//

iPhone 8 / 8 Plus besteld

iPhone 8 / 8 Plus besteld discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het blijft hier heel stilletjes. Waar is de tijd dat dit forum explodeerde toen een nieuwe iphone kon besteld/afgehaald worden... Nu, ik heb vanmorgen om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-09-17, 16:23
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard iPhone 8 / 8 Plus besteld

Het blijft hier heel stilletjes. Waar is de tijd dat dit forum explodeerde toen een nieuwe iphone kon besteld/afgehaald worden...

Nu, ik heb vanmorgen om 9:01 getest wat de beschikbaarheden van de 8 / 8 Plus waren bij Apple zelf (Apple website België). Ik kon zonder problemen zowel de 8 als de 8 Plus bestellen, zowel in de 64GB als in de 256GB versie. Alles kon geleverd worden op 22/09/2017. Maar een klein kwartier later opnieuw getest en toen waren de levertijden voor de 8 Plus opgelopen tot 1 tot 2 weken.

Nu, ik heb voor de duidelijkheid lekker niets besteld. Ik zit nog goed met mijn 7 plus. Ik vind het verschil tussen de 7 plus en de 8 plus veel te klein om de upgrade te doen.

En hoe zit het bij jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-17, 16:42
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ik wacht nog even af tot 27 Oktober. Ben er nog niet helemaal uit af ik 'm bestel. Ik ben echter bang dat er dan wel meer leveringsproblemen zijn. Nu lijkt alles, qua beschikbaarheid, nog flink mee te vallen. Als je wilt kun je nu nog een 8 bestellen en op de 22e in de Apple Store zelf af gaan halen.
  #3  
Oud 15-09-17, 17:25
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Het ziet er inderdaad naar uit dat de 8 goed leverbaar is. Er zullen veel mensen zijn die de upgrade van de 6s en van de 7 (en zelfs van de 6) naar de 8 niet de moeite vinden om die extra kosten te maken.

Ben ook benieuwd naar de lancering van de X en of ik die even vlot kan (test)bestellen op 27/10...
  #4  
Oud 15-09-17, 18:55
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Ik kom van de 6s af en heb vanmorgen de 8 besteld. Vrijdag in huis!
  #5  
Oud 15-09-17, 19:26
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Ik zit nog op de 6, en ik twijfel of ik naar een 7 ga of direct naar de 8.
  #6  
Oud 15-09-17, 19:56
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Als je toch een upgrade doet, misschien ineens de 8. Prijsverschil is niet heel groot en dan heb je ineens de nieuwste.
  #7  
Oud 15-09-17, 22:15
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Als je toch een upgrade doet, misschien ineens de 8. Prijsverschil is niet heel groot en dan heb je ineens de nieuwste.
De 7 is 128gb en de 8 is 64gb of 256gb, das een beetje het pint, maar het zal wel de 8 met 64gb worden.
  #8  
Oud 15-09-17, 23:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

S8 samsung.
Voor de 1ste keer ooit geen iPhone.
Reden? De prijs en niks vernieuwing wat betraft de iPhone 8 en de x is te duur en zijn geld niet waard en late levertermijn.
  #9  
Oud 16-09-17, 04:28
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Kan bijna niet wachten tot 27 oktober!
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #10  
Oud 16-09-17, 08:56
damellie damellie is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Heel erg zitten dubben. Een iPhone X of 8 Plus. Wij komen van een 6 Plus, dus sowieso een hele vooruitgang.
Na diverse filmpjes te hebben bekeken wisten wij (mijn man en ik) het zeker.
Het wordt de 8 Plus 256gb.
Motivatie onder meer het oled scherm, hoe houdt dat zich op den duur. Formaat van het scherm met die "oortjes", wij zijn zo gewend aan het formaat van een plus model en dat bevalt eigenlijk prima.
TouchID vs. FaceID. Voorkeur voor de eerste.
De prijs is zeker niet onbelangrijk. Behoorlijke bedragen.
En overall het ontwerp. Wij vinden een een iets groter model toch prettiger. De verhoudingen van het scherm van de iPhone X kwam op ons minder prettig over.
Nu maar wachten op de levering.
Zilver was 1 week, goud ongeveer 1 week later.
  #11  
Oud 16-09-17, 09:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Reden? De prijs en niks vernieuwing wat betraft de iPhone 8 en de x is te duur en zijn geld niet waard en late levertermijn.
Voor oppervlakkige mensen, die zich alleen maar bezighouden met uiterlijkheden, is er natuurlijk niets veranderd in de iPhone 8 vs. de iPhone 7 of de iPhone 7 vs. iPhone 6s. De A10 Fusion en A11 Bionic processoren kunnen oppervlakkige mensen uiteraard niet zien want die zitten onder de motorkap.

