//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door thomas1 Ik denk dat veel van de scheurtjes ontstaan door ruw gebruik van de iphone?Als ik fotos zie van toestellen met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #861  
Oud 10-01-10, 22:23
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1 Bekijk bericht
Ik denk dat veel van de scheurtjes ontstaan door ruw gebruik van de iphone?Als ik fotos zie van toestellen met die scheurtjes dan zien ze eruit alsof ze vaak gevallen zijn.Ze zijn erg bekrast en worden gebruikt zonder beschermhoesje.
Misschien komt het in die van mij ook nog?maar ik ga er echt van uit dat het aan de gebruiker ligt.
Ik spreek je over een paar weken nog wel

Apple gebruikt een speciaal soort plastisch wat nogal heftig reageert op warm/koud verschillen. Het krimpt en zet uit. Daardoor ontstaan haarscheuren.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #862  
Oud 10-01-10, 22:45
hholwerda's schermafbeelding
hholwerda hholwerda is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Heerenveen
Berichten: 76
Standaard

Meen je niet, hmmm zou niet weten hoe ik hem herstel. Iemand anders heeft hem voor mij gejailbreaked.

En ik zit bij Hi en niet bij T-mobile, dus dat is ook een probleem dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Herstel hem dan wel een keer voordat je hem inlevert. Anders krijg je geen garantie. Jailbreaken is namelijk niet toegestaan.
  #863  
Oud 10-01-10, 22:48
MethosNL MethosNL is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda Bekijk bericht
Meen je niet, hmmm zou niet weten hoe ik hem herstel. Iemand anders heeft hem voor mij gejailbreaked.

En ik zit bij Hi en niet bij T-mobile, dus dat is ook een probleem dan?
Jup dan is het waarschijnlijk geen officiele iphone van t-mobile maar uit belgie/italie etc en daar krijg je dan geen garantie op
  #864  
Oud 10-01-10, 23:03
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1 Bekijk bericht
Ik denk dat veel van de scheurtjes ontstaan door ruw gebruik van de iphone?Als ik fotos zie van toestellen met die scheurtjes dan zien ze eruit alsof ze vaak gevallen zijn.Ze zijn erg bekrast en worden gebruikt zonder beschermhoesje.
Misschien komt het in die van mij ook nog?maar ik ga er echt van uit dat het aan de gebruiker ligt.
Ik wou dat ik jouw gezicht kon zien als blijkt dat jij het ook aan je k****n hebt terwijl je je toestel met zorg behandeld, dan kon ik met deze stelling in het achterhoofd eens goed lachen.

Maar dit terzijde, ik behandel alles wat ik heb met zorg, ik steek zelfs de iPhone niet eens in mijn broekzak omwille van torsie en spaningen op het chassis van het toestel en toch komen die scheurtjes er in, dan mag jij mij eens uitleggen wat jouw definitie is van "ruw gebruik".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik spreek je over een paar weken nog wel

Apple gebruikt een speciaal soort plastisch wat nogal heftig reageert op warm/koud verschillen. Het krimpt en zet uit. Daardoor ontstaan haarscheuren.
Sterker, Apple heeft ook problemen gehad bij bepaalde MacBook's die ook haarscheurtjes begonnen te vertonen, dus blijkbaar wil Apple niet veel doen aan het probleem en verkiest men de looks boven kwaliteit.
  #865  
Oud 11-01-10, 15:36
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik maak ook weer wat mee...

Ik heb nog een jaar garantie op dat ding... Momenteel hang ik redelijk pissed aan de lijn met Mobistar, zulke dingen kunnen toch niet, alle gegevens waren aanwezig bij het toestel, zowel factuur van aankoop als het factuur dat ik gekregen heb bij het nieuwe refurb toestel dat ik gekregen heb en toch moesten er 3 volle weken over gaan vooraleer men mij zou contacteren om een ander zijn werk te doen.

Lachwekkend gewoon dat mailtje, ze hebben dan wel het mailadres van mij op het factuur weten te vinden, maar aankoopdatum.

Geachte klant,

Wij hebben een Apple Iphone met imeinummer 011933005****** zonder geldig aankoopbewijs ter reparatie ontvangen. Wij willen voorkomen dat er onterecht reparatiekosten in rekening worden gebracht of een prijsopgave wordt gemaakt.

Gelieve de aankoopbon binnen een week te faxen naar 0031 45 565 6153 t.a.v. Support Repair met vermelding van iRMAPPLE******* , zodat wij de reparatie in behandeling kunnen nemen.

Indien wij de aankoopbon ontvangen hebben, betekent dit niet automatisch dat de reparatie binnen garantie afgehandeld kan worden. Ook bij DOA artikelen dient u een aankoopfactuur te overleggen.

