iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Werkt een 3800 mAH batterij in een iPhone 6S plus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/179008-werkt-3800-mah-batterij-iphone-6s-plus.html)

raverke95 10-10-17 19:48

Werkt een 3800 mAH batterij in een iPhone 6S plus
 
Het onderwerp is duidelijk...
Heeft iemand ervaring met zulke batterij in een 6S Plus?

Mijn 2 jaar oud toestel zijn batterij begint tekenen van sleet te vertonen. Ze is snel verwisseld, dus als dat werkt kan er evengoed een zwaardere in. Kost iets meer, maar eens zoveel plezier van.

tnx
Gert

Guest-20180925190238 10-10-17 20:04

De standaard accu van de iPhone 6s Plus, APN 616-00045, heeft een capaciteit van 2.750 mAh.

De capaciteit van elke accu wordt bepaald door het volume van de accu (L X B X H). Een accu van 3.800 mAh zal dus niet passen. En als ze wel past heeft ze geen capaciteit van 3.800 mAh. Plus nog wat andere probleemkes als het APN niet klopt of niet compatibel is.

faire4u 11-10-17 12:13

En alle niet originele Apple batterijen hebben tov de originele maar 80% power.

Guest-20180925190238 11-10-17 18:29

Als er écht accu's van 3.800 mAh zouden bestaan, die in de behuizing van een iPhone 6s Plus passen, dan had Apple die wel gebruikt. Alleen al om van dat gebleit over de "batterijduur" af te zijn.

raverke95 15-10-17 11:30

Ik had al zoiets gedacht...
Natuurlijk gezien het schandaal met Apple's concurrent hun batterijproblemen zou het me niet verbazen dat ze het allemaal wat kleiner houden. Er gaat wat hard gelachen worden met Apple als ze hetzelfde zouden meemaken.
Zal dan maar ergens een originele batterij zien te scoren.

Bedankt voor jullie tips.

Ik kan er trouwens nog altijd niet bij dat men anno 2017 nog steeds niet in staat is een iPhone te maken die met fatsoenlijk gebruik een dag of twee door kan maken. Benieuwd wat dat straks met de iPhone X gaat geven. Ooit gelezen dat men daar wel een grotere, of zelfs twee batterijen in gaat proppen.

Scooter 15-10-17 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 (Bericht 1036551)

Ik kan er trouwens nog altijd niet bij dat men anno 2017 nog steeds niet in staat is een iPhone te maken die met fatsoenlijk gebruik een dag of twee door kan maken. Benieuwd wat dat straks met de iPhone X gaat geven. Ooit gelezen dat men daar wel een grotere, of zelfs twee batterijen in gaat proppen.

Een hele dag moet je toch kunnen doorkomen met je iPhone 6 S plus?

Guest-20180925190238 15-10-17 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 (Bericht 1036551)
Ooit gelezen dat men daar wel een grotere, of zelfs twee batterijen in gaat proppen.

Zoals in de iPads dan. Die hebben, afhankelijk van het model, een 2P of 3P accupack. Men hoort ook trouwens nooit iemand janken over de "batterijduur" van een iPad.

Citaat:

Ik kan er trouwens nog altijd niet bij dat men anno 2017 nog steeds niet in staat is een iPhone te maken die met fatsoenlijk gebruik een dag of twee door kan maken.
Maak de iPhone 10 mm (mm = millimeter) dik en stop er een accu in met meer volume (en dus meer capaciteit). Probleem opgelost. :d

raverke95 17-10-17 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1036552)
Een hele dag moet je toch kunnen doorkomen met je iPhone 6 S plus?

Bij normaal gebruik zelfs een dag en half.
Als ex-android gebruiker moet ik aan het speciale batterijgebruik van de iPhone nog wennen...
Stand-by tijd is gewoon ontzettend lang. Zeker als je data en gps uitzet.

Waar ik vroeger bij gebruik van navigatieprogramma's (zoals ViewRanger) amper een namiddagje met een volle batterij deed, lijkt dit bij de iPhone amper batterij te verbruiken, zolang je niet constant het beeld aan hebt.
Als je dan gewoon wat zit te Whatsappen, duikelt die batterij omlaag dat het niet mooi meer is. Juist het tegenovergestelde van bij Android.
Gek waar die telefoon zijn batterijverbruik heen gaat.

Ook gaat ie soms van 100% plots naar 91 bij bvb gebruik van Waze. Staat dan een kwartier op 91 en gaat dan als een speer naar 80, om daar ook weer een 10 minuten te blijven.
Lijkt me logischer om het gelijkmatig te laten dalen...

Ik heb even met een iPhone 6 en "gewone" 6s gelopen, maar die deden exact hetzelfde.

Vind ik wel raar aan Apple

Guest-20180925190238 17-10-17 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 (Bericht 1036600)
Als je dan gewoon wat zit te Whatsappen, duikelt die batterij omlaag dat het niet mooi meer is.

Wappie, en alle andere Faecesboek apps, zijn verschrikkelijke energievreters en memory hogs in iOS. Ik heb dat een paar jaar geleden onderzocht met Xcode Instruments. De grafieken heb ik op dit forum gepubliceerd.

De GPS-ontvanger verbruikt heel weinig energie. Die ontvanger doet niet meer dan tegen de traagheid van 4.800 Baud NMEA data ontvangen van de satellieten. Energie wordt er eerst verbruikt als een app (of proces) die NMEA data gaat gebruiken in kaarten die data gaan ophalen over het internet.

Citaat:

Lijkt me logischer om het gelijkmatig te laten dalen...
De ontladingscurve van elke accu is logaritmisch, niet "logisch". Dat ligt aan een heel bekende natuurwet.

raverke95 17-10-17 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1036601)

De ontladingscurve van elke accu is logaritmisch, niet "logisch". Dat ligt aan een heel bekende natuurwet.

Specialiteit fysica moet ik even voor tot bij mijn ouders rijden en het m'n vader vragen, maar ik heb lang genoeg met Android devices rondgelopen om te weten dat die gelijkmatiger verbruik hebben.
Ik heb natuurlijk niet gezegd voorspelbaar verbruik. De éne dag 's middags nog 80%, de andere dag nog 94%.
De iPhone niet intensief gebruiken is dag na dag op het middaguur nog 95 of 96%. Al 14 dagen :-)

Guest-20180925190238 17-10-17 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 (Bericht 1036609)
...maar ik heb lang genoeg met Android devices rondgelopen om te weten dat die gelijkmatiger verbruik hebben.

Dan zullen er in het Android universum andere natuurwetten gelden dan in ons universum. :rolleyes: Ik voeg nog een tekeningske bij voor uw vader. Succes verder. :)

https://www.imgdumper.nl/uploads9/59...m_11.45.50.jpg

raverke95 17-10-17 11:51

Ik moet even iets recht zetten: de ontlading zal natuurlijk wel zo zijn als op je tekening, maar softwarematig kan hier natuurlijk rekening mee gehouden worden, toch :-)

Maakt niet uit, de toekomst bij Apple zal het me leren :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.