//

Batterij is toch zo snel leeg!

Batterij is toch zo snel leeg! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu begin ik het toch echt irritant te vinden hoor, helemaal opgeladen, smorgens opstaan: 23 % weg en staat op slechts 3 minuten gebruik:s dt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 20-09-10, 12:49
Davidduzy Davidduzy is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 112
Stuur een bericht via MSN naar Davidduzy
Standaard

Nu begin ik het toch echt irritant te vinden hoor, helemaal opgeladen, smorgens opstaan: 23 % weg en staat op slechts 3 minuten gebruik:s dt kan toch niet meer, heb vorige week nog iphone hersteld, zonder backup terug te plaatsen!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 20-09-10, 13:04
xterminator xterminator is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 26
Standaard

Ik had vannacht : Wi-Fi en 3gs uitstaan en heb maar 1% verbruikt in 12 uurtjes oid...
  #423  
Oud 20-09-10, 16:50
snverhallen snverhallen is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik vind de batterij op de 3GS ook tegen vallen. Ik zie de percentages gewoon elke minuut afnemen. Afgelopen nacht had 'ie iets van 80 procent. Werd ik wakker en hij had 0%, niet normaal.

Ik hoop dat iOS 4.2 daar iets aan doet.
  #424  
Oud 21-09-10, 16:09
TkE TkE is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 0
Standaard

Ik word er ook helemaal gek van, mijn batterij loopt nu in een uur tijd 30% omlaag... zonder te bellen. Wi-Fi uitgezet, alle programma's afgesloten, geen bluetooth aan, geen push notificaties... Help!

ps. dit is iets van de laatste paar dagen, hooguit een dag of 5.

Laatst gewijzigd door TkE; 21-09-10 om 16:11.
  #425  
Oud 22-09-10, 12:39
jajaohnee jajaohnee is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: den haag
Berichten: 54
Standaard

Heb mijn iPhone nu een paar weken en feit is gewoon dat de batterij snel leeg is. Weet iemand of er instellingen zijn zodat Wi-Fi is te configureren? Dus niet aan/uit, maar misschien dat ie met minder kracht kan verbinden, want bereik heb ik hier voldoende. Verder een mooi artikel over de mensen die menen dat het batterijverbruik van de iPhone 4 goed is: Why would three respected journalists claim incredible iPhone battery life when it’s simply not the truth.
  #426  
Oud 24-09-10, 12:09
Davidduzy Davidduzy is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 112
Stuur een bericht via MSN naar Davidduzy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TkE Bekijk bericht
Ik word er ook helemaal gek van, mijn batterij loopt nu in een uur tijd 30% omlaag... zonder te bellen. Wi-Fi uitgezet, alle programma's afgesloten, geen bluetooth aan, geen push notificaties... Help!

ps. dit is iets van de laatste paar dagen, hooguit een dag of 5.
Zelfde bij mij :s
  #427  
Oud 25-09-10, 10:58
guusje24 guusje24 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 19
Standaard

nou ik heb de laatste dagen ook dezelfde ervaringen. Stond mijn batterij voordat ik naar bed ging nog op 25%. Wordt s'morgens wakker batterij leeg, terwijl ik de telefoon uit had staan. Heeft dit misschien te maken met de nieuwe update?
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

nb: voorheen had ik hier geen last van, het was hooguit enkele % naar beneden.
  #428  
Oud 26-09-10, 11:20
batterij batterij is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

natuurlijk helpt het als je in settings (instellingen):

- brightness (helderheid) laag zet
- Auto-lock op 1 minute ipv 3 minuten zet
- bluetooth en tethering uit zet
- notifications (notificaties) uit zet
- locatiebepaling uit zet Settings > General > Location Services
- mail op fetch ipv push zet
- openstaande achtergrond applicaties uit zet (twee maal op de home knop drukt en applicaties uit zet)
- in een goed Wi-Fi bereik blijft (geen 3g gezoek)

Maar het lijkt me niet mogelijk dat het batterijverbruik opeens dramatisch toeneemt.

