//

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!)

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg nu dezelfde melding als Derk. En ook: Mail versturen niet mogelijk, Controleer de accountinstellingen voor de uitgaande server 'smtp.gmail.com'. Het vreemde is dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 20-06-08, 14:04
Kawouter Kawouter is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 36
Standaard

Ik krijg nu dezelfde melding als Derk. En ook: Mail versturen niet mogelijk, Controleer de accountinstellingen voor de uitgaande server 'smtp.gmail.com'.

Het vreemde is dat hij het wel gedaan heeft. Heb ook meerdere mailtjes doorgestuurd gekregen.

Gr. Wouter
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 13-07-08, 13:56
julietriccione julietriccione is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik heb alles 2x gedaan, maar toch lukt het niet. Wie helpt?
Ik krijg bij gmail op iphone de volgende melding:
Cannot Get Mail
Your account is not enabled for POP access. Please visit your gmail settings page and enable your account for POP access.
Moet ik Pop aanzetten??????

Daarnaast heb ik een hotmailaccount toegevoegd op iphone, een mail versturen vanaf iphone lukt! Maar ik ontvang geen mails meer op mijn hotmail via pc en niet op hotmail via iphone!

Wat doe ik verkeerd?
  #183  
Oud 16-07-08, 11:32
AXN AXN is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Is dit ook allemaal nodig om hotmail te krijgen op mn 3G?
  #184  
Oud 17-07-08, 10:59
mikeyvr mikeyvr is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

hallo

Ik kan als ik naar opties in hotmail toega, dat mobile alerte niet vinden onder opties. Ik loop dus vast bij stap 13b. Wat te doen?
  #185  
Oud 17-07-08, 11:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

bij opties moet je onderaan kiezen voor "meer opties"

Dan staat het bij: Je hotmail aanpassen
  #186  
Oud 21-07-08, 15:56
fillem fillem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 119
Standaard

Pfffffffft.
Ik ben nu al 30 minuten bezig met het zoeken naar de "mobile alerts" optie in Hotmail die ik dus echt NERGENS kan vinden. Niet via hotmail in IE of in Firefox.
Zie aardig wat opties (ook bij 'more options') maar geen mobile alerts dingetjes...bah.
  #187  
Oud 21-07-08, 17:07
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

ik gebruik geen hotmail, maar het was toch handig om even te lezen dat de gmail smtp op de iPhone werkt.
  #188  
Oud 22-07-08, 12:07
AXN AXN is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Het lukt me nog steeds niet

Ook na contact te hebben gehad met de helpdesk...

Ik krijg gewoon dat bevestigings smsje maar niet ... iemand een tip?

iPhone 3G, t-mobile ....
  #189  
Oud 22-07-08, 12:31
JayP_Double07 JayP_Double07 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
In standaard hotmail kun je je e-mail alleen laten doorsturen naar een ander hotmail.com of live.nl account. Helaas dus niet naar Gmail, of een andere e-mail account.

Ik heb het toch voor elkaar gekregen om hotmail naar gmail door te sturen zonder 3rd party applicatie of proxy zoals iZYmail!
Je kunt met deze truuk je hotmail naar ieder willekeurig adres door laten sturen met een pop3 of IMAP toegang. Met onderstaande truuk kun je dan je hotmail lezen via de pop account van je andere mail adres (en dus ook in de mail applicatie op de iPhone!).
De truuk houdt in dat je je aanmeldt voor "mobile alerts" van Hotmail. Je krijgt door je aanmelding voor "mobile alerts" de mogelijkheid om mail naar ieder willekeurig adres door te laten sturen (forwarding). Normaal gezien betaal je dan 25 cent per SMS die je toegezonden krijgt als je nieuwe Hotmail ontvangt.
Het mooie is dat je na de aanmelding in hotmail de sms alerts kan uitzetten, zodat je nooit alert sms-jes ontvangt en dus ook geen kosten maakt! Je krijgt hiermee (vreemd genoeg) de optie om e-mail naar een andere e-mailadres door te sturen.
Je hoeft geen creditcardgegevens of i.d. op te geven.

De truuk kost je 1 sms-je voor de activering van de mobile alert service.
De service is beschikbaar voor bellers van T-Mobile, KPN/Hi, Vodafone*, Telfort en Orange.
Ik bel zelf via T-Mobile.

Zo ga je te werk:
1. ga naar Microsoft Online Services Home
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons".
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor.
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn.
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator!
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan.
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!

Veel plezier!

Let op! Als je iets verkeerd instelt en dus toch "mobile alert" SMS-jes ontvangt, dan maak je kosten!
Let goed op wat je doet. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je de juiste instellingen maakt!
Bij mij werkt het prima en gratis!