Er heeft zelfs eens iemand op dit forum beweerd dat de iPhone 5s geen vernieuwing was ten opzichte van de iPhone 5. De iPhone 5s was wel de grootste vernieuwing ooit (denk ik). De allereerste 64-bit smartphone, Touch ID, enz... Helaas kunnen de buren en vrienden niet zien dat je een nieuwe iPhone hebt want het uiterlijk is hetzelfde.

Het is als met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1967.

EDIT:
Alhoewel ik geen fan ben van die grote belplanken ga ik de iPhone 8 en X toch eens van dichtbij bekijken. Moeder de vrouw en haar vriendinnen, staan zoals elk jaar, al in de startblokken om de iPhone X in Parijs te gaan halen.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-09-17 om 09:16. Reden: Toevoeging
  #12  
Oud 16-09-17, 10:51
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik bestel elk jaar de nieuwste iphone via de online apple store.
Waarom levert apple sommige jaren de nieuwe iphone rechtstreeks vanuit china naar de klant en soms gewoon van de apple store nederland naar de klant?
Want vanuit china is hij dan na verzending verschillende dagen onderweg naar de klant en als hij van de apple store zelf komt, dan is hij de dag nadien al bij de klant.
Ik dacht dat ik de iphone 6 de dag na verzending al thuis had en de andere iphones moesten telkens vanuit china zelf komen.
  #13  
Oud 16-09-17, 14:58
Topdude Topdude is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 83
Standaard

Zoals topic starter al opviel, het was bepaald geen run op dit forum bij het voorbestellen.

Zit zelf nog op een 6S en heb qua snelheid niets te klagen. Spellen speel ik niet op dat ding. Wel de behoefte aan een betere camera. Die zijn er ook wel, maar dan bij de co concurrentie denk ik. Zeer belangrijk wel om een groter scherm te hebben. Dit omdat ik de foon ook als navigatie gebruik in de auto en dan is een groter scherm gewoon prettig.

Toen de renders van de X veschenen was ik meteen om: die wil ik. Echter ben ik antenne-gate bij de 4 en bend-gate bij de 6 niet vergeten en de X is weer een first generation product. Uiteindelijk is het scherm van de X kleiner dan de plus en bovendien is content gecropt in landschap modus. Dat vind ik erg lelijk. Weegt niet op tegen een paar andere gimmicks voor mij.

Wat denk ik ook meespeelt, de X is gewoon de nieuwe generatie iPhone. Er zal later vast ook een X plus achtige variant uitkomen. En als dan de kinderziekten eruit zijn, dan lijkt het me wel weer de moeite waard. Voorlopig blijf ik op het schema om de eerste generatie over te slaan en te kiezen voor een nieuwe van het jaar erop.

Het bestellen bij de Apple website ging makkelijk. Mijn 8 Plus 256 Gb wordt hopelijk zoals aangegeven daadwerkelijk volgende week vrijdag geleverd.
  #14  
Oud 16-09-17, 15:05
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Weet iemand of er ook nu weer een inruil deal is bij de aanschaf van een 8 of 10?
  #15  
Oud 16-09-17, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Kan bijna niet wachten tot 27 oktober!
Ben mijzelf nog aan't overtuigen. Zou toch graag willen weten wat die "A11 bionic neural engine" chip allemaal kan uitspoken. Ben ook nog aan het uitzoeken wat ik allemaal kan doen met "Basic neural network subroutines (BNNS)".
  #16  
Oud 16-09-17, 15:40
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor oppervlakkige mensen, die zich alleen maar bezighouden met uiterlijkheden, is er natuurlijk niets veranderd in de iPhone 8 vs. de iPhone 7 of de iPhone 7 vs. iPhone 6s. De A10 Fusion en A11 Bionic processoren kunnen oppervlakkige mensen uiteraard niet zien want die zitten onder de motorkap.

