iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

iCulture 29-07-08 14:10

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing
 
Op het forum van Apple zijn berichten verschenen dat de witte iPhone 3G last heeft van scheuren. Vlakbij de muteknop kunnen haarscheurtjes ontstaan.

Lees verder over: Witte iPhone 3G gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

Tag:

Wim_ 29-07-08 14:30

Bedankt voor de tip, iets om in het oog te houden :cool:

iMick 29-07-08 14:40

Is dit over tijd gebeurt (bv door grof geweld :p) of bij aankoop meteen al aanwezich?:confused:

{i}muse 29-07-08 15:15

ai ik wou binnekort de witte kopen maar dit doet me toch wel twijfelen!!
of zou ik niet moeten twijfelen?

batumulia 29-07-08 18:25

Het scheurtjes topic.
 
Hoi allemaal.

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn er gevallen van haarscheurtjes in de behuizing van de iPhone opgedoken.
Dit topic wil ik laten fungeren als verzameltopic van ervaringen hoe daar mee omgegaan word. Breng je hem terug naar de winkel? Zoja naar welke en wat doen ze er mee.

Ik ben zelf ook gaan kijken of ik een scheur in de behuizing had, helaas wel (Zwarte 16GB iPhone). Ik kan helaas geen foto van dit euvel maken aangezien ik mijn camera heb uitgeleend. Uiteraard hoeft dit jullie niet tegen te houden.

Start :)

iCulture 29-07-08 18:31

//Samengevoegd met enquete van batumulia en verplaatst naar Ervaringen.

batumulia 29-07-08 18:36

Dankjewel :)

Ik ga morgen denk ik even terug naar T-Mobile om hem om te ruilen. Is dat slim of kan ik beter naar een Apple Store gaan?

Wim_ 29-07-08 18:41

Mijn toestel is momenteel iig scheurvrij :rolleyes:

batumulia 29-07-08 18:44

Ik zou het hoe dan ook in de gaten houden! Als je 2 jaar met een scheurtje rond moet lopen ga je je er dood aan ergeren plus dat het alleen maar erger word!

pascalletje 29-07-08 18:44

Ik heb een witte 16GB en gelukkig nog geen scheurtjes, maar als die erin komen ga ik er zeker mee terug!

Dani1 30-07-08 17:00

bij mij beginnen de scheurtjes ook al.. heb een witte iphone.. ter hoogte van de camera komt een scheur.. niet super groot, maar als het groter wordt dan wil ik toch wel een nieuwe..

super dure iphone, gemaakt van super goedkoop materiaal lijkt wel..
Zou apple de iphones terugnemen van de mensen waarbij er dadelijk een paar scheuren inzitten?zo niet, dan is dit echt mijn laatste apple product.. in mijn geld zaten ook geen fouten, dus verwacht ik dit ook niet van een iphone.

nog meer mensen met scheuren?

batumulia 30-07-08 17:13

Ik heb zojuist met T-Mobile gebeld, die komen hem binnen 4 uur ophalen en dan krijg ik over een paar dagen een nieuw toestel. Volgens T-Mobile wilt Apple niet dat de telefoons gerepareerd worden dus ik zou hoe dan ook een nieuw toestel krijgen.

Dani1 30-07-08 17:14

mooi nieuws batumulia ..

zou dit ook gelden als je iphone binnen 6 mnd ofzo veel scheuren heeft?

maar had je veel scheuren en grote of hoe zag het eruit??

batumulia 30-07-08 17:17

Ik kan helaas geen foto maken maar de scheur ziet er precies hetzelfde uit als deze:

http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...apture-117.jpg

Dani1 30-07-08 17:27

dat is idd een lelijke scheur :s
maar was t-mobile wel bekend met het probleem? of hadden ze zoiets van ; wat vertel je nu?

batumulia 30-07-08 18:01

Ze zeiden dat het gebruikersschade was en dat het niet gedekt word. Ik vind het gewoon een pure fabricagefout.

Dani1 30-07-08 18:05

Ja, vind het zeker een fabricagefout!
maar als ze zeiden dat het niet gedekt werd, waarom krijg je nu dan wel een nieuwe??

en net of alle iphones ( in het uiterste geval 19 dagen) na aankoop al meteen door gebruikersschade scheuren zouden gaan vertonen :s

pwain 30-07-08 21:22

Dit is wel het nadeel dat wij geen *echte* Apple winkels hebben. Als je de forums naleest dan merk je vooral dat in de Apple Stores de mensen gewoon zonder problemen (geen ellenlange discussies, zever,...) hun toestel omruilen voor een nieuw!

Ik hoop dat de Belgische en Nederlandse winkels ook eens wat klantvriendelijker gaan worden. Een Apple fanboy gaat nu éénmaal voor het design en draag zorg voor het toestel.

batumulia 31-07-08 08:55

Ja inderdaad. Bij de T-Mobile keken ze me aan met een blik van: 'Dat heb je snel kapot gekregen' maarja het is mijn fout helemaal niet wat al bij het designen begint.

