iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   in iOS11 worden telefoonnummers in een tekstdocument niet meer als zodanig herkend (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178793-ios11-worden-telefoonnummers-tekstdocument-niet-meer-zodanig-herkend.html)

Repelstale 26-09-17 18:30

in iOS11 worden telefoonnummers in een tekstdocument niet meer als zodanig herkend
 
Ik bewaarde in Evernote altijd een worddocument met belangrijke telefoonnummers van mijn werk, mooi geordend per categorie, daardoor geen vervuiling van mijn contacten. Het mooie was dat in iOS zo'n 10 cijferig nummer meteen als telefoonnummer herkend werd, en dat het gewoon een kwestie was van erop tappen om het te laten bellen.

Vreemd genoeg werkt dit niet meer sinds de upgrade naar iOS11.

Niet alleen binnen Evernote, maar ook als het document open in b.v. Adobe Reader, de iPhone herkent het getal niet meer als nummer. Daarmee wordt de telefoonlijst nutteloos.

Hoe dit op te lossen? Is er een manier om dit überhaupt aan Apple terug te koppelen?

Guest-20180925190238 26-09-17 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Repelstale (Bericht 1035813)
Is er een manier om dit überhaupt aan Apple terug te koppelen?

Jawohl!

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

EDIT:
Ik heb het eens geprobeerd met de standaard Notities app en dat werkt wel. Je zal dus ook eens een en ander met Evernote moeten terug koppelen.

Repelstale 27-09-17 13:57

Dank voor de reactie. Ik zal Apple van feedback voorzien.

Helaas werkt het bij mij niet in Notities. Ik heb zowel het word-document zelf in Notities geopend, als de telefoonlijst vanaf het worddocument gekopieerd en geplakt in Notities, maar de 10-cijferige nummers zijn nog steeds niet clickable.

Dus dan heeft het benaderen van Evernote toch ook geen zin? Lijkt echt een probleem van iOS.

Balen.

Guest-20180925190238 27-09-17 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Repelstale (Bericht 1035848)
Helaas werkt het bij mij niet in Notities.

Bij mij dus wel. En met Touch 3D kan ik zelfs kiezen wat ik met het telefoonnummer moet doen: bellen of een bericht sturen. Succes verder. :)

Repelstale 27-09-17 15:46

Dat is heel fijn voor je, maar daar ben ik niet mee geholpen, en dat is toch eigenlijk wel de insteek.

Heb je de nummers ín een Word-document in Notities? Of gewoon als notitie? Nog een bepaalde manier waarop (geen scheidingsstreepje b.v.)?

Gonus 27-09-17 16:23

Ik heb het ook even getest in mijn Notities app en het werkt in verschillende formats:
06xxxxxxxx
+316xxxxxx
00316xxxxxxxx

Wellicht dat het kopiëren van de nummers van het document naar de Notitie app op de achtergrond iets mee kopieert of de opmaak van het document zorgt voor moeilijkheden.
In welke app open je het Word document?
Als extra test heb ik een Word document aangemaakt in de Microsoft Word app op mijn iPhone. Daarin heb ik telefoonnummers getypt in de 3 bovenstaande formats. Vervolgens de gehele tekst gekopieerd en in een notitie geplakt. Ook dan kan ik alle drie de nummers selecteren om te bellen.

Heb je je notities gesynchroniseerd in iCloud? Misschien dan een keer een notitie openen in je browser op iCloud.com op een PC/Laptop/Mac en dan alle nummers van het Word document naar een notitie kopiëren.

Repelstale 27-09-17 21:26

Hoi Gonus,

Het lukt niet in Notities. De hyperlinks zijn niet zichtbaar. Wellicht heeft dat ermee te maken dat het bestand tezeer uit kolommen bestaat.

Gelukkig heb ik ontdekt dat ik de telefoonlijst mét hyperlinks wél kan openen in twee andere veel door mij gebruikte apps, te weten FileBrowser en DS File. Kennelijk behouden die de structuur.

Ik kan weer vooruit.

Gonus 28-09-17 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Repelstale (Bericht 1035880)
Wellicht heeft dat ermee te maken dat het bestand tezeer uit kolommen bestaat.

Dat zou de opmaak kunnen zijn waarnaar ik verwees in mijn eerdere bericht. Kan me voorstellen dat andere omgevingen hier niet goed mee om kunnen gaan.

Gelukkig heb je een workaround.

Repelstale 28-09-17 09:47

Toch “pakt” hij een nieuw Word document (Word 2013) met alleen naam en tel nr ook niet.

Anyway, de workaround works ... around

Gonus 28-09-17 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Repelstale (Bericht 1035893)
Toch “pakt” hij een nieuw Word document (Word 2013) met alleen naam en tel nr ook niet.

Anyway, de workaround works ... around

Word 2013? Dat is, voor zover ik weet, geen iPhone app. Hoe kopieer je dan de bestaande tekst naar de notities?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.