iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone slokt geheugen op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/176830-iphone-slokt-geheugen-op.html)

PaiJai 02-05-17 18:20

iPhone slokt geheugen op
 
Beste Forumleden,

Ik heb sinds gisteren veel problemen met mijn iPhone 6S 64 GB. Op mysterieuze wijze verdwijnt mijn beschikbare geheugen automatisch. Als ik via instellingen naar het beschikbare geheugen kijk zie ik meer en meer geheugen verdwijnen elke keer als ik de pagina "refresh". Dit gaat zo door tot ik op 0 bytes terecht kom. Dit brengt natuurlijk met zich mee dat de iPhone amper functioneert door het gebrek aan geheugen.

Voor de duidelijkheid, dit is geen normaal "geheugen vol" probleem. Ik heb inmiddels 2100 foto's verwijderd, 10+ apps en meerdere documenten. iTunes schaalt de 15 GB verloren data die blijft verdwijnen onder "anders". Telkens als ik nieuw geheugen vrij maakt verdwijnt het binnen een half uur.

Ik heb al ontzettend veel geprobeerd maar ik zit vast in een cirkel van problemen met de iPhone. Wat heb ik zoal geprobeerd:
- Opnieuw opstarten
- Reset met homebutton en uit/aan knop (tientallen keren)
- Mijn geheugen geïnspecteerd en erg veel geheugen vrijgemaakt (wat vervolgens weer automatisch verdwijnt)
- Whatsapp en Facebook verwijderd (aangezien dit volgens het internet nog wel het probleem zou kunnen zijn)
- De laatste IOS 10.3.1 update proberen uit te voeren maar dit is vanzelfsprekend onmogelijk door het gebrek aan geheugen.

De optie waarin ik nog niet geslaagd ben is het herstellen van de iPhone. Dit lijkt me een goede mogelijkheid maar er doen zich ook hier problemen voor. Zo is een reserve kopie maken geen optie volgens iTunes met verschillende foutmeldingen. Van netwerkproblemen (mijn Wi-Fi werkt perfect) tot het loskoppelen volgens iTunes (ondanks dat de iPhone juist is aangesloten en niet wordt losgekoppeld). Zo heb ik ook al iTunes diagnose uitgevoerd, opnieuw geïnstalleerd, verschillende draadjes geprobeerd, andere computer geprobeerd, mijn laptop herstart en de port van mijn iPhone stof vrij gemaakt. Je raad het al, zonder positieve gevolgen. Conclusie: Herstellen is geen optie aangezien de reserve kopie niet kan worden gemaakt.

Na alle forums af te speuren en elke optie die ik kon bedenken te proberen ben ik radeloos betreft de iPhone. Wie kan mij verder helpen?

Groetjes,

PaiJai

trimix 02-05-17 19:40

probeer eens tijdelijke bestanden verwijderen met 3 u tools is gratis software om iphone bestanden te wissen

PaiJai 02-05-17 19:50

[/COLOR]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1032341)
probeer eens tijdelijke bestanden verwijderen met 3 u tools is gratis software om iphone bestanden te wissen

Bedankt voor je reactie. De iPhone is niet gejailbreaked, dit is blijkbaar vereist voor het opschonen van je device via 3U Tools. Dit is dus helaas geen optie.

trimix 05-05-17 08:56

ok er zijn nog wel meer programma s die kunnen opschonen maar zijn denk ik niet gratis


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.