Er heeft zelfs eens iemand op dit forum beweerd dat de iPhone 5s geen vernieuwing was ten opzichte van de iPhone 5. De iPhone 5s was wel de grootste vernieuwing ooit (denk ik). De allereerste 64-bit smartphone, Touch ID, enz... Helaas kunnen de buren en vrienden niet zien dat je een nieuwe iPhone hebt want het uiterlijk is hetzelfde.

Het is als met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1967.

EDIT:
Alhoewel ik geen fan ben van die grote belplanken ga ik de iPhone 8 en X toch eens van dichtbij bekijken. Moeder de vrouw en haar vriendinnen, staan zoals elk jaar, al in de startblokken om de iPhone X in Parijs te gaan halen.
Ik denk dat apotheosis wel weet dat de 8 een betere processor heeft dan de 7. Maar punt is dat de 7 en de 6s en zelfs de 6 nog ruim vlot en snel genoeg draaien voor de modale gebruiker die de iphone gebruikt om te surfen, te mailen, te whatsappen en te facebooken. Je moet de woorden “niets nieuws” van apotheosis niet letterlijk nemen. Natuurlijk is er het draadloos laden (wat beperkt is tot 7,5W en waarvoor je een aparte lader moet kopen) en het snelladen (waarvoor je €90 extra moet uitgeven aan lader en kabel). En de betere camera. Maar punt is: het zijn allemaal kleine stappen vooruit, evolutie en geen revolutie. Dus houd ik mijn 7 plus nog een jaartje.
  #17  
Oud 16-09-17, 16:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor oppervlakkige mensen, die zich alleen maar bezighouden met uiterlijkheden, is er natuurlijk niets veranderd in de iPhone 8 vs. de iPhone 7 of de iPhone 7 vs. iPhone 6s. De A10 Fusion en A11 Bionic processoren kunnen oppervlakkige mensen uiteraard niet zien want die zitten onder de motorkap.

Er heeft zelfs eens iemand op dit forum beweerd dat de iPhone 5s geen vernieuwing was ten opzichte van de iPhone 5. De iPhone 5s was wel de grootste vernieuwing ooit (denk ik). De allereerste 64-bit smartphone, Touch ID, enz... Helaas kunnen de buren en vrienden niet zien dat je een nieuwe iPhone hebt want het uiterlijk is hetzelfde.

Het is als met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1967.

EDIT:
Alhoewel ik geen fan ben van die grote belplanken ga ik de iPhone 8 en X toch eens van dichtbij bekijken. Moeder de vrouw en haar vriendinnen, staan zoals elk jaar, al in de startblokken om de iPhone X in Parijs te gaan halen.
Zeg man, jij kent mij hier toch ook al voor jaren op deze fora? Ik ben zelf al naar Frankrijk en Duitsland geweest, 10 uren voor de hond zijn noten staan aan te schuiven omdat er niet genoeg iPhones binnen waren tjonge jonge, waar is den tijd haha.
Denk jij dat ik niet weet wat er al dan niet veranderd is nu of de vorige jaren? .

De feiten zijn wel wat ze zijn nu; die iPhone 8 is lachwekkend en ze vragen er nog meer geld voor ook. Nog steeds de dikke bezels , camera nauwelijks tot niet beter, ochja, ze hebben glas genomen nu wauw, mooi, maar wel breekbaarder, de batterij zou zelfs kleiner zijn heb ik ergens gelezen, ook dat nog eens en dan zwijgen we nog vh scherm die nog steeds ong hetzelfde is, lachwekkend is het.