Bij mij lijkt het te zijn opgetreden sinds de 4.0 of 4.1 update.

meer ook hier: http://appletoolbox.com/2010/09/iphone-battery-drain-after-ios-4-1-update/
  #429  
Oud 26-09-10, 11:22
MrGangstaInc's schermafbeelding
MrGangstaInc MrGangstaInc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Erembodegem-Aalst
Berichten: 38
Standaard

Klopt dit niet dat hoe meer processen der lopen, hoe meer batterij je verbruikt?
Hoe kan ik enkele programma's uitschakelen die nog op de achtergrond lopen?
Non Jailbreak or what so ever,
  #430  
Oud 26-09-10, 12:31
guusje24 guusje24 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 19
Standaard

In ieder geval bedankt voor je uitleg. Ik zal wat wijzigingen gaan doorvoeren
  #431  
Oud 26-09-10, 13:07
MrGangstaInc's schermafbeelding
MrGangstaInc MrGangstaInc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Erembodegem-Aalst
Berichten: 38
Standaard

Ignore that kheb het gelezen al
  #432  
Oud 01-10-10, 11:31
Guest-200920110453
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb 2 hotmail exchange en 1x google exchange op mijn iphone staan via push. Laat ik de iphone op 3g staan dan gaat het goed, ok batterij gaat wat sneller leeg dan wanneer je geen push gebruikt.
MAAR wanneer ik 3g uit zet dus alleen 2g (gprs) gebruik dan loopt de batterij toch en partij snel leeg, zelfs in de slaap stand is deze in een paar uurtjes helemaal leeg. iphone word ook een beetje warm.
Zet ik push uit dan is er niets aan de hand.
Er zit dus ergens een fout met exchange server via gprs.
Iemand ook dit probleem en is er mogelijk al een oplossing?
  #433  
Oud 04-10-10, 13:55
ArjanH ArjanH is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Het lijkt erop dat de applicatie WhatsApp (wat ik overigens een super APP vind) het euvel is waarom mijn batterij snel leegloopt!
De laatste tijd hebben ze nogal wat connectiviteitsproblemen waardoor je bij Settings -> Network Status: de hele tijd Connecting ziet.

Het lijkt erop dat hij dus op de achtergrond (multitasking) de hele tijd probeert een verbining te maken (wat dus niet lukt) en dat vreet stroom.
Het lijkt erop als ik de APP geforceerd afsluit dat de batterij niet zo snel daalt. (afsluiten blijf je toch gewoon push berichten ontvangen)
Wellicht kunnen andere WhatsApp gebruikers dit ook testen en hun bevindingen hier plaatsen?
  #434  
Oud 04-10-10, 18:47
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Klopt inderdaad dat whatsapp op de achtergrond blijft draaien en doordat er geen connectie gemaakt kan worden dat de batterij snel leeg is.
  #435  
Oud 04-10-10, 19:46
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Ik vind mijn iPhone 4 met FW 4.1 ook wel vrij snel leeg. Ik heb hem uit of-the-box met 3G-netwerk uitgeschakeld. Brightness heb ik iets hoger dan gemiddeld bijgesteld. Verder meer dan lof, hele fijne telefoon.
  #436  
Oud 12-10-10, 12:50
xcansx's schermafbeelding
xcansx xcansx is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 32
Standaard

Ja ik heb dit probleem inderdaad ook een aantal weken en ik denk inderdaad ook dat het door een upate van een app komt oid. Dat van whatsapp klinkt logisch alleen als ik bij mn SBSettings bij Processes kijk dan zie ik whatsapp niet "actief", is het dan toch op de "achtergrond-achtergrond" actief? En hoe kan ik dit dan geforceerd afsluiten?
  #437  
Oud 16-10-10, 09:43
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Sinds één week zelfde problemen, batterij volledig opgeladen, indicatie staat op 100%, mail openen > naar 90%, effe niks doen gewoon standby plots 33%, 1 minuut aan de lader geeft ie 61 %, daar blijft ie dan geruime tijd staan. Klopt die indicator wel of is er een batterijprobleem ? IPhone is twee jaar oud.
  #438  
Oud 17-10-10, 01:24
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Ik heb net geupdate van 3.12 ( meen ik ) naar 4.1 en kan alleen maar zeggen ook ik bemerk het.
Het is eigenlijk niet normaal, kan normaal leuk de dag doorkomen, ook we rule tijdens de verloren uurtjes doen, maar dat kan ik dus wel schudden.
als ik die opstart en 1 minuut wat doe en afsluit is er tussen de 2 a 5 % van de capaciteit weg.
soms doe ik helemaal niets, draait er ook niets op de achtergrond en voila 3 % weg in 15 minuten, wat ik erg veel vind.
Dit was niet zo met 3.x Os overigens.