Met vriendelijke groeten / Best regards,

Dynafix repair B.V.

Margo Deliège
_____________________

Phone: +(31) (0) 45 524 57 78
Fax: +(31) (0) 45 524 55 49
______________________________
visit our website: www.dynafix.com



Het is dat iedereen nog gebruikt maakt van een fax tegenwoordig, kwestie om met je tijd mee te gaan.

Laatst gewijzigd door Runaque; 11-01-10 om 16:06.
  #866  
Oud 13-01-10, 14:53
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Wat heeft het voor zin om elke keer je iPhone terug te sturen? Ik heb dat zelf ook 2x keer gedaan met mijn oude 3G, maar je komt nooit van het probleem af. Ik leer er maar gewoon mee te leven....
Precies en die kleine haarscheurtjes zitten toch slechts op het oppervlak. En als je hem opstuurt en je krijgt een nieuwe of refurbished dan zitten er binnen een paar weken weer een paar in. Ik heb een witte 3g 16Gb en hier zitten wat haarscheurtjes in aan de onderkant bij opladeraansluiting. En ach ik stoor me er niet aan, je telefoon gebruik je nu eenmaal. Het kan er nooit hetzelfde uit zien na een jaar gebruik. En ten slotte koop ik toch elke 1 of 2 jaar een nieuwe dus soi.
  #867  
Oud 14-01-10, 15:53
thomas1 thomas1 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 57
Standaard scheutjes in de behuizing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Als er echt zoveel klachten zijn waaronder ik zelf dan vind ik deze opmerking belachelijk
Waarom heb ik dat dan nooit gehad?Niet met mij 3 g en niet met de 3 gs zwart?
Misschien komt het nog maar tot nu toe niks raars te vinden en hij wordt bij mij ook nooit warm.
  #868  
Oud 14-01-10, 16:03
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik durf te wedden dat jij ze ook hebt (gehad)
Het is soms alleen heel moeilijk te zien.
  #869  
Oud 14-01-10, 16:05
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Ik ga het iig goed in de gaten houden.. Ik heb m'n witte nog maar een weekje
  #870  
Oud 14-01-10, 16:55
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Collega heeft het nu ook met zijn nieuwe zwarte 3Gs
  #871  
Oud 14-01-10, 17:01
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat jij ze ook hebt (gehad)
Het is soms alleen heel moeilijk te zien.
Idd, of hij moet enorm veel geluk hebben dat hij er een van een serie heeft die geen of heel weinig problemen ondervind van dit erkend probleem, maar ik vind het arrogant om te zeggen dat het probleem bij de gebruiker ligt. Ik ben er zeker van dat het merendeel hun iPhone meer dan goed verzorgd en er alles aan doet om schade te voorkomen, een ongelukje is snel gebeurt, maar als ik er in slaag om mijn toestel na een jaar gebruik er nog nieuw uit te laten zien, dan ben ik allicht niet alleen en toch komen er van die scheurtjes in, vreemd aangezien het toestel nooit gevallen is, getorst, op gedrukt of gezeten is geweest, nooit mee gegooid, ... Ik heb het al eens gezegd, ik zou een vlieg willen zijn bij iemand die keihard beweerd dat de gebruiker de schuldige is en later zelf vaststelt dat hij/zij het ook voor heeft, dan lach ik je vierkant uit en hoop dat iemand die dit beweerd heeft ook het lef heeft om het zelf toe te geven dat hij ook met dit probleem geconfronteerd is geweest, maar ik weet wel beter.
  #872  
Oud 15-01-10, 14:54
macbookje macbookje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb in juli 2008 de iPhone 3G 16 GB white aangeschaft. Na 2 maanden krijg ik het eerste haarscheurtje bij de accu aan de onderzijde. Daarna begon zich bij de aan/uit knop ook een haarscheurtje te vormen. Ondanks dat het productieprobleem bekend was bij Apple en T-Mobile verzuimden ze het op te lossen. Dankzij een uitzending van Tros Radar mochten alle iPhone 3G toestellen, mits het een eerste versie was, kosteloos worden gerepareerd. Ik heb hem dus opgestuurd naar SolidVision en krijg in april 2009 een splinternieuw toestel (geproduceerd in april 2009). Die blijdschap was van korte duur wanneer bleek dat de iPhone na 2 maanden weer haarscheurtjes krijgt. Nu is het haarscheurtje bij de accupunt aan de onderzijde van het toestel inmiddels zover uitgescheurd, dat het een voelbare barst is geworden. Ik word er echt ziek van. Reparatie van de behuizing is ongeveer 150 euro, dus ik weet niet of het dat waard is. Want nog een paar maandjes en dan loopt mn abo af! Eigenlijk wil ik dan de 3GS halen, maar als ik jullie verhalen over haarscheurtjes lees, dan zakt me de moed in de schoenen. Te gek voor woorden dat zo'n duur toestel nog steeds kinderziekten vertoond.
  #873  
Oud 15-01-10, 18:19
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Idd, of hij moet enorm veel geluk hebben dat hij er een van een serie heeft die geen of heel weinig problemen ondervind van dit erkend probleem, maar ik vind het arrogant om te zeggen dat het probleem bij de gebruiker ligt. Ik ben er zeker van dat het merendeel hun iPhone meer dan goed verzorgd en er alles aan doet om schade te voorkomen, een ongelukje is snel gebeurt, maar als ik er in slaag om mijn toestel na een jaar gebruik er nog nieuw uit te laten zien, dan ben ik allicht niet alleen en toch komen er van die scheurtjes in, vreemd aangezien het toestel nooit gevallen is, getorst, op gedrukt of gezeten is geweest, nooit mee gegooid, ... Ik heb het al eens gezegd, ik zou een vlieg willen zijn bij iemand die keihard beweerd dat de gebruiker de schuldige is en later zelf vaststelt dat hij/zij het ook voor heeft, dan lach ik je vierkant uit en hoop dat iemand die dit beweerd heeft ook het lef heeft om het zelf toe te geven dat hij ook met dit probleem geconfronteerd is geweest, maar ik weet wel beter.
Precies!
Het probleem ligt niet bij de gebruiker, maar gewoon bij de iPhone.
  #874  
Oud 18-01-10, 12:51
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Ik had ook een klein haarscheurtje bij de koptelefoon ingang. Maakte me er niet zo druk om tot het er vandaag na een spelletje gespeeld te hebben met koptelefoon het er opeens zo uitzag:

