iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone een keer uitgevallen, start niet meer op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178630-iphone-keer-uitgevallen-start-niet-meer-op.html)

andyjonki 17-09-17 23:58

iPhone een keer uitgevallen, start niet meer op
 
Hoi,

Vorig jaar november heb ik bij T-Mobile een nieuw abonnement afgesloten met een iPhone 7, 128gb.

Aangezien ik graag mag werken met de nieuwste software e.d. besloot ik de iOS 11.0 Beta te proberen.

ruim een maand gebruikt, nooit iets mee aan het handje geweest. Ja, de standaard bugs, maar dat is niet onbekend bij een Beta versie.

Vorige week woensdag wil ik mijn telefoon aan de lader leggen. - Belangrijk; ik had nog 17% batterij. -
Het was donker op mijn kamer, dus ik doe mijn zaklamp van de iPhone aan en zoek het stopcontact. Op het moment dat ik mijn telefoon wil aansluiten aan de lader valt 'ie uit en besluit hij ook gewoon om niet meer mee te werken.

Wat gebeurd er, op het moment dat ik mijn iPhone opstart begint het Apple logo te knipperen. Dit doet 'ie 2 keer, en dan valt hij weer uit. Net zolang tot ik hem weer reset met de sluiterknop en volumeknop naar beneden.

Vol stress heb ik contact opgenomen met T-Mobile die mij adviseert hem eerst aan iTunes te leggen en anders contact op te nemen met Apple.
Voor jullie beeld, ik heb 3 laptops geprobeerd die mijn iPhone niet vonden, contact gehad met de Apple webcare die mij ook niet konden helpen. Vervolgens naar Xando in Zwolle geweest die mij na 10 minuten - op de telefoon van mijn vriendin - belden met de melding dat zij er ook niets mee konden.

Toen wendde ik mij weer naar T-Mobile die hem mij zou opsturen met de mededeling dat ik hem 14 dagen (!) kwijt zou zijn.
Aangezien ik mijn iPhone echt nodig ben was dit geen optie.

Nu heb ik mij laten vertellen dat als ik naar de Apple store in Amsterdam ga ik mijn toestel gratis kan omwisselen aangezien het een hardware fout betreft.

Mijn vraag of iemand hier ervaringen o.i.d. mee heeft. Ik vind het namelijk nogal hard to Believe. Mocht je een oplossing hebben hoe ik mijn toestel alsnog kan resetten is dat ook van harte welkom uiteraard!

Het is een lang en bijzonder verhaal, maar ook duidelijk.

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,
Andreas Jonker

NickC 18-09-17 01:59

Naar de Apple Store gaan is sowieso een goed idee. Daar kunnen ze kijken of ze hem aan de praat krijgen en eventueel zien of er wat mee aan de hand is.

Als het een hardwarefout betreft kan je idd een vervangend toestel krijgen.

Ik heb zelf eens een nieuwe gekregen omdat er een probleem was met de chip van de batterij.

andyjonki 18-09-17 18:53

Thanks voor je reactie!

Bij Xando Zwolle konden ze in ieder geval ook niets..
Vind het alleen dan toch vreemd dat T-Mobile me wel doorverwijst, maar de Apple store zelf niet..

Starscreamer 20-09-17 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andyjonki (Bericht 1035390)
Thanks voor je reactie!

Bij Xando Zwolle konden ze in ieder geval ook niets..
Vind het alleen dan toch vreemd dat T-Mobile me wel doorverwijst, maar de Apple store zelf niet..

Ik heb ooit een probleem gehad met mijn vriendin's iPhone.
Apple opgebeld die haalde de iPhone kosteloos op.
De volgende dag had ik een "nieuwe" (refurbished denk ik) weer terug.
Altijd in garantie periode (van een jaar) Apple benaderen.
Na het jaar dan pas contact opnemen met T-Mobile.
Let op geef T-Mobile wel de nieuwe imei door indien toestel vervangen is i.v.m. 2e jaar garantie wat via hun loopt. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.