook in 3.1 terug krijgen zonder jailbreak... dus ik wacht gewoon fijn eerst tot 3.1 te jailbreaken is en dan maar hopen dat in de tussentijd dat ik em weg heb geen nieuwe software uit komt (A)

Hou jullie iig op de hoogte!
  #755  
Oud 22-09-09, 22:27
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik heb vandaag mijn iphone terug gebracht naar tmobile maastricht.
Ik had last van 3 kleine haarscheurtjes bij de volumeknop(laatste foto van hierboven, alleen was mijn iphone zwart dus zie je het net iets moeilijker) en scheef scherm(waardoor ook de zilvere rand niet meer perfect recht lag).
Nu weet ik niet wat hier mee gaat gebeuren want de medewerker wist het me ook niet helemaal te vertellen. Wat hij wel vertelde is dat hij het niet zou opsturen. Ik heb dat dus wel gedaan omdat ik me hier gewoon aan stoorde.
Wat gaat er nu gebeuren, waarschijnlijk een gerepareerde of krijg ik hem gewoon terug?
En hoe zit het meestal met de accu en andere dingen van de gerepareerde? Ik lees namelijk soms dat de accu gewoon op is in een gerepareerde. En dat terwijl ik super zuinig er mee ben omgegaan bij mijn "oude iphone".
Het gaat om een 3g 8gb.

Hopelijk hoor ik snel iets van tmobile of post(word namelijk thuis bezorgt).

Cheers
  #756  
Oud 22-09-09, 22:36
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Nou laat ik het dan maar hier proberen. Volgens de mods zou ik net zoveel reacties moeten krijgen als een eigen topic

Bij wie hebben haarscheurtjes gerelateerd tot echte barsten?
  #757  
Oud 23-09-09, 12:40
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakyChipmunk Bekijk bericht
Ik heb vandaag mijn iphone terug gebracht naar tmobile maastricht.
Ik had last van 3 kleine haarscheurtjes bij de volumeknop(laatste foto van hierboven, alleen was mijn iphone zwart dus zie je het net iets moeilijker) en scheef scherm(waardoor ook de zilvere rand niet meer perfect recht lag).
Nu weet ik niet wat hier mee gaat gebeuren want de medewerker wist het me ook niet helemaal te vertellen. Wat hij wel vertelde is dat hij het niet zou opsturen. Ik heb dat dus wel gedaan omdat ik me hier gewoon aan stoorde.
Wat gaat er nu gebeuren, waarschijnlijk een gerepareerde of krijg ik hem gewoon terug?
En hoe zit het meestal met de accu en andere dingen van de gerepareerde? Ik lees namelijk soms dat de accu gewoon op is in een gerepareerde. En dat terwijl ik super zuinig er mee ben omgegaan bij mijn "oude iphone".
Het gaat om een 3g 8gb.

Hopelijk hoor ik snel iets van tmobile of post(word namelijk thuis bezorgt).

Cheers
En als aanvulling op mijn vorige bericht: Hoe zit het met de ervaringen van reparaties die recent hebben plaats gevonden? Veel ervaringen in dit topic zijn toch al wat verouderd misschien(en hopelijk).

Want toen ik dat allemaal heb gelezen dacht ik toch even of het wel zo slim was mijn iphone terug te sturen .

Thanks

Niemand hier meer ervaring mee ?
Want ik heb de iphone dus afgelopen dinsdag afgegeven bij de tshop en tm heeft nog niks in het systeem en solidvision nog niks ontvangen(beiden afgelopen vrijdag gebeld)...

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 13:27. Reden: Opschonen.
  #758  
Oud 24-09-09, 14:16
Anfroy Anfroy is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 99
Standaard

Ik heb de mijne vorige week woensdag opgestuurd ivm haarscheurtjes.
Vandaag (24-09-09) heb ik een nieuwe ontvangen.

Tot mijn grote verbazing zat hier echter nog gewoon 3.01 op
  #759  
Oud 25-09-09, 18:39
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard Haarscheurtjes veroorzaakt door opladen

Ik heb al enige weken een 3GS. Omdat mijn 3G in het begin ook haarscheurtjes vertoonde en die zwart was, was ik benieuwd hoe het bij mij witte was. Out of the box heb ik hem met een horlogeloep bekeken en kon niks vreemds vinden.

Een week later heb ik de telefoon weer bekeken en tot mijn verbazing zie ik ineens haarscheurtjes tussen het schroefje en ingang van de oplader. Stuk of 9 hele kleine haarscheurtjes.

Omdat ik op mijn werk met een 2G loop, met mijn motortoerritten de 3G gebruik, had ik de 3GS amper gebruikt en zat hij ook vaak in mijn tas veilig opgeborgen.

Dus ik besloot maar eens een test te doen. Ik heb hem op mijn nachtkast gelegd aan de oplader. Als hij vol was haalde ik de stekker eruit en liet ik hem liggen totdat hij weer op 20% was en voordat ik hem aan de lader hing bekeek ik de 3GS goed met een loep. Daarna hing ik hem weer aan de oplader etc. 8 dagen ging het goed, totdat ik vandaag thuis kwam en de 3GS liep te mekkeren dat hij opgeladen moest worden. Dus ik pak de loep en voordat ik deze richting mijn oog bracht zag ik het al. Een haarscheur van zeker 7cm met een splitsing aan het einde. Aan de zijkant van mijn Iphone. Ik heb er NIKS mee gedaan, behalve opladen.

Eigenlijk kan ik dus concluderen dat door het opladen de achterkant barst. Ik heb geen vreemde temperatuurverschillen kunnen ontdekken. Morgen gaat hij terug naar de T-Mobile shop, maar ik ben er goed ziek van. Tevens moet ik zien hoe ik Cydia eraf krijg zonder hem te restoren, want straks krijg ik geen garantie en dan krijg ik mijn Iphone terug met 3.1

Afijn, misschien handig voor sommige...vooral degene met een witte iphone. Bekijk de achterkant van je Iphone heel goed want Ik heb de witte Iphone van Smiley (lid van hier) gezien en die zat helemaal vol met scheuren. Ook van een student op mijn werk heb ik scheurtjes ontdekt en dat wist die student ook niet (Smiley ook niet namelijk).
  #760  
Oud 25-09-09, 19:35
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Nogal een vreemd verhaal, 8 dagen niks en dan opeens een 'haarscheur' van 7 cm wat dus erg groot is aangezien de iPhone maar 11 cm lang is, inclusief de rand.

Volgens mij heb je hem gestoten ofzo, of er is in de tas iets gebeurd.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.