iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Toegangsscherm/berichtenscherm werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178794-toegangsscherm-berichtenscherm-werkt-niet.html)

obliviate 26-09-17 18:43

Toegangsscherm/berichtenscherm werkt niet
 
Ik heb een iphone 7 die momenteel net een jaar oud is. Al ongeveer 3 maanden heb ik een ''probleem''. Mijn berichtgeving en toegangsscherm werken niet zoals het hoort. In ios 10 gingen de berichten op elkaar zitten daardoor kon ik ook moeilijk het juiste bericht aan klikken. Soms zag ik helemaal geen berichten en zag ik gewoon een wazig achtergrond. Ik heb mijn telefoon meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem bleef bestaan. Ik heb ook al contact gehad met apple support, maar die geven als enige oplossing fabrieksinstellingen. Dit werkt dus ook niet.
Ik had verwacht dat het probleem na ios 11 wel over zou zijn. Helaas was dit niet zo. momenteel herstart ik mijn telefoon meerdere malen per dag omdat mijn toegangsscherm/berichtenscherm alleen mijn toegangsachtergrond laten zien. Ik zie geen tijd of notificaties. Nu wilde ik zojuist contact opnemen maar mijn support is verlopen (telefoon is 1 jaar en 3/4 dagen oud). Nu denk ik dus dat het echt in de hardware zit. Nu ben ik benieuwd of iemand het probleem herkent of een oplossing voor mij heeft? Ik zit te denken om van de week naar een amac filiaal te gaan, maar ik ben benieuwd of iemand mij hier misschien eerst kan helpen. Ik heb mijn iphone trouwens via KPN.

Hier wat foto's van het probleem met ios 10
http://i66.tinypic.com/axcpvn.jpg
http://i68.tinypic.com/j0edqv.jpg
http://i63.tinypic.com/2mdp63s.png

Probleem nu
http://i67.tinypic.com/9u68vc.jpg

Guest-20180925190238 26-09-17 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obliviate (Bericht 1035815)
Ik heb mijn telefoon meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem bleef bestaan.

Heb je dat met iTunes gedaan? Indien niet dan doe het nog eens maar dan met iTunes.

obliviate 26-09-17 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1035817)
Heb je dat met iTunes gedaan? Indien niet dan doe het nog eens maar dan met iTunes.

Ja, alle keren via itunes.

Guest-20180925190238 27-09-17 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obliviate (Bericht 1035820)
Ja, alle keren via itunes.

Dan is het nu tijd voor een reparatie (denk ik). Aangezien de Apple fabrieksgarantie voorbij is zal je nu naar KPN moeten gaan.

Je schrijft dat je het probleem al drie maanden hebt. Het gaat mij niets aan maar waarom heb je de éénjarige Apple fabrieksgarantie laten verlopen? Had je een speciale reden?

obliviate 27-09-17 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1035836)
Dan is het nu tijd voor een reparatie (denk ik). Aangezien de Apple fabrieksgarantie voorbij is zal je nu naar KPN moeten gaan.

Je schrijft dat je het probleem al drie maanden hebt. Het gaat mij niets aan maar waarom heb je de éénjarige Apple fabrieksgarantie laten verlopen? Had je een speciale reden?

Ik heb in augustus voor het laatst contact gehad en besloten als het probleem niet wegging om eerst op ios 11 te wachten, misschien dat dat wel werkte. Daarna helemaal niet bij stilgestaan dat ik maar eenjarige fabrieksgarantie had, dus het is ook mijn eigenschuld.
Ik ga nog een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen en hopen dat dat werkt en anders kijken wat kpn voor mij kan doen. Ben iig wel bij kpn verzekerd.

OutintheBlue 30-09-17 23:28

Ik heb sinds de installatie van ios11 min of meer hetzelfde probleem. Wanneer ik het scherm activeer met de rechter aan/uit knop, zie ik alleen mijn scherm achtergrond. Verder niets, geen tijd, datum, alleen de bovenste regel met de provider- en batterij gegevens, etc.
Als mijn vingerafdruk niet wordt herkent na drie keer, typ ik 'op de tast' mijn toegangscode in en wordt de telefoon ontgrendeld. Swipe ik dan vervolgens van boven naar beneden, dan zie ik niets, terwijl normaal daar al mijn berichten zouden moeten verschijnen.
Ook wanneer mijn telefoon uit is en ik hoor berichten binnenkomen, licht mijn telefoon wel op, maar er verschijnt niets op het beeld. Ik zie slechts dan alleen weer die achtergrond.
Met iOS 10 had ik dit nooit, en toen werkte het berichtenscherm dan ook prima, maar nu dus niet meer.
Na een herstart doet ie het ongeveer een halve dag goed en dan op een gegeven moment toont ie de berichten en de tijd niet meer...

edje-ken 03-10-17 20:52

Ik heb die lege schermen ook sinds ios 11.
Ook hier na een herstart alles weer goed maar na een paar uurtjes weer hetzelfde probleem.
Geen idee of de 2e update een oplossing bied hiervoor want die heb ik er nu nog niet opstaan.

OutintheBlue 03-10-17 22:21

Hoi,
Op advies van een vriend heb ik een reset gedaan ipv steeds uitzetten dmv de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Deze reset doe je dus door de aan/uit knop samen met de volume-down knop ingedrukt te houden en dan vervolgens de iPhone weer aan te zetten.

