//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door SneakyChipmunk Vandaag na 2 weken een vervangend toestel gekregen. 5K, dus referb, ziet nieuw uit op een paar kleine krasjes na. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #781  
Oud 17-10-09, 19:38
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakyChipmunk Bekijk bericht
Vandaag na 2 weken een vervangend toestel gekregen. 5K, dus referb, ziet nieuw uit op een paar kleine krasjes na.
Wel een beetje gedoe om de backup terug te zetten. Eerst de nieuwe iphone instellen, dan software bijwerken naar 3.1 en dan pas je backup terug zetten.
Nu weet ik niet of het kwaad kan dat het geen eerste constante lading is, want hij moest zich af en toe opnieuw opstarten...?

Hopelijk blijft ie het goed doen

Edit: bah, zie ik licht naast het scherm eruit komen.. weer terug ermeee!
Vandaag mijn 3rde iPhone binnengekregen. Deze lijkt goed te zijn en goed te werken! Gelukkig blijft dit zo !
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #782  
Oud 19-10-09, 07:10
moosterhof moosterhof is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Is dit probleem er nog steeds? Ik wilde de witte iphone via internet bestellen namelijk, maar als ik ook last van haarscheurtjes en verkleuringen krijg, kan ik m beter in de winkel kopen lijkt mij?? Anders zit ik steeds zonder en kan ik m steeds gaan opsturen. Alleen jammer dat de levertijd bij de t-mobile shop zoveel langer is.
Kan natuurlijk wel een zwarte kopen, omdat je het daar niet of minder op ziet, maar dan zit je natuurlijk ook sneller met een grotere scheur, omdat je de haarscheurtjes niet hebt ontdekt en dan is je garantie weg begreep ik... Is dit trouwens met alle iphones of zijn er ook mensen die er geen last van hebben??
  #783  
Oud 19-10-09, 08:30
moosterhof moosterhof is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik ben van plan de iphone aan te schaffen al ben ik wel wat huiverig geworden na deze verhalen. Ik wil er wel een lederen hoesje omheen gaan doen. Zal dit haarscheurtjes gaan veroorzaken of heeft een hoesje er niets mee te maken??
  #784  
Oud 19-10-09, 09:10
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Standaard

Mijne is woensdag binnen gegaan, ik hoop dat het onder garantie is in elk geval. Nog nooit gevallen en zonder hoesje!
  #785  
Oud 19-10-09, 10:21
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moosterhof Bekijk bericht
Ik ben van plan de iphone aan te schaffen al ben ik wel wat huiverig geworden na deze verhalen. Ik wil er wel een lederen hoesje omheen gaan doen. Zal dit haarscheurtjes gaan veroorzaken of heeft een hoesje er niets mee te maken??
Er wordt wel gedacht dat haarscheurtjes komen door de druk die uitgeoefend wordt op het plastic. Die druk kan op verschillende manieren veroorzaakt worden.
Wat een hoesje mogelijk zou kunnen bespoedigen aan het krijgen van haarscheurtjes, is dat de iPhone als hij flink heet wordt, zijn warmte niet goed kwijt kan. Hitte is tenslotte ook een factor die 'druk' uit kan oefenen op de case.
Persoonlijk kan ik er geen pijl op trekken wat het nu precies veroorzaakt en hoeveel het voorkomt. Ik denk dat de meeste mensen wanneer ze hun iPhone onder het vergrootglas houden, haarscheurtjes ontdekken.
Het valt in ieder geval onder garantie (dat is, als je het goed in de gaten houd en er meteen mee teruggaat naar de winkel)
  #786  
Oud 19-10-09, 10:32
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Standaard

Net als ballegooier ben ik van mening dat het door een enorme warmte was die de case niet kon verdragen. De iphone voelde enorm heet aan dezelfde dag toen ik de scheur ontdekte.
  #787  
Oud 19-10-09, 11:40
kappah kappah is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Ongeveer een maand na aankoop van mijn Iphone 3GS (wit 16gb) ontdekte ik kleine haarscheurtjes. Heb me er eigenlijk net als bij mijn oude 3G nooit echt druk over gemaakt aangezien ze vrijwel niet zichtbaar waren.

Nu, een paar maanden later zijn er erg veel scheurtjes bij gekomen en zijn ze groter geworden. Ook komt er (denk ik) vuil tussen, waardoor de scheurtjes ineens wel zichtbaar zijn.

Heb een poging gedaan de scheurtjes te tellen, en het zijn er zo'n 70

Ik ben nu bang dat als ik mijn iphone opstuur, het niet meer onder de garantie zal vallen omdat ik te lang heb gewacht.