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/jKpr-COYuqKHN49fwGFJfQ?feat=directlink[/IMG]]Picasa-webalbums - douwekoekkoek

Flink gescheurd dus, maar heb 'm nooit laten vallen! Gekocht bij de Saturn, wat denken jullie wat er gebeurd als ik daar m'n garantie ga claimen? Dat onderscheid tussen het al dan niet voelen van de scheuren wordt niet meer gemaakt?

Edit: en wat hebben jullie gedaan voor dat je 'm wegbracht. Reservekopie maken, jailbreak er af of niet, SIM-kaart er uit...?
Dit schreef ik een tijdje terug in een ander topic. Inmiddels kan ik de stukjes bij de koptelefooningang er zo aftrekken (denk ik). Moet 'm nu dan echt maar eens gaan inleveren ter reparatie. Hoop dat het onder de garantie valt, ik heb er tenslotte niets extreems mee gedaan.
  #875  
Oud 18-01-10, 13:21
ztephan ztephan is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: almere
Berichten: 4
Standaard I-cheap

www.i-cheap.nl 20euro voor covers en andere iphone onderdelen HEEL GOEDKOOP !
  #876  
Oud 18-01-10, 14:52
bzb bzb is offline
Banned
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: gendt
Berichten: 249
Standaard

zijn dat orginele covers?
  #877  
Oud 18-01-10, 14:53
ztephan ztephan is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: almere
Berichten: 4
Standaard

Yess kjik maar op de site
  #878  
Oud 18-01-10, 15:24
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Orgineel? Ik denk het niet hoor...
Tevens zijn het geen "echte backcovers", maar gewoon hoesjes voor zover ik kan zien.

Ik weet ook uit ervaring dat de backcover niet zomaar los te vervangen is (zie PDAtech.nl)
  #879  
Oud 18-01-10, 16:50
bzb bzb is offline
Banned
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: gendt
Berichten: 249
Standaard

ik doelde op deze Scoes, dat zijn geen hoesjes maar de enige echte backcovers

ook werkt mijn aan en uit toest niet meer dus eerdaags maar een een bestelling wagen
  #880  
Oud 20-01-10, 10:49
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb zonet een mail gehad van de technische dienst van de Apple verdeler waar ik mijn iPhone 3G gekocht heb, dat ze een nieuw (ik weet ondertussen wel beter) toestel ontvangen hebben en dat ik het ergens deze week kan gaan ophalen. Dat ging wel tijd worden na een maand wachten en in totaal ben ik al anderhalve maand iPhoneloos, dus ik heb hen de vraag gesteld of ik de garantie op de "herstelling" niet bovenop de bestaande garantie kan krijgen, dan wordt die verlengt met 3 maanden. Ik heb recht op een tegemoedkoming volgens de wetgeving in zo'n zaak als deze, hetzij in garantie, hetzij financiel. Dus duimen dat dit toestel ook niet van dag 1 vol barsten zit.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.