Ik had er niet meer aan gedacht, maar sindsdien (sinds afgelopen zondag) gaat het goed en heb ik er geen last meer van.
Probeer het ook maar, wie weet helpt het bij jou ook. Laat maar ff weten.

Groet, Ronald

edje-ken 04-10-17 06:38

Dat helpt bij mij voor ongeveer een uur of 2.
Daarna komt het probleem weer terug

hbieshe 09-10-17 16:45

idem, begonnen met de eerste publieke beta's van iOS11, maar toen dacht ik nog 'ach, het is een beta' :)
Nu gaat het na een reset een tijdje goed (dus datum/tijd gewoon in beeld als je vanuit 'zwart' 1 x op de powerbutton of homebutton klikt) en dan op een gegeven moment niet meer. Vermoedelijk toch wel een bug.. hopelijk weten ze het aan te verhelpen.

Jurian87 02-11-17 10:01

Ik heb exact hetzelfde probleem. Het zit hem in ieder geval niet in de hardware. Ik kom namelijk van een iPhone 6s af waar ik dit probleem had. Deze week heb ik een iPhone 8 in gebruik genomen en de reservekopie van mijn 6s geladen. Het probleem zit nu ook in de iPhone 8... het is behoorlijk irritant. Een softe reset elke zoveel uur als het zich weer voordoet.

Guest-20180925190238 02-11-17 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian87 (Bericht 1037276)
Deze week heb ik een iPhone 8 in gebruik genomen en de reservekopie van mijn 6s geladen. Het probleem zit nu ook in de iPhone 8...

Dan weet je toch waar het probleem zit. In een reservekopie met corrupte instellingen.

OutintheBlue 02-11-17 10:13

En dus een bug. Want dit zijn zaken waar Apple rekening mee moet houden wanneer zij nieuwe versies van hun besturingssysteem uitbrengen...

Guest-20180925190238 02-11-17 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OutintheBlue (Bericht 1037278)
En dus een bug.

Dan dien een bug report in:

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Ik zou zelf een bug report indienen maar ik heb het probleem niet op verschillende iPhones (met iOS 11.1 en iOS 11.2 Beta 1).

Jurian87 02-11-17 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1037277)
Dan weet je toch waar het probleem zit. In een reservekopie met corrupte instellingen.

Exact, alleen hierboven lees ik dat een herstel naar fabrieksinstellingen het probleem niet heeft opgelost. Ik waag me dan ook liever nog niet aan een volledige reset gezien de tijd die dat me gaat kosten. Tijd voor een bugreport ;)

Guest-20180925190238 02-11-17 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian87 (Bericht 1037282)
Exact, alleen hierboven lees ik dat een herstel naar fabrieksinstellingen het probleem niet heeft opgelost.

Niet als ze daarna weer een corrupte reservekopie terugzetten. En de meesten doen het herstel naar fabrieksinstellingen op het toestel zelf. Dat is geen echt herstel. Alleen een herstel met iTunes zet een compleet nieuw disk image op de iPhone. Succes verder. :-)

OutintheBlue 02-11-17 10:58

Thanks, zal ik doen. De anderen met dit probleem ook, hoop ik?

edje-ken 02-11-17 12:53

Ook een schone installatie zonder backup geeft geen resultaat.
Ik heb daarna uiteindelijk ook weer me backup terug gezet aangezien zonder backup het probleem ook optreed.
Nu heb ik het probleem de ene leer 2 keer per dag en dan in eens een aantal dagen niet.

Ed

OutintheBlue 02-11-17 13:04

Oh. Dat wilde ik ook nog proberen, maar dat hoeft dan dus niet meer. Scheelt me weer, thanks. Maar wel balen dat het dus nog steeds niet helpt. Heeft dus ook niets met corrupte instellingen te maken...

n.velde 13-12-17 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OutintheBlue (Bericht 1036010)
Ik heb sinds de installatie van ios11 min of meer hetzelfde probleem. Wanneer ik het scherm activeer met de rechter aan/uit knop, zie ik alleen mijn scherm achtergrond. Verder niets, geen tijd, datum, alleen de bovenste regel met de provider- en batterij gegevens, etc.
Als mijn vingerafdruk niet wordt herkent na drie keer, typ ik 'op de tast' mijn toegangscode in en wordt de telefoon ontgrendeld. Swipe ik dan vervolgens van boven naar beneden, dan zie ik niets, terwijl normaal daar al mijn berichten zouden moeten verschijnen.
Ook wanneer mijn telefoon uit is en ik hoor berichten binnenkomen, licht mijn telefoon wel op, maar er verschijnt niets op het beeld. Ik zie slechts dan alleen weer die achtergrond.
Met iOS 10 had ik dit nooit, en toen werkte het berichtenscherm dan ook prima, maar nu dus niet meer.
Na een herstart doet ie het ongeveer een halve dag goed en dan op een gegeven moment toont ie de berichten en de tijd niet meer...

Een betere omschrijving had ik zelf niet kunnen geven. Ik ervaar exact dezelfde problemen. Op de site van Apple misschien een oplossing gevonden;

Instellingen - beeldscherm en helderheid - weergave - ingezoomd - instellen

Vervolgens dezelfde stappen herhalen maar dan de weergave weer op standaard zetten.

Werkt tot op heden (1 volle dag)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.