//

Gebarsten scherm laten vervangen - GROTE FOUT!!!

Gebarsten scherm laten vervangen - GROTE FOUT!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Eerste en vooral, ik ben Belg. ik probeer het kort te houden. Weekje geleden m'n Iphone 6s Plus laten vallen (voor de eerste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-04-17, 09:41
Bemay Bemay is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Thumbs down Gebarsten scherm laten vervangen - GROTE FOUT!!!

Dag iedereen,

Eerste en vooral, ik ben Belg. ik probeer het kort te houden.

Weekje geleden m'n Iphone 6s Plus laten vallen (voor de eerste keer ooit da ik m'n ipone laat vallen. Scherm volledig gebarsten. MAAR helderheid van heel het scherm nog prima, en touch ook, ook 3touch prima. Geen garantie meer.

Hen er een weekje mee verdergegaan. In het weekend vakantieje in roompot weert. Effe uitstapje naar Valkenswaard. Daar zie ik een repairshop, 1 uurtje wachten en scherm terug prima. Mja, dat doe ik dan maar zeker. Ik kies voor de 'originele versie', 220 Euro.
Ik haal hem terug na een uurtje. En wat nu, zwarte schaduwen op het scherm, backlightprobleem. Was met het gebarsten scherm niet het geval.
+ 3d touch werkt niet meer voor de helft van de tijd, voor een woord van 5 letters moet ik 10 keer tikken, telefoon gaat niet automatisch uit als je belt, heeeel vervelend, wan ik leg altijd per ongeluk af tijdens bellen.. Scherm wordt soms licht, soms donker.

Een dagje later, ik ga terug om men garantie te gebruiken, nieuw scherm aub, want men scherm heeft zwarte vlekken. (van de scherm gebreken (3d touch etc) zeg ik nog niets. De verkoper zegt, dat ligt aan het moederbord tijdens het vallen. Met gebarsten scherm zie je geen zwarte vlekken. En dat tijdens de reparatie -, door het uiteen halen van de Iphone, dit probleem soms ontstaat, maar dat het dus niet te fixen valt.

Ik laat hem een ander scherm testen, en ik zie idd nog de zwarte vlekken.

Soit, ik geloof hem..., ga naar men vakantiehuisje. MAAR het scherm blijft vreemd doen. (3d touch, oorsensor,...) blijft niet werken.

Ik bel 9 andere iphonerepair bedrijven (niet gelogen), en laat hem in een 10de bedrijf effe openmaken. Met nog een ander scherm laten testen, zwarte vlekken zijn er nog steeds. ALLE 10, zeggen dat het backlight probleem een montage issue is tijdens het monteren van het nieuwe scherm. ALLE 10, zelfs terwijl ik zeg dat ik ze niet bij het bedrijf dat ik bel zal laten repareren, ik wil gewoon hun mening. Moederboard vervangen zal moeten gebeuren, 400 extra euros.

Ik ga met deze info naar het bedrijf waar ik het scherm heb laten vervangen. Zij vertellen dat alle 10 van de bedrijven liegen, om mij als klant proberen te binden, terwijl ik zegde dat ik het niet zou laten fixen bij hun. En dat hij geen reden heeft om te liegen.

Hij verteld me ook dat enkele bedrijven hem gebeld hebben om te vertellen dat ze hem gebeld hebben om te zeggen dat ze tegen een klant van hun iets verkeerd gezegd hebben, dat het een montage fout is. Na een uur discussiëren leg ik ook de schermproblemen uit, 3d touch etc. Hij zal het scherm vervangen zegt hij, ik ga na een uurtje terug. En wat zegt hij; het ligt OOK aan het moederboard, de schermissues. En laat het me zien, de helft van de tijd werkt het, de andere helft niet.

Ondertussen heb ik een bedrijf gebeld dat hun zogezegd gebeld zou hebben. Zij weten van niets. Ik confronteer de verkoper hiermee. De verkoper belt z'n collega, waar ik bij sta, en die collega zegt dat er wel degelijk een ander peroon is langsgeweets van het filiaal in valkenswaard.- om uit te leggen dat ze mij verkeerd geinformeerd hebben.

Ik vraag met aandrang dat ze mijn kapotte scherm terug plaatsen. Na lang discussiëren doen ze dit ook. En ik krijg men geld terug. Want 220 euro voor een nieuw scherm dat niet werkt + 400 euro voor een moederbord dat moet vervangen worden, dan kan ik beter een nieuwe kopen.

