iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Help: 'Reageer op de iPhone om toegang te geven' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178470-help-reageer-op-de-iphone-om-toegang-geven.html)

DertKesh 07-09-17 07:39

Help: 'Reageer op de iPhone om toegang te geven'
 
Help! Ik heb een probleem met mijn iPhone 6.

Vorig jaar heb ik 'm laten vallen, zat een barst in het scherm.
Maar mijn iPhone werkte nog wel al die tijd. Ik bleef 'm zo gebruiken. Tot gisteren....

Na een beetje surfen/appen had ik 'm weggedaan. Later wilde ik kijken naar de tijd.
En ik zag dat mijn scherm het niet meer deed (de iPhone zelf doet het nog wel).

Ik heb mijn iPhone eerder nooit aan mijn pc/iTunes gehangen. ook iCloud achtige zaken staan uit.
Dus ook geen back-up van foto's en video's.
Gisteren iTunes geïnstalleerd, ingelogd met mijn Apple ID en een machtiging gegeven.
Een aantal drivers werden geïnstalleerd nadat ik mijn iPhone aansloot.

Vervolgens kreeg ik de melding dat mijn iPhone vergrendeld is en dat het toegang geven niet mogelijk is totdat ik 'm ontgrendel.
Dus met touch ID ontgrendeld en op [Opnieuw proberen] geklikt.

Vervolgens krijg ik de melding in iTunes of ik wil [Toestaan] of [Annuleren].
Ik moet toestaan omdat ik anders geen toegang kan krijgen via iTunes. Dus ik klik op [Toestaan].

Vervolgens krijg ik een melding "Reageer op de iPhone om toegang te geven". Iets in die richting.
Maar ik weet dus niet wat voor reactie er van mij wordt verwacht. Ik hou touch ID ingedrukt.
Ik probeer mijn toegangscode uit (op mijn zwarte scherm). Niks helpt.

Ik zie mijn iPhone ook bij 'Deze computer'. Als ik 'm daar aanklik dan zie ik nog xGB van yGB.
Als ik daarop klik dan krijg ik een volgend scherm dat leeg is, zonder DCIM o.i.d. waar ik alle bestanden op mijn iPhone kan vinden.

Is er nog een manier om data te redden? De iPhone zelf valt niet meer te redden....

Gonus 07-09-17 09:17

Volgens mij moet je voor elke software die je gebruikt om (legaal) toegang te krijgen tot je iPhone toegang verlenen op het toestel zelf. Als je scherm het niet meer doet zal het dus heel lastig worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1034962)
Is er nog een manier om data te redden? De iPhone zelf valt niet meer te redden....

Het laten repareren van het scherm is geen optie?

DertKesh 07-09-17 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1034964)
Volgens mij moet je voor elke software die je gebruikt om (legaal) toegang te krijgen tot je iPhone toegang verlenen op het toestel zelf. Als je scherm het niet meer doet zal het dus heel lastig worden.

Het laten repareren van het scherm is geen optie?

Dat is een goede vraag.

Ik weet niet of dat mogelijk is zonder dat ik alle data kwijtraak.
Een kapotte scherm repareren kan (al vind ik het zonde voor een iPhone6), maar dat andere is van binnen.
En ik weet dan niet of zij dat kunnen repareren zonder een onderdeel eruit te halen waardoor ik alle data kwijt ben.

Gonus 07-09-17 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1034966)
Dat is een goede vraag.

Ik weet niet of dat mogelijk is zonder dat ik alle data kwijtraak.
Een kapotte scherm repareren kan (al vind ik het zonde voor een iPhone6), maar dat andere is van binnen.
En ik weet dan niet of zij dat kunnen repareren zonder een onderdeel eruit te halen waardoor ik alle data kwijt ben.

Dan vraag je het na voordat je hem wil laten repareren

faire4u 07-09-17 11:35

Als je in de buurt van Limburg woont kan je even bij me langskomen, zet ik er even een ander scherm op zodat je een Back-up kan maken.

DertKesh 25-09-17 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1034971)
Als je in de buurt van Limburg woont kan je even bij me langskomen, zet ik er even een ander scherm op zodat je een Back-up kan maken.

Dankjewel voor je aanbod maar Limburg is net iets te ver voor mij.
Ik heb vandaag een afspraak bij een reparatiewinkel in Rotterdam.

Daar zal mijn scherm (voorkant) compleet vervangen worden. En in principe zou er niks met mijn data moeten gebeuren aangezien het enkel het scherm betreft. En dan direct een back-up maken natuurlijk als mijn probleem succesvol is verholpen.

DertKesh 25-09-17 19:17

Update:

Voor als er mensen in de omgeving van Rotterdam wonen en ook schermschade hebben. Neem een bezoekje aan PhoneFix.

Mijn iPhone 6 scherm is in 20 minuten vervangen en ik ben geen data o.i.d. kwijt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:15.