//

iPhone reageert soms niet op aanraking.

iPhone reageert soms niet op aanraking. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik repareer al een tijdje iphone's voor klanten. Ik werk alleen met orginele OEM LCD. Vandaag kwam een klant die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-17, 21:25
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard iPhone reageert soms niet op aanraking.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik repareer al een tijdje iphone's voor klanten.
Ik werk alleen met orginele OEM LCD.
Vandaag kwam een klant die had een iPhone 6s en een iPhone 7.
Ik plaatst op de iPhone 6s een nieuw scherm en controleer of die goed is, ik merkte dat de toetsen soms haperde. Ik de telefoon gereset en nogmaals geprobeerd. Hij deed het eventjes goed en begon weer met haperen en dat je soms helemaal niets meer kon typen. Ik dacht dit kan nooit aan het scherm liggen want heb vaker de 6s scherm vervangen en was altijd goed.
Ik toch een andere scherm proberen en ja hoor hij deed het goed. Ik dacht het zal wel fabrieksfout zijn.
Ik heb ook de iPhone 7 voor de klant vervangen en die werkte prima.
Uur later klant bericht mij dat de 6s en de 7 haperde. Ik dacht vreemd ik heb dit 1x eerder mee gemaakt met een 6s maar de klant zei al dat was voor de reparatie bij mij.
Zijn er meer mensen die iPhone's repareren en die hier last van hebben?
De klant komt van de week weer langs zodat ik er na kan kijken.
Ik ben bang dat het aan de software zelf ligt, maar vind het weer toevallig dat het aan beide telefoons dezelfde probleem ligt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-17, 10:07
Qcollective Qcollective is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2017
Berichten: 37
Standaard

Is het probleem reproduceerbaar met een schone installatie? De klant kan in dat uur dus best een backup hebben teruggezet wat ook problemen gaf.
  #3  
Oud 07-08-17, 20:43
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qcollective Bekijk bericht
Is het probleem reproduceerbaar met een schone installatie? De klant kan in dat uur dus best een backup hebben teruggezet wat ook problemen gaf.
Er zat geen schone installatie op de iphone's beide hebben na hun reparatie de telefoon in gebruik genomen.
  #4  
Oud 22-08-17, 12:59
meneerhaver meneerhaver is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2017
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 4
Standaard

Ik heb precies hetzelfde! Repareer ook iPhones. Heb tweemaal bij een 6S klachten gehad dat het scherm regelmatig niet reageert. Soms na een harde reset wel weer. Voor de reparatie hadden de klanten nergens last van

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden. De groothandel had er ook nooit van gehoord en heeft maar twee nieuwe schermen opgestuurd. Een van de twee iPhones heeft na twee weken overigens bijna geen last meer. Alsof het wegtrekt. Geen enkel idee waar het aan zal liggen.

Ik zet zo een van de gratis nieuwe schermen op mijn eigen 6S. Kijken of het verschil maakt.
Ik werk overigens met AAAA+ kwaliteit schermen ipv OEM. Bij andere iPhones ging dat altijd goed. Alleen bij de 6S heb ik tot nu toe steeds problemen. Ik heb nog geen iPhone 7 gedaan.

Heeft een van jullie inmiddels wel een idee waar het aan ligt??
(Mag ik vragen waar jij inkoopt? Wie weet is het hetzelfde adres en levert die geen goede 6S schermen?)
  #5  
Oud 23-08-17, 01:59
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Ik heb het opgelost door twee nieuwe schermen te plaatsen van een andere groothandel. Bestelde altijd rechtstreek uit China van redphone. Begin was ik zeer tevreden over hun kwaliteit maar met de tijd werd dat steeds minder. Ik weet niet of ik hier reclame mag maken voor bedrijven maar heb nu bij 3 verschillende bedrijven besteld. Ze heten directscherm, schermgroothandel en als laatst minpex. minpex de eigenaren zijn bij mij langs geweest vriendelijke jongens. Ze weten waar ze over praten heb veel van ze geleerd. Ik heb gehoord dat op de schermen anti static sticker moet zitten. Zodra dat er niet op zit kan je ghost touch krijgen of dat gedoe dat je iPhone niet goed Reageerd. Hoop je hiermee geholpen te hebben. Moch je nog vragen hebben hoor ik het graag.
  #6  
Oud 23-08-17, 16:54
meneerhaver meneerhaver is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2017
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 4
Standaard

Ik bestel ook bij schermgroothandel. Daar heb ik juist de problemen mee gehad. De eigenaar vertelde mij dat de kans op touchproblemen bij een copyscherm van hun zo'n 5% is en bood dus gelijk aan om twee nieuwe op te sturen. Ook dat lijkt voor mij de oplossing te zijn aangezien een van die schermen geen problemen meer heeft gegeven. De ander moet ik nog testen.

