iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijduur en traagheid na update ios11 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/178933-batterijduur-traagheid-na-update-ios11.html)

xlisaw 05-10-17 16:46

Batterijduur en traagheid na update ios11
 
Hallo iedereen,

Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, ik kan hier namelijk verder niks over vinden.

Ik heb de iPhone 5S en sinds ios 11 gaat mijn batterij een keer zo snel leeg. Wanneer ik mijn iPhone aan de oplader doe laad hij ook ontzettend snel op. Zonet was hij 30% en na 5 minuten 50%. Dit lijkt mij niet echt goed.

Ook is mijn telefoon erg traag geworden, bijvoorbeeld tijdens het opstarten van WhatsApp, de app start traag op en soms gaat het typen ook erg traag. Deze problemen had ik voorheen niet.

Is dit een bekent probleem na de update? En heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Guest-20180925190238 05-10-17 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xlisaw (Bericht 1036167)
Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, ik kan hier namelijk verder niks over vinden.

Ja die vraag is eerder gesteld en als je daar verder niets kan over vinden heb je niet goed gezocht:

https://forum.iculture.nl/f28/iphone...-ios-11-a.html

xlisaw 05-10-17 17:12

Sorry ik ben hier net nieuw, dus het is even zoeken voor mij :-)
Maar bedankt voor de link!

daneron 11-10-17 11:24

XlisaW, het topic van de link die gestuurd werd door timosha heeft niet betrekking op al je vragen "Ook is mijn telefoon erg traag geworden, bijvoorbeeld tijdens het opstarten van WhatsApp"

Het gaat namelijk meer over de batterij drain en niet het functioneren. Heb namelijk hetzelfde probleem ondervonden en na de boel opnieuw geïnstalleerd te hebben blijft het probleem. Misschien dat de 5S te zwak is voor iOs 11 ? ps net 2 nieuwe SE gekocht door deze ellende want m'n oogappeltje begon ook al te klagen..en dat willen we niet hebben.

xlisaw 11-10-17 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daneron (Bericht 1036399)
XlisaW, het topic van de link die gestuurd werd door timosha heeft niet betrekking op al je vragen "Ook is mijn telefoon erg traag geworden, bijvoorbeeld tijdens het opstarten van WhatsApp"

Het gaat namelijk meer over de batterij drain en niet het functioneren. Heb namelijk hetzelfde probleem ondervonden en na de boel opnieuw geïnstalleerd te hebben blijft het probleem. Misschien dat de 5S te zwak is voor iOs 11 ? ps net 2 nieuwe SE gekocht door deze ellende want m'n oogappeltje begon ook al te klagen..en dat willen we niet hebben.

Dan ligt het denk ik ook aan de 5S.. Ik hoor wel van mensen met de 6 en hoger dat de batterij ook sneller leeg gaat, maar ik hoor niks over traagheid van de telefoons. Ik heb mijn telefoon nu iets langer dan een jaar, dus vind het zonde om nu alweer een nieuwe te kopen omdat de 5S te zak is voor deze update... Slecht dat mijn telefoon deze updates dan nog krijgt.

daneron 11-10-17 13:32

Het vervelende is dat je eigenlijk verplicht wordt gesteld de update uit te voeren, het vervelende is ook dat je niet meer terug kunt, ik was hier mee bezig maar dat is zo’n gedoe dat ik twijfelde, maar ja dat kan nu niet meer 😕

xlisaw 11-10-17 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daneron (Bericht 1036420)
Het vervelende is dat je eigenlijk verplicht wordt gesteld de update uit te voeren, het vervelende is ook dat je niet meer terug kunt, ik was hier mee bezig maar dat is zo’n gedoe dat ik twijfelde, maar ja dat kan nu niet meer 😕

Inderdaad. De oude update terug zetten had een optie kunnen zijn, maar op den duur moet de nieuwe er toch op.. Eigenlijk ''verplichten'' ze je met een ouder model om een nieuwe te kopen, aangezien hij nu niet meer naar behoren werkt.. Ik twijfel om langs en Apple winkel te gaan, maar ik weet niet of dat gaat werken.

Celf 11-10-17 16:11

Ik heb ook heel veel problemen gehad met de update. Eerst heb ik de IOS 11 OTA over IOS 10.3.3 gezet. Gevolg: forse batterijproblemen en tegensputterende apps...ook na een paar dagen!
Vervolgens heb ik door middel van iTunes IOS 11 geïnstalleerd. Geen verschil, ook niet na een paar dagen en nadat ik IOS 11.02 OTA had geïnstalleerd.
Vervolgens ben ik teruggegaan naar IOS 10.3.3 en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Deze versie een kleine week laten staan.
Vanwege de vele positieve reacties over IOS 11.02 heb ik deze versie via iTunes geïnstalleerd NADAT ik mijn toestel had teruggezet naar de fabrieksinstellingen (hard reset). Het toestel was dus helemaal "leeg". Vervolgens via iTunes IOS 11.02 geïnstalleerd. Dit had het gehoopte effect...toestel draait weer als vanouds en geen batterijproblemen.
(opm: toestel moest wel eerst geactiveerd worden omdat het anders niet op iTunes aangesloten kon worden)

daneron 11-10-17 16:38

Dus met andere woorden je moet met een schone lei beginnen en niet een backup gebruiken ? Ik ga dit zometeen gelijk proberen met een 5S 😏


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.