Ik heb Apple nog jaren zitten verdedigen maar nu is het er echt over ze man.
Dan zwijg ik nog vd iPhone x; 1329 euro want dat is degene die ik wilde en niks anders; 1) de prijs is schandelijk 2) Het scherm is dan nog niet eens beter dan de S8 3) De helderheid vh zelfs, is beter bij de S8 4) De S8 heeft touch id, geene touch id, let op mijn woorden, zal bij de x nog problemen geven.
5) Die inkeeping man bij die x dat snap ik echt ook niet, dat hadden ze gewoon moeten doortrekken, ik heb ze een filmpje zien afspelen over het gehele scherm, trok op niks met die inkeeping in.

Ik ben een die hard Apple fan (meerdere iPads al gehad en apple tv's en macbook en ipod shuffle) maar ik heb ook een grens en die hebben ze nu zelfs niet een beetje maar fors overschreden.

En dan nog dat draadloos gedoe bij al die phones; wat zijde daar in godsnaam nu mee? Ik heb dat 1 keer gebruikt en meteen weer in de kas gestoken.
  #18  
Oud 16-09-17, 16:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De Samsung S8 zal zeker heel goede hardware hebben. Waarom ook niet? Samsung maakt ook zeer goede wasmachines en koelkasten.

Ik heb maar één probleem met Samsung en tuti quanti: die dingen draaien op het één of andere Android derivaat. En al die Android derivaten zijn inferieur aan iOS en zeker aan iOS 11.

De Android kernel is niet meer dan een mislukte Linux fork. En dat zijn niet mijn woorden. Dat zijn de woorden van Linus Torvalds (de vader van Linux).
  #19  
Oud 16-09-17, 21:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De Samsung S8 zal zeker heel goede hardware hebben. Waarom ook niet? Samsung maakt ook zeer goede wasmachines en koelkasten.

Ik heb maar één probleem met Samsung en tuti quanti: die dingen draaien op het één of andere Android derivaat. En al die Android derivaten zijn inferieur aan iOS en zeker aan iOS 11.

De Android kernel is niet meer dan een mislukte Linux fork. En dat zijn niet mijn woorden. Dat zijn de woorden van Linus Torvalds (de vader van Linux).
Alles werkt hier zoals het moet en al de rest maakt toch niet uit voor mij .
Vind jij 1329 euro gerechtvaardigd?
  #20  
Oud 16-09-17, 22:06
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Apotheosis, ik ben een Apple fan.
Apple is nooit goedkoop geweest, en verkoopt desondanks al járen vrachten iDingesen.

Een Ferrari, een Aston Martin zijn ook niet goedkoop, maar die worden itt iDingesen niet bij bosjes verkocht.

Ik heb best wel veel mensen met een mooie Samsung gezien, maar een Apple blíjft het op termijn gewoon doen, ook software matig, waar geen Samsung of ander op Android draaiend ding na een paar jaar nog steeds vloeiend draait.

Buiten dat is de Android software gewoon onveilig en worden ernstige veiligheidslekken ook moeizaam aangepast (dat is toch wel iets waar Timosha ons steeds op wijst als iemand vraagt of een IOS update noodzakelijk is).

Onze eigen iPad 2(!) werkt nog steeds prima, en niet voor niks blijven iDingesen tweede hands veel geld waard.
Het gaat bij de prijs dus niet alleen om de hardware, maar ook om het gebeuren er om heen.

Nog even in de historie, weet je nog de prijs van de eerste iphone?
Natuurlijk, de schok van die eerste iPhone kan niet elke keer opnieuw gehaald worden.

Tot slot: niet weggaan hier!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5 besteld ClaudiaB iPhone algemeen 2 08-10-12 09:59
iPhone 5 besteld UK kleine jan Koopinformatie Rest Europa 78 30-09-12 14:31
Iphone 4g Besteld Silver-Apple iPhone algemeen 12 16-10-10 11:16
iphone besteld poncke iPhone algemeen 18 29-09-09 19:03
Iphone besteld,abo? JV99 Odido (T-Mobile) 0 29-06-09 11:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.