//

Welke keuz: Iphone 6S 64GB of 7 32GB

Welke keuz: Iphone 6S 64GB of 7 32GB discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu een 5c met 8 GB en kom natuurlijk gigantisch tekort aan ruimte. Nauwelijks apps en foro's en steeds de melding dat Whats ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-04-17, 17:15
Kunstig Kunstig is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard Welke keuz: Iphone 6S 64GB of 7 32GB

Ik heb nu een 5c met 8 GB en kom natuurlijk gigantisch tekort aan ruimte. Nauwelijks apps en foro's en steeds de melding dat Whats App ruimte mist. Nu kan ik kiezen voor de 6S met 64 GB of de 7 met 32 Gb en kom er echt niet uit. Ik game niet, kijk geen series op mobiel, houd wel van foto's maken en wil ook wel wat aan muziek erop kunnen zetten. Misschien heb ik dan aan 32 wel genoeg? De kosten per maand zijn hetzelfde maar in aanschaf is de 7 20 euro duurder. Wat zal ik doen???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-04-17, 17:18
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

De 7 heeft al 4x zoveel ruimte en is een jaar nieuwer.

Hoef je niet over na te denken dus.

Afhankelijk van de provider/gb's die je maandelijks hebt kan je b.v. met Spotify de hele wereld aan muziek luisteren, en anders kan je met 32 gb opslag aardig wat aan muziek kwijt.
  #3  
Oud 06-04-17, 17:26
Kunstig Kunstig is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard

Nu heb ik nauwelijks apps erop, dat moet anders. Hoeveel apps en foto's kan ik met 32 GB laten staan zonder continu te wissen? Is dan 64 GB zwaar overdreven? Natuurlijk is de 7 mooi maar dan zou ik ook kunnen gaan voor de 6S met 32 GB , dan hoef ik niets bij te betalen.
Is het dan beter om de 6S 32 GB te nemen ipv de 7 32 GB? Ik doe er twee jaar mee en daarna neem ik een nieuwe.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 April 2017 om 15:36 ----------

Enig idee hoeveel apps ik kwijt kan en foto's met 32 GB? En zou je dan alsnog voor de 7 gaan ipv de 6 als de 6 138 euro duurder is? Gaat het dan enkel om de nieuwigheid van de 7 en verbeterde functies? Ben daar op zich wel gevoelig voor omdat nieuw leuk is maar 140 euro is ook wel veel en als de 6S eigenlijk net zo goed is dan is dat wellicht ook Ok
  #4  
Oud 06-04-17, 19:56
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zou je ook eerst kunnen beginnen om photo library aan te zetten en alleen maar de klein formaat foto's op je toestel te laten. Dat scheelt al een heleboel.
  #5  
Oud 06-04-17, 20:07
Kunstig Kunstig is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard

Stel ik wil de volgende apps;
Facebook
Whats app
Nu
regionale krant
Instagram
verschillende foto bewerkings apps
spotify
bank app
1000 foto's
100 filmpjes
off line 4 albums muziek
heb ik dan nog ruimte over met 32 GB of zit ik dan meer safe met 64 GB?
  #6  
Oud 07-04-17, 00:24
jplt jplt is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunstig Bekijk bericht
Stel ik wil de volgende apps;
Facebook
Whats app
Nu
regionale krant
Instagram
verschillende foto bewerkings apps
spotify
bank app
1000 foto's
100 filmpjes
off line 4 albums muziek
heb ik dan nog ruimte over met 32 GB of zit ik dan meer safe met 64 GB?
Ligt aan de resolutie van de foto's en video's en aan de bitrate van de muziek.

Als je filmt met 60 fps 1080pHD heb je 175mb voor 1 minuut nodig.
100 x 175 = 17500mb
17500mb = 17,5gb
Als elk filmpje 1 minuut duurt. Ben je dus 17,5gb kwijt.

Als je filmt met 30 fps 1080pHD heb je 130mb voor 1 minuut nodig.
100 x 130 = 13000mb
13000mb = 13gb
Als elk filmpje 1 minuut duurt. Ben je dus 13gb kwijt.

Fps is trouwens frames per second en is iets anders als resolutie. Ik kan dit niet zo goed uitleggen, maar ik zal het proberen. Stel je hebt een rijdende auto. Als je weinig fps hebt zal je de auto eerst zien bij het begin, en vervolgens 4 meter verder. Als je meer fps hebt, zie je de auto bij het begin en vervolgens 2 meter verder. De resolutie kan je vergelijken met hoeveel detail je ziet van de auto. Hoe hoger de resolutie, hoe meer detail. Dit is een voorbeeld waarin het aantal fps erg laag is, maar het is slechts een voorbeeld .

Bij mij is een album gemiddeld 700mb (uncompressed; 1:1 van de CD). De grootte is afhankelijk van het formaat (compressed of uncompressed). Een nummer kan 4mb zijn, maar ook 25mb. Als jij headphones voor €5 bij de action koopt, hoef je natuurlijk niet al je muziek in hoge kwaliteit te gaan bewaren. Als jij thuis graag muziek afspeelt met een sonos systeem is dat wel verstandig.

Ik heb momenteel een photo library van 30gb (originele resolutie), hier in staan 4500 foto's en 340 video's. Het aantal gb is lager omdat ik veel foto's en video's met een lage resolutie (niet iedereen heeft een camera die in hoge resolutie filmt) via WhatsApp krijg. Als ik al deze foto's en video's zelf zou hebben gemaakt zou het aantal gb veel hoger liggen.

Het ligt er dus aan of jij muziek, foto's en video's van hoge kwaliteit wil, of niet.


Facebook - 249,6mb
WhatsApp - 95,9mb
Nu - 65,2mb
Instagram 58,8mb

Dit is de grootte van de apps zonder dat er iets lokaal is opgeslagen zoals cache.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

jplt
  #7  
Oud 07-04-17, 14:59
Kunstig Kunstig is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 4
Standaard

Dank voor de reacties! Ik heb besloten toch de 6S te bestellen. Hoef ik nergens op te letten en kan ik erop zetten wat en hoe ik het wil denk ik. Bij de 32 GB zal ik toch meer moeten kijken wat ik opschoon. Zoals Jplt hierboven al aangeeft zit je als snel aan de 32 GB. Helemaal blij met de 6s, is ook een prima toestel als ik het zo lees en de & is dan wel nieuw en sneller (en betere camera, die had ik wel graag gehad) maar met deze capaciteit kan ik net iets langer mee. Dank!
  #8  
Oud 08-04-17, 14:28
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Je kan ook kiezen voor iPhone 7 met 64, 128 & 256GB 😇
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6 | Welke versie 16GB of 64GB? mustii iPhone algemeen 13 29-09-14 15:03
T-mobile iPhone 5 32GB ruilen voor 64GB mybabesagenius iPhone algemeen 8 12-11-12 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.