iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Siri in iOS11 blijft niet luisteren na "He Siri" in auto (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178764-siri-ios11-blijft-niet-luisteren-na-he-siri-auto.html)

rgestel 25-09-17 10:21

Siri in iOS11 blijft niet luisteren na "He Siri" in auto
 
Ik heb een probleem met Siri in de auto (met BlueTooth verbonden naar mijn carkit) na de update naar iOS11.

Als ik "He Siri" roep en niet verder spreek, komt er binnen een seconde of wat een geluid via de carkit om aan te geven dat Siri aan het luisteren is. Tot zover is er geen verschil met iOS10.

Mijn probleem is echter dat Siri niet "doorluistert" na de bevestigingstoon en meteen het geluid laat horen dat Siri stopt met luisteren. Ik heb dus niet de kans om mijn opdracht uit te spreken en moet opnieuw op de Siri-knop drukken op het scherm.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

john1979 25-09-17 19:50

Jep hier het zelfde probleem. Ben er nog niet achter wat het probleem is, maar het is wel vervelend in de auto.

Iemand hier al een oplossing voor?......we lezen mee.

Murcielaygo 28-09-17 09:41

Hier ook. En als ik meteen doorpraat na He Siri met mijn commando pakt ze maar de helft, of alsnog fout.
Sowieso duurt het met de "slimmere" Siri langer voor ik respons krijg en leest ze data verkeerd voor (vandaag is dan achtentwintig negen tot zeventien).

kikkerX10 28-09-17 11:03

ook hier zelfde probleem met Siri in combinatie met een carkit. Daarnaast is de stem bij de kaarten app ook erg slecht verstaanbaar via bluetooth. Begint zachtjes en gaat steeds harder maar ook steeds slechter klinken.

Het werkt voor mij zelfs zo slecht dat ik denk ik vanavond weer probeer terug te gaan naar IOS10. Toen werkte het perfect.

Celf 28-09-17 17:24

Exact zelfde probleem maar dan ook zonder de carkit

Murcielaygo 28-09-17 17:30

Ik kreeg daarstraks in de auto een melding van Siri dat ze niet kon wat ik wilde tijdens autorijden.
Meteen weer geprobeerd, toen ging het wel.

Daarom nu Niet Storen tijdens Autorijden uitgezet, eens kijken of dat scheelt.

Raceline 06-10-17 13:41

Ook ik heb hetzelfde probleem met Siri en carkit na de update iOS 11.0.2
Indien iemand een oplossing heeft lees ik graag mee

Celf 06-10-17 16:03

Probeer eens niet te wachten met de vraag na het roepen van “hey Siri”, roep in 1 zin en zonder onderbreking Hey Siri en de vraag.

janfr 15-10-17 12:49

Ik heb hetzelfde probleem. Siri buiten de auto werkt goed, in de auto verbonden met de carkit dus niet.
Maar helaas op dit forum nog geen oplossing kunnen vinden.
Heb de laatste versie 11.0.3
PS: ik ben niet blij met de "nieuwe" stemmen. Vond de oude prettiger.

john1979 15-10-17 15:12

Ik heb ontdekt dat de tip hierboven werkt. Wacht niet mer de vraag, maar stel hem meteen nadat je ''hey Siri'' hebt gezegd.

Dus niet......Hey Siri..............hoe warm is het buiten?

Maar......Hey Siri hoe warm is het buiten?

Bij mij werkte het.

janfr 16-10-17 12:55

Dank, dit werkt inderdaad!
Blijft vreemd dat in de auto dit anders werkt dan daarbuiten.

pe2aab 05-01-18 17:35

Ik heb hetzelfde probleem met een VW Discover Pro multimedia systeem. Ik ga zeker de hierboven genoemde tips proberen! Thanks!

pe2aab 09-01-18 00:14

Ja inderdaad, als je achter elkaar praat werkt het. Soms. En het gaat vaak fout. Je weet niet wanneer je wel of niet kunt praten, de bevestigingspiepjes hoor je te pas en te onpas kortom; het werkt niet lekker meer.

Als ik zeg: 'Hé Siri speel muziek af' zie ik de playknop even verspringen naar het pause symbool om vervolgens het play symbool weer weer te geven. Muziek start niet. Moet de iPhone weer uit het middenconsole, gezichtscan doen en dan de muziek handmatig aanzetten.

Geen verbetering dat nieuwe iOS. Ik baal er stevig van. Heb zakelijk een Samsung (fikandel eerste klas) en ik wil het liever niet toegeven maar de S3 Mini performed op dit moment beter 'handsfree' als mijn dure X256.

Jammer.

Damien04 19-01-18 16:38

Wat ik aanraad is om 'hé siri' opnieuw te configureren in de instellingen!
Je doet dit door naar instellingen te gaan > siri en zoeken > Luister naar 'Hé, Siri' uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten!

Hoop dat dit de oplossing is!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.