iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen icloud lock wel id? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178392-geen-icloud-lock-id.html)

willemien84 01-09-17 12:22

Geen icloud lock wel id?
 
Goedemiddag mensen..

Ik heb via mp een iPhone 5 gekocht.
(Ik weet het, nooit doen, maar ik was weer eens eigenwijs).

Nu had ik via de mail het imei nummer gevraagd, deze heb ik gecontroleerd op internet en deze gaf aan dat er geen icloud blokkade op de telefoon zit.

Nu heb ik het toestel thuis, het imei nummer is hetzelfde, maar hij geeft aan dat hij nog vergrendeld is met een Apple id.

Dus geen icloud blokkade maar wel een Apple id blokkering?

Is dit hetzelfde? Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is? En kan ik hier nog wat mee??

Alvast bedankt.

Groetjes

faire4u 01-09-17 12:28

Is het zelfde, ik denk dat je foute info hebt ontvangen. Je hebt een gratis website hiervoor gebruikt? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad, volgens website geen Icloud lock maar na aankoop kon ik niet mijn eigen id invullen, was toch icloud gelockt bleek achteraf. Nu gebruik ik alleen betaalde website of ik controleer op minstens 2 gratis website's.
Het imei wat je gecontroleerd hebt is dat vanaf het scherm of van op de achterkant behuizing? Behuizing kan verandert zijn.
Als de verkoper ook de rechtmatige eigenaar is geweest zou je nogmaals contact met hem opnemen en vragen om zijn icloud van dat toestel te wissen via de pc.
Wat het ook kan zijn is een MDM lock, hij kan alleen door dat bedrijf of firma unlocked worden. Trouwens vraagt de iphone om een gewone mailadres en wachtwoord?

willemien84 02-09-17 08:41

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels contact met de verkoper, hij hoopt de juiste gegevens nog ergens te hebben liggen.

Het klopt inderdaad dat ik de check via een gratis website heb gedaan.

Kan het zijn dat de verkoper de iPhone terug gezet heeft naar fabrieksinstellingen zonder eerst icloud of find my iphone uit te schakelen?

Want hij vraagt namelijk wel eerst om het land etc in te stellen, zoals je gewend bent als je een iPhone voor het eerst insteld.
Maar daarna vraagt hij om een inlog met een hotmail.com email.

Mvg

trimix 02-09-17 16:07

de verkoper kan hem makkelijk via www.icloud.com uit zijn eigen lijst halen met apple id en wachtwoord , dan is de icloudlock eraf , hij zal hem wel niet uitgelogd hebben voordat hij hem gewist heeft

moet je wel de iphone uitgeschakeld hebben zodat hij hem uit de lijst kan verwijderen

Qcollective 04-09-17 10:27

Ik denk dat de verwarring zit in het feit dat de verloren modus iets anders is dan het activeringsslot. De eerste zet je aan als je toestel is gestolen, de laatste wordt automatisch aangezet met het aanzetten van Zoek mijn iPhone. Het activeringsslot wordt niet uitgezet als je een iPhone in de herstelmodus zet en dan hersteld via iTunes, wat hier waarschijnlijk dus gebeurt is.

Verloren modus maakt wel gebruik van het activeringsslot en dus van Zoek mijn iPhone. Dus wat trimix zegt klopt: verwijder je het via iCloud.com, ben je zowel verloren modus als het activeringsslot kwijt.

Edit:
Er zijn trouwens geen gratis of betaalde websites waar je kunt nakijken of er blocks op zitten. Apple heeft deze gegevens sinds een aantal maanden afgeschermd vanwege veiligheidsredenen en het is niet zo dat ze dit doorverkopen of zo. Voorheen kon je dit nakijken op de iCloud.com website zelf. Ik zou dus die zogenaamde opzoekwebsites met een korrel zout nemen, het zijn waarschijnlijk gewoon oplichters.

trimix 04-09-17 19:29

ik kan alle info toch vinden op een betaalde website via gsx check kan ik alles zien hier een voorbeeld :

IMEI : 355318088601171
Code : Description : IPHONE 7,GSM,128GB,SLVR
IMEI : 355318088601171
Serial Number : C6KTN4TLHG7L
Product IOS Version : 10.3.2
ICCID : 8944303312241333653
Mac Address : DCA9042AAA21
Estimated Purchase Date : 06/04/17
Registeration Date : 06/04/17
Warranty Status : Apple Limited Warranty
Warranty Days Remaining : 278 Days
First Unbrick Date : 06/04/17
Purchase Country : Italy
Initial Activation : 10 Unlock.
Applied Activation : 10 Unlock.
Next Tether : 10 Unlock.
Unlocked : TRUE
Unlock Date : 06/30/17
FMiP Status : OFF

staat alles netjes in fmi status enz

ook kun je via een andere check kijken of fmi in clean of lost mode staat

moet alleen wel weten waar je zon check doet en nee niet op een of andere gratis website

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 September 2017 om 19:33 ----------

ik kan ook op bepaalde website s via imei en udid apple id info kopen
hier staat info in van de eigenaar van de iphone en email adres en telefoon nummer

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 September 2017 om 19:36 ----------

Als de eigenaar de iphone NIET in verloren modus zet (via icloud.com ) staat deze in clean mode voor icloud dat gebeurt niet automatisch ! doet de eigenaar dat wel staat deze in lost mode voor icloud

of je hebt een gestolen iphone gekocht of de eigenaar heeft hem niet uitgelogd uit zijn apple id of hij heeft hem alleen maar hersteld en niet meer geactiveerd

Guest-20180925190238 04-09-17 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1034890)
ik kan alle info toch vinden op een betaalde website via gsx check kan ik alles zien hier een voorbeeld :

Natuurlijk kan men die info opvragen uit de GSX database als men een geldig Apple Global Service Exchange account gebruikt. Voor mijn pensionering had ik ook toegang tot de GSX database.

willemien84 05-09-17 06:30

Hoi mensen.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Helaas kan de verkoper zijn gegevens niet meer achterhalen, ook heeft hij geen bon van aankoop meer.

Ik vermoed dat ik opgelicht ben.

Een wijze les.

Bedankt voor het mee denken!

Groetjes

trimix 05-09-17 07:49

de verkoper kan zijn wachtwoord herstellen via iforget (wachtwoord reset ) daarna kan hij gewoon de iphone uit zijn lijst verwijderen

Qcollective 05-09-17 08:35

Afhankelijk van het type beveiliging, verschilt het herstellen van een wachtwoord enorm: https://support.apple.com/nl-nl/HT201487

iForgot is zeker geen "one size fits all" oplossing. Als een Apple ID twee factor authenticatie heeft en je gaat dat via de website herstellen, kan dat best een aantal weken kosten. Deze Apple ID's moeten, als het even kan, altijd via een vertrouwd apparaat opnieuw worden ingesteld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.