Die antistatische rand lijkt past bij mij nooit om het nieuwe scherm heen. Ik heb het bij drie 6S schermen van schermgroothandel gehad (geen idee of de groothandel daar wat mee te maken heeft). Steeds past de antistatische rand, die aan het houdertje van de oorspeaker zit, niet om het nieuwe scherm heen. Ik leg hem er dan maar netjes omheen met de lijm die er nog op zit en dat lijkt tot nu toe steeds voldoende. Heb jij dat ook?
  #7  
Oud 23-08-17, 22:02
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneerhaver Bekijk bericht
Ik bestel ook bij schermgroothandel. Daar heb ik juist de problemen mee gehad. De eigenaar vertelde mij dat de kans op touchproblemen bij een copyscherm van hun zo'n 5% is en bood dus gelijk aan om twee nieuwe op te sturen. Ook dat lijkt voor mij de oplossing te zijn aangezien een van die schermen geen problemen meer heeft gegeven. De ander moet ik nog testen.

Die antistatische rand lijkt past bij mij nooit om het nieuwe scherm heen. Ik heb het bij drie 6S schermen van schermgroothandel gehad (geen idee of de groothandel daar wat mee te maken heeft). Steeds past de antistatische rand, die aan het houdertje van de oorspeaker zit, niet om het nieuwe scherm heen. Ik leg hem er dan maar netjes omheen met de lijm die er nog op zit en dat lijkt tot nu toe steeds voldoende. Heb jij dat ook?
Ik denk dat je toch bij een andere leverancier moet gaan kijken.
Ik weet niet over welke rand je het heb.
Bij minpix zijn alle schermen voorzien van een anti static sticker en een backplate
Veel schermen worden ingekocht in china en directscherm repareer ook schermen en minpex heb een fabriek uit china waar ze het vandaan halen.
  #8  
Oud 24-08-17, 10:23
meneerhaver meneerhaver is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2017
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 4
Standaard

Dan werk je waarschijnlijk met voorgemonteerde schermen. Dat maakt de reparatie makkelijker, maar voorgemonteerde schermen zijn wel duurder en dus is je marge kleiner.
  #9  
Oud 24-08-17, 16:20
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Ik heb wel elke groothandel geprobeerd
Dat minpex ervoor kiest om hun lcd's te leveren met backplate, vind ik een goede keuze.
Ik ben zelf heel tevreden met minpex.
En misschien ken je die gezegde wel, goedkooop is vaak duurkoop.
Dat je nu last heb met die 6s schermen heb te maken met goedkope schermen(heb ik zelf ondervonden)
Ik betaal liever een paar euro meer dan dat de klant een paar keer moet terug komen met klachten.
  #10  
Oud 27-08-17, 14:07
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard

hey!!!

Interessant om te lezen deze topic. Zelfs heb ik wat mindere ervaring gehad met Minpex Ze zijn erg duur en leverdere me 'originele' schermen. Bleek dus niet zo te zijn en nog zelfs een discussie met ze het erover gehad ook. Ze wisten zelf niet dat ze niet originele waaren.... okkkeeeeee

beetje raar als je schermen inkoopt met je zelf niet kan herkennen wat je koopt.

En verder heb ik precies hetzelfde probleem met de touch zoals jullie beschrijven. Zoals ik het zie verkoopt minpex ook gewoon copy alleen testen ze zelfs nog eens grondig of alles werkt of niet.

Ik vind het zonde als je bij hun of iemand anders hier in Nederland gaat kopen. Want hun halen het bij precies dezelfde mensen als je dat zelf in China kan doen. Want pas bij volumes van tonnen kun je naar andere leveranciers toe!!