Groet,
Marco

*Het logo van Vodafone wordt wel weergegeven, maar bij de aanmelding is het niet mogelijk om voor Vodafone te kiezen. Bel je met Vodafone, neem dan even contact op met Microsoft en/of Vodafone met verwijzing naar de URL en vraag na wat er aan de hand is.
De procedure is enigszins gewijzigd. Zie hieronder de enkele aanpassing op de eerste procedure:

Zo ga je te werk
1. ga naar Microsoft Online Services Home http://www.gowindowslive.com/Mobile/Landing/SMS/Default.aspx?Locale=en-US
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons". Sign Up to receive text messaging
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
Inloggen op je hotmail account
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor. Een T-Mobile nummer werkt niet! Zorg dat je iemand bij je hebt die niet T-Mobile als provider heeft! Op het ingegeven telefoonnummer krijg je het bevestigings SMSje. Ikzelf heb nog een Vodafone nummer langs mijn T-Mobile nummer en het werkte perfect. Via het T-Mobile nummer krijg je namelijk geen bevestigings SMS
Voer de bevestigingscode in!
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator! (heb je al eerder ingevoerd)
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!
Veel Plezier.
Grt JayP_Double07

P.S.
Dank aan Marco voor de eerste instructies

Laatst gewijzigd door JayP_Double07; 22-07-08 om 13:42.
  #190  
Oud 22-07-08, 13:23
AXN AXN is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Prima uitleg!

Het hele probleem zit hem dus in een t-mobile nummer (die de meeste hebben met een 3g)

Ik heb er idd ook vodafone naast ... en heb nu wel hierop de bevestigings sms ontvangen ....

Alleen nu..... heb ik dat activatie smsje waar je het over hebt om het af te ronden, niet ontvangen....

Heb je enig idee?
  #191  
Oud 22-07-08, 13:38
JayP_Double07 JayP_Double07 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AXN Bekijk bericht
Prima uitleg!

Het hele probleem zit hem dus in een t-mobile nummer (die de meeste hebben met een 3g)

Ik heb er idd ook vodafone naast ... en heb nu wel hierop de bevestigings sms ontvangen ....

Alleen nu..... heb ik dat activatie smsje waar je het over hebt om het af te ronden, niet ontvangen....

Heb je enig idee?
@AXN

Ik zou de procedure nog eens vanaf stap 1 doen en als je het 06nummer moet gaan invoeren gebruik je het Vodafone nummer!

Heb de procedure ook twee keer moeten doen vanwege de verschillende 06nummers!

Werkt perfect! Heb mijn 3G zo ingesteld dat ie elk uur de mailtjes ophaald vanuit mijn Gmail (waar ook mijn doorgestuurde emails van Hotmail tussen zitten)

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Grt JayP_Double07
  #192  
Oud 22-07-08, 14:29
AXN AXN is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Heb ik idd gedaan... en alles via mn vodafone... maar nu ontvang ik de activatie sms niet ...

Bij .6 en .7 ... zie screen...
daar vink ik dus de bovenste 2 niet aan, en onder bij

"meldingen ontvangen wanneer" -> geen meldingen ontvangen
en bij filter "mn huidige instellingen gebruiken"?

Moet je hierna gelijk het smsje ontvangen?

Ik kom in een overzicht screen.... of moet ik daar nog iets doen om de sms te krijgen?

Laatst gewijzigd door AXN; 22-07-08 om 15:12.
  #193  
Oud 22-07-08, 15:09
AXN AXN is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb het al ... het bevestigings sms je ... (voor de hele procedure) is dus ook het activatie sms je ...

Laatst gewijzigd door AXN; 22-07-08 om 15:12.
  #194  
Oud 22-07-08, 18:46
Quintenajax Quintenajax is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: den haag
Berichten: 66
Standaard

dit kost toch geld per bericht dat je krijgt?
  #195  
Oud 22-07-08, 21:25
fillem fillem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 119
Standaard

daarom moet je die optie ook weer uitzetten .
  #196  
Oud 23-07-08, 00:27
fjetz fjetz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 44
Standaard

Up and running!
Bedankt
  #197  
Oud 23-07-08, 14:17
juulie juulie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 92
Standaard

hmm heb dit gedaan, alles werkt. maar blijfmaar smsjes krijgen (ik heb nu 20 smsjes gekregen) maar allemaal hetzelfde bericht (email over nieuwe reactie van dit forum), het kan mischien ook liggen aan dat ik hier slecht bereik heb?

en btw, ik heb me gewoon aangemeld met en tmobile sim, werkte gewoon
  #198  
Oud 23-07-08, 14:57
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

vreemd alles gedaan maar werkt niet helaas
__________________
Herinner je verleden, droom van je toekomst, maar leef Vandaag!
  #199  
Oud 23-07-08, 16:27
fillem fillem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 119
Standaard

Nou, ik heb me aan kunnen melden, met een T-mobile nummer, krijg ook een bevestigingssms...EN krijg smsjes als ik een nieuwe mail heb op m'n hotmail account terwijl ik heb aangegeven dit NIET te willen.
Probleem is, ik kan nu nergens in opties in m'n hotmail een IETS terugvinden over mobile alerts. NIKS!
Waar o waar moet ik zijn om dit aan te kunnen geven? Als ik dit niet meer uit kan zetten moet ik m'n hele hotmail account maar opheffen....
  #200  
Oud 24-07-08, 10:04
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Het lukt me nog steeds niet. Iemand een idee?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil pushmail Gmail en Hotmail EvertStrack iPhone algemeen 0 18-01-11 18:36
gmail, hotmail en de iphone dagsh iPhone algemeen 0 07-01-11 11:55
Hoe kun je via mail button hotmail of gmail openen? orli iPhone algemeen 15 15-03-09 16:21
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail segers909 iPhone Apps 20 23-10-08 08:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.