iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wachttijd bij Apple voor Activeringscode (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/176756-wachttijd-apple-voor-activeringscode.html)

BravoCharlie 27-04-17 16:17

Wachttijd bij Apple voor Activeringscode
 
Wat wil het geval: Mijn iPhone 6S 16Gb liep op enig moment vast en ik dacht laat ik maar een harde Reset doen. Tot zover ging het goed.
Echter bij het opnieuw opstarten moest ik mijn Apple ID en bijbehorend Wachtwoord invoeren. Helaas dit wachtwoord wist ik niet meer dus werd mijn toestel na een aantal mislukte pogingen geblokkeerd.
Tijdens contact met Apple support kreeg ik van de service medewerker te horen dat er een bepaalde beveiliging op mijn toestel zat en dat het verkrijgen van een Activeringsslot wel enkele weken (!) kon duren. Resultaat, voor nood, een ander toestel moeten aanschaffen en een aantal gegevens niet meer bereikbaar.
Herkent iemand dit en zo ja duurt dit echt zo lang? Ik wacht overigens al ruim 1 week maar heb nog niets vernomen.
Is hier niets anders op te verzinnen in de zin van eigendomsbewijzen overleggen o.i.d. ?
Leuk dat Apple zijn eigenaars/gebruikers wil beschermen tegen onheus gebruik bij vermissing of diefstal maar er moet toch een meer praktische oplossing denkbaar zijn.

Guest-20180925190238 27-04-17 16:34

Na een harde reset hoeft men het iCloud Apple ID niet opnieuw in te geven. Wel na sommige updates.

Raar dat je het wachtwoord van jouw iCloud Apple ID vergeten bent maar Apple heeft daar een oplossing voor:

https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid

https://support.apple.com/en-us/HT201487

Scooter 27-04-17 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BravoCharlie (Bericht 1032196)
Wat wil het geval: Mijn iPhone 6S 16Gb liep op enig moment vast en ik dacht laat ik maar een harde Reset doen. Tot zover ging het goed.
Echter bij het opnieuw opstarten moest ik mijn Apple ID en bijbehorend Wachtwoord invoeren. Helaas dit wachtwoord wist ik niet meer dus werd mijn toestel na een aantal mislukte pogingen geblokkeerd.
Tijdens contact met Apple support kreeg ik van de service medewerker te horen dat er een bepaalde beveiliging op mijn toestel zat en dat het verkrijgen van een Activeringsslot wel enkele weken (!) kon duren. Resultaat, voor nood, een ander toestel moeten aanschaffen en een aantal gegevens niet meer bereikbaar.
Herkent iemand dit en zo ja duurt dit echt zo lang? Ik wacht overigens al ruim 1 week maar heb nog niets vernomen.
Is hier niets anders op te verzinnen in de zin van eigendomsbewijzen overleggen o.i.d. ?
Leuk dat Apple zijn eigenaars/gebruikers wil beschermen tegen onheus gebruik bij vermissing of diefstal maar er moet toch een meer praktische oplossing denkbaar zijn.

Normaal is dat toch zelfde password als bv iets wil kopen via iTunes ? :confused:
Hopelijk is je probleem snel verholpen

faire4u 27-04-17 16:52

Als Apple je echt wil helpen en je kan aantonen dat die van jouw is kunnen ze het ( in mijn geval eens gebeurt) binnen een halve dag iCloud lock wissen.

BravoCharlie 27-04-17 17:08

Activeringscode
 
@faire4u: heb je dit kunnen regelen via Apple support?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 April 2017 om 17:10 ----------

faire4u: heb je dit kunnen regelen via Apple support? Want eigendomsgegevens/bewijzen heb ik natuurlijk.

faire4u 28-04-17 22:37

Ja, ik heb toen het aankoopbewijs via de mail naar desbetreffende supervisor gestuurd. Op dinsdagochtend verstuurd en in de middag was iCloud lock verwijderd, heb voordat ik het bewijs stuurde wel het een en ander via telefoon uitgelegd.

BravoCharlie 29-04-17 18:32

Activeringsslot
 
Ik heb ze (Apple support) eerder al op hun verzoek de gegevens doorgegeven incl. imeinummer, serienummer etc. Dit werd allemaal correct en geheel juist bevonden maar het kon helaas toch wel weken duren alvorens mij de activeringscode toegestuurd kon worden toegestuurd via de SMS. Fantastisch dat Apple zijn klanten beschermd tegen diefstal etc. maar wel jammer dat een A-fabrikant niet op een andere wijze kan inspelen op dit probleem.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.