//

iphone 7 plastic scherm???

iphone 7 plastic scherm??? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb alle iPhones gehad tot nu toe vanaf 2007 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n zwak scherm meegemaakt heb als bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-09-17, 13:15
DutchVince DutchVince is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard iphone 7 plastic scherm???

Ik heb alle iPhones gehad tot nu toe vanaf 2007 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n zwak scherm meegemaakt heb als bij de iPhone 7.

1 week na aanschaf stak ik hem naast mijn broekzak en viel de iPhone vanaf ongeveer 70 cm hoog op straat. Resultaat: het hele scherm aan diggelen. Alle voorgaande iPhones overleefden de val altijd. Misschien met een krasje op het glas, maar meer ook niet.

1 dag later een nieuw scherm er in, origineel Apple.
Binnen een week begon het kuren te vertonen: Force touch deed het soms wel, soms niet, swipes deden het soms wel, soms niet, soms reageerde het scherm helemaal niet op aanraken.
Scherm is inmiddels vervangen.

Nu na 3 dagen zit het al onder de krassen terwijl het alleen in mijn broekzak gezeten heeft (mijn sleutels zitten standaard in de andere broekzak). Ik heb dit nog nooit gehad met mijn andere iPhones die ik altijd zonder screen protector gebruikte. Alle eerdere modellen hadden na 2 jaar misschien 2 of 3 krasjes erop zitten.

Nu lees ik overal op het internet dat het iPhone 7 scherm als een gek krast. Het is duidelijk dat hier geen getemperd glas gebruikt is, maar eerder een soort plastic. Het viel me trouwens gelijk bij aanschaf al op dat de iPhone 7 duidelijk meer plastic aanvoelde als de iPhone 6 en iPhone 5, die een meer solide indruk gaven.

Voor het eerst vind ik dat Apple een flut product afgeleverd heeft.

Krassen jullie schermen ook zo gemakkelijk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-09-17, 15:17
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Nee, geen last van
  #3  
Oud 11-09-17, 15:42
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince Bekijk bericht
Ik heb alle iPhones gehad tot nu toe vanaf 2007 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n zwak scherm meegemaakt heb als bij de iPhone 7.

1 week na aanschaf stak ik hem naast mijn broekzak en viel de iPhone vanaf ongeveer 70 cm hoog op straat. Resultaat: het hele scherm aan diggelen. Alle voorgaande iPhones overleefden de val altijd. Misschien met een krasje op het glas, maar meer ook niet.

1 dag later een nieuw scherm er in, origineel Apple.
Binnen een week begon het kuren te vertonen: Force touch deed het soms wel, soms niet, swipes deden het soms wel, soms niet, soms reageerde het scherm helemaal niet op aanraken.
Scherm is inmiddels vervangen.

Nu na 3 dagen zit het al onder de krassen terwijl het alleen in mijn broekzak gezeten heeft (mijn sleutels zitten standaard in de andere broekzak). Ik heb dit nog nooit gehad met mijn andere iPhones die ik altijd zonder screen protector gebruikte. Alle eerdere modellen hadden na 2 jaar misschien 2 of 3 krasjes erop zitten.

Nu lees ik overal op het internet dat het iPhone 7 scherm als een gek krast. Het is duidelijk dat hier geen getemperd glas gebruikt is, maar eerder een soort plastic. Het viel me trouwens gelijk bij aanschaf al op dat de iPhone 7 duidelijk meer plastic aanvoelde als de iPhone 6 en iPhone 5, die een meer solide indruk gaven.

Voor het eerst vind ik dat Apple een flut product afgeleverd heeft.

Krassen jullie schermen ook zo gemakkelijk?
Als ik dat zo lees dan steek jij der ook wel heel wat mee uit, ik ben enorm voorzichtig met mijn iPhone en ja ze, ik heb die ook ong 3 keer laten kletsen, gelukkig van mindere hoogte ook + er zat gelukkig een glasprotector op en een goeie hoes rond achteraan en aan de zijkanten, daardoor werkt de iPhone nog perfect, had ik dit niet gedaan had ik hetzelfde voor als u.

Het klopt; dat scherm vd iPhone 7 maar ok de vorige ze die krassen snel, ik heb hetzelfde voor mocht ik er geen glasprotector hebben opgelegd.

Bij de iPhone X kan het glas ook nog krassen ze maar het zou wel meer krasbestendiger moeten zijn.

Ik heb de S7 van samsung gehad en die kraste zo snel niet als mijn iPhone.

Ik zou zeggen; toch wat meer voorzichtiger omgaan met je iPhone.
  #4  
Oud 11-09-17, 15:49
DutchVince DutchVince is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard

Haha, laatste iPhone scherm is alleen maar mijn broekzak in en uit geweest en toch krassen, het lijkt wel plastic.
  #5  
Oud 11-09-17, 15:55
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince Bekijk bericht
Haha, laatste iPhone scherm is alleen maar mijn broekzak in en uit geweest en toch krassen, het lijkt wel plastic.
In je eerste bericht in dit topic gaf je dit al aan inderdaad.
Misschien is de iPhone 7 dan geen geschikt toestel voor de broeken die je draagt en wordt 't tijd om naar een alternatief op zoek te gaan voor je broeken of je telefoon.
  #6  
Oud 11-09-17, 15:57
DutchVince DutchVince is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard

Op veel Engelstalige iPhone fora lees ik ook dat " iPhone 7 scratches like crazy"
Ik ben dus niet de enige...
  #7  
Oud 11-09-17, 16:01
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchVince Bekijk bericht
Op veel Engelstalige iPhone fora lees ik ook dat " iPhone 7 scratches like crazy"
Ik ben dus niet de enige...
Dan lijkt me het zoeken van een alternatief voor je telefoon de beste optie.
  #8  
Oud 11-09-17, 19:41
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Nadeel van spijkerbroeken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plastic rand laat los van glasplaat(iPhone 4s) thamijs iPhone algemeen 4 12-11-11 13:18
Voorzijde iphone van glas of plastic? MP3-junky iPhone algemeen 7 08-10-07 13:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.