Ik kom buiten met met gebarsten scherm, en wat zie ik. 3d touch werkt, oorsensor werkt. Dus schermproblemen opgelost, ligt dus NIET aan het moederbord. Enkel de zwarte vlekken blijven, nog steeds door de 'montage fout'. Denk ik, de verkoper zegt van niet, de 10 anderen zeggen van wel.

Ik ben uiteindelijk uit miserie een nieuwe iphone gaan kopen.


Wat moet ik hiermee? Ik had graag men oude iphone verkocht met een nieuw scherm erop. Maar de zwarte vlekken blijven wel, dus dat heeft geen zin.

Moet ik dit gewoon zo laten, en het vergeten? Moet ik hier een zaak van maken? Ben nog altijd gefrustreerd...


alvast bedankt voor hyllie feedback.

grt
Wim

PS: ik heb bewust geen namen van bedrijven genoemand, omdat ik niet weet ofdat wel mag hier. Maar ik wil dat gerust doen hoor.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-17, 09:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bemay Bekijk bericht
Eerste en vooral, ik ben Belg.
Ik ook, maar meestal heb ik daar geen last van.

Citaat:
ik probeer het kort te houden.
Ik zal het ook kort houden. Waarom hebt ge dat scherm niet laten herstellen bij Apple in Brussel? Dat is in ieder geval goedkoper en ge hebt geen gezever met garantie.

Voor het overige: tl;dr
  #3  
Oud 12-04-17, 09:49
Bemay Bemay is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Heel goede vraag. Ik zag die winkel, ik wilde plots een nieuw scherm, zo snel mogelijk. En ik ging binnen.

Ik ben naïef en impulsief.. En wist niet dat je een toestel dat geen apple garantie meer heeft in Brussel kan laten fixen..
  #4  
Oud 12-04-17, 10:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bemay Bekijk bericht
En wist niet dat je een toestel dat geen apple garantie meer heeft in Brussel kan laten fixen..
Een scherm kan je bij elke Apple Store laten herstellen. Een gebroken scherm valt nooit onder de garantie maar Apple herstelt het wel.


  #5  
Oud 12-04-17, 11:05
Bemay Bemay is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Wauw, een origineel apple scherm voor 181 Euro.

En ik laat me in de zeik zetten voor een 'zogezegd' origineel apple scherm voor 220.

Ik voel me plots nóg beter
  #6  
Oud 12-04-17, 11:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bemay Bekijk bericht
En ik laat me in de zeik zetten voor een 'zogezegd' origineel apple scherm voor 220.
Als die prutser in Valkenswaard uw Vlaams accent hoort hebt ge onmiddellijk de hoofdprijs, denk ik. Succes verder.
  #7  
Oud 12-04-17, 15:20
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik vind €181,10 voor een nieuw scherm voor de 7 Plus geplaatst door Apple ook best meevallen. Wel vreemd dat de prijzen voor de schermen dezelfde zijn voor de iPhone 6 Plus tot en met de iPhone 7 Plus en voor de batterij zelfs voor alle iphones dezelfde prijs.

Voor de duidelijkheid: "service aan de batterij" betekent toch een nieuwe batterij? Want dan vind ik €101,10 ook goed meevallen voor de 6s Plus en de 7 Plus.

"Kosten voor service buiten garantie" betekent dat je een nieuw toestel krijgt, zeker?
  #8  
Oud 12-04-17, 19:37
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

blacklight problemen ontstaan als ze er een nieuw scherm opzetten en daarbij de batterij niet los koppelen dan kun je sluiting veroorzaken en kunnen de blacklight ic kapot gaan

die zwarte vlekken krijg je als je lcd gescheurd is als er tijdens de montage druk op het scherm staat op als deze er terug in zit
  #9  
Oud 12-04-17, 21:56
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Zwarte vlekken ? Zijn dit schaduwen of echt inktvlekken

Zwarte schaduw ( donkere vlekken ) connector iets krom waardoor deze niet goed ingeklikt wordt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone laten vallen, scherm gebarsten en zwart MissIphone iPhone algemeen 5 01-04-16 09:38
Waar origineel scherm laten vervangen? Beddie iPhone accessoires en onderdelen 4 13-03-12 13:55
Iphone 4 scherm gebarsten lilquincey iPhone algemeen 0 21-11-10 01:59
Scherm gebarsten ... stijnh iPhone algemeen 5 16-01-08 13:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.