Dani1 31-07-08 12:47

ook mensen met een zwarte iphone lijken scheuren te krijgen.. zie het apple support forum

http://gallery.me.com/langpap/100042

Dani1 31-07-08 12:48

maar batamula;

waarom krijg je nu uiteindelijk toch een nieuw exemplaar, als hun zo zaten te zeuren om dat het gebruikersgemak was..?

batumulia 31-07-08 16:55

Ik heb met de verzekering gebeld en die kwamen hem ophalen. Ik moet minimaal 3(!) weken(!) wachten tot ze hem gemaakt hebben. Wat ze dus niet doen want dat wil Apple niet. Nu die bij de reparatie service ligt gaat een verzekeringsdude kijken wat hij er van vind en als hij vind dat het mijn schuld is moet ik 30€ eigen bijdrage betalen en anders niet. Maar een nieuwe iPhone krijg ik sowieso.

tweeg 31-07-08 18:47

Het zijn toch gewoon scheurtjes in het oppervlakte materiaal en niet in de iphone zelf toch ??? wat ik bedoel is: niet de gehele achterkant is "doorgescheurt" toch ?

batumulia 31-07-08 18:49

Nee dat niet het is gewoon een hele kleine scheur nauwelijks zichtbaar. Maar als je daar 2 jaar mee loopt zal dat er niet beter op worden.

Ezekiel 01-08-08 14:42

Ik heb net ook ontdekt dat ik er ook een aantal heb aan de zijkant bij de volumetoesten (zwarte editie) ga binnekort maar eens bellen. en kijk goed naar deze topic

batumulia 01-08-08 15:02

Ja het is gewoon ontzettend zuur dat je al zo snel schade aan het toestel hebt. Dat hoort gewoon niet. Mijn oude SE k800i was na 2 jaar eindelijk stuk. De iPhone heeft het nog geen 2 weken volgehouden. Laat me weten wat ze zeiden bij T-Mobile.

Dani1 01-08-08 19:31

ik lees hier en daar dat mensen zeggen dat de scheurtjes alleen voorkomen bij iphones met een weeknummer lager dan 27.. zijn er ook mensen met scheurtjes met een weeknummer BOVEN de 27?
mijne is van week 22..

Jakiie 01-08-08 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 158396)
ik lees hier en daar dat mensen zeggen dat de scheurtjes alleen voorkomen bij iphones met een weeknummer lager dan 27.. zijn er ook mensen met scheurtjes met een weeknummer BOVEN de 27?
mijne is van week 22..

Ik zou het eigenlijk niet weten.. Ikzelf ben van lager dan week 27 en heb ze nog niet ;)

Groetjes!

Hey iedereen!

Ik las zojuist in het polltopic van de iPhone Haarscheurtjes over de iPhone's die na week 27 worden geleverd/verkocht, die de eigenschap van de scheurtjes niet meer hebben.. Weet iemand hier misschien meer over?

Alvast bedankt!
Groetjes ;)

iCulture 01-08-08 20:03

//Samengevoegd

Y.S. 01-08-08 22:09

Ik heb de zwarte versie van de iPhone en ik heb ook enkele scheurtjes bij de headphone jack. Dit moet gewoon niet kunnen! Tevens een vlek op mijn touchscreen! Na de vakantie ga ik maar eens een nieuwe EISEN!

NickV1 02-08-08 11:30

Ik heb aan de zijkant van het witte gedeelte zeker 7 scheurtjes..

Over die plaats heb ik nog niemand gehoord.. Iemand anders ook op dezelfde plek scheurtjes..?
Het begint +/- 2 cm onder de volume knop en gaat vandaar naar beneden..

Ben wel benieuwd hoe T-mobile/Apple dit gaan oplossen..
Als ze nu al over door gebruiker veroorzaakte schade beginnen belooft het niet veel goeds..

pascalletje 02-08-08 13:05

Is dit misschien bij mensen die veel in en uit kantoren of auto's met airco gaan? Dat dus door de snelle temperatuur wisselingen de cover begint te scheuren?
De mijne heeft er (nog) geen last van, en ik kom de laatste tijd niet in ruimtes met airco dus de iPhone blijft redelijk stabiel wat temperatuur betreft...

batumulia 02-08-08 13:09

Ik niet hij zit bij mij meeste van de tijd in mijn broekzak of hij ligt op mijn bureau gelinkt aan mijn laptop.

Wim_ 02-08-08 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakiie (Bericht 158403)
Ik zou het eigenlijk niet weten.. Ikzelf ben van lager dan week 27 en heb ze nog niet ;)

Groetjes!

- Hoe kan je zien van welke week je iphone is ?

- Als dit zo'n veel voorkomend probleem is, kan apple dit moeilijk negeren ... :eek:

Dani1 02-08-08 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 158815)
- Hoe kan je zien van welke week je iphone is ?

- Als dit zo'n veel voorkomend probleem is, kan apple dit moeilijk negeren ... :eek:

staat hierboven wim ;) het 4e en 5e nummer van je serienummer geeft het weeknummer aan..

batumulia 02-08-08 14:34

De mijne is van week 27 en heeft ze wel...

Ezekiel 02-08-08 14:44

de mijne is ook week 27 en heeft ze ook

Dani1 02-08-08 14:55

ze zeggen ook t/m week 27, dus week 27 ook nog.. maar weet niet wat het waarheidsgehalte is van die berichten..

Demis 02-08-08 16:25

De mijne is van weel 28, en voorlopig nog intact :)

pascalletje 02-08-08 16:57

De mijne is ook van week 28 en ook nog heel, maar als dat verandert gaat het dak eraf hier :) (en bij Mobistar)...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.