iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 7 plastic scherm??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178523-iphone-7-plastic-scherm.html)

DutchVince 11-09-17 12:15

iphone 7 plastic scherm???
 
Ik heb alle iPhones gehad tot nu toe vanaf 2007 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n zwak scherm meegemaakt heb als bij de iPhone 7.

1 week na aanschaf stak ik hem naast mijn broekzak en viel de iPhone vanaf ongeveer 70 cm hoog op straat. Resultaat: het hele scherm aan diggelen. Alle voorgaande iPhones overleefden de val altijd. Misschien met een krasje op het glas, maar meer ook niet.

1 dag later een nieuw scherm er in, origineel Apple.
Binnen een week begon het kuren te vertonen: Force touch deed het soms wel, soms niet, swipes deden het soms wel, soms niet, soms reageerde het scherm helemaal niet op aanraken.
Scherm is inmiddels vervangen.

Nu na 3 dagen zit het al onder de krassen terwijl het alleen in mijn broekzak gezeten heeft (mijn sleutels zitten standaard in de andere broekzak). Ik heb dit nog nooit gehad met mijn andere iPhones die ik altijd zonder screen protector gebruikte. Alle eerdere modellen hadden na 2 jaar misschien 2 of 3 krasjes erop zitten.

Nu lees ik overal op het internet dat het iPhone 7 scherm als een gek krast. Het is duidelijk dat hier geen getemperd glas gebruikt is, maar eerder een soort plastic. Het viel me trouwens gelijk bij aanschaf al op dat de iPhone 7 duidelijk meer plastic aanvoelde als de iPhone 6 en iPhone 5, die een meer solide indruk gaven.

Voor het eerst vind ik dat Apple een flut product afgeleverd heeft.

Krassen jullie schermen ook zo gemakkelijk?

Gonus 11-09-17 14:17

Nee, geen last van

apotheosis 11-09-17 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince (Bericht 1035059)
Ik heb alle iPhones gehad tot nu toe vanaf 2007 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n zwak scherm meegemaakt heb als bij de iPhone 7.

1 week na aanschaf stak ik hem naast mijn broekzak en viel de iPhone vanaf ongeveer 70 cm hoog op straat. Resultaat: het hele scherm aan diggelen. Alle voorgaande iPhones overleefden de val altijd. Misschien met een krasje op het glas, maar meer ook niet.

1 dag later een nieuw scherm er in, origineel Apple.
Binnen een week begon het kuren te vertonen: Force touch deed het soms wel, soms niet, swipes deden het soms wel, soms niet, soms reageerde het scherm helemaal niet op aanraken.
Scherm is inmiddels vervangen.

Nu na 3 dagen zit het al onder de krassen terwijl het alleen in mijn broekzak gezeten heeft (mijn sleutels zitten standaard in de andere broekzak). Ik heb dit nog nooit gehad met mijn andere iPhones die ik altijd zonder screen protector gebruikte. Alle eerdere modellen hadden na 2 jaar misschien 2 of 3 krasjes erop zitten.

Nu lees ik overal op het internet dat het iPhone 7 scherm als een gek krast. Het is duidelijk dat hier geen getemperd glas gebruikt is, maar eerder een soort plastic. Het viel me trouwens gelijk bij aanschaf al op dat de iPhone 7 duidelijk meer plastic aanvoelde als de iPhone 6 en iPhone 5, die een meer solide indruk gaven.

Voor het eerst vind ik dat Apple een flut product afgeleverd heeft.

Krassen jullie schermen ook zo gemakkelijk?

Als ik dat zo lees dan steek jij der ook wel heel wat mee uit, ik ben enorm voorzichtig met mijn iPhone en ja ze, ik heb die ook ong 3 keer laten kletsen, gelukkig van mindere hoogte ook + er zat gelukkig een glasprotector op en een goeie hoes rond achteraan en aan de zijkanten, daardoor werkt de iPhone nog perfect, had ik dit niet gedaan had ik hetzelfde voor als u.

Het klopt; dat scherm vd iPhone 7 maar ok de vorige ze die krassen snel, ik heb hetzelfde voor mocht ik er geen glasprotector hebben opgelegd.

Bij de iPhone X kan het glas ook nog krassen ze maar het zou wel meer krasbestendiger moeten zijn.

Ik heb de S7 van samsung gehad en die kraste zo snel niet als mijn iPhone.

Ik zou zeggen; toch wat meer voorzichtiger omgaan met je iPhone.

DutchVince 11-09-17 14:49

Haha, laatste iPhone scherm is alleen maar mijn broekzak in en uit geweest en toch krassen, het lijkt wel plastic.

Gonus 11-09-17 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince (Bericht 1035063)
Haha, laatste iPhone scherm is alleen maar mijn broekzak in en uit geweest en toch krassen, het lijkt wel plastic.

In je eerste bericht in dit topic gaf je dit al aan inderdaad.
Misschien is de iPhone 7 dan geen geschikt toestel voor de broeken die je draagt en wordt 't tijd om naar een alternatief op zoek te gaan voor je broeken of je telefoon.

DutchVince 11-09-17 14:57

Op veel Engelstalige iPhone fora lees ik ook dat " iPhone 7 scratches like crazy"
Ik ben dus niet de enige...

Gonus 11-09-17 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince (Bericht 1035066)
Op veel Engelstalige iPhone fora lees ik ook dat " iPhone 7 scratches like crazy"
Ik ben dus niet de enige...

Dan lijkt me het zoeken van een alternatief voor je telefoon de beste optie.

peerenbooms 11-09-17 18:41

Nadeel van spijkerbroeken :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.