Vandaag, dus mijn Wi-Fi uit gezet, want dat gebruik ik alleen thuis, en op werk gewoon 3G, maar het was goed opletten wat ik deed.
Nos nieuws kijken ( via applicatie ) normaal 3 to 5%, nu 15 tot 20 % eraf.
Even snel thuis wat de-instaleren in Cydia, had nog 9% over, tijdens de-instalatie telefoon dood, leeg dus, in 1`klap 9% weg.

Dus aan de lader toen opgestart, maar kreeg hem in eerste instantie niet opgestart want batterij was waarschijnlijk echt helemaal te leg gelopen, dus na 2 minuten kon ik de iphone opstarten.
Kom ik in dahboard, zie ik vrolijk 9% staan.
Ik twijffel dus dan die indicator wel goed is, maar dan nog het is een behoorlijke achteruitgang in duur van batterij..
  #439  
Oud 18-10-10, 13:15
dizzybas dizzybas is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 30
Standaard

Sinds het weekend hetzelfde verhaal. Normaal deed ik er ruim een dag mee nu max 6 uur. Wat is er in het weekend gebeurd? De enige app welke ik heb geïnstalleerd is Mirror's Edge. Ik heb geen What's App draaien.

Op onderstaand appleforum zie je trouwens dezelfde problemen. Daar zegt iemand het opgelost te hebben door zijn Exchange Push accounts opnieuw te hebben geconfigureerd na een harde reset....

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 battery was good for a month ...

UPDATE: Exchange lijkt toch de boosdoener bij de meesten onder ons. Zie hiervoor onderstaande site. Ik ga het proberen en koppel terug.

http://appletoolbox.com/2010/08/anot...battery-drain/

Laatst gewijzigd door dizzybas; 18-10-10 om 13:33.
  #440  
Oud 18-10-10, 13:37
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dizzybas Bekijk bericht
Sinds het weekend hetzelfde verhaal. Normaal deed ik er ruim een dag mee nu max 6 uur. Wat is er in het weekend gebeurd? De enige app welke ik heb geïnstalleerd is Mirror's Edge. Ik heb geen What's App draaien.

Op onderstaand appleforum zie je trouwens dezelfde problemen. Daar zegt iemand het opgelost te hebben door zijn Exchange Push accounts opnieuw te hebben geconfigureerd na een harde reset....

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 battery was good for a month ...

UPDATE: Exchange lijkt toch de boosdoener bij de meesten onder ons. Zie hiervoor onderstaande site. Ik ga het proberen en koppel terug.

Another Fix for iPhone Battery Drain | AppleToolbox - Tools, Tips and Fixes for iPhone, Mac, iPad and iPod
KLopt de indicator wel ?? Geeft 80% aan, via Battery LifePro geeft ie 92% aan en met BatteryBox zie ik 90% staan ?? wat moet ik geloven.
Volgens de indicator in bovenbalk kost drukken op homeknop al 3% !!
Weet niet meer wat er klopt !
Gebruik al jaren push meldingen voor gmail, locatievoorziening staat ook altijd hetzelfde. Wi-Fi steeds aan.... niks veranderd behalve update naar 4.1
Reageren

Labels
batterij, batterijduur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg na Update 4.3.x Stef16 iPhone algemeen 127 05-06-11 16:32
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 11:29
iPhone 4 batterij snel leeg? stereopanda iPhone algemeen 11 04-08-10 13:14
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 07:44
Batterij snel leeg Cronaldo7 Archief 11 23-07-09 16:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.