Is er misschien iemand die hier al ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat hier de uitkomst van is?
  #788  
Oud 19-10-09, 11:46
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Zolang het geen barsten zijn, kan je gewoon je garantie claimen. Ook als het wel barsten zijn, maar dan zullen ze eerst proberen er onderuit te komen. Beetje dreigen met Kassa en je schoonmoeder enzo en dan gaan ze vaak wel overstag.
  #789  
Oud 19-10-09, 12:26
kappah kappah is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Zolang het geen barsten zijn, kan je gewoon je garantie claimen. Ook als het wel barsten zijn, maar dan zullen ze eerst proberen er onderuit te komen. Beetje dreigen met Kassa en je schoonmoeder enzo en dan gaan ze vaak wel overstag.

Ok, dankjewel.

Iemand enig idee hoe lang ik hem dan kwijt ben? Reis erg veel en wil niet graag lnage tijd zonder.
  #790  
Oud 19-10-09, 14:11
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik was hem een week kwijt
  #791  
Oud 19-10-09, 18:33
SneakyChipmunk SneakyChipmunk is offline
• iOS 10.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik de eerste keer twee weken en de tweede keer 1 week.
  #792  
Oud 20-10-09, 22:16
sn0wlake sn0wlake is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Iphone 3GS na twee maanden ingeleverd bij tmobile wegens haarscheurtjes EN barst. Na 2.5 week een nieuw toestel gekregen. Het was even wachten maar ik vind het goed afgehandeld.

Hopelijk houdt deze het langer....
  #793  
Oud 21-10-09, 06:55
kappah kappah is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Gisteren naar t-mobile gebeld, en natuurlijk wist de beste man die mij holp van geen enkel 'scheurtjes probleem' af.

Heeft een terugbel afspraak gemaakt met de afdeling reparatie die mij zal gaan vertellen wat er nu verder gaat gebeuren en of dit een garantiegeval zal zijn.
  #794  
Oud 29-10-09, 12:01
vinniedj vinniedj is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard Haarscheur na 1 jaar

Onlangs contstateerde ik een haarscheurtje achterop mn iPhone die begon onderaan bij de [wiki=2446]Dock[/wiki] connector tot 1 cm. omhoog ongeveer. Nou ben ik hem gaan inleveren bij T-Mobile maar die kwamen met de mededeling dat de iPhone net buiten de standaard 1 jaar [wiki=2343]Garantie[/wiki] is (ongeveer 3/4wkn).

Ik ben nu dus in afwachting van waar solid vision/T-Mobile mee gaat komen, en zeer benieuwd. Zijn er mensen met dezelfde ervaring dat ze ook na 1 jaar haarscheurtjes constateerden, zo ja, hoe is dat toen opgelost?

Zou ik kans hebben om te kunnen bewijzen dat bijv. die scheur natuurlijk in dat jaar ontstaan is en niet ineens in die laatste weken? (dit lijkt me nogal logisch, heb het echter niet eerder opgemerkt maar ja ik kijk ook niet elke dag met precisieblik naar mn iPhone.)

Nou had ik de indruk dat elektronica standaard binnen de EU 2 jaar garantie had. Weet niet of dat juist is maar dat gaat dan recht in tegen de 1 jaar waar ik hier mee geconfronteerd wordt.
  #795  
Oud 29-10-09, 13:44
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Bij mij. Defentily. Echt sucks, man. Heb er wel de p. over in dat ik hem nooit eerder heb opgestuurd naar T-Mobile. Nu is het te laat voor aanspraak op garantie vrees ik

Zo begon het/zag het eruit in maart 2009
Bekijk Jouw Foto ! Foto Uploaden | GRATIS | MAKKELIJK | SNEL | JPG PNG GIF BMP

Zo ziet het er nu uit:
link:Bekijk Jouw Foto ! Foto Uploaden | GRATIS | MAKKELIJK | SNEL | JPG PNG GIF BMP
Echt een dikke bilspleet, gewoon

Edit: als ik de verhalen hier zo lees, mag ik van geluk spreken ALS T-Mobile m'n telefoon terugneemt en ik krijg een 5K (refurb) model terug. Dan is de kans dat dat refurbished model GEEN haarscheuren heeft, GEEN krassen op het scherm (ik heb vanaf dag 0 een Shield erop nl.), GEEN lichtlek en GEEN stof onder het scherm heeft, erg klein. Ik blijf denk ik gewoon m'n gescheurde iPhone gebruiken, heb nl. nooit software matig problemen gehad en mijn ervaringen met de GPS zijn ook bovenmatig tevreden bijv. En dat lijkt ook nog wel eens per toestel af te hangen. Anyway, ik spaar me de moeite. Ik overleef dat laatste jaar iPhone nog wel, daarna gaat 'ie de deur uit voor een prikkie en bestel ik de nieuwe/volgende iPhone met nieuw abonnement