+ leuk om op onderzoek te gaan naar een leverancier in China, je kan de beste kwakliteit kopen en nog steeds goedkoper uit zijn dan in Nederland.
  #11  
Oud 27-08-17, 22:12
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anarchy0 Bekijk bericht
hey!!!

Interessant om te lezen deze topic. Zelfs heb ik wat mindere ervaring gehad met Minpex Ze zijn erg duur en leverdere me 'originele' schermen. Bleek dus niet zo te zijn en nog zelfs een discussie met ze het erover gehad ook. Ze wisten zelf niet dat ze niet originele waaren.... okkkeeeeee

beetje raar als je schermen inkoopt met je zelf niet kan herkennen wat je koopt.

En verder heb ik precies hetzelfde probleem met de touch zoals jullie beschrijven. Zoals ik het zie verkoopt minpex ook gewoon copy alleen testen ze zelfs nog eens grondig of alles werkt of niet.

Ik vind het zonde als je bij hun of iemand anders hier in Nederland gaat kopen. Want hun halen het bij precies dezelfde mensen als je dat zelf in China kan doen. Want pas bij volumes van tonnen kun je naar andere leveranciers toe!!

+ leuk om op onderzoek te gaan naar een leverancier in China, je kan de beste kwakliteit kopen en nog steeds goedkoper uit zijn dan in Nederland.
Jammer dat je slechte ervaring met ze heb.
Hopelijk loop ik straks niet tegen problemen aan bij ze.
Ik kocht in bij redphone in china en bij dbx ook china.
Bij dbx bestel ik gelijk nooit meer want alleen maar problemen mee.
Redphone leverde me eerst goede schermen en erna alleen maar klachten erover.

Ik werk nu met schermen van minpex en tot nu toe ben ik dik tevreden.
De kleuren zijn veel helder en heb nog steeds geen touch problemen bij ze ontdekt.
De klanten zeggen zelf ook dat de beeld veel mooier is.
Minpex is een paar euro duurder dan de meeste groothandels hier in nl.
Mocht er een scherm zijn die niet goed is kan ik ze terug sturen wat met china niet zo makkelijk gaat.

Wel vreemd dat ze tegen je zeiden dat ze het zelf niet wisten, want wat ik van hem begreep had die zelf een reparatiebedrijf die hij uiteindelijk heb verkocht.
  #12  
Oud 27-08-17, 22:21
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard

Allerbeste ervaring heb ik met de schermen zelf gekocht uit China! echt een aanrader. Via welke website repareer je als ik vragen mag
  #13  
Oud 27-08-17, 22:30
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anarchy0 Bekijk bericht
Allerbeste ervaring heb ik met de schermen zelf gekocht uit China! echt een aanrader. Via welke website repareer je als ik vragen mag
Ik dus helemaal niet jammer genoeg want het scheeld zeker in de prijs.
Hoe bedoel je repareren via welke site?
  #14  
Oud 27-08-17, 22:42
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard

oke, als je een adres nodig hebt heb ik er wel een voor je

Weet je in ieder geval dat het goed zit. heb al best veel leveranciers geprobeerd maar zij zorgen er ook voor dat het door de douane komt en dan je amper inkomstenbelasting of wat dat ook mag zijn dat je moet betalen, moet betalen. Dus dan kom je er echt een stuk goedkoper van af en de kwaliteit kun je zelf kiezen. Ze verkopen voornamelijk aan grotere leveranciers zoals bijvoorbeeld minpex maar ook kleinere bedrijven. in principe repareer ik maar een telefoon per dag dus ik ben niet eens een kruimel voor hun hahah.

maar ik bedoel of je een eigen website hebt voor je reparatiebedrijf. Was benieuwd Altijd leuk om te weten wie de concurrentie is hehe
  #15  
Oud 27-08-17, 22:52
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Wat ik altijd deed, met hun afspreken dat ze geen hogere bedrag dan 22 dollar op het pakket zetten zodat ik niet boven de 22€ uit kwam anders kreeg ik extra kosten van de douane.
Geef het adres maar als je wil, kijken kan nooit kwaad. Hoe meer kennis hoe beter.
Ik moet je wel zeggen de vertrouwen in China is echt weg. Heb hier nog een stuk of 50 schermen liggen waarvan de helft waarschijnlijk niet goed werkt.
Ik repareer niet via een website doe alles via fb en mond op mond reclame. Hier in Utrecht heb ik het gelukt dat de prijzen hoog zijn en vaak heel slecht word gemaakt.

