iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Music app IOS 11: Losse tracks bij albums (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178759-music-app-ios-11-losse-tracks-albums.html)

FridgeNL 24-09-17 14:56

Music app IOS 11: Losse tracks bij albums
 
Sinds mijn upgrade naar IOS11 ziet de muziek app van Apple alle albums enkel nog maar als individuele tracks!
Ook bij aangekochte albums, vanuit de iTunes Store is dit het geval.

Is dit een bug?, is het een feature? Zie ik iets simpels over het hoofd?
Alle (muziek) bestanden zijn correct getagged en dit probleem heeft zich in eerdere IOS versies nooit voorgedaan.

iPhoneAlot 24-09-17 19:47

Een ander maar even groot probleem hier: veel albums maar gedeeltelijk overgekomen, soms alleen de laatste drie tracks.
Nou ja, wachten op de iPhone X en opnieuw beginnen met High Res flac-bestanden.

FridgeNL 24-09-17 21:17

Heb nu er wel muziek “op de juiste manier” op kunnen zetten, alleen niet via iTunes. Is me gelukt via iMazing, al duurt hrt allemaal wel wat lang.
Vreemde eraan is wel dat iTunes wel ziet dat er audio op staat, maar de bestanden niet als zodanig laat zien onder mijn muziek.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 September 2017 om 22:10 ----------

Blijkt achteraf ook niet feilloos te functioneren, heleboel staat er niet op en vreet wel ruimte onder de noemer “documenten en gegevens”.

FridgeNL 26-09-17 08:46

Heb gisteren eens bedacht om de muziek op een andere laptop toe te voegen, met daarop een oudere versie van iTunes. En....dat functioneerde prima :)

Heb dus het idee dat het probleem bij iTunes ligt.

FridgeNL 18-12-17 10:39

Heb afgelopen weekend een iPhone X aangeschaft en moest dus noodgedwongen iTunes upgraden, hierdoor ben ik weer terug bij af :(

Probleem is dus dat de muziek app, volledige albums ziet als losse tracks waardoor elke track apart moet worden opgestart. dit wordt veroorzaakt door iTunes maar ben er tot op heden nog niet achter hoe ik dit kan oplossen.

Iemand een idee?

sanders967 15-01-18 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 1038993)
Heb afgelopen weekend een iPhone X aangeschaft en moest dus noodgedwongen iTunes upgraden, hierdoor ben ik weer terug bij af :(

Probleem is dus dat de muziek app, volledige albums ziet als losse tracks waardoor elke track apart moet worden opgestart. dit wordt veroorzaakt door iTunes maar ben er tot op heden nog niet achter hoe ik dit kan oplossen.

Iemand een idee?

Ik heb last van hetzelfde probleem, de workaround die ik toepas is door eerst het album handmatig toe te voegen aan muziek in mijn iPhone en gedurende het transferproces gewoon te annuleren (wacht met annuleren totdat iTunes echt bezig is met kopiëren van de nummers), vervolgens na annuleren de nummers weer verwijderen van mijn iPhone via iTunes en daarna weer het album aan iPhone toe voegen.

Via deze manier bundelt hij de nummers tot één album in de muziek app.

Het is wachten tot Apple dit probleem oplost, tot die tijd maak ik noodgedwongen gebruik van bovenstaande workaround!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.