Mocht dat niet lukken, dan stap ik nog liever naar een reparatie centrum waar je hem 1 dag kwijt bent en daarna kan ophalen met een nieuwe achterkant erop tegen betaling.
Ik zie dat op de site van pdatech nette prijzen worden gevraagd. Ik denk dat ik daar maar op terugval als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn eerste iPhone had ook scheuren die ook zijn begonnen als haarscheurtjes. T-Mobile wilde eerst ook niet repareren onder garantie. Echter nadat Kassa er aandacht heeft besteed in de uitzending van maart jl, hebben ze ingezien dat het gewoon onder garantie moet vallen. Mijn eerste toestel is opnieuw opgestuurd met als referentie "Kassa" en toen heb ik gewoon een nieuwe (refurbished) gekregen.
Dus mocht er moeilijk worden gedaan dan moet je de kassa uitzending aanhalen.
En in principe geldt dit natuurlijk voor de hele garantieperiode (2 jaar).

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat je het beste je toestel zo snel mogelijk, na ontdekking van haarscheurtjes, moet aanbieden ter reparatie.
  #796  
Oud 29-10-09, 13:47
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Een refurb toestel komt nieuw van de fabriek hoor.
Ik wil zeggen, de case is sowieso nieuw, dus je moet je geen zorgen maken daarin
en die toestellen zijn allemaal getest en werken.
Mijn refurb doet uitstekend zijn werk terwijl mijn originele het liet afweten na 2 maand...

Laatst gewijzigd door kal_el; 29-10-09 om 13:52.
  #797  
Oud 29-10-09, 13:50
vinniedj vinniedj is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Erg bedankt voor jullie informatie! Ik ben benieuwd wat het word. Ik hoop het binnen een week terug te kunnen koppelen.
  #798  
Oud 29-10-09, 14:03
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Een refurb toestel komt nieuw van de fabriek hoor.
Ik wil zeggen, de case is sowieso nieuw, dus je moet je geen zorgen maken daarin
en die toestellen zijn allemaal getest en werken.
Mijn refurb doet uitstekend zijn werk terwijl mijn originele het liet afweten na 2 maand...
Klopt. Ik heb zelf wel het idee dat er op de refurbished toestellen minder (lees: slechter) kwaliteitscontrole is. Ik heb nu mijn 3e refurbished toestel en heb er 1 gehad waar niks op aan de merken was. Maar dit geheel terzijde.

Heb even een bericht (screenshot) op het T-Mobile Forum over de 2 jaar garantie toegevoegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg t-mobileforum.jpg‎ (33,4 KB, 37x gelezen)
  #799  
Oud 29-10-09, 23:16
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard

Vandaag m'n 3e iPhone binnen, hieronder een korte samenvatting:
Iphone gekocht in augustus 2008

Oktober 2008
Iphone viel regelmatig uit, opgestuurd via Tmobile ter reparatie
conclusie: vochtschade (gelul). 400+ euro verder kreeg ik een nieuwe/refurbished

Oktober 2009
Iphone begon te kieren tussen chrome rand en witte behuizing
Iphone opgestuurd via Tmobile ter reparatie
conclusie: val/stoot/drukschade 250+ euro verder kreeg ik vandaag een nieuwe/refurbished

Bij binnenkomst gecontroleerd, serienummer met 5K en met haarscheurtjes.
Tmobile direct gebeld en nu komt er morgen een koerier met een nieuwe, hopelijk is deze wel goed.

Heb m'n telefoon gelukkig verzekerd, maar wordt hier gewoon niet vrolijk van.
Weten jullie trouwens hoe het zit met het simlock-vrij zijn? Had m'n vorige/ingeleverde iPhone legaal unlocked via Tmobile, moet ik deze die ik nu ga krijgen weer opnieuw laten unlocken?
  #800  
Oud 30-10-09, 10:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Weten jullie trouwens hoe het zit met het simlock-vrij zijn? Had m'n vorige/ingeleverde iPhone legaal unlocked via Tmobile, moet ik deze die ik nu ga krijgen weer opnieuw laten unlocken?
Ik ben hier zelf ook heel benieuwd naar... Vermoedelijk wel omdat je toestel unlocked wordt aan de hand van serie/imeinummer (toch?) en met een nieuw toestel heb je ook weer een nieuw serie en imeinummer.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 30-10-09 om 10:13.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.