Laatst gewijzigd door iCulture; 28-08-17 om 10:49. Reden: Reclame verwijderd.
  #16  
Oud 30-09-17, 15:14
cube42 cube42 is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 2
Standaard

Misschien een idee om een 'groep' te maken om ideeën uit te wisselen als reparateurs? Ik denk nl. dat we wel dezelfde problemen tegen komen.....
  #17  
Oud 30-09-17, 15:26
meneerhaver meneerhaver is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2017
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 4
Standaard

Ik zit inmiddels ook bij Minpex. Aan de telefoon vertelden dat ze inderdaad een eigen bedrijf hadden en die hebben verkocht om dit te gaan doen. Ze irriteerde zich zelf namelijk ook aan niet werkende onderdelen. Ze vertelden ook dat een van hen regelmatig in china te vinden is. Daar stellen ze zelf de schermen samen en controleren ze de kwaliteit.

In china bestellen zou ik wel willen maar is wat lastig. Ik heb liever geen voorraad en door in Nederland te bestellen worden schermen de volgende dag geleverd.

Het idee van een reparateursgroep vind ik een hele goede!
Ook als je zelf geen problemen hebt kun je leren van de fouten en adviezen van anderen! Ik ben niet heel ervaren op dit forum dus heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat. Jullie wel?!
  #18  
Oud 30-09-17, 20:02
cube42 cube42 is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 2
Standaard

to anarchy0 : Je zegt dat je een goed adres weet in China voor de schermen. Mag ik vragen naar week adres? ben reuze benieuwd. Zit hier ook met schermen die het niet goed doen....

[SIZE=1]---------- Post added 30-09-17 at 19:04 ----------[/SIZE]

[QUOTE=
Het idee van een reparateursgroep vind ik een hele goede!
Ook als je zelf geen problemen hebt kun je leren van de fouten en adviezen van anderen! Ik ben niet heel ervaren op dit forum dus heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat. Jullie wel?![/QUOTE]

Ik kan dat wel eens uitzoeken hoe we dat kunnen doen als er meer mensen belangstelling hebben?
  #19  
Oud 30-09-17, 20:37
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

Ook op ifixit staan zeer goede tips , schermen en onderdelen koop ik altijd via directscherm (verkoopt zelf direct aan reparateurs meer dan 500 schermen in de week ) , verkoopt 2 varianten oem en de goedkopere variant en heb eigenlijk nog nooit klachten gehad van onderdelen van hem
Ook zeer schappelijk altijd met het oplossen van eventuele problemen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 September 2017 om 19:39 ----------

wel een goed idee om een apart hoofdstuk te maken op deze website om reparatie tips en vragen enz op te zetten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 September 2017 om 19:42 ----------

ook het hoe er terug opzetten van de flat kabels kan veel problemen geven
Veel mensen drukken midden op de connector ipv vanaf de zijkant
Of het niet los maken van de batterij kan grote gevolgen hebben
  #20  
Oud 04-10-17, 10:55
mrdollar mrdollar is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 16
Standaard

Lijk mij een heel goed plan om een groep op te zetten zodat we met ze alle kunnen leren.
Ik koop nu alleen nog maar OEM Schermen in bij Foneday en heb geen ene keer last ermee gehad.
Waar ik nu wel tegen aan loop dat ik een scherm heb gemaakt en dat de achtercamera op eens niet meer werkt en dat maak ik mee bij de 6s. Na vervanging van de achtercamera werkt die weer.

Minpex ben ik ook tegen problemen aangelopen.
Heb 5 kapotte schermen naar ze terug gestuurd.

Laatst gewijzigd door mrdollar; 04-10-17 om 11:13.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone reageert soms niet en verdonkert marnix409 iPhone algemeen 4 28-06-16 23:38
iPhone 4s scherm reageert zonder aanraking CSW1990 iPhone algemeen 9 16-12-14 12:48
iPad volume-up knop reageert soms wel, soms niet joosjo iPad algemeen 3 18-04-12 15:00
bel icoon reageert niet op aanraking Miranda65 iPhone algemeen 1 31-01-11 20:56
Scherm reageert soms niet & iPhone blijft hangen Ive24 iPhone algemeen 8 21-05-09 13:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.